Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
CandyMan

Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Meillä kaikilla on tai pitäisi olla tarve kehittyä ihmisinä. Nyt kun palstalle on ilmestynyt uusiakin kirjoittajia kuten kaikkien ilopillerien irvikuva StadinPenska, kannattanee yhteistalkoovoimin kerätä yhteen muistilistaa jonka kaikki voivat käydä mielikuvatasolla läpi ennen send tai ignore-nappulan painamista ja täten kehittyä ihmisinä ja tehdä maailmasta piirun verran parempi paikka. Mä olin täällä eka joten minä aloitan.

- Tärkeä litmus-testi heti alkuun: mieti jaksaisitko edes itse lukea omaa viestiäsi. Jos jaksat, kertoo tämä joko kirjoituksesi erinomaisuudesta tai omasta arvostelukyvyttömyydestäsi.

- Jos epäilet jälkimmäistä, käytä luotettavia ystäviäsi, työkavereitasi tai äitiäsi apunasi ennen viestin lähetystä. Kuuntele mitä heillä on sanottavanaan ja tarkkaile heidän kehonkieltään heidän lukiessaan tuotostasi.

- Tarvittaessa oikoluetuta viestisi Aito_Johannalla, tai vastaavasti Edithillä jos olet kaksikielinen.

- Parhaat DJ:t tietävät että levyä kannattaa aina välillä vaihtaa, muuten yleisö kyllästyy. Aivan kuten hyvät viinit, hyväkin vitsi muuttuu lopulta etikaksi.

- Yritä löytää oma tyylisi, mutta älä pakota itseäsi muottiin joka ei luonnistu sinulta. Tyylien vaihtaminen lennosta on ok ja monesti jopa suotavaa, jos se käy sinulta luontevasti.

- Hanki hauska ja mieleenpainuva avatar-kuva, sekä tätä tukeva allekirjoitus.

- Älä ole ristiriitainen muuta kuin provoilutarkoituksessa. Jos törttöilet tarkoituksella, älä pyytele samalla anteeksi muilta vaan kohtaa heidän vihansa pystyssäpäin itseksesi hihitellen. Maailma rakastaa kusipäitä, kunhan he ovat suoraselkäisiä.

- Harjoittele kirjoittamista viikonpäiväkeskusteluissa. Sen sijaan että jatkuvasti utelet muilta lisätietoja, kerro jotain uutta itsestäsi, päivästäsi tai mieleesi juolahtavista asioista, mielellään asioita joiden kuvittelet edes hitusen kiinnostavan muitakin (ei pyykkäys).

- Provoilussakin jaetaan tyylipisteitä. Toisen tai muiden ärtymyksen taso ei ole absoluuttinen mittari provoilusi onnistuneisuudesta, vaikka se sinänsä tärkeää onkin.

- Asiakeskusteluissa kannattaa käyttää kunnollisia viitteitä, kuten "keksin ton just omasta päästäni".

- Ainoastaan pidempään palstalla olleet kuten minä saavat sortua "holier than thou"-asenteeseen sekä yleiseen ylimielisyyteen. Ei kai kukaan mene uudessa työpaikassakaan ensitöikseen pissimään toisten kahvikuppeihin? Vanhat patut ja pomot ovat tätä varten.

- Toisen palstalaisen haukkuminen elämättömäksi tämän palstalla käyttämän ajan vuoksi on vähän kuin tietokonemies haukkuisi radioamatööriä nörtiksi.

- Palaute on ok jotta toinen voi kehittyä kirjoittajana, mutta toisaalta "reps" kymmenen henkilön peräjälkeen toistamana ei enää palvele tarkoitustaan. Mitä harvemmin käytät kyseistä tehokeinoa, sitä enemmän arvostelullasi lopulta on painoarvoa.

- Vaikka kyseessä on "vain" keskustelupalsta, kannattaa muistaa että monille tämä on erittäin tärkeä osa heidän jokapäiväistä elämäänsä, ja monet lukijat saattavat lisäksi olla henkisesti epästabiilissa mielentilassa, esim. raskaana tai sarjamurhaaja. Mieti siis miten asiasi esität ja kenelle. Muuten saattaa joku päivä haastemies kolahtaa postiluukustasi.

En keksi enempää, pitää mennä nukkumaan. Ps. Jaksoin lukea viestini läpi.
Tix

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Tix »

- Jos olet Stadinturska, koeta löytää uusi palsta terrorisoitavaksi. Tämä on kärsinyt tarpeeksi.

