Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
PerttiMakimaa

Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Kirjan hengessä tänne (hieman perustellummat) avautumiset.

Iltalehti. :joikuus:

Iltalehti uudisti itsensä "Suomen mielipideportaaliksi" ja teki siihen netti-television.

Suomen mielipideportaalista löytyvät nykyään tuiki tärkeät mielipiteet, kuten:
- Leeni Hoimelan ja Reijo Ruokasen eriävät mielipiteet tärkeistä päivänpolttavista asioista, kuten mielipiteet formulatähdistä
- Nainen-osiosta selviää miten hiussoljet pelastavat kampauksen ja voiko legginsien alle laittaa polvisukat!
- Perheosiosta selviää miten suomalaisnaisen arki ulkomaalaisen miehen kanssa sujuu
- Viihdeosiosta selviää miten missin mies jäi Italiaan

Lisäksi nettitv:stä löytyy "iskuryhmä", joka kuvailee juttuja päin persettä ympäri Suomea.

Auttaako tässä edes jumalauta?
Sheetlord

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Journalistit siirtävät sisällöntuotantovastuun kuluttajalle!!!

Sama ilmiö näkyy radiossa, lehdissä ja nettiportaaleissa: "Oletko käynyt sokkotreffeillä? Kerro siitä meille!" Viikon päästä saat lukea "jutun", jossa "toimittaja" on kopypastettanut saamistaan sähköposteista "artikkelin", hieman sanajärjestyksiä muutellen - ja tietysti alkuperäisen viestin lähettäjä Matti on muutettu Wordin Etsi/Korvaa-toiminnolla Teroksi. Jumalani, tätä journalistisen ammattitaidon syvyyttä! Tätä periksiantamattomuutta!

Minkä vitun takia minun pitää maksaa lehdestä, jonka toimittamiseen olen osallistunut?


Nettiblogien julkaiseminen sanomalehdessä
Yhtä fiksua kuin telkkarin Spede-Shown "Vanhojen Sanomalehtien Katsaus"


Säsättelevät radio"toimittajat"
Pahimpia tässä genressä ovat YleTeiniXX sekä kaupalliset paikallisradioasemat. "Sä voit tiätsä niinku soittaa ja voittaa..." Kuka vittu sinä koulusi keskeyttänyt pissaliisa olet minua säsättelemään? Teititellä ei tarvitse, mutta puhukaa nyt jumalauta edes SUOMEA!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Jos näistä pitää valita, niin kyllä se olet sinä.
PerttiMakimaa

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Vadim kirjoitti:Jos näistä pitää valita, niin kyllä se olet sinä.
Mielipiteesi on meille tärkeä kehittäessämme palveluamme.

Kiitos ja kumarrus. Varo öljykanistereita tien varressa.
PerttiMakimaa

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

(Sain ylempää motivaatiota, kiitos)

Ra(u)hanturvaaminen. :joikuus:

Ra(u)hanturvaaminen on:
- Yhteiskunnan varojen tuhlaamista
- Tapa normaalityypille saada itselleen veroton auto
- Tapa normaalityypille päästä eroon perheestään ja ryypätä sekä huorata mielensä mukaan. Eli "nähdä eksoottisia kulttuureja"
- Tapa normaalityypille tuntea ylemmyyttä "alamaisia suojeltaviaan kohtaan". "Minä teen sen eron".
- Kuin Berliinin muurin rakentaminen (rauhaanpakottaminen). Yleensä mennään kahden sotivan osapuolen väliin ja toivotaan niiden rauhoittuvan, kun helpompi tapa olisi jäädä kotiin syömään marabouta ja katsella kun ongelma hoitaa itsensä. Sitten voitaisiin tulla paikalle ja tehdä totuuskomissiot ja etsiä syylliset
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

PerttiMakimaa kirjoitti:(Sain ylempää motivaatiota, kiitos)

Ra(u)hanturvaaminen. :joikuus:

