Millainen auto Gattacalle?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Gattacalle auto.

Farmarilada
6
25%
Isohko farmari
4
17%
Pieni urheiluauto
1
4%
Jaguar tai Aston Martin
5
21%
Maasturi
5
21%
Neliveto pick-up
3
13%
 
Ääniä yhteensä: 24

Tix

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gattaca kirjoitti:Olisko sitten kelvannut, jos olisin jakanut printtejä tuosta kataloogista ja selittänyt, että tää on Malboromiestyyliä? :D Ei varmaan, kun vaatteet oli Prismasta ym epätrendikkäistä paikoista :D (uusi mokkatakkini on LIDLISTÄ!)
Marlboro classicsin vaatteet ovat yleensä hyvälaatuisia, siistejä, niissä on parempi laatu (kangas, kuosi, tikkaus jne.) kuin viiden euron kiinanvalmisteissa ja ne vaan ovat paremman näkösiä jo ennen kuin brändilapun edes näkee. Yhtä kaikki ne ovat ylihinnoiteltuja imagotuotteita, joita en suosittaisi hankkimaan ainakaan normaalihintaisina arkikäyttöön.

Vaatteiden laatu ja tyylikkyys on vain yksi osatekijä. Paskaisina ja ryppyisinä ihan sama mitä päällä on, ja vaatteilla ei taas ole juuri mitään merkitystä jos on muuten epäsiisti tai -hygieeninen.

Muistaakseni kuitenkin aikanaan saamasi arvostelu ei koskenut vaatetustasi noin yleisesti, vaan niiden sopivuutta tilanteeseen. Itse en menisi baariin maastotakki päällä tai flanellipaita niskassa. Paitsi ehkä Zetoriin, se olisi tilanteen mukaista pukeutumista. En kehottaisi menemään baariin MC flanellipaita päälläsi vaikka olisi mikä. Farkut toki kelpaavat minne vain ei-viralliseen, kunhan ovat siistit.

Jos sitten omat okuläärit ovat sellaisessa jamassa, ettei erota Lidlin takkia MC:n takista jo sieltä kilometrin päästä laadun ja tyylin puolesta, niin eniten tarvetta lienee silmälääkärille.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Suvinen kirjoitti:Esimerkillä tarkoitin toki sitä, että kun itse olen tällainen hipahtava kettutyttövegetaristi niin ei auta valittaa jos tyttäret saman opin omaavat. Ja vielä alleviivaten: en siis pitäisi sitä mitenkään pahana asiana. Mummonpotkijoita ja liimanhaistelijoita pitäisin.

Autoasiaan: hommaa se maasturi vaan.
ANTEEKSIPYYNTÖ!! En muistanut, en ole huomannut että olet hipahtava kettutyttövegetaristi!!! :D (minä en ole vegetaristi sentään, mutta arvostan heitä) Olishan tuosta "millaista ESIMERKKIÄ olen näyttänyt" pitänyt tajuta. Useimmat hipahtavat kettutyttövegaanit vaan olisivat iloisia jos saavat aivopestyä lapsensakin.

(niin ja panisin sinua)
Dr.Diarrhea kirjoitti:Gat, kaikesta päätellen tyyli, pukeutumistyyli tai siihen linkkiytyvä autotyyli ja tästä sukeutuva kokonaishabitus ei ole sinulle tärkeä. Vai onko?
Tämä autolla skorettamiskysely on tietysti pelleilyä. Tiedän jo valmiiksi millaisen haluan, enkä tarvitse Kitinäläisten tyylineuvoja. Tai no.. nyt on Civic R-type pois laskuista :D
Dr.Diarrhea kirjoitti: Ihminen, joka ostaa vaatteensa Prismasta tai Lidlistä ei voi olla kovinkaan kiinnostunut tyylistä. Tai sitten hän on ymmärtänyt jotain perustavaa laatua olevaa täysin väärin.
Inhoamani Kitinän kollektiivinen tietoisuus taitaa puhua kauttasi! :D
Itse en tietoisesti mitään tyylejä mieti. Mutta ulkoapäin katsoen totta kai on yksi monista tyyleistä ostaa luontohenkisiä vaatteita Prismasta ja Lidlistä tai dyykata ne vaikka roskalaatikosta. Se on tyyli siinä missä Henkan ja Maukan vai mikähomoseon tyylikin.

Jos sulle "Tyyli" on jotain muotitalojen luomusten käyttöä, niin se on vain SUN tyyli. Ja tyyleistä pittaamattomuuskin voidaan luokitella tyyliksi.

