Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja sipsi »

SikaMika kirjoitti:
www.ruoholahdenmieshuoratry.fi
Haa! Yks mun frendi sopis tähän yhdistykseen paremmin ku nenä päähän. Se ei tosin ole neekeri.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
PerttiMakimaa

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Voin... saapua itse kenkälankattuna paikalle.
Aivan loistavaa! 3 minuuttia sen jälkeen kun olen ovesta sisällä niin soitat ovikelloa kenkälankattuna ja ainoastaan mustat nahkatangat ylläsi. Pidän huolta, että oven avaa Daven vaimo tai lapsi. Riippumatta siitä kuka oven avaa niin huudat rivouksia ranskaksi ja tuuttaat villisti liukkaria löysän tekokikkelin päälle. Ja pyllistelet - tietty. Kun koet saaneesi riittävästi huomiota otat stringeistäsi passikuvani ja ojennat sen oven avaajalle.
Missä kohtaa sitä prätkää mennään katsomaan?
Sen jälkeen luultavasti saat vapaammin suunnitella vapaa-aikasi keskustayksiössäsi. :)
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Toisesta ketjusta poimittua:
Gatt.. eikun Riemumieli: koetko että jatkuvat runkkauskertomuksesi/muut visvaiset juttusi alentavat arvoasi ihmisten silmissä? Jos koet, miksi kuitenkin jatkat toimiasi? Jos et koe, miksi ihmeessä et?
Tämän esitti siis Gattaca vastakysymyksenä minulle.

En koe että alentavat, koska olen jo etabloinut itseni moraalin ylimmäksi vartijaksi. Kaikki poikkeamat kirkasotsaisesta olemuksestani ovat vain merkkejä korruption/kaiken pahan yrityksestä ottaa viaton sieluni haltuuni. Onneksi selviydyn aina voittajaksi ja taistelu nussivaa maailmaa (TM) vastaa jatkuu entistä kiivaampana.

PS. En myöskään valita koko ajan tussun tuntemattomuuttani. Oikeastaan olen suorastaan äijä, koska siittäminenkin on todistettavasti onnistunut.
Paras päivä ikinä.
elco

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Missä kohtaa sitä prätkää mennään katsomaan?
Sika tulee sillä prätkällä.
NuoriDaavid

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Missä kohtaa sitä prätkää mennään katsomaan?
Sika tulee sillä prätkällä.
Ok.

En kuitenkaan ole ajatellut tuollaista suosittelemaasi peppu pystyssä ajettavaa muoviluotia, vaan jotain pappamallista ratkaisua.

Terminologia on vielä hakusessa. Ilmeisesti haen pyörää, jota sanotaan customiksi, siis jotain

tällaista

en.wikipedia ei tunne "custom" sanaa ollenkaan. Ilmeisesti englanninkielessä sillä on joku eri nimitys?

Olisko tuo cruiser sama kuin suomen custom?
Geetzu

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Custom bottom ihassama kunhan kaikki nauttii.
PerttiMakimaa

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Ketjun hengessä, Geetsu: Oliko nelosen sinkkuäiti Elisa tuttuja? Se ifk-fani?
Geetzu

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:Ketjun hengessä, Geetsu: Oliko nelosen sinkkuäiti Elisa tuttuja? Se ifk-fani?
Joskus saattanu osua samoihin juominkeihin toki mutta en kehtaisi tututella. :]
(missasin melkein koko ohjelmankin prkl)
SikaMika

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kysymys Numballe: miksi poistit/poistatit hääketjusi? Miksi aloitit sen.

Saat kaksi minuuttia aikaa vastata, sen jälkeen aloitan itse uuden, häitäsi ruotivan ketjun.
PerttiMakimaa

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ketjun hengessä, Geetsu: Oliko nelosen sinkkuäiti Elisa tuttuja? Se ifk-fani?
Joskus saattanu osua samoihin juominkeihin toki mutta en kehtaisi tututella. :]
(missasin melkein koko ohjelmankin prkl)
Ihan jees täti, Ifk-faniudesta plussaa. :)
elco

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Ilmeisesti englanninkielessä sillä on joku eri nimitys?
It's a chopper, baby.

