Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Chubs kirjoitti:
Xiberia kirjoitti: Tämä pörriäinen on kimalainen, ei ampiainen.
Oon kuullut väitettävän, että nuo ovat kiltimpiä kuin ampparit tai mehiläiset. Mutta en usko. Isompi = vaarallisempi ja pahempi :P
No mehiläiset ja kimalaiset elävät kasvikunnantuotteilla siitepölyllä ja kukkamedellä, ampiaiset ovat enemmän lihan perään. Jos joku on selvittänyt esim.verkkoja kesällä on varmaan törmännyt ampiaiseen silloin? Yleensä ottaen noitten pistiäisten pistin on lähinnä tarkoitettu puolustukseen. Eli ihminen on itse häirinnyt pistiäistä ennen pistoa. "Shame on you!" lainatakseni suuren amerikkalaisen ajattelijan sanoja. Sen sijaan ns. "kiltteys" on vain eläinten turhaa inhimillistämistä, eikä sovi vaarallisuuden luonnehdintaan.
Pyyhin Netikettiin..
bedlam

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No niin, lekurissa käyty pumppuprobleemista puhumassa. Perussettii, "tää on tosi yleistä, tupakkaa ja kahvia vähemmäks". En kyllä jaksa kärppäjuhliin lähtä, oli niin tylsä tapahtuma viimeksikin. Aina vartin välein joku käy huutamassa, että "nyt kädet ilmaan ja huudetaan hoi, hoi, hoi", sitten Sakari Kuosmanen esittää kappaleen ja sitten taas huudetaan "kärpät, kärpät!"
bedlam

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Chubs kirjoitti:
Xiberia kirjoitti: Tämä pörriäinen on kimalainen, ei ampiainen.
Oon kuullut väitettävän, että nuo ovat kiltimpiä kuin ampparit tai mehiläiset. Mutta en usko. Isompi = vaarallisempi ja pahempi :P
Pienenä otin monasti ampiaisia ja kimalaisia kukkasilta kädelle ja silittelin, kun en tajunnut että voisivat pistää. Ja eivätpä kyllä kertaakaan pistäneet.

Myöhemmällä iällä tosin kävelin vahingoissa liian läheltä kimalaispesää ja koko asukkiryhmä syöksyi viivana kimppuun ja tuli todistettua, että kyllä nekin pistävät suloisesta pörröydestään huolimatta. Seurasivat sisälle asti ja piikittivät kädet punaisiksi.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Chubs kirjoitti:
Xiberia kirjoitti: Tämä pörriäinen on kimalainen, ei ampiainen.
Oon kuullut väitettävän, että nuo ovat kiltimpiä kuin ampparit tai mehiläiset. Mutta en usko. Isompi = vaarallisempi ja pahempi :P
Pörriäiset.. :h:

Eivät ne ole pahoja. Pienenä tosin törmäsin (ellei ollut herhiläisten pesä) ampiaispesään ja sain useita pistoja silloin, mutta ei se ollut niiden syytä. Ja ne pistokset tulevat muutens siskoilta.. Ampparinaisilla vain on pistimet. Xena-taistelijattaret.

Tänä keväänä en nähnyt ensimmäisenä perhosta, kuten aina sanotaan "Minkä perhosen näit keväällä ensimmäiseksi.." vaan ennen mitään muita kevään saapujia, näinkin komean ison ampiaisen pesutuvan sisällä, nalkkiin jääneenä. Vein ampparinaisen ulos, ei tehnyt mitään minulle. Naapurin pappa siellä portailla sanoi silloin "Se on emo, niin iso" ja puhalsi ampiaiseen, yhdessä oltiin hyvillämme sen pelastamisesta. Ja varmasti oli muuten ampiaisemo, talvehtinut kuningatar, koska (luin googlesta uteliaisuuttain) ne heräävät juuri keväällä ja etsivät tokkurassa pesäpaikkaa. Ainoastaan kuningattaret talvehtivat.

Oli hyvä että tapasin ampiaisen, niin sanotusti ensimmäisenä, ennen perhosia, tänä keväänä.


