Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriDaavid

Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mpyörän ostaminen onkin vaikeampi rasti kuin luulin. Rakas vaimoni ei meinaa suostua.

Hän perustelee asian sillä, että mpyörä on hänen mielestään liian vaarallinen, kolmen pienen lapsen isänä minulla ei ole oikeutta hankkia niin vaarallista lelua. Uskon, että hän on vilpitön.

Hän olisi valmis siihen, että hankkisin kalliimman auton. Mutta kun olemme juuri tehneet uuden leasing-sopimuksen ja auto vaihtuu elokuussa. Ei sitä nyt voi enää perua.

Toinen auto on vanha passat. Ei minulle tuota mitään iloa sen vaihtaminen johonkin uuteen golfiin ja en muutenkaan halua laittaa rahoja kahteen uuteen autoon.

En tiedä mitä tehdä.
Tix

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

Mene edelleen niille mopokursseille. Voi olla, että et diggaile lainkaan. Tai sitten niin innostut niin helvetisti, että ostat salaisen tallin jossa muutut tossuhtavaksi versioksi katuhaukasta - tuntematon motoristiaviomies rides again.
NuoriDaavid

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:ostat salaisen tallin jossa muutut tossuhtavaksi versioksi katuhaukasta - tuntematon motoristiaviomies rides again.
:D Vähän niinq dr Jekyll ja Mr Hyde.
Tix

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Vähän niinq dr Jekyll ja Mr Hyde.
Tai vähän niinkuin Dr Jekyll ja Dr Jegyll :D
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Täytyypä kysyä, että mitä sitten vaimosi mukaan saat tehdä, muuta kuin tuoda rahaa talouteen.

Minä olen ymmärtänyt todellisen ja vilpittömiä rakkauden niin, että se hyväksyy ja tukee toisen ihmisen toiveita ja haluja jos ne hänelle ovat todella tärkeitä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
NuoriDaavid

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti:Täytyypä kysyä, että mitä sitten vaimosi mukaan saat tehdä, muuta kuin tuoda rahaa talouteen.

Minä olen ymmärtänyt todellisen ja vilpittömiä rakkauden niin, että se hyväksyy ja tukee toisen ihmisen toiveita ja haluja jos ne hänelle ovat todella tärkeitä.
Kyllä mä ymmärrän vaimoani: jos hän vilpittömästi pelkää sitä, että lasten isä luokkaantuu vakavasti tai kuolee.
Tix

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Kyllä mä ymmärrän vaimoani: jos hän vilpittömästi pelkää sitä, että lasten isä luokkaantuu vakavasti tai kuolee.
Vilpitönkää pelko ei välttämättä ole perusteltu pelko. On sinun asiasi perustella miksi se ei ole perusteltu. Nähdäkseni se ei onnistu ilman harjoitusta.
Deleted-811

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Deleted-811 »

NuoriDaavid kirjoitti: Uskon, että hän on vilpitön.
Vaimosi on oikeassa. Moottoripyöräily on typerää, kallista, hikistä ja vaarallista puuhaa. Osta mielummin vene. Sitä saa ajella pienissä wiskeissä, shortseillaan ja siellä voi antaa vaimollekin laatuaikaa.
NuoriDaavid

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

kipeä ukkeli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Uskon, että hän on vilpitön.
Vaimosi on oikeassa. Moottoripyöräily on typerää, kallista, hikistä ja vaarallista puuhaa. Osta mielummin vene. Sitä saa ajella pienissä wiskeissä, shortseillaan ja siellä voi antaa vaimollekin laatuaikaa.
Veneily vasta onkin kallista!
SaintJohnPerse

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Yritä vedota reiluuteen?

Hei, sä olet saanut kolme lasta ja keittiöremontin? Enkös minä voisi saada pyörää? Pliiss!!!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Vadim »

kipeä ukkeli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Uskon, että hän on vilpitön.
Vaimosi on oikeassa. Moottoripyöräily on typerää, kallista, hikistä ja vaarallista puuhaa. Osta mielummin vene. Sitä saa ajella pienissä wiskeissä, shortseillaan ja siellä voi antaa vaimollekin laatuaikaa.
Olen samaa mieltä.
Pyry-Matias

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Millaisena pyörähypetyksesi näyttäytyy vaimollesi? Hetken puuskana, rationaalisesti perusteltuna pitkän ajan haaveena, hedonistisuutesi yhtenä ilmenemismuotona, henkilökohtaisena irtiottona perhe-elämän oravanpyörästä vai kenties päin vastoin vaimosi kanssa kaksin tapahtuvana parisuhteen laatuaikamuotona?

Miten hän asian mieltää? Miten olet asian hänelle perustellut?