- Jos olet tummaverikkö kaunotar, sinulla on velvollisuus alistua kollektiivipäätöksellä palstasalarakkaaksi allekirjoittaneelle. Punatukkien ja blondien kohdalla katsotaan tapauskohtaisesti.

- Jos olet Slam ja tekee mieli, hakkaa hanskaan, älä kirjoita siitä palstalle.

- Jos aiot käännyttää muita palstalaisia lahkoosi, unohda koko juttu.
Rouva Pupu

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tuo Karkkimies on jotenkin kovin eroottisen oloinen. Ihan kiihotuin tekstistään. Mutta, se johtuu vain kuukautisista.
Dr.Diarrhea

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Rouva Pupu kirjoitti:Tuo Karkkimies on jotenkin kovin eroottisen oloinen. Ihan kiihotuin tekstistään. Mutta, se johtuu vain kuukautisista.
Mäpäs olen ollut hänen kanssaan saunassa. Voin kertoa, että insinööristä kuotiutui poliisi ja päin vastoin tuona kauniina iltana. En nyt ehkä ihan rakastunut, mutta kreikkalainen jumala pelkässä laakerinlehdessä sai uutta substanssia - legenda lihallistui.
Rouva Pupu

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Dr.Diarrhea kirjoitti: Mäpäs olen ollut hänen kanssaan saunassa. Voin kertoa, että insinööristä kuotiutui poliisi ja päin vastoin tuona kauniina iltana. En nyt ehkä ihan rakastunut, mutta kreikkalainen jumala pelkässä laakerinlehdessä sai uutta substanssia - legenda lihallistui.
Kovin romanttista :h:
Dr.Diarrhea

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Rouva Pupu kirjoitti: Kovin romanttista :h:
Tämä oli minulle lähinnä terapeuttinen avautuminen. Myöhemmin tullen huomaamaan myös romanttisen nyanssin.
NuoriDaavid

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti: Kovin romanttista :h:
Tämä oli minulle lähinnä terapeuttinen avautuminen.
Aijaa. Minä luulin, että se oli hätähuuto.
Aito_Johanna

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

:jee:

Miksi tämä on Paskanjauhannassa? Kuuluisi Yleiskeskusteluihin tiedotteisiin. Kyllä tämä lista on jokaisen uuden ja vanhan kitisijän syytä käydä läpi.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Ann »

CandyMan kirjoitti:
- Toisen palstalaisen haukkuminen elämättömäksi tämän palstalla käyttämän ajan vuoksi on vähän kuin tietokonemies haukkuisi radioamatööriä nörtiksi.



- Vaikka kyseessä on "vain" keskustelupalsta, kannattaa muistaa että monille tämä on erittäin tärkeä osa heidän jokapäiväistä elämäänsä, ja monet lukijat saattavat lisäksi olla henkisesti epästabiilissa mielentilassa, esim. raskaana tai sarjamurhaaja.
Eli korvaa sana "elämätön" sanoilla "epästabiilissa mielentilassa". Tämä hyvä tietää. Laitetaan muistiin ja arkistoidaan.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Joskus aiemmin (ennen puolivuotta kestänyttä lähtöäni) olin kirjoittamatta siitä, miten kämmääjä olen, mutta nyt en enää jaksa sitä meininkiä.
Joskus aiemmin olin viimeisen päälle diplomaattinen, mutta en enää jaksa sitäkään. Tätä ja sitä mieltä ollaan ja niin poispäin.
Joskus aiemmin olin ihan nysvä. Enää en ole, olen vaan minä, ja jos se on ongelma jollekin ("mikset perusta perhettä? miksi olet tollein ja tällein..?"), niin se ei ole minun ongelmani.
Joskus aiemmin.. Ja nyt..

Itsereflektion kautta huomaan tulleeni (ja ylipäätään elämässä) enemmän ja enemmän ns. juurilleni. Kuka oli se tyttö joka tappeli välitunnilla ällöjen poikien kanssa lenttiskentän vuoroista kunnes lenttispallo takavarikoitiin rehtorin toimesta sodan käytyä liian kuumaksi..? Se olin minä.
Viimeksi muokannut HellBell, 20.03.2007 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
imbesiili

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Laitan nämä ohjeet koiran taakse.
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Harold »

HellBell kirjoitti:se ei ole minun ongelmani
Noh noh.

