Suomalaista laatua..

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Suomalaista laatua..

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Palveluista aina saa valittaa, ja jotta kohde ei sitä kuule, eikä opi mitään, niin se kannattaa kertoa etenkin kaikille muille, siis tässä on oiva ketju siihen =).

Omaa kokemukseni..

Olen paljon poissa kotoa, mikä tarkoittaa että postia kertyy. Availen sitä aina viikonloppuisin, tai parin viikon välein..

Viimeisen vuoden aikana kohdalleni on osunut 3 jakovirhettä (siis minä olen saanut muitten postia).
Viimeisimmän huomasin vasta tänään, olin odottanut pakettia, repinyt sen auki.. ihmettelin suuresti että miksi minulle tulee "suuret kissapedot"-luontovideo. Heitin sen vain siihen selvitettyjen pinoon.. Nyt kävin sitä pinoa läpi siivotessani, ja huomasin että oho, joko olen muuttanut nimeni Hannekseksi, tai tämä on jonkun muun.. Osoitekin oli viereiseen taloon, joten bingo!
Kolmas virhe vuoden sisään...
En myöskään ole nimeltäni Matleena, mutta sen naisen postit tänne silti pyrkivät, ihmettelen kyllä mistä moinen, koska olen asunut täällä jo yli 5 vuotta.


Tiedän myös varmasti että osa omasta postistani menee/ on mennyt teille tietämättömille - Posti syvässä viisaudessansa siirsi minut viime kesänä asumaan vanhaan osoitteeseeni n. 6 vuoden taakse, ja ilmoitti tämän "muutoksen" mm vakuutusyhtiölle. Maistraatissa oli oikea osoitteeni, kuten oli juuri tuolla kotivakuutusyhtiöllänikin.. Mutta väärä tieto levisi..

Maksoin siis kotivakuutustani oikeasta osoitteesta, mutta lasku matkusti aivan omia polkujaan.. eikä vakuutusyhtiössä mikään kello soinut kun lasku jäi maksamatta.. ja karhutkin tietenkin menivät sinne jonnekin..

Itse sain selville vasta kun ihmettelin että mikäs tässä nyt on, osa posteista tuntuu puuttuvan, vaikka en suoraa tuota kerran vuodessa maksettavaa kotivakuutusta muistanutkaan. Soitin postiin, ja sieltä kerrottiin minulle missä minun muka pitäisi asua..

V-mäisintä tässä on, että vanha osoitteeni on vanhempieni omistama, jossa oleva vuokralainen ei ole heittänyt edes tekstiviestiä vanhemmilleni että sinne on harhaillut saman sukunimen postia...
En aio tätä unohtaa, jos kerran tekstiviesti on hänelle liian suuri vaiva tai kallis toteuttaa, niin katsotaan.
Seuraavan kerran kun vanhempani puhuvat että voisivat nostaa sille vuokraa, sanon että miten olisi 50 euron vuosikorotus joka kerta... ja sen jälkeen indeksiin vaan. Vuokrahan on tutunkauppana aivan alakanttiin, mutta nyt se lähtee kipuamaan markkinatasolle. PRKL, vieläkin ketuttaa..

Postin edelleenlähetys on vitsi, vaikka maksullista onkin...

Eräs työkaverini kiroili tässä pari vuotta sitten kuinka hän oli uuden asuntonsa ostettuansa ihmetellyt että hmm.. jääpä paljon rahaa yli, eivätkö uudet lyhennykset ole vielä alkaneet?
Ei pieneen mieleenkään etsiä laskuja muualta, ennen kuin 3 kk kuluttua vanhaan asuntoon silloin muuttanut uusi omistaja oli ottanut yhteyttä antaen nipun laskuja, jotka olivat jo siinä vaiheessa 2 kk myöhässä...

Onkohan Postin uusi nimi Itella tullut fraasista "ITse saat postias etsiskELLÄ"?
SikaMika

Re: Suomalaista laatua..