Minuun teki 1980-luvulla suuren vaikutuksen Juankosken T-marketin videohyllyn Hells Angels-elokuvan takakannen suomennos: "....he rakastivat vaaraa ja nopeita helikoptereita..."

Tuossa tapauksessa en osaa auttaa pyörähankinnassa.
NuoriDaavid

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ilmeisesti englanninkielessä sillä on joku eri nimitys?
It's a chopper, baby.

Minuun teki 1980-luvulla suuren vaikutuksen Juankosken T-marketin videohyllyn Hells Angels-elokuvan takakannen suomennos: "....he rakastivat vaaraa ja nopeita helikoptereita..."

Tuossa tapauksessa en osaa auttaa pyörähankinnassa.
Ilmeisesti sama kannen tekijä oli "kääntänyt" Kuuban ohjuskriisistä kertovan elokuvan, jonka kansiteksteissä kerrottiin, kuinka kuubassa oli robotteja. Ohjuslaivaa esittävän kuvan kohdalla kuvateksti "robotit marssivat Kuubaan".

Kannen tekjijä oli ilmeisesti kääntänyt tekstit ruotsinkielisestä versiosta. Ohjushan on ruåtsiksi robot.

Prätkähuolia: rakas vaimoni aikoo kieltää pyörän oston. Perustelee sillä, että liian vaarallinen, kolmen pienen lapsen isänä en kuulemma voi ostaa pyörää.
Sheetlord

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Prätkähuolia: rakas vaimoni aikoo kieltää pyörän oston. Perustelee sillä, että liian vaarallinen, kolmen pienen lapsen isänä en kuulemma voi ostaa pyörää.
Onko hame muuten mukava asu miehen pitää näin kesähelteillä? Kuulostaa nääs uhkaavasti siltä, että housuja pitää teidän taloudessa joku muu kuin nimimerkki ND
NuoriDaavid

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Prätkähuolia: rakas vaimoni aikoo kieltää pyörän oston. Perustelee sillä, että liian vaarallinen, kolmen pienen lapsen isänä en kuulemma voi ostaa pyörää.
Onko hame muuten mukava asu miehen pitää näin kesähelteillä? Kuulostaa nääs uhkaavasti siltä, että housuja pitää teidän taloudessa joku muu kuin nimimerkki ND
Tässä on yksi ongelma: vaimo perustelee asiansa sillä, että on lapsia kohtaan väärin hankkia niin vaarallinen lelu. Tämä on asia, jonka suhteen olen epävarma. Onko kolmen pienen lapsen isällä oikeus oman huvittelunsa takia ottaa riski omasta terveydestään?

Vaimon kielteinen mielipide sinänsä ei ole se pointti.

edit:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=126067

Suurin osa mpyöräonnettomuuksissa tapahtuneista kuolemista tämän mukaan motoristien omaa syytä.

Pyöriä muistamani mukaan 170 000, kuolleita 30 eli riski on kuitenkin pieni.
PerttiMakimaa

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:Tässä on yksi ongelma: vaimo perustelee asiansa sillä, että on lapsia kohtaan väärin hankkia niin vaarallinen lelu. Tämä on asia, jonka suhteen olen epävarma. Onko kolmen pienen lapsen isällä oikeus oman huvittelunsa takia ottaa riski omasta terveydestään?

Vaimon kielteinen mielipide sinänsä ei ole se pointti.

edit:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=126067

Suurin osa mpyöräonnettomuuksissa tapahtuneista kuolemista tämän mukaan motoristien omaa syytä.

Pyöriä muistamani mukaan 170 000, kuolleita 30 eli riski on kuitenkin pieni.
Asut siis naisen kanssa etkä ymmärrä naista. Ei erityisen epätavallista kylläkään.

