Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mitä osaa päivälehdestä käytät vain vessapaperina?

Kotimaan uutiset
1
2%
Ulkomaan uutiset
0
Ei ääniä
Talous
5
12%
Urheilu
19
46%
Kulttuuri
1
2%
Kuolinilmoitukset
4
10%
Sarjakuvat
1
2%
TV- ja radio-ohjelmat
1
2%
Ostetaan ja myydään / henkilökohtaiset
6
15%
Joku muu osio, mikä?
1
2%
En lue lehtiä, kaikki tarvittava tieto löytyy netistä.
2
5%
 
Ääniä yhteensä: 41

PerttiMakimaa

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

CandyMan kirjoitti:Minullehan ei mitään lehtiä tule koska pyrin eristämään itseni oikeasta maailmasta, mutta silti kiinnostaa tietää minkä osion hyppäät todennäköisimmin yli yleisimmin lukemastasi päivälehdestä (Helsingin Sanomat, Tampesterilainen, Turgusen Töräys, Maaseudun Tulevaisuus jne.)? Jos luet vain Seiskaa tai IL/IS:ää, vastaa niiden osalta soveltaen.

Voit myös samalla mainita minkä tai mitkä osiot luet tarkimmin.
Iltasanomien "Hyvät naiset" ja Iltalehden "Helmi" kannattaa itselläni jättää väliin. Joskus osiot ovat ainoastaan korkealentoisia ja joskus jopa sapettavat.
PerttiMakimaa

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Edith kirjoitti:Luen kaikkea paitsi kuolinilmoituksia. Syntyneitäkin olen alkanut katsella nyt kun niissä on niitä söpiksiä vauvankuvia.
*tik tik*
*hint hint*
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Urheilun 100 %:sti. :on: :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En lue paperisia päivälehtiä enää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2022 14:29 En lue paperisia päivälehtiä enää.
Juu, sama. Ei raaski maksaa paperilehdestä, kun netistä tulee luettua mielenkiintoiset jutut aikaisemmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä luen edelleen paperilehden suurella nautinnolla joka aamu. Mutta kuten Kitinänsä lukeneet tietävät, Hesari oli liittänyt pyytämättä ja yllättäen tilaukseeni myös digilehden, ja yhä useammin käy niin, että olen jo joltain laitteelta lukenut paperilehden pidempiäkin juttuja. Ehkä minunkin rutiinini vielä digitalisoituvat.

Itse kysymykseen sanoisin, että skippaan herkästi la-su-lehdistä löytyvät life style -osiot, erityisesti kaikenlaiset terveysvinkit ja vastaavat. Sinänsähän tässäkin aihepiirissä toteutuvat arvattavat kliseet mainiosti. Joskus varhaisella mesotsooisella maailmankaudella oli vaihe, jolloin olin ensiksi töissä Helsingin yliopiston valtiotieteellisessä tiedekunnassa (mutta kaukana kansantaloustieteilijöistä), josta siirryin sitten hetkeksi Helsingin kauppakorkeakouluun. Valtsikan kahvihuoneesta oli aina pöllitty Hesarin kulttuurisivut, tai ainakin ne olivat varattuja, kun taas taloussivut lojuivat koskemattomina pöydällä. Kauppiksessa päinvastoin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mainokset skippaan aina. AdBlock tai UBlock hoitaa.