Mutta en sellaisia siis ole koskaan miettinyt. Vaatteita on, mutta vieras ajatus että ne pitäisi luokitella jonkun määritellyn tyylin mukaan. Jaa nyt kuulin Malboromiestyylistä. Se olisi lähellä, mutta kun ne logot puuttuu vaatteista ja saa puuttuakin.
Dr.Diarrhea kirjoitti: Kuitenkin kyselet aivan sairaanloisesti täällä tyylistä ja annat ventovieraiden vaikuttaa mielipiteeseesi. En ymmärrä. Kiinostaako sinua vai eikö kiinnosta? Mikä tämä tyylijuttu sulle oikein on? Onko sinulla vaan niin herkkä ja haavoittuva itsetunnon torso, johon epätoivoisesti kaipaat edes jotain täytettä?
Ei kiinnosta, minua tympii että asia on joillekin niin tärkeä. Kävi vaan niin, että minua on oikeasti solvattu Cityssä ja Kitinässä vaatteista jotka sattui olemaan päälläni. Se oli karu yllätys. En tiennyt että sellainen maailma on jo niin voitolla, että kuuluu asiaan haukkua tai esittää "rakentavaa kritiikkiä" toisen vaatteista. Että miten se voi olla niin helvetin tärkeää että sitä noin tarkkaillaan. Lisäsi vieraantumista, ei huvita olla ihmisten luona jotka tsekkaavat noin tarkasti mielestäni ihan toissijaista asiaa. Ja sellaisin mystisin säännöin, että en niitä opi enkä haluakaan. Mieluummin pois sellaisten ihmisten luota.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tix kirjoitti:Marlboro classicsin vaatteet ovat yleensä hyvälaatuisia, siistejä, niissä on parempi laatu (kangas, kuosi, tikkaus jne.) kuin viiden euron kiinanvalmisteissa ja ne vaan ovat paremman näkösiä jo ennen kuin brändilapun edes näkee. Yhtä kaikki ne ovat ylihinnoiteltuja imagotuotteita, joita en suosittaisi hankkimaan ainakaan normaalihintaisina arkikäyttöön. .
MIksi ihmeessä olet niin kiinnostunut että edes tunnet vaatebrändejä nimeltä? Vieras maailma taas. Olen minäkin elokuvista kuullut, että puvuissa on olemassa vaikka Hugo Boss ja Armani, mutta siihen se mun tieto jää. Että aktiivisesti ottaisin niistä selvää? No ei helvetti.
Tix kirjoitti: Vaatteiden laatu ja tyylikkyys on vain yksi osatekijä. Paskaisina ja ryppyisinä ihan sama mitä päällä on, ja vaatteilla ei taas ole juuri mitään merkitystä jos on muuten epäsiisti tai -hygieeninen..
Totta, ja toki tulen ihmisten ilmoille vain puhtaissa vaatteissa. Paitsi naapurin Siwasta Karhua haen runkkufarkuissani :D
Tix kirjoitti: Muistaakseni kuitenkin aikanaan saamasi arvostelu ei koskenut vaatetustasi noin yleisesti, vaan niiden sopivuutta tilanteeseen. Itse en menisi baariin maastotakki päällä tai flanellipaita niskassa. Paitsi ehkä Zetoriin, se olisi tilanteen mukaista pukeutumista. En kehottaisi menemään baariin MC flanellipaita päälläsi vaikka olisi mikä. Farkut toki kelpaavat minne vain ei-viralliseen, kunhan ovat siistit...
Iljettää.
Tuo on just sitä ylemmässä viestissä valittamaani mystistä salatietoa. Häihin tai hautajaisiin menisin tietysti kokopuvussa. Teatteriin, ruokaravintolaan tai suurfirman pomon tykö ainakin pikkutakkki päällä. Mutta miten vitussa on joku mystinen pukeutumiskoodi tavallisille baareillekin ja vielä eri baareille erilainen? T-paitako se on kuten useimmilla? Ja mistä se salatieto, että sinne Kettusen ruokaliinattomaan hampurilaisravintolaan olisi pitänyt pukeutua jonkin tilannesäännön mukaisesti? Saati sitten kun olin Hesassa vain kirjastoreissulla ja tulin sattumalta vedetyksi espoolaiseen arkiseen pubiin by Juhani ja Angita, ja siellä oli muutama kitinäläinen, niin siihenkö olisi muka vielä pitänyt osata varautua pukeutumisellaan? Olen luullut, että pubit on paikkoja joissa saa käydä bissellä ihan samoissa vaatteissa kuin päivä on vietetty.

Varsin arkisia rytkyjä kaikilla Kitinäläisillä sielläkin, mutta joku kollektiivinen tajunta kai määrää millainen kuva t-paidassa saa olla?? Siis ihan varmaan mikään minulla ei kelpaisi vaikka sitä salaperäistä koodia yrittäisin jäljitellä.

Ja jos jäljittelisin, miten se enää olisi mikään "oma tyyli", johon minua kehoitetaan.

Luulin muuten että flanellipaidat ja maastotakit on tulleet muótiin, kun JONE NIKULA sellaisissa lehtikuvissa poseeraa. Ihan sama paitakin kuin mulla :D Mutta taitaa olla niin, että Jone yksin saa niitä pitää, koska on ÄIJÄ. Mutta eikö äijäksi osittain tulla juuri sellaisella piittaamattomuudella?

Ja ennen kaikkea: Tympäisee ihmiset, jotka sellaisesta edes VÄLITTÄVÄT. On siinä niin vieraat arvot.
Tix kirjoitti: Jos sitten omat okuläärit ovat sellaisessa jamassa, ettei erota Lidlin takkia MC:n takista jo sieltä kilometrin päästä laadun ja tyylin puolesta, niin eniten tarvetta lienee silmälääkärille.
Edelleen: mitä helvetin väliä sillä on?? Jos ne MC:n takit vain jäljittelevät resuista länkkärityyliä, niin eikö aidosti vähän vajaavainen samantyylinen takki olisi eh.. tyylikkäämpi.. toteuttaessaan oikeasti sen imagon johon kallis MC vain pyrkii? Kaikkine aitoine karvatuppineen?

Parhaat kenkäni, merkkiä "Bubba enGEneering Boots" (huomaa tavausvirhe :D) muuten ostin KOLMELLAKYMPILLÄ Citymarketista. KIINAN pojat tehneet ihan moitteettomat nupukkinahkaiset varsikengät. Siistit, tukevat nilkkaa, sopivat ympärivuotisen käyttöön (ei karvavuorta vaan kangas), kevyt mutta jämäkkä hyvin kuvioitu pohja kuin lenkkitossussa, pitää kaikilla alustoilla eikä edes maiskahtele kivilattialla. Vaikuttavat kestäviltäkin kuukauden käytöllä kadulla ja metsässäkin, mutta varmuuden vuoksi ostin niitä kaksi paria. Mitä järkee olisi ollut ostaa niiden sijaan yksi pari jotain parisataa maksavaa merkkituotetta?

Mutta nyt menee vanhan jankkaamiseksi, samat urputukset multa jo monesti ennenkin. Nyt nukkumaan ja huomenna kaupungista pois sinne rotankolooni.

