Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

_oikean_ ikäinen seksikkääksi kutsuttava on:

16-17v 11kk 31pv
8
23%
18-19v 11kk 31pv
3
9%
20-21v 11kk 31pv
2
6%
22-24v 11kk 31pv
3
9%
25-29v 11kk 31pv
2
6%
30-39v 11kk 31pv
2
6%
40-49v 11kk 31pv
0
Ei ääniä
50-59v 11k 31pv
0
Ei ääniä
60-69v 11kk 31pv
0
Ei ääniä
70-80v
0
Ei ääniä
yli 80v
3
9%
Hanki nyt sinäkin Pertti jo elämä
9
26%
Tuulenpuiska
3
9%
 
Ääniä yhteensä: 35

PerttiMakimaa

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Keikaus kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Eivät nuoret ahdistuneet vaan vanhat katkerat naiset ahdistuivat, kun jotakuta kutsuttiin seksikkääksi. "Kyllä pistää vihaksi". Tiedäthän...
Kuules Mäkimaan Pertsa. Tämä vanha katkera nainen muistaa, millaista oli olla herkässä teini-iässä ja kuulla poikien ja setien kommentteja vartalosta yms. Ei ollut kivaa.
Tätä minä juuri tarkoitinkin. Kaikki ne negatiiviset nuoruuden kokemukset pääsivät valloilleen, kuin tulvaportit oltaisiin avattu.

Kukaan teistä ei varmaan käynyt selvittämässä miltä sanomisen kohteesta itsestään tuntui? Peilasitte tätä vaan siitä näkökulmasta kuin Kallonen olisi sanonut tämän teille itsellenne?
PerttiMakimaa

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:Juu juu, rumat vanhat naiset taas närkästyivät koska ovat kateellisia. Keksikää nyt jotakin uutta.

No, kyseisestä kommentista noussutta kohua en kyllä ihan tajua, olisi voinut antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos sen sijaan että aletaan taas kauhistella.

Muuten epäilen, että monet niistä "katkerista vanhoista naisista" yksinkertaisesti muistavat, miltä keski-ikäisten lähentely-yritykset tai vieraat kädet perseellä tuntuivat teini-iässä, ja ylireagoivat sitten tällaisissa tilanteissa siksi etteivät halua muiden kokevan mitään vastaavaa.
Minkä ikäinen ihminen saa kutsua sinua seksikkääksi? Vai lyötkö valtio-opin kirjalla päähän? :)
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Sanomiset ovatkin vähentyneet kovasti iän karttuessa, kun potentiaaliset sanojat näkevät, että takaisin saattaa tulla jotain myöskin pasmat sekoittavaa.
Oletko varma, että se johtuu tuosta mahdollisuudesta saada kommenttia takaisin?
Aika varma. Ja nyt puhun niistä limaisista kommenteista, joiden perimmäinen tarkoitus on saada kohde punastelemaan. Ne ovat vähentyneet iän mukana. Muuten kyllä tulee mukavia kommentteja, mutta limaisuus on kadonnut niistä melkein kokonaan.
Kikkelis kokkelis.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sanois edes joku....
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:Sanois edes joku....
You håt, sexy thing :h:
PerttiMakimaa

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Elppis kirjoitti:Sanois edes joku....
:on: :pics:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Minkä ikäinen ihminen saa kutsua sinua seksikkääksi? Vai lyötkö valtio-opin kirjalla päähän? :)
Tämän ikäisenä ihan minkä ikäinen vaan, kunhan kädet pysyvät omalla puolella. Onneksi mun teini-iässä pukeuduttiin sellaisiin lökäpöksyihin, että niistä oli seksikkyys kaukana.

Mutta oikeasti, kyllä vielä parikymppisenä jonkun äijän pyytämättä ja tilaamatta takamukselle keskellä katua iskeytyvät kädet herättivät todellista ahdistusta.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
PerttiMakimaa

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lilo kirjoitti:Tämän ikäisenä ihan minkä ikäinen vaan, kunhan kädet pysyvät omalla puolella. Onneksi mun teini-iässä pukeuduttiin sellaisiin lökäpöksyihin, että niistä oli seksikkyys kaukana.