Tässä pari kuvaa ihanista amppareista:
Kuva ja Kuva Kuinka huvittavan ponteva tässä jälkimmäisessä.. Niin asiassa käsin. Vahti.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Voi helevetti, eihän siellä voinu olla! Puolessa välissä matkaa jo rupes ahistaa. Mä en oo kyllä mikään väentungosihminen. Jätin bändit torille soitteleen heviä ja ihmiset huutaan, ja lähin kotio. Kylmäkin oli, sormet iha tunnottomina! Aivan arktiset siis. Sitäpaitsi seuralla alkoi kaljahammasta kolottaan ja mulla aikanen herätys.. Lämmin kotokolo houkutti miljoona kertaa enemmän. Nään ja kuulen mä ne iänikuiset ilotulitukset täältäkin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja huima »

Son House kirjoitti:Eikö niitä patchejä voi laittaa vapaaseen jakeluun, kun kaikki muukin tavara Oraclelta on.
Jos patchitkin olisivat jakelussa, niin mitä insentiiviä olisi enää maksaa niitä lisenssejä?
Kid

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Kid »

HellBell kirjoitti: Tässä pari kuvaa ihanista amppareista:
Itku tulee jo kuvista. Mä pelkään niitä pörrinkäisiä ihan tajuttomasti. Oli amppari, mehiläinen tai muu tommonen. Pelkään!
Yks päivä kokeilin siedätyshoitoa. Olin systerillä ja niillä oli ikkunan välissä iso ampiainen. Käskin systeriä laittaan ikkunan kiinni ja yritin koskee lasiin jonka takana se oli. En pystynyt :cry:
Mikä auttais tähän???? Kiva istuu omalla pihalla ja kattella kukkasia ku vähän välii joutuu menee sisään pakoon niitä örkkejä. Nyyh.
slam

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja slam »

Muistakaa nussia, niin teen minäkin. :) hyvää kevättä. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=BAyqcCi7JLs
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Kid kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Tässä pari kuvaa ihanista amppareista:
Itku tulee jo kuvista. Mä pelkään niitä pörrinkäisiä ihan tajuttomasti. Oli amppari, mehiläinen tai muu tommonen. Pelkään!
Yks päivä kokeilin siedätyshoitoa. Olin systerillä ja niillä oli ikkunan välissä iso ampiainen. Käskin systeriä laittaan ikkunan kiinni ja yritin koskee lasiin jonka takana se oli. En pystynyt :cry:
Mikä auttais tähän???? Kiva istuu omalla pihalla ja kattella kukkasia ku vähän välii joutuu menee sisään pakoon niitä örkkejä. Nyyh.
Mulla tulee ensimmäisinä ideoina mieleen seuraavia jutskia:
Perehtyy pörriäisten maailmaan, jos kotona on joitain eläinkirjoja, katselee sieltä niiden asianlaitoja ja sitten netistä yms. Idean ydin just siinä, että tulee "kaukaa tutuiksi" pörriäisten kanssa. Ja sitten ymmärtääkin niitä ja miksi välillä pistävät - eivät pistä turhasta, ne vain puolustavat/suojaavat.. ovat pikkuisia ja tekevät sen minkä voivat tehdä vaarajutskissa. Ne eivät tee mitään, jos niitä vain katselee ulkona, niillä on kiire toimittaa asioitaan kukkien kanssa..
Sitten, kun sulla on perehtymisen ja miettimispuolen jälkeen turvaisampi olo, voit vaikka kokeilla viedä lautasella jtk sulaa hunajaa (tms) sinne nurmikolle tai jonnekin missä pörriäiset pörränneet ja katsella mitä tapahtuu, intoutuuuko joku syömään sapuskaasi ja jos intoutuu, tiedät olevasi myös Pörriäisten Tunnustama NamskukkelisKokki ja on muutenkin hellältä tuntuvaa nähdä pörräisen/ten puuhastelevan syömispuuhissa, intohimolla mässyttävät. Tämän "läheltä tutuiksi"-jutun lievempi versio olisi sitten se, mitä olet koittanut tehdä, eli olla okei niiden kanssa silloin kun niitä lähellä vaikkapa nurtsin kukissa - silloinkin voi vähitellen rohkeentua mennä rauhallisesti lähemmäs ja katsoa kun ne ovat kukissa ja ovat niin kiireisinä omissa bisneksissään. Kun niille ei tee mitään, (käsien liikkeet, hätistelyt, liian nopeat liikkeet ylipäätään), ja on siis ihan coolisti ja muistaa mitä tekevät ja miksi, niin ne ovat kanssa coolisti.
:h:
A man's gotta do what a man's gotta do.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ilmoitusluontoinen asia: kadehdin HellBelliä ja Bedlamia ampiaisrakkaudesta. Itse edelleen pelkään, vaikka vähemmän kuin aiemmin. Tuntuu ikävältä pelätä jotakin luonnollista.