Landrovereista taidan soitella myyjille.
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.03.2007 0:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Tix

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gattaca kirjoitti:MIksi ihmeessä olet niin kiinnostunut että edes tunnet vaatebrändejä nimeltä? Vieras maailma taas. Olen minäkin elokuvista kuullut, että puvuissa on olemassa vaikka Hugo Boss ja Armani, mutta siihen se mun tieto jää. Että aktiivisesti ottaisin niistä selvää? No ei helvetti.
Markkinointi on ihmeellinen asia. Ei tarvitse kovin montaa lehteä lukea kun törmää MC:n mainokseen. Tai tallustaa kovin montaa kertaa Sokoksen tai Stockan miestenvaateosastolla. Vakuutan että merkkituntemukseni on erinomaisen vähäistä verrattuna moneen muuhun. Kiinnostus ympäröivään maailmaan on ihan normaali ilmiö, en minä vaatemerkkejä opettelemalla ole opetellut vaan tietoa karttuu kun pitää silmät auki.
Gattaca kirjoitti:Tuo on just sitä ylemmässä viestissä valittamaani mystistä salatietoa. Häihin tai hautajaisiin menisin tietysti kokopuvussa. Teatteriin, ruokaravintolaan tai suurfirman pomon tykö ainakin pikkutakkki päällä. Mutta miten vitussa on joku mystinen pukeutumiskoodi tavallisille baareillekin ja vielä eri baareille erilainen? T-paitako se on kuten useimmilla? Ja mistä se salatieto, että sinne Kettusen ruokaliinattomaan hampurilaisravintolaan olisi pitänyt pukeutua jonkin tilannesäännön mukaisesti? Saati sitten kun olin Hesassa vain kirjastoreissulla ja tulin sattumalta vedetyksi espoolaiseen arkiseen pubiin by Juhani ja Angita, ja siellä oli muutama kitinäläinen, niin siihenkö olisi muka vielä pitänyt osata varautua pukeutumisellaan? Olen luullut, että pubit on paikkoja joissa saa käydä bissellä ihan samoissa vaatteissa kuin päivä on vietetty.
Ei siinä ole mitään salatietoutta miten ihmiset pukeutuvat eri tilanteissa. Senkin oppii ihan samalla menetelmällä kuin vaatemerkit - pitää silmät auki. Kyllä minä menen pubiin missä rytkyissä haluan, mutta voipi olla että en koskaan poistu ovesta sellaisissa rytkyissä missä ei kehtaisi pubiin mennä.
Gattaca kirjoitti:Luulin muuten että flanellipaidat ja maastotakit on tulleet muótiin, kun JONE NIKULA sellaisissa lehtikuvissa poseeraa. Ihan sama paitakin kuin mulla :D Mutta taitaa olla niin, että Jone yksin saa niitä pitää, koska on ÄIJÄ. Mutta eikö äijäksi osittain tulla juuri sellaisella piittaamattomuudella?
Kuvittelisin, että oikeuskanslerin poikana Jone hallitsee varsin hyvin tilanteen mukaan pukeutumisen. Lehtikuva on lehtikuva, joku toinen tilanne on toinen tilanne. Tuskinpa Jone menisi linnan juhliin maihareissa ja hevibaariin smokissa. Jos lande menee twentysomethingien kanssa baariin, lande voi odottaa lievää naljailua landevaatteista. Jos cityslick muotihipsijä menee Kauhajoella paikalliseen kuppilaan zigamageet releet yllään, hän voi odottaa naurunpurskahduksia, vittuilua tai turpakeikkaa releistään. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on erilaisia tilanteita, ympäristöjä ja kohderyhmiä, joiden pukeutumiskoodi on erilainen? Kummasteletko sinä tuskafestareilla, että miten nuo kaikki hiipparit ovat niin kummallisia? Tai miksi kaikilla on cocktailkutsulla ykköset?
Gattaca kirjoitti:Edelleen: mitä helvetin väliä sillä on?? Jos ne MC:n takit vain jäljittelevät resuista länkkärityyliä, niin eikö aidosti vähän vajaavainen samantyylinen takki olisi eh.. tyylikkäämpi.. toteuttaessaan oikeasti sen imagon johon kallis MC vain pyrkii? Kaikkine aitoine karvatuppineen?
No sama kuin vertaisi parkettia ja laminaattia - kun kauempaa katsoo, voivat näyttää samalta, mutta lähempää tarkastellen huomaa mikä on parkettia ja mikä on laminaattia. Jommasta kummasta tietää, että se maksaa ja on laadukasta, toisesta että se on halpaa ja lapsiperheelle käytännöllistä. Kummasta kerää enemmän respektiä, kumpi viestii ympäristöön enemmän positiivista? Kumpi laitetaan edustusasuntoon ja kumpi lähiökolmioon?

Jos vain vaatteen käytännöllisyydellä olisi merkitystä, niin merkkivaatteita ei myytäisi lainkaan. Valitettavasti ei vain ole niin, että image is nothing. Vaatteet tekevät miehen ja jostain syystä Bossin puku tekee enemmän miehen kuin Turon puku ja MC:n mokkatakki enemmän kuin Lidlin. Kaikkein eniten kyllä ehkä tekee miehen sen, että pitää yllään (toki tilaisuutta kunnioittaen) sitä mitä lystää ja paskat nakkaa arvostelusta. Sehän Jonestakin tekee Äijän.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tix kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:MIksi ihmeessä olet niin kiinnostunut että edes tunnet vaatebrändejä nimeltä? Vieras maailma taas. Olen minäkin elokuvista kuullut, että puvuissa on olemassa vaikka Hugo Boss ja Armani, mutta siihen se mun tieto jää. Että aktiivisesti ottaisin niistä selvää? No ei helvetti.
Markkinointi on ihmeellinen asia. Ei tarvitse kovin montaa lehteä lukea kun törmää MC:n mainokseen. Tai tallustaa kovin montaa kertaa Sokoksen tai Stockan miestenvaateosastolla. .
Selitys hyväksytään. Tiedänhän minäkin Diesel-farkut ja Camelbootsit niiden hienojen mainosten takia. Tai Fjällrävenin ja Rukan. Ja partavesimerkkien mainoksia on lehdissä.
Tix kirjoitti: Ei siinä ole mitään salatietoutta miten ihmiset pukeutuvat eri tilanteissa. Senkin oppii ihan samalla menetelmällä kuin vaatemerkit - pitää silmät auki. Kyllä minä menen pubiin missä rytkyissä haluan, mutta voipi olla että en koskaan poistu ovesta sellaisissa rytkyissä missä ei kehtaisi pubiin mennä..
On se salatietoa minulle. Ja toistan että vaatimus tuollaiseen tarkkuuteen lievästi tympii.

Sitäpaitsi jos nimenomaan PUBEISTA puhutaan, tuossahan paskannetaan koko pubien alkuperäinen idea. Eiköhän pubit perinteisesti alkuperämaassaan Englannissa ainakin ennen olleet paikkoja, joissa poikettiin töiden jälkeen tai muita asioita toimitellessa sisään tuopille tai parille, niissä vaatteissa jotka sattui päällä olemaan. Englannissakaan en ole käynyt, mutta noin on ainakin brittisarjoissa :D Olisko mun jo opiskeluaikana pitänyt koulun jälkeen ajaa ratikalla Pasilaan vaihtamaan vaatteita, ennen kun uskalsin lähteä dokaamaan runkkarikavereitteni kanssa? Tarkoitushan oli käydä "parilla" huurteisella luentojen jälkeen!

Ei edes jupahtavalla 80-luvulla ollut tuollaista tyylihysteriaa kuin nykyään.
Varsinaisista teinihelveteistä ja iskumestoista en tiedä, kun en käynyt niissä :D
Tix kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Luulin muuten että flanellipaidat ja maastotakit on tulleet muótiin, kun JONE NIKULA sellaisissa lehtikuvissa poseeraa. Ihan sama paitakin kuin mulla :D Mutta taitaa olla niin, että Jone yksin saa niitä pitää, koska on ÄIJÄ. Mutta eikö äijäksi osittain tulla juuri sellaisella piittaamattomuudella?
Kuvittelisin, että oikeuskanslerin poikana Jone hallitsee varsin hyvin tilanteen mukaan pukeutumisen. Lehtikuva on lehtikuva, joku toinen tilanne on toinen tilanne. Tuskinpa Jone menisi linnan juhliin maihareissa ja hevibaariin smokissa. Jos lande menee twentysomethingien kanssa baariin, lande voi odottaa lievää naljailua landevaatteista. Jos cityslick muotihipsijä menee Kauhajoella paikalliseen kuppilaan zigamageet releet yllään, hän voi odottaa naurunpurskahduksia, vittuilua tai turpakeikkaa releistään. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on erilaisia tilanteita, ympäristöjä ja kohderyhmiä, joiden pukeutumiskoodi on erilainen? Kummasteletko sinä tuskafestareilla, että miten nuo kaikki hiipparit ovat niin kummallisia? Tai miksi kaikilla on cocktailkutsulla ykköset?
Ei ole vaikea ymmärtää, että " on erilaisia tilanteita, ympäristöjä ja kohderyhmiä, joiden pukeutumiskoodi on erilainen". Sanoinhan yllä, että pukeutuisin häihin, hautajaisiin, teatteriin, hyvään ruokaravinolaan ym ns. "asiallisesti", pukuun tai pikkutakkiin. Niitäkin minulla on. Mutta se on VANHAA klassista tapakulttuuria, jota kunnioitetaan. Se mikä minua yllättää, että niiden sääntöjen lisäksi on tullut pukeutumisääntöjä myös ihan vapaa-ajan baareihin, käytännössä räkälöihin. Eikös ne saisi olla nimenomaan paikkoja, joissa saa oleilla ihan arkivaatteissa? Mitä seuraavaksi? Kohta kai elokuviinkin saa mennä vaan tietynlaisissa vaatteissa? Pizzapaikoille ja purilaisjointeille eri pukeutumiskoodit?

Ja sitten ne säännöt todella ovat salatiedettä. Ensinnäkin tuollainen nipottaminen baarien saati pubien pukeutumisesta taitaa olla aika tuore ilmiö. Ennenvanhaan oli toki pikkutakki-ja kravatti-sääntö, mutta siitä päästiin onneksi eroon jo ennen minunkin nuoruuttani. Mutta sekin oli selkeä sääntö, mutkaton noudattaa. Ja nykyään.. tosiaan rakkaat "tilanteeseen sopivasti pukeutuvat" CityKitinäläiset olivat siellä miiteissä mun silmin katsottuna ihan tavallisissa arkivaatteissa. Oli teepaitaa, arkista mustaa ja värillistä pitkähihapaitaa ja farkkua. Casuaaliakin casuaalimpaa siis. Ei silminnähden mitään yhtenäistä pukeutumiskoodia, Missään tapauksessa ei kokopukua vastaavaa klassista muodollisuutta. Mutta pinnan alla minulle näkymättömissä piileskelikin tarkka koodisto? Se mikä minusta vaikutti sekalaiselta kokoelmalta arkisia katuvaatteita, pitikin sisällään mystisen algoritmin, millä sopivuuden rajat määriteltiin? Että mikä kuvio sai olla Teepaidassa, sai olla pyjaman näköiset vermeet muttei flanellia... joku Manala saa käyttää pääkallopaitaa ja ihme rättiä päässä, mutta jos minä yhden kerran tein vitsinomaisen statementin maastotakilla ja lippalakilla, jossa luki Top Gun, se olikin kiellettyä? Sitten en kuulemma ollut "yhtään miettinyt mitä päälleni panen". Vaikka nimenomaan olin harkinnut. Persoonallisuuttakin kuulemma suorastaan pitää ilmentää.. mutta sekin periaate on feikkiä koska ilmentäminen kuitenkin saa tapahtua vain Kitinän kollektiivisen kloonitietoisuuden sallimissa rajoissa!

Mistä vitusta näitä tietää, kun kaikki kuitenkin pukeutuvat keskenään erilailla? Ai niin, sanot että tarkkailemalla muita. Siellä sitten tarkkailevat toisiaan ja aivot loiskuttavat tietokoneen lailla sitä mystistä algoritmia ja laskevat sallittuja rajoa sille näennäiselle vaatesekamelskalle? Voi vittu. Runkkaaminenkin on parempaa elämänsisältöä.

Ja kun kyse piti vielä olla epämuodollisista Cityrunkkarien kokoontumisista eikä mistään Linnan juhlista!

Saati sitten kun olin Martan ja Kyypon luona, sain Martalta julkista noottia paidastani. Jumalauta tavallinen lyhythihainen kesäpaita, kirkkaanvärinen kyllä ettei ukkotyyliä. Silti sellaisia käyttää minua vanhemmatkin. Ei kai sitten ollut "tilanteeseen sopiva"... PUSSIKALJOITTELUUN????

Mahdotonta tietää sen kollektiivisen tajuntanne sääntöjä!!

Itselläni on monta isän vanhaa pikkutakkia, mutta koska ne ovat 70-luvun tyyliä, ymmärrän minäkin olla käyttämättä niitä. Mutta että NYKYÄÄN kaupoissa myytävien vaatteidenkin kanssa pitäisi koko ajan varoa, minkälaiseen epämuodolliseen tilanteeseen missäkin baarissa tai pussikaljoitteluun ne sopivat? Ei käy. Jos niitä myydään, jos niistä pidän, niitä saan myös käyttää. Ja Kitinän tyylinipottajat menkööt vaikka roskakoriin istumaan.

Jossain puhtaasti iskubaarissa ymmärrän paremmin, että vaatteilla yritetään tehdä vaikutusta. Mutta nuohan tietääkseni oli e-kaveripiirien kokoontumisia? Ja henkilökohtaisesti kun kuitenkin saisin ilmaista pilluakin vain rakkauden kautta, niin tuskin rakastuisin naiseen, joka pukeutumistani noin tarkkailee. Ihan eri maailmasta sitten.
Tix kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Edelleen: mitä helvetin väliä sillä on?? Jos ne MC:n takit vain jäljittelevät resuista länkkärityyliä, niin eikö aidosti vähän vajaavainen samantyylinen takki olisi eh.. tyylikkäämpi.. toteuttaessaan oikeasti sen imagon johon kallis MC vain pyrkii? Kaikkine aitoine karvatuppineen?
No sama kuin vertaisi parkettia ja laminaattia - kun kauempaa katsoo, voivat näyttää samalta, mutta lähempää tarkastellen huomaa mikä on parkettia ja mikä on laminaattia. Jommasta kummasta tietää, että se maksaa ja on laadukasta, toisesta että se on halpaa ja lapsiperheelle käytännöllistä. Kummasta kerää enemmän respektiä, kumpi viestii ympäristöön enemmän positiivista? Kumpi laitetaan edustusasuntoon ja kumpi lähiökolmioon?
Ehkä en tullut yllä ymmärretyksi. Nuo Malrborovaatteet mielestäni JÄLJITTELEVÄT jonkun vanhemman ulkoilmakulttuurin tyyliä. Ja sellaisen mainonnassakin (kuten Camelbootseilla) yleensä on kuvia eräretkeilystä, cowboyhommista, nokisista nuotioista ja pölyisistä vaatteista. Eikö sitten aidompi asia, se mihin mielikuvilla ja mainostettuja vaatteita ostamalla pyritään, olisi ne alkuperäiset, varmasti vähän huonolaatuisemmat releet, jolla niitä hommia oikeasti tehtiin? Oliko Cowboylla moitteettomat farkut tai pilotilla aina istuvat lentohaalarit? Välittivätkö he sellaisesta? Siispä sen ideaalin johon nuo MC-releet feikaten pyrkivät, toteuttaakin parhaiten.. TATAAA.. halvoilla vaatteilla!!

LAATUkysymyksessä sivuutan parkettisi ja vertaankin AUTOON.
Auto on helvetin monimutkainen kapine. Paljon liikkuvia osia kovassa kulutuksessa. On paljon helpompi epäonnistua auton teossa kuin takin teossa. Siispä todella on väliä, onko kaara Lada vai Fiiatti, vaikka samannäköisiä olivat ja samoista piirroksista.

Mutta joku TAKKI on niin simppeli esine, vain nahkaa, vuorta ja lankaa, että siinä on paljon vaikeampi tuottaa käyttökelvotonta takkia kuin käyttökelvotonta autoa. Halvallakin voi saada hyvää. Siinä Lidlin takissanikaan ei ole kerrassaan mitään vikaa. Paksua nahkaa, lämmin, minusta tyylikäs, käytännöllinen, erikoinen irrotettava tuplakaulus/lieve pakkasille.. yhtä käyttökelpoinen kuin kalliimmatkin. Vain siitä vosi nipottaa, että toisessa hihassa näkyy hieman karvatupen koloja, joten huikauhea nahka ei olekaan ihan valikoitua. Mutta sehän olisi kuin autoa arvottaisi vain maalin perusteella ja maksaisi maalin takia moninkertaista hintaa!

No joo.. harvinainen löytö se oli Lidlin romujen seassa, viimeinen viisnelonen sitäpaitsi. Samaten halvat kiinalaiskengät ovat yleensä paskoja, mutta nämä uudet ovat ihan moitteettomat..

mutta varmasti Kitinäkulttuuri löytäisi vikaa jossain sisäpuolen tikkauksen suoruudessa ja maksaisi mieluummin sen takia parisataa vastaavista mutta oikean merkkisistä :D
Tix kirjoitti: Vaatteet tekevät miehen ja jostain syystä Bossin puku tekee enemmän miehen kuin Turon puku ja MC:n mokkatakki enemmän kuin Lidlin.
Kokopuku kyllä tekee miehen, mutta vapaa-ajan vaatteiden melkein hysteerinen arviointi ja arvostelu tekee miehimyksiä :D
Tix kirjoitti: Kaikkein eniten kyllä ehkä tekee miehen sen, että pitää yllään (toki tilaisuutta kunnioittaen) sitä mitä lystää ja paskat nakkaa arvostelusta. Sehän Jonestakin tekee Äijän.
Asiaa. Tosin Jone pussailee sitä Jokikunnasta. Huono maku siis.
Minulla on nyt päälläni sininen, ruudullinen flanellipaita, juuri sama joka herätti pilkkaa muinaisessa miitissä. Vielä melko ehjä. Painukaa vittuun! Öitä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hyvä Gat.

Paljon enemmän kuin vaatteisiisi kohdistuva arvostelu minua ihmetyttää miksi vedät niin hirveät pultit ko. arvostelusta? Älä_välitä_siitä.

Minusta vaatteiden ominaisuuksien prioriteetti on tää:

- Pysyy lämpimänä
- Tuntuu mukavalta
- Näyttää hyvältä

Tuohon viimeiseen kohtaan sopii sanonta: "Kauneus on katsojan silmässä."
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

VaateHÅmÅilut sikseen.
Takaisin topicciin.
Poikkesin nettikahvilaan ilmoittamaaan, että ostin sitten käytetyn Land Rover Freelanderin. 2,5 litran bensa-V6, 177 hevosvoimaa, ajettu 56 000 km, hinta 19 000 E käteisellä. Kahdet hyvät renkaat ja kattoluukku. Piti ostaa lauantaina yksityiseltä. Joten hain pankista käteistä. Vittu kun katsoivat minua epäilevästi ja hakivat paikalle virkailijan minua tunnistamaan. :D

Alkuvaikutelma Lantikasta on positiivinen. Korkeus kyllä tuo linja-automaisuutta, mikä oudoksuttaa. Vaikkei se kovin iso ulkomitoiltaan ole. Mutta ohjaus on hämmästyttävän tarkka ja turvallisen oloinen. Nelivetoisuus ei haittaa maantiellä. Maastontapaiseenkaan en ole vielä uskaltautunut. Teoriassa moottori saisi olla isompi, mutta suorituskyky on vähintään riittävä ainakin verraten isän kakslitraseen Bluebirdiin. Automaattivaihteisto vaatii totuttelua, mutta ajon aikana vaikuttaa hyvältä keksinnöltä. Alennusvaihde siitä perhana puuttuu, mutta myyjä sanoi automaatin korvaavan sitä jossain määrin.

Oli halvin nyt netistä löytämistäni Freelandereistä, kalliimmalla myytiin yli satatuhattakin ajettuja.
Viimeksi muokannut Gattaca, 11.03.2007 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Tix

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Noniin, elämäsi ensimmäinen miehen teko. Kyllä se siitä lähtee. Auto se on junttiautokin.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tix kirjoitti:Auto se on junttiautokin.
Ohjekirjan takana on leima, että Land Rover on Englannin kuningattaren hovihankkija!!! :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Tix

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gattaca kirjoitti:
Tix kirjoitti:Auto se on junttiautokin.
Ohjekirjan takana on leima, että Land Rover on Englannin kuningattaren hovihankkija!!! :D
http://www.junttiauto.com/
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Miehekäs meininki!!
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tuossa se nyt on.
Väristä en yhtään pidä, muutta valoisammat vastaavat olisi ollu paljon kalliimpia. Nyt lisäksi mutainen.

Kuva

Kuva
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
ninnithequeen

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onneva, on tosiaan hiano kaara :D
Sheetlord

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Tix kirjoitti:farmariperä on ehkä epäseksyintä mitä autoon voi liittää.
Kuva

On se joskus näinkin, vaiks päivittäin farkkuperseellä ajelenkin.. siis AUTOLLA.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Jahas. Täällä taas.

Olen aika tyytyväinen Land Rover Freelander 2.5 litraseen.
Hinta 19 000 käteisenä oli aika halpa, kun kerran pienempimoottorisia ( 1.8 ) ja yli satatuhatta ajettuja Freelandereitä myydään yli kahdenkymmenen donan. Tuo on siis -01 malli, aika vanha.. mutta kuulemma alkuun seissyt kolme vuotta varastossa Sveitsissä. Suomalaisen kaasutehtaan pomon auto oli, yksi monista. Ajettu 56 000, kahdet uudenveroiset renkaat, kattoluukku, CD-vaihtaja. Joku nyysinyt röökinsytyttäjän!

Uuden -01- mallin muistelen maksaneen jotain 45-46 donaa. Varmemmin tiedän vuoden -03 "sporttiversion" maksaneen 48 500. Ja sehän oli samalla moottorilla mutta maavaraltaan MADALLETTU malli, siis mun käyttöön huonompi auto. Ja ilman kaksia renkaita ja kattoluukkua.

Alennusvaihde tuosta puuttuu. Puute tuntuu vähän hÅmÅlta noin maastoautoksi. Tosin jotkut sanoo, että alennusvaihdetta tarvitaan vain vetäessä venettä tai perävaunua jotain ramppia ylös.

