Luonnollisuusko kauneutta?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko nainen parhaimmillaan meikittä vai meikattuna?

Meikittä, ns. saunaraikkaana
22
100%
 
Ääniä yhteensä: 22

Aito_Johanna

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Hebuli kirjoitti:Palatakseni johonkin aiemmin käytyyn keskusteluun, itse en usko että ihmiset pukeutuvat kauniisti, käyvät parturissa/kampaajalla tai meikkaavat ihan vaan itsensä takia. Jos en välittäisi muiden ihmisten mielipiteistä mitään ulkonäköni suhteen, pitäisin kaupungillakin ja ravintolassa varmaan jotain löysää puuvillaista oloasua, enkä tarkistaisi peilistä edes sitä yhtä kertaa päivän aikana miltä näytän ja onko tukka hyvin.

Kuinka moni teistä meikkaa ja pukeutuu korkosaappaisiin ynnä verkkosukkiin yksin mökillä ollessaan?
-------saivartelua----------

Käsittääkseni kuitenkin pukeudut kaupungilla ja ravintolassa vain itseäsi varten. Tietoisuus siitä, että näytät katsojien silmissä hyvältä, saa sinut hyvälle mielelle. Hitot sinänsä siitä, tuleeko jollekulle ventovieraalle hyvä vai paha mieli kun sinut näkee.

--------saivartelua---------

Tuosta korkosaapas- ja verkkosukkajutusta: Mulle ainakin hyvältä näyttäminen on sitä, että osaa pukeutua ja meikata / olla meikkaamatta tilanteen mukaan. Verkkosukissa mökillä tuntisin itseni naurettavaksi, samoin täydessä maskissa saunaillassa tai tuulipuvussa ravintolassa. Mutta mökilläkin katson, että kulahtaneiden verkkahousujen ja kulahtaneen neulepuseron sävyt eivät ihan hirveän pahasti riitele keskenään ja etten ikinä, en vahingossakaan, pue ylleni yhdistelmää verkkahousut + pikkukengät. Tyylinraiskauksesta tulee sieluun vahinko.
AarneAnkka

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Faghag kirjoitti:Eli kun "kaunistan" itseäni teen sen muiden takia, mutta oman mieleni mukaan. Kenties tämä ei ole fiksua ja minun pitäisi ottaa vaarin kritiikistä. Tosin ne entiset miesystäväni ovat entisiä hyvästä syystä.
Kun nainen (t)ehostaa itsensä muiden takia ja "miesten mieliksi", kyseessä on vähän samanlainen ilmiö kuin kalastaja joka pistää mahdollisimman houkuttelevan vieheen onkeensa "kalojen mieliksi".
Faghag

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

AarneAnkka kirjoitti:
Faghag kirjoitti:Eli kun "kaunistan" itseäni teen sen muiden takia, mutta oman mieleni mukaan. Kenties tämä ei ole fiksua ja minun pitäisi ottaa vaarin kritiikistä. Tosin ne entiset miesystäväni ovat entisiä hyvästä syystä.
Kun nainen (t)ehostaa itsensä muiden takia ja "miesten mieliksi", kyseessä on vähän samanlainen ilmiö kuin kalastaja joka pistää mahdollisimman houkuttelevan vieheen onkeensa "kalojen mieliksi".
Juu, Suomessa kun ei saisi olla hyvännäköinen, menestyvä, itseensä tyytyväinen, onnellinen ja vielä iloita siitä (itse täytän vain nuo kolme jälkimmäistä). Kaikki siihen viittaava on "reklaamia", eli jotakin kovin epäilyttävää. Markkinoinnin ammattilaisena kyllä ymmärrän sen ja käytän häpeilemättä hyväkseni.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Hebuli kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:Itse asiassa, täytyy todeta että tämä on tasokkain kommenttisi koskaan! :)
Kyllä neiti Pikkuvanhakin siitä seesteytyy kunhan ikää tulee vähän lisää. Sitä odotellessa, käy ihmeessä vähän ratsastamassa kity-poikaystäväsi kanssa niin paine helpottaa.
Ihanan isällistä, kasvattavaa! :) Mutta miksi jokaisen muodostamasi lauseen sisältö rakentuu itsestäänselvyyksien toteamiselle tai vaihtoehtoisesti käsittämättömiin epäloogisuuksiin? Onhan kaikki varmasti hyvin?
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja HotPants »