Vaimosi ei halua sinun ostavan pyörää. Hän pohtii miten kieltää se ikäänkuin kieltämättä sitä. Halleluja, lapset! :)

Kun kerran et vie leipää lastesi kädestä tällä hankinnalla eivät lapset sinällään ole syy kieltää tätä hupia itseltäsi. Tietysti muistaen tämän keskustelun pyörätien kautta puolittain oikaisemisesta niin se voisi olla, pyörässä ei ole suojakoria. Mutta eiköhän todellinen syy ole, että sinä - petturimies - voisit tuntea itsesi liian miehekkääksi pyörän kanssa. Tiedä vaikka vieraasta alkaisit haaveilla.
Sheetlord

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Tässä on yksi ongelma: vaimo perustelee asiansa sillä, että on lapsia kohtaan väärin hankkia niin vaarallinen lelu. Tämä on asia, jonka suhteen olen epävarma. Onko kolmen pienen lapsen isällä oikeus oman huvittelunsa takia ottaa riski omasta terveydestään?
Jäikö huumorintaju kotio? :)

Olen omalta kohdaltani miettinyt tuota vaarallinen harrastus vs lapset-asiaa. Olen tullut siihen tulokseen, että perheenlisäys ei tule harrastustani lopettamaan. Varusteissa on redundanssia ihan eri tavalla kuin prätkäilyssä, jossa henki saattaa olla höllässä sekunnin murto-osassa. Samaten lajia varten ja ongelmatilanteissa toimimista harjoitellaan säännöllisesti. En tiedä miten keskiverto-moottoripyöräilijä ylläpitää esim. kaatumistaitojaan, luulen että huomattavasti vähemmän. Kuka tahansa voi sitäpaitsi kävellä kauppaan ja ostaa 1200-kuutioisen katupyörän ja painua sillä saman tien moottoritielle. Suomen harvoihin kunnollisiin luolakohteisiin ei ole mitään asiaa, ennen kuin pystyt esittämään että sinulla on riittävä määrä osaamista ja oikeat varusteet. Vastatakseni kysymykseesi: vastuuntuntoisella vanhemmalla ei ole oikeutta vaarantaa henkeään ottamalla turhia, hallitsemattomia riskejä. Onko Honda Gold Wingillä körötteleminen 80-100 km/h hallitsematon riski? Ei minun mielestäni, kunhan opettelet ensin ajamaan pyörälläsi ja nimenomaan kaatumaan oikein. Itse olen kerran ollut kyytiläisenä tiukassa paikassa, jossa ainoastaan kuskin nopea pyörän kaataminen pelasti molemmat todennäköiseltä neliraajahalvaukselta, tuloksena ainoastaan revenneet farkut ja pintanaarmuja.

Kevennyksenä: itselle heltisi uw-skootterin osto"lupa", kun lupasin maksaa uuden sohvan. Kannattaa kokeilla samaa ;) Näin sivullisen korvaan asetelma, jossa toinen puoliso yksipuolisesti kieltää toiselta jotain kuulostaa hieman... erikoiselta. Olen elänyt siinä luulossa, että avioliitossa molemmilla on 50% osakepääomasta ja ääniä samassa suhteessa.
Viimeksi muokannut Sheetlord, 11.06.2007 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tässä on yksi ongelma: vaimo perustelee asiansa sillä, että on lapsia kohtaan väärin hankkia niin vaarallinen lelu. Tämä on asia, jonka suhteen olen epävarma. Onko kolmen pienen lapsen isällä oikeus oman huvittelunsa takia ottaa riski omasta terveydestään?

Vaimon kielteinen mielipide sinänsä ei ole se pointti.

edit:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=126067

Suurin osa mpyöräonnettomuuksissa tapahtuneista kuolemista tämän mukaan motoristien omaa syytä.

Pyöriä muistamani mukaan 170 000, kuolleita 30 eli riski on kuitenkin pieni.
Asut siis naisen kanssa etkä ymmärrä naista. Ei erityisen epätavallista kylläkään.

Vaimosi ei halua sinun ostavan pyörää. Hän pohtii miten kieltää se ikäänkuin kieltämättä sitä. Halleluja, lapset! :)
Kristallipalloa tarvittaisiin.

