Tamperelaiset vanhemmat!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
elco

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja elco »

PerttiMakimaa kirjoitti: Minusta näissä asioissa on eräänlainen portti-teoria (tai Pertti-teoria, ihan miten vaan). Kun asiaa mielessään pohtiva uskaltautuu ensimmäiseen käytännön kokeiluun ja sitä ei pidetä pahana hänen käytöksensä tuskin jää sille tasolle. Seuraavaksi vähän pitemmälle menoa ja ties mitä sitä seuraavalla kerralla.
Minusta olet täysi torvi. Etkös sinä ollut näitä huumausaineporttiteoriamiehiä? Tien ylittäminen jalan muualta kuin suojatien kohdalta ei johda rattijuoppouteen ja edelleen himomurhaamiseen.

Tekijä tietää tekevänsä väärin tai on sitten tosissaan sairas. Tekijä tietää myös, että pitemmälle meno on vielä enemmän väärin.
PerttiMakimaa

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

elco kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Minusta näissä asioissa on eräänlainen portti-teoria (tai Pertti-teoria, ihan miten vaan). Kun asiaa mielessään pohtiva uskaltautuu ensimmäiseen käytännön kokeiluun ja sitä ei pidetä pahana hänen käytöksensä tuskin jää sille tasolle. Seuraavaksi vähän pitemmälle menoa ja ties mitä sitä seuraavalla kerralla.
Minusta olet täysi torvi. Etkös sinä ollut näitä huumausaineporttiteoriamiehiä? Tien ylittäminen jalan muualta kuin suojatien kohdalta ei johda rattijuoppouteen ja edelleen himomurhaamiseen.

Tekijä tietää tekevänsä väärin tai on sitten tosissaan sairas. Tekijä tietää myös, että pitemmälle meno on vielä enemmän väärin.
En ole näitä porttiteoriamiehiä, vaan Perttiteoriamiehiä. :)

En minä huumeitten käyttäjistäkään pidä (tai siis en pidä heidän tavastaan, jätetään nyt ihmiset tästä ulos. Ihmiset tekevät joskus <lisää haluamasi sana> valintoja).

Keskityinkin tässä pohdinnassa juuri siihen, että näillä lapsiseksimarkkinoilla taitaa olla nykyään enenevässä määrin tällaisia jotka tietävät tekevänsä väärin. Eli ei oikeasti sairaita, lähinnä sairaalla tavalla kokeilunhaluisia tai muuten vinksahtaneita. Ei pakkomielteisen sairaita vaikka niitäkin takuulla joukosta löytyy. Esimerkkinä se heebo, joka teki kymmenien vuosien ajan reissuja thaikkulaan pikkupoikien perässä.

Enemmän ja enemmän tuntuu olevan "mikään ei tunnu miltään" tyylisiä ekstreemin etsijöitä. Näihin yhteiskunnan kontrolli toimii paremmin kuin mikään muu. Tai sitten olen väärässä, mutta harvoinhan minä.

EDIT: Vielä tuohon vertaukseesi puutun. Jalankulku väärästä paikasta tuskin johtaa automaattisesti rattijuopumukseen, mutta hyvin voi johtaa vaikkapa sinänsä "helvetin vaaralliseen" ja laittomaan kännykällä autolla ajaessa puhumiseen tai jopa ylinopeutta ajamiseen. Kun ei tunnu mistään kiinni jäävän.

Kai himomurhaamiseenkin voisi hieman innostua jos ihan joka puukkohipasta ei tuomiota saisi?
Dr.Diarrhea

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

PerttiMakimaa kirjoitti:Enemmän ja enemmän tuntuu olevan "mikään ei tunnu miltään" tyylisiä ekstreemin etsijöitä.
Poimin tämän osan postauksestasi, koska siinä kiteytit asiasi. Minulla heräsi aito kiinnostus mistä ihmeestä näin mutustelet, tilastoista, omista kokemuksista, yleisestä ilmapiiristä vai mistä?

Mun tuntuma asiasta on se, että vain aidosti sairas ihminen pystyy ja sekaantuu lapsiin.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Pertti-teoria on ihan yhtä huono kuin se toinen. Itse tunnustan käveleväni tien yli ihan miten sattuu ja olen tehnyt sitä kakarasta asti. Teorian perusteella olisin edennyt jo ties minkälaisiin rikoksiin, jos teoria pitäisi paikkansa mutta kun ihmisen psyykessä taitaa olla muitakin mekanismeja kuin se rangaistuksen pelko, joka estää tekemästä ihan mitä vaan pystyy kiinni jäämättä tekemään.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
PerttiMakimaa

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Poimin tämän osan postauksestasi, koska siinä kiteytit asiasi. Minulla heräsi aito kiinnostus mistä ihmeestä näin mutustelet, tilastoista, omista kokemuksista, yleisestä ilmapiiristä vai mistä?