Miten HB veit sen ampiaisen pesutuvasta? Et kai ihan käsin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bedlam kirjoitti:Pienenä otin monasti ampiaisia ja kimalaisia kukkasilta kädelle ja silittelin, kun en tajunnut että voisivat pistää. Ja eivätpä kyllä kertaakaan pistäneet.
Kimalaisissahan on niitäkin, jotka eivät edes voi pistää. Mutta ampiaisiakin? Olen ollut siinä käsityksessä, että lähelle meneminen ja koskettaminen nyt vähintään saa aikaan suorastaan refleksinomaisen hyökkäysreaktion. Siksi en ole uskaltaa edes paperin avulla ohjata ampiaisia ikkunasta ulos, kun pelkään että ne minkä tahansa esineen kosketuksesta hyökkäävät lähimmän liikkuvan olion (minä!) kimppuun pistämään.

Mua oli ampiainen pistänyt, kun olin vauvana vaunuissa napannut semmoisen lennosta käteen (moukan tuuria, nykyään en saa mitään lentäviä esineitä kiinni). Ehkä siitä on jäänyt jokin hallitsematon ja vaikeasti purettava pelko, kun en tietenkään itse muista tapahtumasta mitään.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kuva

Kuka nyt tota vois pelätä?

Ymmärän kyllä, et jos reagoi ampparipimpparien pistoihin turpoamalla hengiltä, niin sit ei tee mieli maistella hunjaisia efektejä kera Maijan ja Villen.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

EveryWoman kirjoitti:Ilmoitusluontoinen asia: kadehdin HellBelliä ja Bedlamia ampiaisrakkaudesta. Itse edelleen pelkään, vaikka vähemmän kuin aiemmin. Tuntuu ikävältä pelätä jotakin luonnollista.

Miten HB veit sen ampiaisen pesutuvasta? Et kai ihan käsin?
Meillä töissä oli 120-kiloinen, yli kaksimetrinen kirjanpitäjä, joka ampiaisen toimistoon tullessa käyttäytyi kuin neiti: Alkoi vapisemaan ja huutamaan että tappakaa se. Hyvä ettei pakoon juossut.

No, pikkuötököiden ulosvienti:
Laitetaan KUPPI, MUKI, mikävaan PURKKI ötökän päälle, astian alle ujutetaan PAPERIN tai PAHVINpala, kannetaan systeemi ulos ja VAPAUTETAAN pieni eläin!
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Ann »

Gattaca kirjoitti: Meillä töissä oli 120-kiloinen, yli kaksimetrinen kirjanpitäjä
Turpoaminen!
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

EveryWoman kirjoitti:Ilmoitusluontoinen asia: kadehdin HellBelliä ja Bedlamia ampiaisrakkaudesta. Itse edelleen pelkään, vaikka vähemmän kuin aiemmin. Tuntuu ikävältä pelätä jotakin luonnollista.

Miten veit sen ampiaisen pesutuvasta? Et kai ihan käsin?
Mutta sitten pelkäänkin jnk verran jtk torakoita ja ötököitä + leppäkerttuja - jälkimmäisissä juuri sitä niiden äkillistä selässä kuorina olevien siipien levitystä ja siitä suin päin (ovat joskus tulleet päin kasvoja) käyvää lehähdystä, melkein kuin vailla järkeä lehahtaisvat mihin vain. Pulut myös pelottavia, niissä lähinnä se kun tallustavat mukamas omia menojaan esim. toreilla mutta sitten saattavat (no ihmisen vikaa tämä, yleensä joku kulkija tulee liian nopeasti niiden takaa/vierestä ja siitä sitten pelmahtavat mihin päin vain) siitä pelmahtaa vaikka päin näköä. Pulujuttu ei siis niiden syytä, mutta yhdistän pelkoni niihin tyyliin "voi ei, edessä pari pulua, voi ei, kohta joku nappula tulee jostain ja juoksee ja sitten ne pulut pelmahtavat vaikka päin näköä". Olen nähnyt kun ovat pelmahtaneet ihmisiä päin noissa tilanteissa.
(En muuten ole koskaan käsittänyt niitä lapsia, jotka juuri esim. toreilla oikein nauttien jahtaavat puluja, tykkäävät säikyttää niitä. Itse asiassa semmoiset lapsetkin pelottavat. )