Jotenkin tuntuu, että tämä asia on merkittävä käännekohta. En vielä tiedä, mihin suuntaan käännyn.
NuoriDaavid

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti: Näin sivullisen korvaan asetelma, jossa toinen puoliso yksipuolisesti kieltää toiselta jotain kuulostaa hieman... erikoiselta. Olen elänyt siinä luulossa, että avioliitossa molemmilla on 50% osakepääomasta ja ääniä samassa suhteessa.
Avioliitossa saattaa yhtiöjärjestyksessä olla myös pykälä, jossa puolisolla on veto-oikeus.

Mutta en ole vielä oikein antanut itselleni kertoa, minkä päätöksen tässä teen.
NuoriDaavid

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:vastuuntuntoisella vanhemmalla ei ole oikeutta vaarantaa henkeään ottamalla turhia, hallitsemattomia riskejä. Onko Honda Gold Wingillä körötteleminen 80-100 km/h hallitsematon riski?
Kuten tuon tuulilasin uutisesta kävi ilmi, ylivoimainen enemmistö motoristien kuolonkolareista on motoristien omaa syytä.

Kuitenkin aina joskus käy niin, että motoristi ajaa nopeusrajoitusten mukaan päätietä ja sitten joku urpo kääntyy sivutieltä kolmion takaa motoristin eteen ja henki pois.
Tix

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja Tix »

Dave, Dave, Dave.

Kaksi asiaa nyt. Sinulla on keski-iän kriisiin liittyvä mielikuvahaave. On selvääkin selvempää että vaimosi ei ikinä salli sen kallista ja vaarallista realisoimista, jos et kykene perustelemaan asiaa todellisella halulla ja riittävälllä varautumisella riskeihin.

MG tuossa jo suositti autokoulua. Minä teen samoin. Sovit vaimon kanssa että käyt ohjatussa opetuksessa kokeilemassa turvallisesti. En jälkeen tiedät a) onko mopoilu oikeasti sun juttu ja b) voit autokoulunopettajan suulla todetuttaa että osaat ajaa turvallisesti ja riskittä. Vuonna X ilmaiseksi saatu A-kortti + iso uusi pyörä = tilastoriski. Jos sitten todella haluat, toteat vaimolle että fyrkat ja terveys ovat minun, jos haluat niin lapsia varten otan ison henkivakuutuksen mutta muuten läpi kiinni tai jäät ilman talousrahoja.
Sheetlord

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:sitten joku urpo kääntyy sivutieltä kolmion takaa motoristin eteen ja henki pois.
Eikö tuo päde henkilöautoiluunkin samalla tavalla? Suojatietä ylittäessä voit jäädä rekan alle, piano voi pudota päähäsi kolmannesta kerroksesta. Pointti if any: jos haluaa olla ottamatta minkäänlaisia riskejä, kannattaa rakentaa kellariinsa pehmustettu panic-room ja asua siellä koko elämänsä.

Liikenteessä on hyvät mahdollisuudet jäädä henkiin jos:
- osaa kuljettaa kyseistä kulkuneuvoa riittävän hyvin
- mukauttaa liikkumisnopeutensa vallitseviin olosuhteisiin
- ENNAKOI: se toinen aivosolu miettii koko ajan mitä tulee tapahtumaan seuraavaksi

Tuo linkkaamasi tilasto ei kerro mitään näiden omaa syytään kuolleiden motoristien iästä ja ajokokemuksesta. Lienemme kaikki samaa mieltä, että Tuusulan tiellä 150 km/h keuliva bomberi on todennäköisempi kandidaatti lappuvarvaskerhoon kuin nopeusrajoitusten mukaan köröttelevä veteraanipyöräilijä?
William Munny

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Mikä lie iskenyt, mutta veneen myynnin jälkeen on alkanyt mopoilu kiinnostaa myös täällä. Tällä lähtis kuin hauki rannasta. Ei puutu enää muuta kuin hallitusneuvottelut ja rahoitus. Sitten kun vielä keksisi mistä irtoaa aikaa tuolla revittelyyn. Jostain tämänhetkisestä pitäisi selkeästi luopua, että irtoaisi aikaa tuohon. Mutta on se houkutus iso.
elco