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NomenNescio kirjoitti:

Onkohan Postin uusi nimi Itella tullut fraasista "ITse saat postias etsiskELLÄ"?
No ei tietenkään, älä ole lapsellinen. Nimi on tullut tietenkin sanonnan et_kuule_minusta_enää_koskaan synonyymista "soITELLAan".

Mulle tulee väärää postia huomattavasti useammin, lähes kuukausittain. Tähän frekvenssiin ei edes kuulu se väärin jaettu posti (kuten entisen kämppiksen tänne tulevat Kauppalehti ja Presso), jonka jakeluvirheeseen olen siinä määrin tyytyväinen etten halua kenenkään päätä vaivata moisella.
Olisi tietenkin yleisesti ottaen reilua ilmoittaa asiasta entiselle kämppikselle ja kysyä, oletko tosiaan niin tyhmä ettet ole (ilmaiseksi) tilaamaasi lehteä osannut yli kolmeen kuukauteen kaivata. Mutta tässäkin on tietenkin taustalla pieni kosto tyypin luistettua velvoitteistaan mitään ilmoittamatta. Eli jos olet kuulolla, oi entinen kämppikseni: mikäli kaipailet esim. verokorttiasi tai koulultasi tulleita kirjeitä, ne saattavat hyvällä tuurilla olla vielä jossain jätehuoneen paperinkeräysastian pohjalla...

Mutta kyllä joo, näin se on nähtävä. Eli Posti (tai vittu Itella) hukkaa aika reippaasti matskua. Osassa väärin jaetussa postissa kyse on siis siitä, että postia tulee vanhaan osoitteeseen. Toisinaan osoitteen osa on oikein - esim. oikea katu tai maa - mutta viimeistään nimi on perseellään. Tällaiset pikku lipsahdukset ymmärtää, kun ottaa huomioon päivittäin jaettavan postin määrän. Toisinaan taas kaikki on pielessä, silloin tulee ajatelleeksi että tällä kertaa on tainnut lipsahtaa Kustilla työpäivä kännin puolelle.

Onnekseni nykyisin tietoa mistään megatärkeästä asiasta ei tule vastaanotettua (ainakaan pelkästään) postitse, vaan silloin kilahtaa puhelin/puhuja tai sähköposti.
Storia

Re: Suomalaista laatua..

Viesti Kirjoittaja Storia »

SikaMika kirjoitti:
NomenNescio kirjoitti:

Onkohan Postin uusi nimi Itella tullut fraasista "ITse saat postias etsiskELLÄ"?
No ei tietenkään, älä ole lapsellinen. Nimi on tullut tietenkin sanonnan et_kuule_minusta_enää_koskaan synonyymista "soITELLAan".

.
Copypastettakaa nyt jompikumpi tämä sama myös Itellan asiakaspalveluun ja markkinointitiimille :D

Saas nähdä, itse tässä jännityksellä venailen miten posti aikoo palvella, kun muutan. Kävin siellä viime viikolla suhteellisen kiihtyneessä ja määrätietoisessa mielentilassa tilittämässä, että posti on saatava uuteen laatikkoon talon ulkopuolelle, enkä tod. aio sitä hakea jostain 500 metrin päästä päivittäin. Talo kun on sellaisella tienpätkällä, että siinä ei sitten ole muita, niin laatikko on ollut jossain kuusessa vuosia. Sanoin, että tämähän nyt on sentään kaupunki, eikä olla missään lapin erämaassa, niin kai nyt voitte ajaa siitä ohi :oops: Äijä tuijotti mua vaan sanattomana hymyillen ja meni ihan mykäks :?: Lopulta se sai sanotuksi, että no tuota...ei me sitä jakelureittiä nyt ihan näin vaan voida muuttaa, mutta jätä puhelinnumeros niin soitellaan...
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Suomalaista laatua..