Tunnen lievää huonoa omaa tuntoa mainosten blokkaamisesta. Sivustot kuitenkin sallivat niin häiritsevät ja tungettelevat mainokset, että en näe muuta vaihtoehtoa. Jos mainokset olivat kohdistettuja ja tyylikkäitä, voisin halutakin nähdä niitä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hesaria luen kirjaston lukusalissa. Kursorisesti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 31.05.2022 15:28 UBlock hoitaa.
Vilkaisin omaa tilastoa. 1,22 miljoonaa blokkausta. Kone ostettu noin 10 kuukautta sitten.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bhven kirjoitti: 31.05.2022 21:27
sivustahuutaja kirjoitti: 31.05.2022 15:28 UBlock hoitaa.
Vilkaisin omaa tilastoa. 1,22 miljoonaa blokkausta. Kone ostettu noin 10 kuukautta sitten.
16,6 miljoonaa, en tiedä varmasti että mistä lähtien. Siirtelin luultavasti vanhalta läppäriltä vm 2016 asennuksen tähän, joten ehkä vajaa 6 vuotta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä en koe mainoksia ongelmana vaan informaationa. Ne kuitenkin kertovat, missä mennään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Erityisesti netissä mainosten tungettelevuus on iso ongelma. Jos iso osuus näytöstä täyttyy vauhdikkaasti viuhtomilla mainoksilla, niin se ei oikein palvele esim pitemmän artikkelin lukemista.

Jos haluan ostaa jotain, niin yleensä hankin tuotteesta tai palvelusta aktiivisesti tietoa:
- arvostelut: pitemmät artikkelit sekä ihan vaan pelkät tähdet
- ostetuimmat tuotteet
- hintavertailut

Mainoksista en juuri koskaan saa mitään lisäinformaatiota. Oikeastaan joku harvinaisen iso ja rajoitetun ajan tarjous on ainoa tieto, jota muuten en saisi. Toki mainos voi herättää kiinnostuksen johonkin tiettyyn tuotetyhmään, mutta ostopäätöksen teen kuitenkin yllä kuvatulla tavalla.

Ehkä ainoa minulla toimiva mainos on jonkin edullisen tuotteen mainostaminen selkällä edulla. Jos tuote on niin halpa, etä en viitsi etsiä siitä tietoa, niin saatan kokeilla tuotetta, jos siitä osataan kuvata jokin minua puhutteleva etu. Olisko toi sitten 1:1.000 mainoksesta?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2022 9:02 ^ Erityisesti netissä mainosten tungettelevuus on iso ongelma. Jos iso osuus näytöstä täyttyy vauhdikkaasti viuhtomilla mainoksilla, niin se ei oikein palvele esim pitemmän artikkelin lukemista.

Jos haluan ostaa jotain, niin yleensä hankin tuotteesta tai palvelusta aktiivisesti tietoa:
- arvostelut: pitemmät artikkelit sekä ihan vaan pelkät tähdet
- ostetuimmat tuotteet
- hintavertailut

Mainoksista en juuri koskaan saa mitään lisäinformaatiota. Oikeastaan joku harvinaisen iso ja rajoitetun ajan tarjous on ainoa tieto, jota muuten en saisi. Toki mainos voi herättää kiinnostuksen johonkin tiettyyn tuotetyhmään, mutta ostopäätöksen teen kuitenkin yllä kuvatulla tavalla.

Ehkä ainoa minulla toimiva mainos on jonkin edullisen tuotteen mainostaminen selkällä edulla. Jos tuote on niin halpa, etä en viitsi etsiä siitä tietoa, niin saatan kokeilla tuotetta, jos siitä osataan kuvata jokin minua puhutteleva etu. Olisko toi sitten 1:1.000 mainoksesta?
Tarkoitin sitä, että mainokset kertovat, mikä mahtaa olla in jne. Näen esim lisääntyvästi automainoksia, joissa niemenomaan korostetaan sähköisyyttä. Toisaalta toki tässä biaksen tuo googlen kohdennettu mainonta. Voi olla, että Bluntly ei näe samoja mainoksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En näe missään automainoksia, mutta tiedän sähkön olevan "in", koska luen uutisia ja katson ajoittain auto-ohjelmia. Olen erittäin kiinnostunut siitä, miten sähkön TOC ja kysyntä korreloivat.