Korjattu:
se ei ole minun ongelmain
Thank You For The Kool Aid Reverend Jim
We’re Glad To Leave Behind Their World Of Sin
Our Lifeless Bodies Fall On Holy Ground
Rotting Flesh A Sacrificial Mound
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Harold kirjoitti:
HellBell kirjoitti:se ei ole minun ongelmani
Korjattu:
se ei ole minun ongelmain
Hahaa! Kiitän korjauksestanne. Juuri niin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

imbesiili kirjoitti:Laitan nämä ohjeet koiran taakse.
Päivän Arskauutiset Tissistai 20.3.1654 Linna Arskan

Luotettavien lähteiden mukaan Stadinarska on juuri saanut päivän parhaimmat naurut. Syynä kohtaukseen oli tiettävästi ollut Imbesiilin postaus, jossa asiat laitetaan ns. koiran taakse. Stadinarska on mennyt osittain kippuraan ja nauraa naapurien mukaan yhä suoraa naurua.
Odotamme tilanteen kehittymistä.. Reuter
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

CandyMan kirjoitti:Meillä kaikilla on tai pitäisi olla tarve kehittyä ihmisinä. Nyt kun palstalle on ilmestynyt uusiakin kirjoittajia kuten kaikkien ilopillerien irvikuva StadinPenska, kannattanee yhteistalkoovoimin kerätä yhteen muistilistaa jonka kaikki voivat käydä mielikuvatasolla läpi ennen send tai ignore-nappulan painamista ja täten kehittyä ihmisinä ja tehdä maailmasta piirun verran parempi paikka. Mä olin täällä eka joten minä aloitan.

- Tärkeä litmus-testi heti alkuun: mieti jaksaisitko edes itse lukea omaa viestiäsi. Jos jaksat, kertoo tämä joko kirjoituksesi erinomaisuudesta tai omasta arvostelukyvyttömyydestäsi.

- Jos epäilet jälkimmäistä, käytä luotettavia ystäviäsi, työkavereitasi tai äitiäsi apunasi ennen viestin lähetystä. Kuuntele mitä heillä on sanottavanaan ja tarkkaile heidän kehonkieltään heidän lukiessaan tuotostasi.

- Tarvittaessa oikoluetuta viestisi Aito_Johannalla, tai vastaavasti Edithillä jos olet kaksikielinen.

- Parhaat DJ:t tietävät että levyä kannattaa aina välillä vaihtaa, muuten yleisö kyllästyy. Aivan kuten hyvät viinit, hyväkin vitsi muuttuu lopulta etikaksi.

- Yritä löytää oma tyylisi, mutta älä pakota itseäsi muottiin joka ei luonnistu sinulta. Tyylien vaihtaminen lennosta on ok ja monesti jopa suotavaa, jos se käy sinulta luontevasti.

- Hanki hauska ja mieleenpainuva avatar-kuva, sekä tätä tukeva allekirjoitus.

- Älä ole ristiriitainen muuta kuin provoilutarkoituksessa. Jos törttöilet tarkoituksella, älä pyytele samalla anteeksi muilta vaan kohtaa heidän vihansa pystyssäpäin itseksesi hihitellen. Maailma rakastaa kusipäitä, kunhan he ovat suoraselkäisiä.

- Harjoittele kirjoittamista viikonpäiväkeskusteluissa. Sen sijaan että jatkuvasti utelet muilta lisätietoja, kerro jotain uutta itsestäsi, päivästäsi tai mieleesi juolahtavista asioista, mielellään asioita joiden kuvittelet edes hitusen kiinnostavan muitakin (ei pyykkäys).

- Provoilussakin jaetaan tyylipisteitä. Toisen tai muiden ärtymyksen taso ei ole absoluuttinen mittari provoilusi onnistuneisuudesta, vaikka se sinänsä tärkeää onkin.

- Asiakeskusteluissa kannattaa käyttää kunnollisia viitteitä, kuten "keksin ton just omasta päästäni".

- Ainoastaan pidempään palstalla olleet kuten minä saavat sortua "holier than thou"-asenteeseen sekä yleiseen ylimielisyyteen. Ei kai kukaan mene uudessa työpaikassakaan ensitöikseen pissimään toisten kahvikuppeihin? Vanhat patut ja pomot ovat tätä varten.

- Toisen palstalaisen haukkuminen elämättömäksi tämän palstalla käyttämän ajan vuoksi on vähän kuin tietokonemies haukkuisi radioamatööriä nörtiksi.

- Palaute on ok jotta toinen voi kehittyä kirjoittajana, mutta toisaalta "reps" kymmenen henkilön peräjälkeen toistamana ei enää palvele tarkoitustaan. Mitä harvemmin käytät kyseistä tehokeinoa, sitä enemmän arvostelullasi lopulta on painoarvoa.