Vaimosi mainitsemasi perustelu ja kaiketi ensireaktio(?) oli ymmärrettävä ja hyväksyttävä, välittävä. Kuinka ehdoton hän asiassa on? Onko hän taivuteltavissa?
NuoriDaavid

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:Millaisena pyörähypetyksesi näyttäytyy vaimollesi? Hetken puuskana, rationaalisesti perusteltuna pitkän ajan haaveena, hedonistisuutesi yhtenä ilmenemismuotona, henkilökohtaisena irtiottona perhe-elämän oravanpyörästä vai kenties päin vastoin vaimosi kanssa kaksin tapahtuvana parisuhteen laatuaikamuotona?

Miten hän asian mieltää? Miten olet asian hänelle perustellut?

Vaimosi mainitsemasi perustelu ja kaiketi ensireaktio(?) oli ymmärrettävä ja hyväksyttävä, välittävä. Kuinka ehdoton hän asiassa on? Onko hän taivuteltavissa?
Hedonismiahan pyörän oston on ilmanmuuta. Haluan itselleni uuden lelun. Rationaalisestihan tuota ei pysty perustelemaan mitenkään. En usko, että vaimoni haluaisi tulla pyörän kyytiin.

Varsinaisesti pyöräkuume iski viimekesänä kun kokeilin miljönäärienoni harrikkaa.

En tiedä onko vaimoni taivuteltavissa.
Tix

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vadim kirjoitti:Olen samaa mieltä.
Oletko kokeillut? Mun kokemuksen mukaan se on kallista, suht turvallista fiksulle ja rauhalliselle, adrenaliinipitoista ja miellyttävää yksikseen puuhailua. Ei se sen vaarallisempaa ole kuin polkupyörällä ajo, ellei ole typerys.

Veneily sen sijaan on sikakallista, saastuttavaa, työlästä ja pakkososiaalista toimintaa. Olen kokeillut. Ei kiinnosta ostaa venettä.
Tix

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

Kovasti houkuttaisi puolikatteellisen streettipyörän osto. Äh näitä kuumeita, juuri selvisin autokuumeesta...
Aito_Johanna

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Tix kirjoitti: Veneily sen sijaan on sikakallista, saastuttavaa, työlästä ja pakkososiaalista toimintaa. Olen kokeillut. Ei kiinnosta ostaa venettä.
Kuva
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti: Oletko kokeillut? Mun kokemuksen mukaan se on kallista, suht turvallista fiksulle ja rauhalliselle, adrenaliinipitoista ja miellyttävää yksikseen puuhailua. Ei se sen vaarallisempaa ole kuin polkupyörällä ajo, ellei ole typerys.

Veneily sen sijaan on sikakallista, saastuttavaa, työlästä ja pakkososiaalista toimintaa. Olen kokeillut. Ei kiinnosta ostaa venettä.
Keskustelin pärräilyn vaarallisuudesta joku viikko sitten ollessani Kroatiassa purjehtimassa (suosittelen). Kaverini, joka on alan harrastaja, vakuutteli, ettei se tosiaan ole lainkaan vaarallista. Toisaalta hän oli itse ajanut ojaan noin 100 km/h, ja henki olisi epäilemättä lähtenyt, jos huonompi tuuri olisi käynyt; ja useimmat hänen kavereistaankin olivat törmäilleet samalla tavoin.

Moottoriveneily onkin sikakallista, saastuttavaa, työlästä ja pakkososiaalista toimintaa. Purjeveneily ei taas ole mitään näistä.
elco

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Hän olisi valmis siihen, että hankkisin kalliimman auton. Mutta kun olemme juuri tehneet uuden leasing-sopimuksen ja auto vaihtuu elokuussa. Ei sitä nyt voi enää perua.
Jätä uhkavaatimus, että uusi auto on sitten tämä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tai tämä. Sopii seikkailuhenkiselle herrasmiehelle ehkä paremmin.

http://www.gibbstech.co.uk/aquada.php
mustanikki

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

NuoriDaavid kirjoitti:Mpyörän ostaminen onkin vaikeampi rasti kuin luulin. Rakas vaimoni ei meinaa suostua.

Hän perustelee asian sillä, että mpyörä on hänen mielestään liian vaarallinen, kolmen pienen lapsen isänä minulla ei ole oikeutta hankkia niin vaarallista lelua. Uskon, että hän on vilpitön.

Hän olisi valmis siihen, että hankkisin kalliimman auton. Mutta kun olemme juuri tehneet uuden leasing-sopimuksen ja auto vaihtuu elokuussa. Ei sitä nyt voi enää perua.