Mun tuntuma asiasta on se, että vain aidosti sairas ihminen pystyy ja sekaantuu lapsiin.
Itseasiassa tämä ei ole minun ajatukseni. Poimin sen jostakin televisiossa esitetystä haastattelusta ja olen ruvennut pohtimaan sen mahdollisesti tekevän järkeä. Aiheena jutussa oli muistaakseni alaikäisten prostituoitujen palvelujen käyttäminen eteläisessä naapurimaassamme. Siihen en ota kantaa miten tieteellinen perusta jutussa oli.

Onhan meilläkin yksi teinitisujen netistä etsijä. Kai siinäkin harrastuksessa on vaara lähteä hakemaan aina vaan suurempia ja suurempia "elämyksiä". En tosiaankaan sano, että näin olisi.

EDIT
PerttiMakimaa

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Ihminen kirjoitti:Pertti-teoria on ihan yhtä huono kuin se toinen. Itse tunnustan käveleväni tien yli ihan miten sattuu ja olen tehnyt sitä kakarasta asti. Teorian perusteella olisin edennyt jo ties minkälaisiin rikoksiin, jos teoria pitäisi paikkansa mutta kun ihmisen psyykessä taitaa olla muitakin mekanismeja kuin se rangaistuksen pelko, joka estää tekemästä ihan mitä vaan pystyy kiinni jäämättä tekemään.
Pertti-teorian ongelma taitaa olla muna-kana ongelma. Kumpi oli ensin, halu vai mahdollisuus rikkoa lakeja. Tämä ongelmahan on kyllä yleensäkin näillä pseudotieteellisillä kotiteorioilla.

Ehkä kaikki juurtaa siitä, että olen yleisestikin nollatoleranssin kannattaja. Siis sellaisissa laeissa, joissa on yleisesti ottaen jotain järkeä.
Geetzu

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:Onhan meilläkin yksi teinitisujen netistä etsijä. Kai siinäkin harrastuksessa on vaara lähteä hakemaan aina vaan suurempia ja suurempia "elämyksiä". En tosiaankaan sano, että näin olisi.
Ja mä oon joskus fantasioinu melkosesta kurituksesta seksin aikana, pian saatan siirtyä haaveksimaan ihan tappamisesta ja siitähän saattaa seurata asioiden toteuttamistakin, rikoksia...

Ei mut vittu. Ennen join vain maitokahvia, tänään menee mustanakin. Oli vain saatava, on se huumetta!

(Oli oikee ketju.)
PerttiMakimaa

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Geetzu kirjoitti:Ja mä oon joskus fantasioinu melkosesta kurituksesta seksin aikana, pian saatan siirtyä haaveksimaan ihan tappamisesta ja siitähän saattaa seurata asioiden toteuttamistakin, rikoksia...

Ei mut vittu. Ennen join vain maitokahvia, tänään menee mustanakin. Oli vain saatava, on se huumetta!

(Oli oikee ketju.)
Heh, kylläpä sohaisuni nyt sai kaikkea tulemaan pintaan.

Kai kaikilla on omat pimeät ajatuksensa. Voisiko se olla juuri se syy miksi tuo Pertti-teoria aiheuttaa tällaista tunnekuohua? Vai ajoinko jo suhteellisen huolellisesti miinaan ajetun ajoneuvoni entistä syvemmälle ojan pohjalle?
Geetzu

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:Vai ajoinko jo suhteellisen huolellisesti miinaan ajetun ajoneuvoni entistä syvemmälle ojan pohjalle?
Nääh, mä nyt vaan fiiwistelen elikäs tunnekuohuan. Reippaasti alaikäisenä muistan himoinneeni keski-ikäisiä miehiä, no paria, nyt jälkeenpäin miettiny oisko kumpikaan lähteny rikoksia tekemään jos oisin vinkannut halujani. Sen muistan, etten kiimojani mitenkään kovin kiellettyinä pitänyt, olin vaan ujo lähestymään. Hmmh, outoa kun en edes ajatellut kavereille tyypillisesti "hyi mun iskän ikäsii!" ...

Joo. Harmi ku ei enää nappaa, ois ollu metka kokeilla "tosi vanhaa" miestä tässä elämässä.

Tyhmä aihe ees yrittää keksiä provottavaa, poks pus pois!
Sheetlord

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Geetzu kirjoitti:Harmi ku ei enää nappaa, ois ollu metka kokeilla "tosi vanhaa" miestä tässä elämässä
Kyllähän mä jollain tasolla tiesin, että "juna meni jo", muttta tämä tekikin asiasta jotenkin konkreettisemman... En siis tarkoita sinua henkilökohtaisesti, vaan yleisesti markkina- ja hottiuskerrointani. Siispä tänään salin sijasta pitsalle ja viinakaupan kautta kotio, nyt saa kroppa mennä :D

