Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mitä osaa päivälehdestä käytät vain vessapaperina?

Kotimaan uutiset
1
2%
Ulkomaan uutiset
0
Ei ääniä
Talous
5
12%
Urheilu
19
46%
Kulttuuri
1
2%
Kuolinilmoitukset
4
10%
Sarjakuvat
1
2%
TV- ja radio-ohjelmat
1
2%
Ostetaan ja myydään / henkilökohtaiset
6
15%
Joku muu osio, mikä?
1
2%
En lue lehtiä, kaikki tarvittava tieto löytyy netistä.
2
5%
 
Ääniä yhteensä: 41

CandyMan

Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Minullehan ei mitään lehtiä tule koska pyrin eristämään itseni oikeasta maailmasta, mutta silti kiinnostaa tietää minkä osion hyppäät todennäköisimmin yli yleisimmin lukemastasi päivälehdestä (Helsingin Sanomat, Tampesterilainen, Turgusen Töräys, Maaseudun Tulevaisuus jne.)? Jos luet vain Seiskaa tai IL/IS:ää, vastaa niiden osalta soveltaen.

Voit myös samalla mainita minkä tai mitkä osiot luet tarkimmin.
CandyMan

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Urheilu tulee yleisimmin enintään selailtua nopeasti läpi, harvemmin löytyy mitään mielenkiintoista luettavaa.

Ulkomaan uutiset jostain syystä kiinnostavat yleensä eniten, ehkä koska siellä sattuu ja tapahtuu eniten. Seuraavina kiinnostuslistalla kaiketi kotimaan uutiset, talous ja sarjakuvat (ainakin jos on Dilbertti).
Dr.Diarrhea

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Sarjikset. Kasvoin yli ja ohi. Kulttuurissakin on suurin osa mielenkiinnotonta settiä. Myös pääkirjoituksen luen Aamulehdestä tai Hesarista tosi harvoin.

edit: Korjasin myös-sanan paikan. Ennenkin ollut ongelmia sijoittaa sana oikeaan paikkaan. Tarkkuutta!
Viimeksi muokannut Dr.Diarrhea, 06.04.2007 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Urheilun mä kyllä luen, mutta talousuutiset ei kiinnosta. Kuka normaali 25-vuotias nainen haluaa tietää pörssiluvuista ja indekseistä? (paitsi didi, se ei olekaan normaali, se on vain nero)
The great club outshines the individual, always and forever.
Tix

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Uutiset ja talous tulee luettua, samoin sarjikset. Kuolinilmoituksia tai henkilökohtaisia ei tulisi mieleenkään. Asiasisällöstä useimmiten jää lukematta Hesarista kaupunki-sivut. Urheilusivut voin lukea jos on jotain kiintoisaa tapahtunut, kulttuurista vain mielenkiintoiset otsikot.
Rouva Pupu

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

En lue urheilusivuja. Muuten luen kaiken, tietää vähän missä mennään ja missä ei.
ninnithequeen

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Talous jää lukematta.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Useimmiten urheilusivut jää lukematta. Mulle on ihan sama mikä joukkue voittaa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Storia

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Tää on helppo. Urheilu ja kuolinilmoitukset.

Kaiken muun sitten luenkin tarkasti. Työn takia jo pitää seurata tiedotusvälineitä säännöllisesti. Hesarin, Satakunnan Kansan, Iltalehden ja Iltasanomat luen ihan joka päivä; lisäksi vielä netistä mtv3:n, ylen ja nelosen sivut. ampparit.com on hyvä ja nopea kollektiivinen uutisarkisto.

Sitten luen vielä paikallislehdet, joita tulee tiistaisin ja torstaisin neljä ja keskiviikkoisin yksi, joka tosin on ilmaisjakelulehti ja sellaisenaan osa oikean journalismin syöpää, joten sitä seuraan vaan patahullun päätoimittajan pääkirjoitusten vuoksi.
Mulli75

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Skippaan Ostetaan ja myydään / henkilökohtaiset.

Yleensä luen kaikki aloittaen otsikosta, jos ei kiinnosta niin seuraavaan aiheeseen jne. Urheilukin jäänyt vähemmälle huomiolle. Kuolleetkin kiinnostaa. Joskus yllätyksenä luin lehdestä teini-iän kaverin kuolleen.
Vähän menin hiljaiseksi sen jälkeen kun koko perhe oli muutenkin tuttu.
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Ostetaan/myydään henkilökohtaiset, taloudet ja urheilut, plääh.
Kaiken muun koluan läpi niin perusteellisesti kuin aamulla ehtii.
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Urheilun skippaan. Kulttuurin ja Hesarin kaupunki-osion luen tarkimmin. ..ja sarjikset, tietty.
Rotan aivot valtasivat pääni.
imbesiili

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Paperihesarista luen työpaikalla vain kulttuuri- ja mielipideosaston. Joskus d-osan teemasivut. Kotiin en oo tilannu vuosiin lehteä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kaikkea muuta voin lukea, mutta urheilua en koskaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dr.Diarrhea

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

On hienoa, jos te kaikki vastanneet luette sanomalehden suunnilleen joka päivä. Vaikka sitten vain ne itseä kiinnostavat osat. Mä olen tapaillut kahtakin naista, jotka eivät lukeneet sanomalehtiä käytännössä ollenkaan ja tämän pienen otannan perusteella voin todeta, että puheenaiheita ei juuri ollut. Tai olihan niitä, mutta kovin rajoittuneesti. Tuli usein olo, että toimi pelkällä pintakaasulla. Voisinkin laittaa treffi-ilmoitukseen välittömän vaatimuksen seuraan aikaani muusta kuin kellosta.