Ra(u)hanturvaaminen on:
- Yhteiskunnan varojen tuhlaamista
- Tapa normaalityypille saada itselleen veroton auto
- Tapa normaalityypille päästä eroon perheestään ja ryypätä sekä huorata mielensä mukaan. Eli "nähdä eksoottisia kulttuureja"
- Tapa normaalityypille tuntea ylemmyyttä "alamaisia suojeltaviaan kohtaan". "Minä teen sen eron".
- Kuin Berliinin muurin rakentaminen (rauhaanpakottaminen). Yleensä mennään kahden sotivan osapuolen väliin ja toivotaan niiden rauhoittuvan, kun helpompi tapa olisi jäädä kotiin syömään marabouta ja katsella kun ongelma hoitaa itsensä. Sitten voitaisiin tulla paikalle ja tehdä totuuskomissiot ja etsiä syylliset
No, itse asiassa rauhanturvaaminen on kehitysavun muodoista tuottavin tai kustannustehokkain, miten vain, ja esimerkkejä onnistuneista rauhanturvaoperaatioista on aika monia: Sierra Leone, Liberia, Siinai, Bosnia, Makedonia, Kosovo. Syömällä Marabouta kotioloissa mikään näistä ongelmista ei olisi ratkennut, vaan Länsi-Afrikka ja Balkan olisivat tulessa kaiketi edelleen. Voisitkohan argumentoida vähän rationaalisemmin näitä väitteitäsi? Tietääkseni useimmilta reissuilta ei enää saa edes autoa (vrt. Afganistan) ja ryyppääminenkin on kielletty. Solttujen huoraaminenkin lienee ainakin näillä leveysasteilla melko niukoissa kantimissa.
PerttiMakimaa

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Vadim kirjoitti:Voisitkohan argumentoida vähän rationaalisemmin näitä väitteitäsi?
En. Tämä oli esimerkkitapaus, jolla koetin saada sinutkin tajuamaan mistä tässä ketjussa on kyse. Ei analyyttista keskustelua eikä jotain idioottia kertomaan miten hän on kyllä täysin eri mieltä. (Tästä sainkin ehkä aiheen seuraavaan "joikuuteen", hienoa)

Liian vähän rautalankaa, valitan.

Rauhanturvaaminen on kyllä tyhjänpäiväisten haihattelijoitten touhua. Jos haluaisitte oikeasti "turvata rauhaa" menisitte Irakiin tai Libyaan hakemaan niitä kuolemantuomittuja. Nämä ovat glorifioituja ryyppyreissuja maailmanparantajille.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

PerttiMakimaa kirjoitti:Rauhanturvaaminen on kyllä tyhjänpäiväisten haihattelijoitten touhua. Jos haluaisitte oikeasti "turvata rauhaa" menisitte Irakiin tai Libyaan hakemaan niitä kuolemantuomittuja. Nämä ovat glorifioituja ryyppyreissuja maailmanparantajille.
Ilmeisesti ketjun idea on huudella ilmoille pinttyneitä uskomuksia?

Itse asiassa harkitsin vakavasti postia Bagdadissa joku vuosi sitten, tämä vain sattui natsaamaan ensin. Tuntemani maailmanparantajat (joihin minä tuskin lukeudun, kun olen tavallinen virkamies vain) eivät tule tänne ryyppäämään, vaikka kyllä täällä säännöllisin väliajoin bileitäkin pidetään. Mielestäni tämä ei vielä tee maailmanparantamisesta eettisesti tuomittavaa puuhaa.
PerttiMakimaa

Re: Olenko se minä, vai onko kaikki pa*kaa?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Vadim kirjoitti:Ilmeisesti ketjun idea on huudella ilmoille pinttyneitä uskomuksia?

...Tuntemani maailmanparantajat (joihin minä tuskin lukeudun, kun olen tavallinen virkamies vain) eivät tule tänne ryyppäämään, vaikka kyllä täällä säännöllisin väliajoin bileitäkin pidetään. Mielestäni tämä ei vielä tee maailmanparantamisesta eettisesti tuomittavaa puuhaa.
Ei vaan jos on enemmän tai vähemmän perusteltu inhonaihe sen voi vapauttavasti kertoa maailmalle. Oletettavasti jokaisella meistä on joku ihmetyksen aihe, joka tuottaa enemmän kuin kaksi sanaa.

Jälkimmäiseen. Rakastan heitä kun he vielä todistavatkin puolestani. (Vaikkakin kaikki varmaan arvaavatkin, että koetan vain kalisutella kettinkejäsi herra "FedEx Pope" :) ).

http://www.urbandictionary.com/define.p ... Fedex+Pope
Vastaa Viestiin