Se ampiainen oli siellä pesutuvassa pyykkivuorolistan vieressä, pienen muovilootan kyljessä näpertäen pyykkivuorolistan kynää käsillään. Otin varovasti sen pienen muovilootan ampiaisineen kynineen ja vein rauhaisasti sen ulos siinä. :)
A man's gotta do what a man's gotta do.
Chap

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Chap »

Jeesuksen keskiviikko on pitkä kuin paastopäivä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Gattaca kirjoitti: Laitetaan KUPPI, MUKI, mikävaan PURKKI ötökän päälle, astian alle ujutetaan PAPERIN tai PAHVINpala, kannetaan systeemi ulos ja VAPAUTETAAN pieni eläin!
Kimalaiset ja mehiläiset saavat olla rauhassa, mutta ampiaiset ja muut aggressiivset epäluomat otan hengiltä päälle tultaessa ylimitoitettua väkivaltaa käyttäen. Sinne asti ei ihan sympatiat riitä.

Joo, olen allerginen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gattaca kirjoitti:Laitetaan KUPPI, MUKI, mikävaan PURKKI ötökän päälle, astian alle ujutetaan PAPERIN tai PAHVINpala, kannetaan systeemi ulos ja VAPAUTETAAN pieni eläin!
Tuo on juurikin se menetelmä, jota olen soveltanut vuosikaudet. Mutta raivostuttaa olla moisen luontokappaleen vuoksi niin peloissaan, että joutuu käyttämään ylimääräistä aikaa ja vaivaa sopivan purkin etsimiseen. Haluaisin voida vain luonnollisesti ja siltä istumalta ilman ärsyttävää pelon tunnetta ohjata pörriäisen vapauteen (kuten vaikkapa äitini tekee, joskus ihan ilman mitään ekstravälinettä, siis kädellään). Ja haluaisin voida tyynenä ja häiriintymättä jatkaa sitä mitä milloinkin olen tekemässä, jos ampiainen lentää sisään avoimesta ikkunasta ja käy vaikka pääni ympärillä pörräämässä.

Parina menneenä kesänä olen onnistunut jo paperin avulla ulos ohjaamisessa, kun olen pakottanut itseni siihen. Ja olen onnistunut olemaan ryntäämättä heti ulos huoneesta kun pörriäinen saapuu. Kerran jäin tarkkailemaan aika pitkäksikin ajaksi, mutta kyllä pelotti! Yksi inhottava tilanne on se, kun yöllä sisään tullut ampiainen hankkiutuu minun nukkuessani niin lähelle, että en ikinä vapaaehtoisesti sellaiselle etäisyydelle suostuisi (ainakaan henkisesti valmistautumatta), ja sitten herään siihen pörinään (joka sekin ampiaisilla kuulostaa kauhean kiukkuiselta, muut ovat lempeämmän kuuloisia). Silloin pelottaa niin kovasti, että huomaan pelon muuttuvan suoranaiseksi vihaksi. :cry:

Pelko rajoittaa elämää. En tykkää.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Nopeilla sipasulla voi kämmenelläkin pistävää ötökkää ohjata, mutta niiden pitää olla niin lyhyitä, että loppuun asti hankala kuljettaa ettei ötökkä lähdekin toiseen suuntaan.