Lätkän tauoilla mainostettiin "makkarapihviä". Ehkä se on "in", mutta en tiedä mitä siitä pitäisi ajatella.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ok. Itse näen mainonnan kertovan zeitgeistista. En esim. näe malboromiehen kaltaisia tyyppejä juurikaan mainoksissa (toki tämä voi olla mainostajilta paha virhe, suuri osa miehistä oikeasti haluaisi olla malboromiehiä - toki ilman malboroa - eikä soijapoikia).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2022 9:35 Ok. Itse näen mainonnan kertovan zeitgeistista.
Mä näen mainontaa lähinnä noissa sosiaalisen median sovelluksissa, mihin ublock ei pääse väliin. Kohdistuksen määrä on kyllä mun uskoakseni melkoista, mä en jotenkin usko että data scientistit on niin haluttuja työmarkkinoilla kuin mitä rekrymainoksia näen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^mainosten kohdistus kyllä toimii hämmästyttävän hyvin. Näen esim joskus 9gagissa lääkäreille tarkoitettuja mainoksia, vaikka en ole koskaan googlelle kertonut ammattiani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2022 9:35 Ok. Itse näen mainonnan kertovan zeitgeistista.
Viiteryhmästäni arviolta yli puolet käyttää mainosten estoa ja veikkaisin osuuden olevan vähintään 3/4. Minulle zeitgeist on siis mainoksettomuutta.

Olisin kyllä superkiinnostunut häiritsemöttömistä kohdistetuista mainoksista, mutta minulla ei ole mahdollisuutta tämmöiseen valikoituun opt-iniin, vaan joudun tekemään täydellisen opt-outin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Satunnaisesti kun näkee nettiä ilman mainostenestoa, niin sitä ihan hämmentyy siitä kaikesta roskasta mikä silmille pomppaa. Kovin levotonta, kun jokapuolella on väriä ja jos jonkinlaista vilkkuvaa huomionhakua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Luen uutiset lähinnä netistä. Sunnuntaisin ostan toisinaan The Sunday Timesin: ennen tunnollisesti, nykyään en joka sunnuntai. Ensi sunnuntaina pitää ostaa, koska tarvitsen vuorausmateriaalia vessaan (aion värjätä hiukset kasvivärillä). :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

Hesarin levikin kehitys. Mielenkiintoisesti lasku on pysähtynyt. Tuoreempaa en äkkiseltään löytänyt.

Lähde https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin ... in_kehitys

edit:
tässä tuorein minkä löysin

https://www.hs.fi/talous/art-2000006469814.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ilmeisesti hesarin digiversion levikin seuranta on aloitettu vasta 2013?

Käppyrän mukaan digilevikki on kääntänyt levikin kasvuun. Digiversion kasvu on myös kiihtymässä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2022 11:17 ^ Ilmeisesti hesarin digiversion levikin seuranta on aloitettu vasta 2013?

Ehkä se oli ilmainen siihen saakka?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ilmainen se ei kai ollut, mutta ehkä se kuului paperitilaukseen? Muistelisin, että 2013 tienoilla olisi voinut tulla mahdolliseksi pelkän digiversion tilaus?

Hesarilla on aika hyvä hyvä balanssi sen suhteen, että sisältöä on paljon ja näyttävät riittävästi ilmaiseksi, jotta potentiaaliselle tilaajalle selviää mitä on tarjolla. Eikä se haittaa, että hesaria linkataan ahkerasti somessa ja kitinässä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2022 11:56 Hesarilla on aika hyvä hyvä balanssi sen suhteen, että sisältöä on paljon ja näyttävät riittävästi ilmaiseksi, jotta potentiaaliselle tilaajalle selviää mitä on tarjolla. Eikä se haittaa, että hesaria linkataan ahkerasti somessa ja kitinässä.
Minäkin olen mennyt tilaamaan digi-Hesarin em. syistä. Välillä olen miettinyt tuon paikallislehdenkin digiversion tilaamista, mutta maksaisi enemmän kuin Hesari.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin