Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja HellBell »

CandyMan kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:On kait sitä olemassa mistä materiaalista tahansa valmistettuja kertakäyttövaatteita.
Mieleeni tuli heti myös paperiset kertakäyttökortongit..
.. ja paperiset kertakäyttöstringit..! Ei pyykkausongelmia ja niistä aiheutuvia nolostumia..
sanctus kirjoitti: Oli ainakin 60 -luvulla!
*Ihastuttavaa..*
*Ihastuttavaa..*

Ja onhan niitä kaiketi syötäviäkin alusvaatteita.. Nams.
NuoriDaavid

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

HellBell kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:On kait sitä olemassa mistä materiaalista tahansa valmistettuja kertakäyttövaatteita.
Mieleeni tuli heti myös paperiset kertakäyttökortongit..
.. ja paperiset kertakäyttöstringit..! Ei pyykkausongelmia ja niistä aiheutuvia nolostumia..
:idea: Tässähän on selvä innovaatio: paperialkkarit, jotka kakkaamisen jälkeen käytetään wc-paperina. Wc-rullasta irrotettaisiin sitten uudet puhtaat alkkarit jalkaan.

MTV3:llahan etsitään tv-ohjelmaan uusi suomalaisia keksintöjä, joita sijoittajat sitten arvioivat ja rahoittavat. Tässä olisi selkeä liikeidea.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Niba »

Rouva Pupu kirjoitti:Tuo Karkkimies on jotenkin kovin eroottisen oloinen. Ihan kiihotuin tekstistään. Mutta, se johtuu vain kuukautisista.
Luulin että PMS johtuu?
Pyyhin Netikettiin..
Rouva Pupu

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Niba kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Tuo Karkkimies on jotenkin kovin eroottisen oloinen. Ihan kiihotuin tekstistään. Mutta, se johtuu vain kuukautisista.
Luulin että PMS johtuu?
PMS ol ja men. Tämä johtuu nyt valumisesta, nih.
PerttiMakimaa

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Stadinarska kirjoitti:Isiukko, ookko ihan itse keksinyt tämän vai onko äiti ollut apuna?

Mikä se Stadinpenska on? Taasko sä kiellät minut. Silloin joskus halusit tatusti APORTTIA, hyi!!

Ei mut oikeen totta onko joku RIIVATIN STADINPENSKA tullut tontilleni!??

En oikein jaksanut lukea, isi, tätä Keikun keksimää juttua, en oikein ymmärrä sitä.

Stadinarska
lapsonen vielä vanhempansa
kiva vauva oli
nauravainen
hymykuoppainen
En jaksanut lukea tuota, mutta laitan kaiken varalta hieman käytetyn terminologian selitystä jos saisit tästä asiasta paremmin kiinni:

"Reflektio / itsereflektio / reflektoida
Reflektio viittaa ensinnäkin toimintaan, jossa henkilö heijastaa takaisin esimerkiksi toisen henkilön viestin. Kyseessä on siten vuorovaikutus, jossa reflektiota käytetään tekniikkana. Reflektio voi viitata myös toimintaan, jossa henkilö arvioi omaa toimintaansa. Kyseessä on itsereflektio, jolloin toiminnan kohteena on jokin puoli henkilössä itsessään. Itsereflektio voi tapahtua välittömästi vuorovaikutustilanteessa, jolloin henkilö ikään kuin pysähtyy tutkimaan omia sisäisiä toimintojaan ymmärtääkseen tilannetta paremmin."
NuoriDaavid

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PerttiMakimaa kirjoitti: Kyseessä on itsereflektio, jolloin toiminnan kohteena on jokin puoli henkilössä itsessään. Itsereflektio voi tapahtua välittömästi vuorovaikutustilanteessa, jolloin henkilö ikään kuin pysähtyy tutkimaan omia sisäisiä toimintojaan ymmärtääkseen tilannetta paremmin."
Onko tämä sama asia, josta aiemmin käytettiin nimitystä itsesaastutus?
PerttiMakimaa

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:Onko tämä sama asia, josta aiemmin käytettiin nimitystä itsesaastutus?
Vaikka sinällään tunnusmerkistä täyttyy ilmeisesti erona on toisen toiminnan henkisyys ja toisessahan asiaan tartutaan fyysisesti.

Masturbaatio = "sukupuolivietin tyydyttäminen itse omia sukupuolielimiä kiihottamalla"

Lähde: www.tohtori.fi
NuoriDaavid

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Masturbaatio = "sukupuolivietin tyydyttäminen itse omia sukupuolielimiä kiihottamalla"
Tuo määritelmä antaa ymmärtää, että olisi olemassa jokin toinenkin keino?
PerttiMakimaa

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Masturbaatio = "sukupuolivietin tyydyttäminen itse omia sukupuolielimiä kiihottamalla"
Tuo määritelmä antaa ymmärtää, että olisi olemassa jokin toinenkin keino?
Were is will, there is a road. :D
bedlam

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja bedlam »

PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Masturbaatio = "sukupuolivietin tyydyttäminen itse omia sukupuolielimiä kiihottamalla"
Tuo määritelmä antaa ymmärtää, että olisi olemassa jokin toinenkin keino?
Were is will, there is a road. :D
Siis oikea versio kuuluu: "there were is mill, there is a road"

Kaiketi ymmärretään, että Martinan kaivo on ulostie masturbaatiosta.
NuoriDaavid

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

bedlam kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Tuo määritelmä antaa ymmärtää, että olisi olemassa jokin toinenkin keino?
Were is will, there is a road. :D
Siis oikea versio kuuluu: "there were is mill, there is a road"

Kaiketi ymmärretään, että Martinan kaivo on ulostie masturbaatiosta.
Kuvatekstin mukaan tatskassa on risti, mutta minusta se on ennemminkin nuoli, joka osoittaa alaspäin?

Ps. mill voi tarkoittaa hyvin montaa asiaa. Toivottavasti Martinan jalkojen välissä ei ole "metalworking machine that operates by moving a cutting bit" :shock:

Sukupuolivietin tyydyttäminen itse omia sukupuolielimiä kiihottamalla on varmaankin turvallisempaa, paitsi Martinalle itselleen, joka tarvii ilmeisesti turvahanskoja.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Isiukko, ookko ihan itse keksinyt tämän vai onko äiti ollut apuna?

Mikä se Stadinpenska on? Taasko sä kiellät minut. Silloin joskus halusit tatusti APORTTIA, hyi!!

Ei mut oikeen totta onko joku RIIVATIN STADINPENSKA tullut tontilleni!??

En oikein jaksanut lukea, isi, tätä Keikun keksimää juttua, en oikein ymmärrä sitä.

Stadinarska
lapsonen vielä vanhempansa
kiva vauva oli
nauravainen
hymykuoppainen
En jaksanut lukea tuota, mutta laitan kaiken varalta hieman käytetyn terminologian selitystä jos saisit tästä asiasta paremmin kiinni:

"Reflektio / itsereflektio / reflektoida
Reflektio viittaa ensinnäkin toimintaan, jossa henkilö heijastaa takaisin esimerkiksi toisen henkilön viestin. Kyseessä on siten vuorovaikutus, jossa reflektiota käytetään tekniikkana. Reflektio voi viitata myös toimintaan, jossa henkilö arvioi omaa toimintaansa. Kyseessä on itsereflektio, jolloin toiminnan kohteena on jokin puoli henkilössä itsessään. Itsereflektio voi tapahtua välittömästi vuorovaikutustilanteessa, jolloin henkilö ikään kuin pysähtyy tutkimaan omia sisäisiä toimintojaan ymmärtääkseen tilannetta paremmin."

Kiitos Jukka. Mutta en oikein lopulta jaksanut kukea tuota, mutta kyllä minä nyt osittain tiedän.

MITÄ TEHDÄ sille, etten jaksa lukea Candyman-juttua, sinä et minun kysymystä enkä minä täysin sinun?

Kas tässäpä uusi REFLEKTIONI-kysymys?

KUTAS KUOMAT TÄHÄN SANOTTE?

stadinarska
noin pienellä että se neutralisoi tuon ison tekstin
anteeksi
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ei hitto, mä tapoin vahingossa tän sivistävän keskustelun?
No tekevälle sattuu, hupsista!

SA
oli toi se
Yönmustaritari

Re: Kitinä-kirjoittajan itsereflektiolista vol I

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

CandyMan kirjoitti:Meillä kaikilla on tai pitäisi olla tarve kehittyä ihmisinä. Nyt kun palstalle on ilmestynyt uusiakin kirjoittajia kuten kaikkien ilopillerien irvikuva StadinPenska, kannattanee yhteistalkoovoimin kerätä yhteen muistilistaa jonka kaikki voivat käydä mielikuvatasolla läpi ennen send tai ignore-nappulan painamista ja täten kehittyä ihmisinä ja tehdä maailmasta piirun verran parempi paikka. Mä olin täällä eka joten minä aloitan.

- Tärkeä litmus-testi heti alkuun: mieti jaksaisitko edes itse lukea omaa viestiäsi. Jos jaksat, kertoo tämä joko kirjoituksesi erinomaisuudesta tai omasta arvostelukyvyttömyydestäsi.