Hevimpää kuitenkin kun sääski Lapissa keksi tunkeutua korvakäytävääni. Ei pistänyt, ehkä korvavaikkuni haittasi. Mutta potki kaikilla kuudella jalallaan rumpukalvoa, mistä tuli mahtava soundi.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

EveryWoman kirjoitti:.. Haluaisin voida vain luonnollisesti ja siltä istumalta ilman ärsyttävää pelon tunnetta ohjata pörriäisen vapauteen (kuten vaikkapa äitini tekee, joskus ihan ilman mitään ekstravälinettä, siis kädellään). Ja haluaisin voida tyynenä ja häiriintymättä jatkaa sitä mitä milloinkin olen tekemässä, jos ampiainen lentää sisään avoimesta ikkunasta ja käy vaikka pääni ympärillä pörräämässä..
.
Paras keino voi olla mahdollisimman vähän ampiaisen kannalta nähtynä tapahtuvaa häirintää eli jos ampiainen on jossain esineessä kiinni, niin viedä se esine jossa ampiainen kiinni mahdollisimman ampiaisen kannalta huomaamattomasti (ettei koe oloaan uhatuksi) ulos. Kädellä avittaminen on riskiä, koska ampiainen voi tulkita sen intimiteettisuojansa häirinnäksi (tai olla tulkitsematta sitä vaan automaagisesti vain reagoida puolustuspistoin) ja pistää hyväntekijää.
Mun mielestä, mitä luin sun suhteesta pörriäisiin, olet just tosi hyvin toiminut - kuitenkin pörriäisissä on vaarajutskansa, että varuilla olo niiden kanssa on nimenomaan asiaankuuluvaa, hyvä homma.
Olisi upeaa jos sydämellinen telepatia onnistuisi niiden kanssa, ei tulisi väärinymmärryksiä. Ihastuttava illusio, olen joskus miettinyt sitä muidenkin eläinten suhteen.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mylwin kirjoitti: Kimalaiset ja mehiläiset saavat olla rauhassa, mutta ampiaiset ja muut aggressiivset epäluomat otan hengiltä päälle tultaessa ylimitoitettua väkivaltaa käyttäen. Sinne asti ei ihan sympatiat riitä.

Joo, olen allerginen.
Myltsi..

Ei ne ole aggressiivisia.. Ainoastaan tarpeen tullen.

Mulle sanottiin aikuisemmalla iällä (en ollut ihan aikuinen silloin, teini-ikäinen) arvauskeskuksesta että olisin ehkä allerginen ampiaisten ja hyönteisten pistoille, kun tulin sinne näyttämään kättäni, joka oli turvonnut isoksi liikkumattomaksi möntiksi ampiaisen pistettyä siihen, kun olin ollut poimimassa viinimarjoja pensaasta ja silloin vahingossa (en nähnyt ampiaista siinä) poiminut viinimarjaryppään muassa ampiaisen, joka joutui paniikkiin kämmeneni sisällä, hieman rutistuneena.

Lapsena en kait ollut allerginen, mutta aikuisemmalla iällä ehkä. Arvauskeskuksen arvaukset..!

Joka tapauksessa, silloin kun ampiainen/ muu pörriäinen tulee vain pörräämään ympärille tai jopa asettuu johonkin kohtaan kroppaa, kuten käsivarteen istuksimaan, niin jos vain on paikoillaan ja antaa pörriäisen tutkia tilannetta ja tajuta ettei ehkä kyseessä olekaan kukkanen, ei käyne mitään. Mulle ei ainakaan ole koskaan käynyt ko.tilanteissa mitään, ei mitään. Ja nimenomaan ampiaiset tulleet istuksimaan käsivarrelle (siis ei parvina vaan joskus, aika harvoin, yksittäin, eri kertoina, käsivarrelle). Tykkäsin.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja BrianW »

HellBell kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Ilmoitusluontoinen asia: kadehdin HellBelliä ja Bedlamia ampiaisrakkaudesta. Itse edelleen pelkään, vaikka vähemmän kuin aiemmin. Tuntuu ikävältä pelätä jotakin luonnollista.