Viesti Kirjoittaja par-sky »

postin parhaat:

käänsin pari kesää postit vanhempieni osoitteeseen heinä-elokuuksi koska en aikonut koko kesääni oppilaitoksessa viettää. posti sitten päätti lopettaa mulle jakelun kesäkuussa, mutta ei lähettänyt posteja eteenpäin. ne piti kaikkia kirjeitä/laskuja/veroehdotusta ym. panttivankina kolme viikkoa. raivoisan soittelun jälkeen sain selville missä konttorissa postini makaa. marssin sinne ja vaadin postejani. enkä saanut, kun ei ne löytänyt niitä "ne on jossain lajittelussa". heinäkuun alussa ne sitten kaikki saapuivat vanhempieni luo...

muutin. posti ei sitten tuonut kirjeitäni (mm. haluatko ostaa postin kääntöpalvelun muuttosi johdosta-kirjettä) koska nimi ei ollut vielä ovessa! kaikki oli laitettu takaisin ilmoituksella "ko. henkilö ei asu tässä osoitteessa". maistraatilla ja postilla tosin oli muuttoilmoitus :roll: ja ohjenuorana että posti toimitetaan OSOITTEEN mukaan...

samassa osoitteessa myöhemmin: menin naimisiin ja sukunimeni vaihtui. parin kuukauden jälkeen otettiin vanha nimi pois ovesta. TIETENKIN oli joku paikka mihin ei nimenmuutos ollut mennyt perille ilmoituksesta huolimatta (sonera...puhelinlaskussa oikein, laajakaistassa väärin). Joten, saapuu kirje vanhalla nimellä... ja tattadaa! postikuski päättelee, että mitä siitä vaikka ei ole mitään muuttoilmoitusta tehty, ko. henkilö ei voi enää asua täällä. mitä siitä että molemmat etunimet on samat kuin tällä "uudella" naisella. ja taas "ko. henkilö ei asu tässä osoitteessa". laitettiin vanha nimi takaisin oveen.

eikö tuo postinkantaja voisi jo uskoa ettei ole se laatikon terävin veitsi ja viedä vaan ne kirjeet minne osoite kertoo...
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Suomalaista laatua..

Viesti Kirjoittaja par-sky »

lisää:

suomessa on tasan yksi ihminen minun lisäkseni jolla on sama etu- ja sukunimi (siis ennen kuin nimeni vaihtui, nyt olen yksilö!). laajakaistani on yritetty asentaa hänen luokseen (sonera), postini on kannettu sinne ja minulle on tullut hänen postejaan. on asunut hämeenlinnassa kymmeniä vuosia (minä en ole ollut edes yötä), ainakaan sotujen alkuosat ei ole sinnepäinkään ja toiset nimet on eri. mitenköhän vitun vaikeeta elämä on jos nimi on matti virtanen?

hauskaa oli kyllä ensimmäisen kerran soittaa hänelle
"par sky puhelimessa"
"no par sky tässä hei. viimeeksi kun katsoin ei toinen nimeni ollut irmeli, joten luulen että mulle on tullut sun posteja..."
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Suomalaista laatua..

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

par-sky kirjoitti:lisää:

suomessa on tasan yksi ihminen minun lisäkseni jolla on sama etu- ja sukunimi
Hmm... Pitäisiköhän soittaa joskus kaimalleni, joka asuu Kuopiossa?
Hän on ilmeisesti nainut sukunimensä.. En yhtään ihmettelisi jos hän saisikin minulle kuuluvaa postia, sillä omat tietoni ovat salattu yleisimmissä paikoissa mistä etsitään, ja hän on ainoa, josta löytyy jotain infoa.

Otin ensimmäisen etunimeni käyttöön työelämässäni - osaksi jo siksi että em kaimani vielä sattuu harrastamaan ja työskentelemään hyvin läheisellä alalla. Vapaa-ajalla käytän edelleen systemaattisesti jälkimmäistä etunimeäni, niin erotanpa ne ihmiset jotka minun pitäisi tuntea, ja jotka ovat vain työnpuolelta tuttuja. =)
Vastaa Viestiin