Mutta oikeasti, kyllä vielä parikymppisenä jonkun äijän pyytämättä ja tilaamatta takamukselle keskellä katua iskeytyvät kädet herättivät todellista ahdistusta.
No niin pojat. Paikka on pedattu! :)

Jälkimmäiseen. Epäilemättä ahdisti, mutta eihän siitä alkuperäisessä asiassa ollutkaan kysymys. Toivottavasti luvatta kähmivät idiootit ovat kuolemassa sukupuuttoon...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PerttiMakimaa kirjoitti: Jälkimmäiseen. Epäilemättä ahdisti, mutta eihän siitä alkuperäisessä asiassa ollutkaan kysymys. Toivottavasti luvatta kähmivät idiootit ovat kuolemassa sukupuuttoon...
Kuule, ei seksuaalisviritteiset kommentit eroa niin hirveästi kähmimisestä. Ne ovat vallankäyttöä siinä missä koskettelukin. Mikä tässä tyttöjen ja naisten tunteiden ajattelussa on niin vaikeata? Se kun muna seisoo?
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Think »

Lilo kirjoitti: Mutta oikeasti, kyllä vielä parikymppisenä jonkun äijän pyytämättä ja tilaamatta takamukselle keskellä katua iskeytyvät kädet herättivät todellista ahdistusta.
Epäilemättä. Kyllä tuossa tilanteessa saisi minun puolestani potkaista herraa kulkusille ihan kunnolla.

Mutta kun pysytään lausahduksen tasolla ohjelmassa, johon jokainen hakeutuu vapaaehtoisesti, niin koko tämä juttu on ihan turhaa vouhotusta. Tulee mieleen Huiman lausahdus: Lapset! Älkää unohtako lapsia lapset! ...vai miten se nyt menikään...
Ovela kuin orgasmi
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PerttiMakimaa kirjoitti: Kukaan teistä ei varmaan käynyt selvittämässä miltä sanomisen kohteesta itsestään tuntui? Peilasitte tätä vaan siitä näkökulmasta kuin Kallonen olisi sanonut tämän teille itsellenne?
Olihan tässä tapauksessa se julkisuusaspekti. Kallonen näytti huonoa esimerkkiä siitä, että tytöt eivät saa kasvassa rauhassa. Okei, se tuskin ajatteli asiaa sen kummemmin, eikä sen kommentti ollut limaisimmasta päästä, mutta kyllä tuollainen kommentti tuossa iässä olisi ollut hyvin hämmentävä ja aiheuttanut vähintäänkin punastusta.

En jaksa uskoa, että minä ja Lilo oltaisiin tässä suhteessa jotenkin poikkeuksellisia ajatuksinemme ja tunteinemme. Tuskinpa se Kristiina kertoisi, jos tuntui epämiellyttävältä. Ja jos tuntuisi, saattaisi miettiä, että on yliherkkä ja syyllistäisi itseään.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Think »

Keikaus kirjoitti:Ne ovat vallankäyttöä siinä missä koskettelukin.
Tää on niin tätä. Näinkö Dr. Phil sanoo? Aika lyhytnäköistä väittää, että seksikkääksi väittäminen olisi yleensä vallakäyttöä, vaikka se ehkä joillekin joskus saattaa sitä ollakin.

Toisten tunteet pitää huomioida, mutta kyllä itse kullakin pitää olla valmiutta vastaaottaa muutakin kuin pumpulia ja pehmonalleja. Oma vika jos on niin herkkähipiäinen. Ja tämä pätee myös niihin 16-vuotiaisiin, jotka heiluvat tuollaisissa ohjelmissa.
Ovela kuin orgasmi
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Think kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Ne ovat vallankäyttöä siinä missä koskettelukin.
Tää on niin tätä. Näinkö Dr. Phil sanoo? Aika lyhytnäköistä väittää, että seksikkääksi väittäminen olisi yleensä vallakäyttöä, vaikka se ehkä joillekin joskus saattaa sitä ollakin.

Toisten tunteet pitää huomioida, mutta kyllä itse kullakin pitää olla valmiutta vastaaottaa muutakin kuin pumpulia ja pehmonalleja. Oma vika jos on niin herkkähipiäinen. Ja tämä pätee myös niihin 16-vuotiaisiin, jotka heiluvat tuollaisissa ohjelmissa.
Niin sanon minä. En tarvitse Dr. Philiä kertomaan minulle, että jos joku setä haluaa nuoren tytön punastelevan tai kärsivän, kyse on vallankäytöstä. Jos joku setä sanoo nuorelle tytölle, että onpas sulla kiva pylly, niin kai sinä tajuat, että se tuntuu todella ällöttävältä? Ei niillä nuorilla tytöillä ole seksi mielessä, vaan se, että saisi pitää jotain naapurinpoikaa kädestä tai että Brad Pitt pomppaisi julisteesta alas ja sanoisi kauniiksi. Jos taas on seksi mielessä, se on usein nuoren tytön väärä tapa yrittää saada rakkautta, huomiota ja hyväksyntää.