Toinen auto on vanha passat. Ei minulle tuota mitään iloa sen vaihtaminen johonkin uuteen golfiin ja en muutenkaan halua laittaa rahoja kahteen uuteen autoon.

En tiedä mitä tehdä.
Valituissa Paloissa (muistaakseni) oli tästä samasta probleemista juttua. Mies ratkaisi ongelman ehdottamalla että opettelisi lentämään lentokoneella. Sitten heltisi lupa pärrään :>
Deleted-811

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Deleted-811 »

NuoriDaavid kirjoitti:Veneily vasta onkin kallista!
Arvokasta toki, mutta mittasuhteiden pysyessä kohdallaan huomattavasti halvempaa kuin moottoripyöräily ja taatusti turvallisempaa..
Deleted-811

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Deleted-811 »

Tix kirjoitti: työlästä ja pakkososiaalista toimintaa..

Mitä työtä veneilyssä on, ja millaista on pakkososiaalinen toiminta?
prosessi

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

kipeä ukkeli kirjoitti:
Tix kirjoitti: työlästä ja pakkososiaalista toimintaa..

Mitä työtä veneilyssä on, ja millaista on pakkososiaalinen toiminta?
Ainakin veneen kevätlaskuun ja syysnostoon liittyvät hommat ovat melko laajamittaisia, vaikka riippuvat tietenkin paljon veneen koosta. Vähänkin isommassa veneessä tarvitaan myös vähintään kaksihenkinen miehistö, jonka kanssa täytyy sosialiseerata aina vesillä ollessa. Jos miehistönä on se oma vaimo, on myös ainakin oman käsitykseni mukaan avioeron riski suurempi (viikon kestävät perheriidat, joihin on sisältynyt jopa ankkurin heitto veteen ilman köyttä, olivat ihan tavallisia vanhempieni kohdalla) kuin "luvattoman" moottoripyörähankinnan kyseessä ollessa. Eikä veneily ainakaan isältäni poistanut sitä moottoripyörähinkua, joten tässä tarkoituksessa yhtä tyhjän kanssa.
Deleted-811

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Deleted-811 »

prosessi kirjoitti:..
Okei. Kuulostaa ihan käyviltä selityksiltä. Oma 5 metrinen alupulpettiveneeni ei moista showta vaadi lainkaan.

No, ehkä jokaisen moottoripyöräkuumeilijan pitäisi ostaa se pärrä, niin näkevät millaista glooriaa se homma tarjoaa. - Helvetin kallista ylläpitoa, huonoja huoltopalveluita, urpoja autoilijoita jotka aiheuttavat läheltä-piti-tilanteita päivittäin, hikoilua ja kiroilua kuumissa ja epämukavissa ajokamppeissa, sekä loppujen lopuksi pilluralliksi rajoittuvaa pakkocruisalua lähiökortteleissa, sekä myös pakkososilaalista toimintaa.

Kiihdytys, jarrutus, liikennevalo, kiihdytys, jarrutus likennevalo, ruuhka. Sama kuin autolla kiertäisi samaa pillurinkia illat ympäriinsä. Prätkä on vaan niin ûbercool. Vähän niinkuin tatskakin.

Myös sivuunkirjoittanut haaveili prätkästä 10 vuotta. Osti prätkän, ajoi 20tkm ja myi pois, koska oli typerää puuhaa. Helvetin kallista, epämukavaa ja vaarallista. Autolla matkustaminen voittaa kyllä prätkällä matkaamisen 100-0 koska tahansa 8)
Deleted-830

Re: Zen ja moottoripyörän ostaminen

Viesti Kirjoittaja Deleted-830 »

Samaa mieltä edellisen kanssa.
Tietenkin pappa-tunturi on Kuningas.
Silti kaksipyöräiset Suomessa ovat perinteisesti liittyneet siihen, että ei ole varaa ostaa autoa tai on liian nuori ajamaan autoa. Nuoruuden ja kapinallisuuden imago tulee siitä. Moottoripyörän ajaminen on kuitenkin kaukana siitä kuvitellusta vapaudesta. Täytyy olla oikeat vaatteet ja kypärä, siis ei voi noin vai lähteä ajamaan ilman sonnustautumista. Koko ajan pitää varoa ettei joku päälle aja. Pysähdellessä laskettava jalkoja maahan. Sivuille ei paljon voi vilkuilla. Koko ajan pitää keskittyä ajamiseen eikä cruisailuun. Sen prätkän ulkoilmafiilisenkin saa melkein yhtä hyvin avoautolla tai halvemmin lisävarusteella umpiautossa ajamalla kattoluukku auki, ikkunat auki ja luu ulkona. Ja ilman kypärää sitäpaitsi.
Vastaa Viestiin