Sheetlord nyt:
Kuva

3 kk päästä:
Kuva
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Homeboy65 kirjoitti: Minusta pedofilia on väärin. Piste. Silti: jos em. toiminta jää lähentelyn tai väkivallattoman kopeloinnin tasolle en osaa sitä hirveän suurena rikoksena pitää. Eri asia TIETYSTI on jos aikuinen mies esim. raiskaa pikkupojan.
*hetken miettimistauko*

Minulle kävi lapsena niin, että oli sellainen aikuinen mies, joka oli itselleni ikäänkuin isän asemassa, vaikkei isäni ollutkaan. Istuin paljon ja mielellään sylissään ja saatoin pussatakin, koska tykkäsin. Olin lapsi ja viaton ajatuksiltani ja teoiltani. Tämä aikuinen mies aloitti toimintansa kohdallani juurikin lähentelynä ja väkivallattomana kopelointina ja kieltämättä, minä lapsena joka en ymmärtäny tätä asetelmaa, tykkäsin tästä. Tässä kohtaan siis ei Homien näkökulman mukaan tapahtunut suurtakaan rikosta. Kuhan sormi kävi pimpissä ja noin.
Mutta tosiaan se porttiteoriamalli. Kun antaa pirulle pikkusormen ja noin.... niin kyllä siihen koko käsi rannetta myöten uppoaa. Homien ajatuksen mukaan ilmeisesti siinä vaiheessa kun tuo samainen pikkutyttö eli lapsi ja tuo 25 vuotta vanhempi luotettava aikuinen ajautuvat muka yhteisymmärryksessä yhdyntään ja leikkii hiukan myös sadomasokistisia leikkejä, niin eikö siinäkään muka ole rikosta tapahtunut? Vaikka se vastuu on kokoajan, alustalähtien ollut aikuisen. Siitäkin huolimatta, että tapahtuneen jälkeen tyttö itse syyttää itseään tapahtuneesta vuosikausia ajatellen, että itsepäs sitä halusin, ajattelematta, että oli tuolloin vielä kuitenkin hyvin nuori.
No, enivei... miksköhän mä tän ajatukseni nyt tähän kirjotin. Ei tästä mitään hyötyä ole. Mutta, toivoisin, ettei kukaan ikinä koskaan menisi vähättelemään tällaisia asioita. Toki suosittelen psykoterapiaa muillekin, mutta ei tämän tarvitse olla välttämättä (onneksi) se aihe kaikille, miksi terapiaan hakeutua....
Niin, ja näillänäkymin, vaikka rikosilmotuksen teinkin, mutta sikäli jos kutsua oikeussaliin ei tule kahden kuukauden sisällä, ehtii tuo koko rikos ihan kokonaisuudessaan vanheta ja tekijä voi itse huokasta helpotuksesta, että pääsi taas vaihteeksi kuin koira veräjästä, eikä tästäkään tarvitse enää edes yrittää ottaa edes sitä viimeistä vastuuta.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Geetzu

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Keski-ikänenhän on mun päässäni sen 50, btw. Vaikkei moni ukko satasta koskaan näekään. :] (nyt tarttis samal ikäerol katella jotain seiskakymppisiä, puuh, ei nappaa)
CandyMan

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Ihminen kirjoitti:Teorian perusteella olisin edennyt jo ties minkälaisiin rikoksiin, jos teoria pitäisi paikkansa mutta kun ihmisen psyykessä taitaa olla muitakin mekanismeja kuin se rangaistuksen pelko, joka estää tekemästä ihan mitä vaan pystyy kiinni jäämättä tekemään.
Vanha kysymys siitä turmeleeko (rajaton) valta. Jos pääsisit maailmankaikkeuden diktaattoriksi joka ei olisi tilivelvollinen kenellekään, olisitko edelleen hyvä ja empaattinen muut huomioon ottava ihmisyksilö, vai alkaisitko Saddamin veljesten tavoin vähitellen luisua yhä enemmän vain omien yhä sairaampien mielihalujesi toteuttamiseen? Tietääkö tuohon edes vastausta kokematta sitä omakohtaisesti?

Nykyajan diktaattorien taustalta paljastuvat hurjat orgiat sun muut: kertooko se lähinnä kyseiseen asemaan hakeutuvien ihmisten mielenlaadusta (joka heillä on aina ollut), vai asemansa vaikutuksesta heidän ajatusmaailmaansa?
Viimeksi muokannut CandyMan, 19.01.2007 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Tamperelaiset vanhemmat!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

CandyMan kirjoitti:Vanha kysymys siitä turmeleeko (rajaton) valta. Jos pääsisit maailmankaikkeuden diktaattoriksi joka ei olisi tilivelvollinen kenellekään, olisitko edelleen hyvä ja empaattinen muut huomioon ottava ihmisyksilö, vai alkaisitko Saddamin veljesten tavoin vähitellen luisua yhä enemmän vain omien yhä sairaampien mielihalujesi toteuttamiseen? Tietääkö tuohon edes vastausta kokematta sitä omakohtaisesti?
Tästähän on sanontakin.

"Absoluuttinen valta turmelee absoluuttisesti"
Vastaa Viestiin