Ei se, että menee johonkin ohjelmaan laulamaan, tarkoita sitä, että siellä pitää sietää ihan mitä tahansa. Aikuisilla on aikuisten vastuu, eikä siitä, mitä he päästävät suustaan, pidä syyllistää nuorta osallistujaa.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Think kirjoitti:

Tää on niin tätä. Näinkö Dr. Phil sanoo? Aika lyhytnäköistä väittää, että seksikkääksi väittäminen olisi yleensä vallakäyttöä, vaikka se ehkä joillekin joskus saattaa sitä ollakin.
Joo, kuten edellä totesin, musta Kallosen kommentissa ei ollut aihetta kummempaan revittelyyn. Tässä on erona tilanne; itse olin todellakin 16-vuotiaana niin ujo, etten olisi mihinkään Idolsiin mennyt kuuna päivänä. (Ja ai niin, en edes osaa laulaa.)Jos ja kun joku menee, uskoisin että kestää sitten jo kommentitkin ihan suvereenisti; täytyyhän esiintyjän nauttia huomion keskipisteenä olosta.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Think »

Lilo kirjoitti: (Ja ai niin, en edes osaa laulaa.)
Monia muita tuo ei vaikuttanut haittaavan.

:lol:
Ovela kuin orgasmi
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Lilo kirjoitti: Jos ja kun joku menee, uskoisin että kestää sitten jo kommentitkin ihan suvereenisti; täytyyhän esiintyjän nauttia huomion keskipisteenä olosta.
Mutta millaisen huomion? Varmasti esiintyjä olisi nauttinut enemmän esim. "oletpas sinä kivan näköinen ja lauloit hyvin" -tyyppisestä kommentista kuin siitä seksikkääksi sanomisesta.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Think »

Keikaus kirjoitti: Niin sanon minä. En tarvitse Dr. Philiä kertomaan minulle, että jos joku setä haluaa nuoren tytön punastelevan tai kärsivän, kyse on vallankäytöstä.
Todellako? Ettei vain viimeviikolla olisi jokin jakso tullut tästä asiasta
Keikaus kirjoitti: Jos joku setä sanoo nuorelle tytölle, että onpas sulla kiva pylly, niin kai sinä tajuat, että se tuntuu todella ällöttävältä? Ei niillä nuorilla tytöillä ole seksi mielessä, vaan se, että saisi pitää jotain naapurinpoikaa kädestä tai että Brad Pitt pomppaisi julisteesta alas ja sanoisi kauniiksi. Jos taas on seksi mielessä, se on usein nuoren tytön väärä tapa yrittää saada rakkautta, huomiota ja hyväksyntää.
Jos setä sanoo, että sulla on kiva pylly tai nätit pienet pystytisut tai ihan mitä tahansa muuta vastaavaa, se on ällöttävää. Mutta seksikkääksi kutsumisen katson olevan (etenkin Idolsin yhteydessä) huomattavasti laimeampi lausahdus.

Ja vaikka ei tämä suoranaisesti asiaan kuulukaan, niin väitän että kyllä osalla 16-vuotiaista tytöistäkin on seksi mielessä. Harvemmilla varmaan, mutta osalla.
Keikaus kirjoitti: Ei se, että menee johonkin ohjelmaan laulamaan, tarkoita sitä, että siellä pitää sietää ihan mitä tahansa. Aikuisilla on aikuisten vastuu, eikä siitä, mitä he päästävät suustaan, pidä syyllistää nuorta osallistujaa.
Ei tietenkään mitä tahansa. Seksikkääksi kutsuminen ei ole mielestäni mitä tahansa. Se on hyvin laimeaa siihen verrattuna mitä tuo 16-vuotias tyttö tulisi kuulemaan ja kohtaamaan jos voittaisi tai tulisi kärkisijoille.
Ovela kuin orgasmi
Chap

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mä oon jo sen verran vanha, että minua saa kutsua seksikkääksi.

Miksi muuten tällaiset kikkeliskokkelisgallupit on niin suosittuja kityssä?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Keikaus kirjoitti: Mutta millaisen huomion? Varmasti esiintyjä olisi nauttinut enemmän esim. "oletpas sinä kivan näköinen ja lauloit hyvin" -tyyppisestä kommentista kuin siitä seksikkääksi sanomisesta.
Joo, ihan mahdollisesti näin. En kuitenkaan tajua, miksi yhtä puolihuolimatonta kommenttia pitää vatvoa iltapäivälehtien lööpeissä asti. Nyt kaikki muistavat vain sen kommentin, ei varmaankaan vähiten tyttö itse.