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Jotenkin tuntuu, että tämä asia on merkittävä käännekohta. En vielä tiedä, mihin suuntaan käännyn.
Haluaako joku lyödä vetoa? Minä lyön sen puolesta, että vaimon kanta voittaa.
safi

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja safi »

NuoriDaavid kirjoitti: Kuitenkin aina joskus käy niin, että motoristi ajaa nopeusrajoitusten mukaan päätietä ja sitten joku urpo kääntyy sivutieltä kolmion takaa motoristin eteen ja henki pois.
Joo tälläinen tapahtuma on pyörällä ajessa erittäin todennäköistä. Autoilijat ei kauheasti kunnioita pyörällä kulkevia ja jotkut suorastaan, jopa vihaavat ja tekevät sen takia kiusaa.

Mä olen melkein samaa mieltä tästä sun vaimon kanssa, kun muistelen sun tapaas ajella autolla omien sääntöjes mukaan. Se ei nimittäin enää pyörällä tule onnistumaan, koska silloin olet aina altavastaajana.
Pyörällä pysyy hengissä ainoastaan silloin, kun sitä ajaa periaatteella "olen näkymätön" ja osaa luopua ajoissa niistä omista oikeuksistaan liikennesääntöjen suhteen.

Kuka tahansa pystyy ajamaan pyörää suoralla tiellä silloin, kun mitään yllättävää ei satu. Liikenteessä vaan tuppaa sattumaan ja silloin täytyy jo tietää miten toimitaan. Pyörän kanssa jo pelkän äkkijarrutuksen tekeminen on melkoisen haastava tehtävä, eikä se onnistu ilman runsasta harjoittelua. Sama koskee väistämistä täydestä matkanopeudesta.

Autokoulussa harjoitellaan näitäkin, mutta ainoastaan 30-40km/h nopeuksista, jolloin homma on vielä melko helppo saada onnistumaan. Omalla ajalla tai mp-kerhojen yleensä keväisin järjestämillä kursseilla harjoitellaan sitten lisää. Aika monelta tämä vapaaehtoinen harjoittelu vaan tuppaa unohtumaan ja se näkyy sitten ikävällä tavalla tilastoissa eli
mikäli sinulla ei ole aikaa/haluja tähän harjoitteluun, niin tottele vaan kiltisti eukkoas ja unohda koko juttu.
NuoriDaavid

Re: Kaikkea saa kysyä, ei ole pakko vastata

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

safi kirjoitti: Kuka tahansa pystyy ajamaan pyörää suoralla tiellä silloin, kun mitään yllättävää ei satu. Liikenteessä vaan tuppaa sattumaan ja silloin täytyy jo tietää miten toimitaan. Pyörän kanssa jo pelkän äkkijarrutuksen tekeminen on melkoisen haastava tehtävä, eikä se onnistu ilman runsasta harjoittelua. Sama koskee väistämistä täydestä matkanopeudesta.

Autokoulussa harjoitellaan näitäkin, mutta ainoastaan 30-40km/h nopeuksista, jolloin homma on vielä melko helppo saada onnistumaan. Omalla ajalla tai mp-kerhojen yleensä keväisin järjestämillä kursseilla harjoitellaan sitten lisää. Aika monelta tämä vapaaehtoinen harjoittelu vaan tuppaa unohtumaan ja se näkyy sitten ikävällä tavalla tilastoissa eli
mikäli sinulla ei ole aikaa/haluja tähän harjoitteluun, niin tottele vaan kiltisti eukkoas ja unohda koko juttu.
Uskon kyllä että 99%:ssa sivutieltä päätielle pyörän eteen kääntyvistä autoilijoista ei yksinkertaisesti näe pyörää. Pyörä voi sopivasti jäädä tuulilasin ja korin välisen A-pilarin taakse ja monenlaisia puolisokeita dementikkoja on liikenteessä.

On kyllä tarkoitus mennä auto(siis pyörä)kouluun.

Miten paniikkiväistöä matkanopeudella pystyy turvallisesti harjoittelemaan?
Vastaa Viestiin