Jos meikit on hyvät, on lopputulos makea ja otan usein valokuvat parhaista meikeistä kasvoissani. Kätten työtä tulis arvostaa sillai enemmän.
<3
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja mozart »

Äänestin meikittömänä.

Jostain syystä olen viehtynyt ihmisissä luonnollisuuteen. Olivatpa kasvot kesakkoiset, näppyläiset tai mitä tahansa, ovat ne kauniit, jos kantajansa niihin itsekin on tyytyväinen. Ja taatusti ajan myötä meikittömänä pitempään olleet kasvot ovat myös vanhetessa kauniimmat ;)

Enkä siis kiellä sitä, etteikö pieni ehostus joskus säväytä, mutta tekeekö kuitenkaan kauniimmaksi :roll:

Itse en arkena meikkaa laisinkaan. Juhlaan tai baariin lähtiessä saatan jotakin sipaista naamaan, mutta en silloinkaan räikeästi.
tonttu8

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Kumpi vai kampi... ehkä meikittömänä kuitenkin kauniimpi, ainakin omasta mielestä. Ja vasta heränneenä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Pidän nassustani ilman meikkejä tai kevyellä meikillä enemmän kuin meikattuna. Minusta olisi tyhmää vetää joku maski naamaan joka aamu, koska silloin minulle tulisi olo, että olisin joku muu tai yrittäisin esittää sellaista. Mun tekee esim. mieli meikata mun silmät noin kerran puolessa vuodessa. Jonkun mielestä se on varmaan harmi, koska mulla on pitkät ripset eikä ne juuri näy ilman meikkejä, koska ovat vaaleat. Mutta huulimaali... Sitä mulla on kyllä suunnilleen joka päivä. Hillittyä kiiltoa tai vähän voimakkaampaa väriä. Ja tietty aurinkosuoja joka päivä, pikkasen meikkivoidetta, puuteria ja poskipunaa. Aika luonnollinen olen.
Kikkelis kokkelis.
Aito_Johanna

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

mozart kirjoitti:Äänestin meikittömänä.

Olivatpa kasvot kesakkoiset, näppyläiset tai mitä tahansa, ovat ne kauniit, jos kantajansa niihin itsekin on tyytyväinen.
Eli jos tämänkin pärstän omistaja on itse naamaansa tyytyväinen, hän on mielestäsi kaunis?

Kuva

Entä mistä tiedät, onko kantaja naamaansa tyytyväinen vai ei? Joo joo, se sisäinen hehku ja sitä rataa, mutta eikö siis ihmisen ulkonäköä - pelkkää ulkonäköä - voi arvioida ollenkaan, jos ei ole keskustellut kyseisen ihmisen kanssa?
Enthu

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

tän kanta ois ihan saunan raikkaana posket punaisena hehkuen tai kevyessä meikissä ei kuitenkaan liikaa kajaalia&korostuksia :)
Kittys

Re: Luonnollisuusko kauneutta?

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Jaa a. Jos oikeesti on luonnostaan kaunis ja hyväihoinen, niin eipä siihen tarvii sen suuremmin mitää pohjia vedellä.. Mutta jos on "näppyinen"/punakka tms. on mun mielestä kauniimpaa vähän peitellä sitä ja korostaa samalla niit muit hyviä puolia.

Oikeen "maskeeraamiseen" parin sentin kerros pakkelii sun muuta tököttiä naamassa, saa jo kauniinkin näyttämään rumalta, tyyliin "vahanukke_look". Ja mitä meikkaamiseen tulee, jos ei osaa silleen sopivasti ehostaa, vois jättää sit kokonaan laittamatta. :roll:
Vastaa Viestiin