Yhteen kommenttiin on kiinnitetty liiallisesti ansaitsematonta huomiota, minun mielestäni. Ennen lööppiä en todellakaan olisi koko kommenttia pistänyt mitenkään merkille.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Think kirjoitti:Mutta seksikkääksi kutsumisen katson olevan (etenkin Idolsin yhteydessä) huomattavasti laimeampi lausahdus.
On kyllä laimeampi, mutta voi se silti vähän hämmennystä aiheuttaa.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Think »

Keikaus kirjoitti:
On kyllä laimeampi, mutta voi se silti vähän hämmennystä aiheuttaa.
Ja aiheutti. Jos kuitenkin huomioi tilanteen missä se sanottiin, ei se ollut mikään likainen tai vallanhimoinen-setä-kuolaa-teinin-perää(n) -kommentti.

Moni varmaan keuhkoaa tästä tilanteesta eikä edes kuullut sitä kommenttia vaan on ainoastaan lukenut siitä.
Ovela kuin orgasmi
NuoriDaavid

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

39 vuotiasta
NuoriDaavid

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Keikaus kirjoitti:
Think kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Ne ovat vallankäyttöä siinä missä koskettelukin.
Tää on niin tätä. Näinkö Dr. Phil sanoo? Aika lyhytnäköistä väittää, että seksikkääksi väittäminen olisi yleensä vallakäyttöä, vaikka se ehkä joillekin joskus saattaa sitä ollakin.

Toisten tunteet pitää huomioida, mutta kyllä itse kullakin pitää olla valmiutta vastaaottaa muutakin kuin pumpulia ja pehmonalleja. Oma vika jos on niin herkkähipiäinen. Ja tämä pätee myös niihin 16-vuotiaisiin, jotka heiluvat tuollaisissa ohjelmissa.
Niin sanon minä. En tarvitse Dr. Philiä kertomaan minulle, että jos joku setä haluaa nuoren tytön punastelevan tai kärsivän, kyse on vallankäytöstä. Jos joku setä sanoo nuorelle tytölle, että onpas sulla kiva pylly, niin kai sinä tajuat, että se tuntuu todella ällöttävältä? Ei niillä nuorilla tytöillä ole seksi mielessä, vaan se, että saisi pitää jotain naapurinpoikaa kädestä tai että Brad Pitt pomppaisi julisteesta alas ja sanoisi kauniiksi. Jos taas on seksi mielessä, se on usein nuoren tytön väärä tapa yrittää saada rakkautta, huomiota ja hyväksyntää.

Ei se, että menee johonkin ohjelmaan laulamaan, tarkoita sitä, että siellä pitää sietää ihan mitä tahansa. Aikuisilla on aikuisten vastuu, eikä siitä, mitä he päästävät suustaan, pidä syyllistää nuorta osallistujaa.
Katsoitko kyseisen Idols-lähetyksen? Mielestäni kommentti sanottiin aivan ystävällisessä hengessä.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja Think »

NuoriDaavid kirjoitti: Katsoitko kyseisen Idols-lähetyksen? Mielestäni kommentti sanottiin aivan ystävällisessä hengessä.
Juuri näin. Äänenpaino ja asiayhteys vaikuttavat aika merkittävästi. Eikä Askolta nähdäkseni valunut kuola enkä usko, että rakkauden valtikkakaan oli aktivoitu.
Ovela kuin orgasmi
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä ikäistä saa kutsua seksikkääksi?

Viesti Kirjoittaja saira »

Iltalehden haastattelusta pätkä:

"Seksikäs-sanalla Kallonen kertoo viitanneensa Kristiinan karismaattisuuteen. Kallosen mukaan musiikkibisneksessä puhutaan usein seksikkyydestä karismaa tarkoittavassa merkityksessä.

Kallonen myöntää, että ehkä hänen olisi pitänyt käyttää toista sanaa seksikkyyden sijaan.

Kallonen myöntää, että hän ei ajatellut tytön ikää puhuessaan seksikkyydestä.

- Ehkä olisi pitänyt miettiä, niin moralistit eivät olisi saaneet sitä iloa siitä, Kallonen napauttaa."


Itseni mielestä ei asia nyt niiiiin vakava ole, varsinkin kun Kristiina itse sanoi ottaneensa asian leikkinä.
Vastaa Viestiin