Luulen, että sanomalehden lukemisen kulttuuri periytyy usein lapsuudenkodista. Esmes meillä isä luki paljon ja usein, tuli Hesari ja Aamulehti. Sitten usein keskusteltiin lehdessä olleista asioista, ja samalla opittiin kaikenlaista hyödyllistä ja sivistävää maailmasta. Sitten taas tiedän tapauksia, joilla sanomalehtiä ei kotiin lapsena tullut, eikä sitten ole ollut aikuisenakaan "tarvetta" lehdenlukua opetella.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja brona »

Silmäilen otsikot ja niiden perusteella sitten syvennyn itse juttuun tai skippaan sen. Yleisuteliaana käyn yleensä kaikki osiot läpi, talous kiinnostaa vähiten.
...
Geetzu

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Luulen, että sanomalehden lukemisen kulttuuri periytyy usein lapsuudenkodista.
Meillä kotona luettiin, tapa seurasikin mukanani vielä omaan kotiin opiskeluaikana mutta nyt myöhemmin on jäänyt. Kaikkea ei vaan ehdi. Odotan niitä aamuja kun voin taas rauhassa levittää Hesarin (joka tosin vaihdettava johonkin muuhun, vtuttaa se lehti jääkiekon osalta liikaa) olkkarin lattialle kahvikupin viereen - lukea ja relata. Ilman tahmaisia tassuja ja painomustetta hamuavaa kieltä.

Itseasiassa myönnän sittenkin, etten juuri nyt edes odota. Haluaisin vähän enempikin piiloon maailman jutuilta. Joinain aikoina kaikki kasautuu liikaa päälle ja tällöin riittänee V&W. Sekin on kivempi verkossa.

(Pallotin ihmeekseni meistä ensimmäisenä TV- ja radio-ohjelmat, niitä en ole koskaan kaivannut paperiversiona eteeni.)
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Nyt kun hesari tulee vaihteeksi niin tyyli on samanlainen kuin Bronalla eli otsikot ja sitten luen jutun kokonaan, osaksi tai en ollenkaan. Aamulla on vielä rajallinen aika lukea, joten karsintaa on kolme sanaa/minuutti tavausvauhdilla harrastettava. Tänä aamuna jätin lukematta urheiluosion kokonaan. Yleensä ei ikuiset SM-liigaturinat ja surkeat mäkihyppysuoritukset kiinnosta. Talous- ja kulttuuriosioissa harrastan karsintaa mielenkiinnon mukaan mutta en skippaa selailematta.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Minkä osan päivästäsi hyppäät todennäköisimmin yli?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
NuoriDaavid

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Urheilu. EVVK 99%.
Son House

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Son House »

No niin, no. Muistan elävästi kuinka koulupoikana se sanomalehti tuli aina luettua. Aina. No aina niin kauan kuin kotona asuin ja se lehti luukusta putosi. Välillä siihen juuttui niin kiinni, että kouluun lähtö häiriintyi ja välittömänä seurauksena oli myöhästyminen. Siitä jäi lehtien tekoon kytemään sellainen pieni kipinä. No myöhemmässä vaiheessa kävi ilmi, ettei tästä putkiaivosta ole kielellisesti lahjakkaaksi, mutta se kipinä kyti edelleen. Alallahan on muitakin kuin toimittajia, joten kouluun mars. Tässä vaiheessa ei lehtiä ollut enää varaa itse tilata, mutta onneksi on keksitty vapaakappaleet, jollaisen minäkin sain opiskeluaikaiselta työnantajalta.

Ja kuten arvata saattaa, kun on ollut osallisena prosessissa jossa näitä lukuelämyksiä tilaajille ja lukijoille tuotetaan, ei sitä tuotetta itsessään enää kotiin kaipaa. Varsinkaan kilpailijan tuotetta!! Nykyisessä toimenkuvassa olen enää hyvin etäisesti mukana itse sisällöntuotossa tai sen koostamisessa, mutta se lehtien luku kotona on jäänyt kokonaan pois. Vapaakappale menee isoäidilleni ja kotiin tulee ainoastaan kaupunkilehtiä joiden kunnolliseen lukemiseen aika ei riitä. Uutisvirran voin lukea muualtakin. Ja vähintään otsikkotasolla sitä tulee seurattua päivittäin.
Bliss

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Son House kirjoitti:kun on ollut osallisena prosessissa jossa näitä lukuelämyksiä tilaajille ja lukijoille tuotetaan, ei sitä tuotetta itsessään enää kotiin kaipaa.
Pakko on tähän yhtyä. Olen huomannut muutenkin lähinnä etsiväni painotuotteista (vahingoniloisena) virheitä, joko oikeinkirjoitusvirheitä tai selkeitä taiton huolimattomuus/kiirevirheitä. Inhottava minä.
Son House

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Son House »

Bliss kirjoitti:Olen huomannut muutenkin lähinnä etsiväni painotuotteista (vahingoniloisena) virheitä, joko oikeinkirjoitusvirheitä tai selkeitä taiton huolimattomuus/kiirevirheitä. Inhottava minä.
Ammattitauti. Itsellä silmä seikkaili pitkin sivuja etsimässä teknisiä virheitä ja näin lukuelämys kärsi merkittävästi.
Edith

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Luen kaikkea paitsi kuolinilmoituksia. Syntyneitäkin olen alkanut katsella nyt kun niissä on niitä söpiksiä vauvankuvia.
NuoriDaavid

Re: Minkä osan päivälehdestäsi hyppäät todennäköisimmin yli?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:Luen kaikkea paitsi kuolinilmoituksia. Syntyneitäkin olen alkanut katsella nyt kun niissä on niitä söpiksiä vauvankuvia.
*tik tik*
Vastaa Viestiin