- Vaikka kyseessä on "vain" keskustelupalsta, kannattaa muistaa että monille tämä on erittäin tärkeä osa heidän jokapäiväistä elämäänsä, ja monet lukijat saattavat lisäksi olla henkisesti epästabiilissa mielentilassa, esim. raskaana tai sarjamurhaaja. Mieti siis miten asiasi esität ja kenelle. Muuten saattaa joku päivä haastemies kolahtaa postiluukustasi.

En keksi enempää, pitää mennä nukkumaan. Ps. Jaksoin lukea viestini läpi.
Isiukko, ookko ihan itse keksinyt tämän vai onko äiti ollut apuna?

Mikä se Stadinpenska on? Taasko sä kiellät minut. Silloin joskus halusit tatusti APORTTIA, hyi!!

Ei mut oikeen totta onko joku RIIVATIN STADINPENSKA tullut tontilleni!??

En oikein jaksanut lukea, isi, tätä Keikun keksimää juttua, en oikein ymmärrä sitä.

Stadinarska
lapsonen vielä vanhempansa
kiva vauva oli
nauravainen
hymykuoppainen
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tix kirjoitti:- Jos olet Stadinturska, koeta löytää uusi palsta terrorisoitavaksi. Tämä on kärsinyt tarpeeksi.



- Jos olet Slam ja tekee mieli, hakkaa hanskaan, älä kirjoita siitä palstalle.
Kyllä tällaiselle foorumille pari palstahullua mahtuu. "Kärsiminen" korreloituu oman tosikkomaisuuden kanssa. Ei tarvinne kertoa miten...

- Mitä eroa on poikasiilillä ja tyttösiilillä?
- Poikasiilillä on yksi piikki enemmän.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mutta pyykeistä ja muista asioista joista haluan kirjoittaa, niin kirjoitan kuiteskin, kiinnosti se suurta ylkeisöä tai ei. Sorge Candy..

*Helkutin hankala*
CandyMan

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

HellBell kirjoitti:Mutta pyykeistä ja muista asioista joista haluan kirjoittaa, niin kirjoitan kuiteskin, kiinnosti se suurta ylkeisöä tai ei. Sorge Candy..

*Helkutin hankala*
Olette ninnin kanssa niin samiksia, tykkäätte molemmat pyykätä. Minä en, joten käytän paperisia kertakäyttövaatteita.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja HellBell »

CandyMan kirjoitti:Olette ninnin kanssa niin samiksia, tykkäätte molemmat pyykätä. Minä en, joten käytän paperisia kertakäyttövaatteita.
No hei man, jos olisin tiennyt että on olemassa paperisia kertakäyttövaatteita.. !
NuoriDaavid

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

HellBell kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Olette ninnin kanssa niin samiksia, tykkäätte molemmat pyykätä. Minä en, joten käytän paperisia kertakäyttövaatteita.
No hei man, jos olisin tiennyt että on olemassa paperisia kertakäyttövaatteita.. !
On kait sitä olemassa mistä materiaalista tahansa valmistettuja kertakäyttövaatteita.
CandyMan

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

NuoriDaavid kirjoitti:On kait sitä olemassa mistä materiaalista tahansa valmistettuja kertakäyttövaatteita.
Mieleeni tuli heti myös paperiset kertakäyttökortongit. Eipä tarvitse enää pestä pesukoneessa niitä vanhoja kumisia.
sanctus

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja sanctus »

HellBell kirjoitti:No hei man, jos olisin tiennyt että on olemassa paperisia kertakäyttövaatteita.. !
Oli ainakin 60 -luvulla!

http://www.bbc.co.uk/cult/ilove/years/1 ... ion2.shtml
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Lolita »

No mutku, jos mä teen noin, niin sit mulla ei ole mitään kirjoitettavaa. En mä voi viestiäni lukea, se jäisi lähettämättä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriDaavid

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

CandyMan kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:On kait sitä olemassa mistä materiaalista tahansa valmistettuja kertakäyttövaatteita.
Mieleeni tuli heti myös paperiset kertakäyttökortongit. Eipä tarvitse enää pestä pesukoneessa niitä vanhoja kumisia.
Valitettavasti paperi on kondomeihin liian heikko vaihtoehto. Olemme hankkineet maamiesseuralle yhteisen kondomin, joten sen täytyy olla lujaa laatua. Köyhän ei kannata ostaa huonoa.
Geetzu

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mulle otsikkokin oli jo liikaa vaikeutta.
Vastaa Viestiin