Umpipöpelikköön en ole ajanut, mutta kumminkin paikkoihin, joihin kaksvetosella jäisi kiinni. Kahlasin lumessa. Sitten lumien sulettua piti ajaa pellolle kaivoa korjaamaan, edessä syvät poikittaiset traktorinurat ja sitten kauhia möykkälikkö. Ei mitään ongelmaa. Kävin myös metsässä sitä vain traktorinurista koostuvaa metsätietäni myöten. Ongelmaa oli vasta omassa pihassa, kun alapuoli oli mutalikkona. Ei päässyt siinä vellissä mäkeä ylös, joten peruuttamalla toista kautta. Kaksvetonen olisi jumittanut.

Nelivetoisuus vaikuttaa oikein hyödylliseltä ominaisuudelta, ainakin jos ajaa muuallakin kuin kaupungin katuja ja valtateitä. Nyt tuntuu, että miksi ihmeessä rajoittaa auton ominaisuuksia joksikin maaperärajoitteiseksi ansarikukaksi kaksivetoisena, jos neljäkin pyörää on johon voimaa laittaa.

Maanteillä sitten en kaksvetosiin tottuneena siltikään huomaa jatkuvassa nelivedossa mitään omituista. Vakaa ja tarkka ohjaus tuossa Freelanderissa. 2,5- litranen 177 hv V6 tuntuu teoriassa olevan sillä rajalla onko alimitoitettu 1600-kiloiseen autoon.. mutta hitto, tuota tehtiin myös 1,8-litraisena, ja se jo kuulostaa huonolta. Itse olen kuitenkin tottunut 1.0- 1.2 -1.5 -2-litraisiin henkilöautoihin ilman moniventtiilitekniikkaa. Ja tuollakin painolla 2,5-litranen 24-venttiilinen kutoskone liikuttaa Freelanderiä pirteämmin kuin mitään niistä. Myöskään ABS-jarruja saati luistonestoa en ole ennen kokenut. Pumppaavasta höyhenjarrutuksesta täytyy totutella pois.

Korkeus tuntuu alkuun oudolta. Sitten kun kaarreominaisuuksiin alkaa luottaa, aina vaan kivemmalta.

Automaattivaihteisto on uusi kokemus. Alkuun piti tolkuttaa itselleen, että vasenta jalkaa ei sitten käytetä ollenkaan. Vieläkin, varsinkin hidastaessa, tulee mieleen vanha tapa vatkata keppiä. Suorituskyky tuntuu jotenkin kaksijakoiselta: normaaliajoissa on aavistettavissa laiskuutta varsinkin jyrkässä mäessä. Mutta kun kaasun polkaisee pohjaan (kickdown-toiminto) laatikko vaihtaa nopeammin ja kiihtyvyys on ainakin minun kokemuksella vaikuttava. Vaihteiston normaalivälitys lienee jonkinlainen economy-homoilu, kepissä onkin sitten erikseen "Sport"-asento, joka hylkää taloudellisuuden ja pitää korkeampia kierroksia. Vähän sellainen kumma viiveen tuntu automaattilaatikolla joskus on: kun painaa kaasua, ensin ei tapahdu juuri mitään, sitten laatikko vaihtaa ja sännätään lujaa. No, kaipa silloin käsinvaihteistollakin pitäisi vaihtaa. Tuossa on MYÖS käsivaihteisto, jota voisin olettaa käyttäväni kaupungeissa bensansäästön takia.. tai ehkä sitten ei, kaupunkiajoahan automaatti eniten helpottaa. Huippuja en moottoriteilläkään Varkauteen ajaessa ottanut, kun piti pysytellä isin Bluubördin lähellä. Mutta sellaseen 160 se kiihtyy ohituksissa ihan huomaamatta, eikä vauhti tunnu yhtään. Joskin huippunopeus lienee vain jotain 180 risat.

Kovin isohan tuo Freelander ei oikeasti ole. Taitaa olla lyhyempikin kuin isän Bluebird. Tavaratilassa ei ole juuri pituutta mutta syvyyttä on sentään, kun varapyörä on ulkopuolella. Kiva yksityiskohta on alaslaskettava takalasi, jonka kautta sinne tavaratilaan voi lastata jos peräovea ei avaa.

Aika kiva auto. Tän vuoden malli on sitten jo 3,2-litranen, mutta maksaa kai vittu 60 000!!

Yllä kaikki siis seliseliä.
Kaikessahan on kysymys tästä Tixin http://www.junttiauto.com/ -linkin sitaatista: "Olin aina arka ja epävarma ihmisten kanssa - siihen asti kunnes ostin kaupungin suurimman auton. Ilman autoa mä olisin nolla. -Tomi"

(Siis hei vaikka eihän tuo mun nyt kaupungin isoin ole!! Mutta eka oma IKIOMA!! :D)

Ajattelin myös liimata noita tarroja autoon: http://junttiauto.com/tuotteet/junttiauto-tarrat.pdf
"4X4 vetoapua huonoon itsetuntoon!"
"Maasturin mentävä aukko itsetunnossa?"
"Pienet munat, iso auto."
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

No onko auto auttanut misu-jutuissa ?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
imbesiili

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Kuulin et Fränti ja Vahanen on käyny kruisaileen tolla.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

BrianW kirjoitti:No onko auto auttanut misu-jutuissa ?
Koskas olisin misuja ehtinyt etsiä?
Taas melkein kuukauden kökötin ja haisin siellä Orimattilan kartanoni 2X4 metrin kopissa. Nyt taas Varkaudessa, parikin viikkoa. Alkupäivät menee kuitenkin huilimiseen ja toipumiseen siitä enovitutuksesta taas. Siitä joskus toisaalla. Asiat on periaatteessa hyvin, mutta henkisellä puolella eno rasittaa entistäkin enemmän kun luulee olevansa isäntä vielä :D Mutta siitä ei tässä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Geetzu

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Gattaca kirjoitti:Kaikessahan on kysymys tästä Tixin http://www.junttiauto.com/ -linkin sitaatista: "Olin aina arka ja epävarma ihmisten kanssa - siihen asti kunnes ostin kaupungin suurimman auton. Ilman autoa mä olisin nolla. -Tomi"
Kävelykadut pois tieltä!