- Jos epäilet jälkimmäistä, käytä luotettavia ystäviäsi, työkavereitasi tai äitiäsi apunasi ennen viestin lähetystä. Kuuntele mitä heillä on sanottavanaan ja tarkkaile heidän kehonkieltään heidän lukiessaan tuotostasi.

- Tarvittaessa oikoluetuta viestisi Aito_Johannalla, tai vastaavasti Edithillä jos olet kaksikielinen.

- Parhaat DJ:t tietävät että levyä kannattaa aina välillä vaihtaa, muuten yleisö kyllästyy. Aivan kuten hyvät viinit, hyväkin vitsi muuttuu lopulta etikaksi.

- Yritä löytää oma tyylisi, mutta älä pakota itseäsi muottiin joka ei luonnistu sinulta. Tyylien vaihtaminen lennosta on ok ja monesti jopa suotavaa, jos se käy sinulta luontevasti.

- Hanki hauska ja mieleenpainuva avatar-kuva, sekä tätä tukeva allekirjoitus.

- Älä ole ristiriitainen muuta kuin provoilutarkoituksessa. Jos törttöilet tarkoituksella, älä pyytele samalla anteeksi muilta vaan kohtaa heidän vihansa pystyssäpäin itseksesi hihitellen. Maailma rakastaa kusipäitä, kunhan he ovat suoraselkäisiä.

- Harjoittele kirjoittamista viikonpäiväkeskusteluissa. Sen sijaan että jatkuvasti utelet muilta lisätietoja, kerro jotain uutta itsestäsi, päivästäsi tai mieleesi juolahtavista asioista, mielellään asioita joiden kuvittelet edes hitusen kiinnostavan muitakin (ei pyykkäys).

- Provoilussakin jaetaan tyylipisteitä. Toisen tai muiden ärtymyksen taso ei ole absoluuttinen mittari provoilusi onnistuneisuudesta, vaikka se sinänsä tärkeää onkin.

- Asiakeskusteluissa kannattaa käyttää kunnollisia viitteitä, kuten "keksin ton just omasta päästäni".

- Ainoastaan pidempään palstalla olleet kuten minä saavat sortua "holier than thou"-asenteeseen sekä yleiseen ylimielisyyteen. Ei kai kukaan mene uudessa työpaikassakaan ensitöikseen pissimään toisten kahvikuppeihin? Vanhat patut ja pomot ovat tätä varten.

- Toisen palstalaisen haukkuminen elämättömäksi tämän palstalla käyttämän ajan vuoksi on vähän kuin tietokonemies haukkuisi radioamatööriä nörtiksi.

- Palaute on ok jotta toinen voi kehittyä kirjoittajana, mutta toisaalta "reps" kymmenen henkilön peräjälkeen toistamana ei enää palvele tarkoitustaan. Mitä harvemmin käytät kyseistä tehokeinoa, sitä enemmän arvostelullasi lopulta on painoarvoa.

- Vaikka kyseessä on "vain" keskustelupalsta, kannattaa muistaa että monille tämä on erittäin tärkeä osa heidän jokapäiväistä elämäänsä, ja monet lukijat saattavat lisäksi olla henkisesti epästabiilissa mielentilassa, esim. raskaana tai sarjamurhaaja. Mieti siis miten asiasi esität ja kenelle. Muuten saattaa joku päivä haastemies kolahtaa postiluukustasi.

En keksi enempää, pitää mennä nukkumaan. Ps. Jaksoin lukea viestini läpi.
Palstalla oleviin aiheisiin mitä katsot tai kuuntelet voisi mieluusti perustella edes muutamalla sanalla, että MIKSI?

Itselle ainakin tuottaa suurta mielihyvää lukea edes jonkinasteinen perustelu sille, että kannattaisiko itsekin tutustua jonkun muun kaivamaan/suosittelemaan nimikkeeseen. Itse olen jokusen löydön muiden suosittelemana tehnyt ja toivon myös itse jollekin tarjoavani vastaavaa.

JA on vaan niin vitun nuijaa lukea, että joku nyt sattuu kuuntelemaan metallicaa jollain tietyllä hetkellä. Yhtälailla on vähintään yhtä perseestä klikata jonkun postaamaa linkkiä sanoilla tää vaan on niin hyvä, jonka seurauksena saat jonkun vitun koiran ruudulle nuolemaan jalkoväliään.

Jos on pakko ilmoittaa maailmalle vain tyhjäpäisestä olemassaolosta niin kyllä sen voi tehdä viikonpäiväketjussa muiden päänavausten yhteydessä.
Vastaa Viestiin