Miten veit sen ampiaisen pesutuvasta? Et kai ihan käsin?
Mutta sitten pelkäänkin jnk verran jtk torakoita ja ötököitä + leppäkerttuja - jälkimmäisissä juuri sitä niiden äkillistä selässä kuorina olevien siipien levitystä ja siitä suin päin (ovat joskus tulleet päin kasvoja) käyvää lehähdystä, melkein kuin vailla järkeä lehahtaisvat mihin vain. Pulut myös pelottavia, niissä lähinnä se kun tallustavat mukamas omia menojaan esim. toreilla mutta sitten saattavat (no ihmisen vikaa tämä, yleensä joku kulkija tulee liian nopeasti niiden takaa/vierestä ja siitä sitten pelmahtavat mihin päin vain) siitä pelmahtaa vaikka päin näköä. Pulujuttu ei siis niiden syytä, mutta yhdistän pelkoni niihin tyyliin "voi ei, edessä pari pulua, voi ei, kohta joku nappula tulee jostain ja juoksee ja sitten ne pulut pelmahtavat vaikka päin näköä". Olen nähnyt kun ovat pelmahtaneet ihmisiä päin noissa tilanteissa.
(En muuten ole koskaan käsittänyt niitä lapsia, jotka juuri esim. toreilla oikein nauttien jahtaavat puluja, tykkäävät säikyttää niitä. Itse asiassa semmoiset lapsetkin pelottavat. )

Se ampiainen oli siellä pesutuvassa pyykkivuorolistan vieressä, pienen muovilootan kyljessä näpertäen pyykkivuorolistan kynää käsillään. Otin varovasti sen pienen muovilootan ampiaisineen kynineen ja vein rauhaisasti sen ulos siinä. :)

Täytyy todeta, että kaiken Kitynkin kyynisyyden ja uhoamisen keskellä nämä pörriäisjutut ovat todella hellyttäviä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja HellBell »

BrianW kirjoitti:
Täytyy todeta, että kaiken Kitynkin kyynisyyden ja uhoamisen keskellä nämä pörriäisjutut ovat todella hellyttäviä.
Pörriäiset ovat. :)
A man's gotta do what a man's gotta do.
bedlam

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

EveryWoman kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Pienenä otin monasti ampiaisia ja kimalaisia kukkasilta kädelle ja silittelin, kun en tajunnut että voisivat pistää. Ja eivätpä kyllä kertaakaan pistäneet.
Kimalaisissahan on niitäkin, jotka eivät edes voi pistää. Mutta ampiaisiakin? Olen ollut siinä käsityksessä, että lähelle meneminen ja koskettaminen nyt vähintään saa aikaan suorastaan refleksinomaisen hyökkäysreaktion. Siksi en ole uskaltaa edes paperin avulla ohjata ampiaisia ikkunasta ulos, kun pelkään että ne minkä tahansa esineen kosketuksesta hyökkäävät lähimmän liikkuvan olion (minä!) kimppuun pistämään.
En minäkään nykyään enää ampiaisia rapsuttele ja tarkkaile, kun tiedän piikeistään paremmin. Ja jo kissankin takia pitää hätistää sisälle eksyneet pistiäiset pois, se kun ei niiden vaarallisuudesta mitään tajua vaan huitoo ja juoksee perässä. Mutta nykyään pelkään kyllä enemmän paarmoja kuin amppareita, ne kun hyökkivät kimppuun syödäkseen. Ja eivät jätä rauhaan kun ovat päättäneet palasen viedä.
Kid

Re: Dokumenttiohjelma Jeesuksen keskiviikosta!

Viesti Kirjoittaja Kid »

N. 5 kesää sitten jouduin kutsumaan iskukin apuun kun kotona pörräs ampiainen. Vaatteiden päälle vedin kylpytakin ja laitoin kumpparit jalkaan ja kännykän kanssa vessaan soittamaan apua. Isukki tuli ja yritti ettiä pörrinkäistä. Mitään ei kuulunut eikä näkynyt. Oletettiin että se oli mennyt takas ulos. Iskä lähti kotiinsa ja tyytyväisenä laitoin ikkunat kiinni ja köllöttelin kotona ja suunnittelin verkkoja ikkunoihin. Menin unille ja aamulla heräsin maailman pelottavimpaan ääneen. Ampiaisen surinaan. Se pirulainen oli ollut jemmassa ikkunalaudalla olevan taulun takana. Ja taas soitto iskälle!

Mutta toi Helykän neuvo oli hyvä. Minäpä yritän lukea niistä tietoja (mut kuvienkin katsominen saa puistatuksen päälle) ja tutustua niihin ensin tuolla tavalla. Katotaan miten mä pärjään kesän lopussa.
Vastaa Viestiin