Loistava. Sopii liitettäväksi lahjaan (aito ja alkuperäinen mersuhumppa poltettuna rompulle), jonka ojennan ydinkeskustassa asuvalle isälleni kun vihdoin saa tehtaalta junttimarsunsa. Tulinpa hyvälle tuulelle, loistava saitti, missasin joskus linkin täältä.

(Kivan auton sait jee!)
Vihtahousu

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Ei alennusvaihdetta???+++´6

Senkin tinttitukkahomo!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Vihtahousu kirjoitti:Ei alennusvaihdetta???+++´6

Senkin tinttitukkahomo!
:oops: Luulin aiemmin, että kaikissa Lantikoissa on alennusvaihde :roll: Tuossa vain viisivaihteinen automaatti. En kehdannut sen takia jättää ostamattakaan kun Kouvolasta tuon hain. Vähän liian Kitymaasturi sillai joo. Tosin ryömiihän se ykkösellä ja kakkosellakin maastossa, voi valita montaako vaihdetta automaatti saa käyttää ja vaihtaa käsinkin. Eikä mulla ole nyt mitään hinattavaakaan. (Eikä vetokoukkua tuossa vielä) Silti alamäkihidastin sekä tasauspyörästön lukko tuossa on.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Gattaca kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:Ei alennusvaihdetta???+++´6

Senkin tinttitukkahomo!
:oops: Luulin aiemmin, että kaikissa Lantikoissa on alennusvaihde :roll: Tuossa vain viisivaihteinen automaatti. En kehdannut sen takia jättää ostamattakaan kun Kouvolasta tuon hain. Vähän liian Kitymaasturi sillai joo. Tosin ryömiihän se ykkösellä ja kakkosellakin maastossa, voi valita montaako vaihdetta automaatti saa käyttää ja vaihtaa käsinkin. Eikä mulla ole nyt mitään hinattavaakaan. (Eikä vetokoukkua tuossa vielä) Silti alamäkihidastin sekä tasauspyörästön lukko tuossa on.
Eikö tää Land Rover ole sama paskaputiikki joka valmistaa niitä englantilaisia aatelishomojen ketunmetsästys("maasto")autoja joita sanotaan defendereiksi?

Toivottavasti tekevät siviilisektorille pätevämpiä. Maasto-ominaisuuksiltaan toki defenderit ovat ihan passeleita mutta tuskaisia ajettavia yli 15km matkoja.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mylwin kirjoitti:Eikö tää Land Rover ole sama paskaputiikki joka valmistaa niitä englantilaisia aatelishomojen ketunmetsästys("maasto")autoja joita sanotaan defendereiksi?

Toivottavasti tekevät siviilisektorille pätevämpiä. Maasto-ominaisuuksiltaan toki defenderit ovat ihan passeleita mutta tuskaisia ajettavia yli 15km matkoja.
Tekevät myös Range Roveria. Sitten se klassinen, vanhahtava Defender ja modernimpi Discovery. Pienin malli on sitten tää Freelander.

Tuossa on Ilta-Sanomien juttu Freelander -04 -mallista, joka on kosmeettisia muutoksia lukuunottamatta sama kuin mun. Paitsi että tuossa on myös se "Sport" -versio joka minusta on vain huononnus matalampine maavaroineen.

Aika kehut kumminkin sekä tiellä että esteradalla. Tosin testaaja ei ole mikään maastoajaja.

http://www.iltasanomat.fi/autot/Land+Ro ... der/650300

"vahvoista maasto-ominaisuuksistaan tunnettu"
"Takuuvarmaa etenemistä kaikissa oloissa vaativalle ja hyviä tiloja arvostavalle autoilijalle ja maastoajon harrastajalle."
"Molemmissa malleissa perusominaisuudet ovat tuttua Freelanderia: jatkuva neliveto, alamäkihidastin ja elektroninen luistonhallinta takaavat maastokelpoisuuden"
".Maantiellä Freelander on käytökseltään hallittu ja hillitty. Korkealta on liikenteeseen hyvä näkyvyys."
Viimeksi muokannut Gattaca, 09.04.2007 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Gattaca kirjoitti: "vahvoista maasto-ominaisuuksistaan tunnettu"
"Takuuvarmaa etenemistä kaikissa oloissa vaativalle ja hyviä tiloja arvostavalle autoilijalle ja maastoajon harrastajalle."
Miksei meillä ole noita? =( Defenderihän kulkee maastovaihteilla lukot päällä ihan minne vaan, kuten maastoajoleirillä todettiin. Ajettiin viikko kaikilla mahdollisilla maastovempeleillä pitkin maastoratoja ja helmenä pohjalla defenderillä alunperin moottoripyörille suunniteltua rataa. Vähän pelotti kun vasemmalla näkyy maata ja oikealla taivasta. Mut kivasti se kulki.

Lämmitys niissä ei kylläkään toimi ikinä, eikä lähde käyntiin viiden asteen pakkasessa. Maantieajossa alkavat wobblaamaan satasen vauhdissa, varmaan löysästä alustasta johtuen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Millainen auto Gattacalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Tää mun kyllä suihkii moottoritiellä lujaa ihan ufomaisesti, kulkee ja kiihtyy. Sitten pikkuteillä ottaa mutkat hyvin kun ohjaus on tarkka. Suorastaan liiankin kliininen ajettava kun olen vanhoihin lappirattisiin tottunut. Vähän kallistelee tiukoissa mutkissa mutta ei häiritsevästi. Mutta Defender on luultavasti paljon parempi maastossa. Tässä nyt on kaikkea neiteilyä kuten ilmastointi ja CD ja vakionopeuden säädin. Muttei siis alennusvaihdetta.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Vastaa Viestiin