TIISTAI!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Pyry-Matias kirjoitti:Hitto mua välillä ärsyttää tuo piirre ihmisissä yleisestikin. Ollaan olevinaan kaikkien kaveria, vaikka loppujen lopuksi kyse on siitä, ettei kyetä ilmaisemaan omaa mielipidettä ja tarvittaessa puolustamaan sitä. Ollaan väliinpitämättömiä.
*rutistaa*

Tykkään sun (uudesta?) tyylistä. :h:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Pyry-Matias kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:^ Me ollaan sitä osastoo, jota kiinnostaa muutkin kuin omat nussimiset.
Eikäku. Sitä ihmistyyppiä, jotka harvoin suoraan sanovat kenestäkään mitään vähänkään henkilöön kohdistuvaa, sellasia varmanpäälle pelaajia. Vähän kuin antaa kaikkien kukkia. Et ei vain joku loukkaantuis, vaikka tarkoitus on pohjimmiltaan hyvä, kuten esmes mun pointti eli SJP pysähtyis oikeesti miettimään elämäänsä, eikä aina toistais samaa ahdistusta tuottavaa kaavaa. Sama juttu gatin kanssa.

Hitto mua välillä ärsyttää tuo piirre ihmisissä yleisestikin. Ollaan olevinaan kaikkien kaveria, vaikka loppujen lopuksi kyse on siitä, ettei kyetä ilmaisemaan omaa mielipidettä ja tarvittaessa puolustamaan sitä. Ollaan väliinpitämättömiä. Kenenkään asioihin ei sais puuttua - näinhän vanha kansa sanoo.

Hei, luonnetta ny vähän!
No nyt meni aika pahasti ohi, ei helvetti. Mua ei vaan suoraan sanottuna niin paljon kiinnosta että viitsisin täällä rueta muita ihmisiä arvostelemaan kun en sen kummemmin asiaa tai ihmistä tunne. Ja en ole omassa elämässänikään niin erinomaisen loistava että olis vara muiden tekemisiä arvostellakaan, pyytämättä ainakaan. Mutta nyt kun pyysit niin jos mua joku ärsyttää niin tuollaiset kaikkitietäjät jotka kokevat asiakseen valistaa muita. Vittu, asioiden taustalla voi olla vaikka millaisia juttuja jota me ei tiedetä. Mä ainakin teen itse elämässäni omat päätökseni enkä kaipaa siihen mitään valistajia kyllä lisäksi. Joskus päätökset ovat osaksi tai täysin huonoja jolloin niitä jollekin kitisen. Siinä tilanteessa ei sitten sellainen kaikkitietävä valistus, funtsaa omia juttujas hei, auta mitenkään.

Kun mä jäin sinkuksi niin kyllä tuli melko kiivaasti liideltyä ympäriinsä eri äijien kanssa. Ja kivaa oli, en kadu mutta siinä oli mukana paskojakin juttuja ja fiiliksiä joita oli joskus mukava pyöritellä muuallakin kuin päänsä sisällä. Että saman soisin runkkiksellekin, tai jos kyseessä on fiktio niin varsin viihdyttävä sellainen.

Kaipaako joku muu kuin nypari arviota omasta persoonastaan? Ettei vaan vahingossakaan tulis joojoo olo?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Georgina kirjoitti:ärtsyilyä
Mihin vedät rajan?

Jos näen kadulla, että joku on tajuamattaan kävelemässä auton alle, voinko huomauttaa asiasta hänelle ilman että oitis huitaiset minua Kaikkitietävä-kumileimasimella? Entä jos huomaan että joku on tajuamattaan pilaamassa suhteensa jonkin aivan typerän väärinkäsityksen vuoksi? Voinko jakaa itselläni olevan tiedon toisen käyttöön? Missä vaiheessa mieleen tulevan ja mahdollisesti toiselle hyödyllisen ajatuksen ääneen sanominen muuttuu rikolliseksi?

Mun mielestä ei missään vaiheessa (kunhan sanomisen tapa on neutraali eikä esmes syyllistävä). Jokainen on itse vastuussa omasta elämästään - se, että kerron toiselle mielipiteeni hänen päätöksistään ei siirrä piiruakaan siitä vastuusta minulle. Toinen on edelleen yhtä vapaa käyttäytymään juuri niin kuin itse valitsee. Vai eikö?
Pyry-Matias

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Georgina kirjoitti: Siinä tilanteessa ei sitten sellainen kaikkitietävä valistus, funtsaa omia juttujas hei, auta mitenkään.
Tiesin, että joku tarttuu tähän. Joojoolla tarkoitin palstajutteluja, ja sitten toisaalta RL yleisestikin kaikkien ihmisten osalta. En viitsinyt repiä auki tuota, vaikka olisi pitänyt. Tarkoitus ei ollut väittää ketään henkilöä RL lampaaksi, vaan palstakirjoittelua. Vanha tuttu aihe, ei sen kummempaa.

Mutta palatakseni vielä tähän ko. tapaukseen, jätkähän on ties kuinka monta kertaa enemmän tai vähemmän retorisesti pyytänyt muilta neuvoja, opastusta tai ideoita elämänsä jatkuvaan ahdistukseen, ja tuohon ainaiseen naisruljanssiin, joka ei varmasti ole kenellekään hyväksi.

Kaikkitietävyyttä ei kai vielä ole avun tai vaihtoehdon tarjoaminen, vaikka sen tekisi suorilla sanoilla. Tässä on itse asiassa ihan vitun turha mitään perustella, mä olen tän keskutelun käynyt aikaisemmin niin monesti. Tiedän, että osa ymmärtää kantani ja osa ei. Eheätä tästä ei koskaan tule, ehkä niin on hyvä.

EDIT: en mä nakkele "teesejäni" lonkalta, vaan mielenkiinnosta aihetta, hieman henkilöitäkin kohtaan. Mua itseäni ahdistaa välillä moni asia, ihmissuhteet eniten. Olen käynyt läpi vaiheen, jossa samankaltaisessa SJP ymmärtääkseni on. Oletan vahvasti, että minulla on jotain annettavaa hänelle.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

EveryWoman kirjoitti:
Georgina kirjoitti:ärtsyilyä
Mihin vedät rajan?
Vai eikö?
Auton alle kävelevän saa pelastaa. Oudoille ihmisille ei tarjota parisuhdeneuvoja jos ne ei niitä pyydä. (okei, en lukenut kauhean tarkasti, ehkä runkkis pyysi niitä)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Pyry-Matias kirjoitti:
Georgina kirjoitti: Siinä tilanteessa ei sitten sellainen kaikkitietävä valistus, funtsaa omia juttujas hei, auta mitenkään.
Tiesin, että joku tarttuu tähän. Joojoolla tarkoitin palstajutteluja, ja sitten toisaalta RL yleisestikin kaikkien ihmisten osalta. En viitsinyt repiä auki tuota, vaikka olisi pitänyt. Tarkoitus ei ollut väittää ketään henkilöä RL lampaaksi, vaan palstakirjoittelua. Vanha tuttu aihe, ei sen kummempaa.
Kun puhuit ensin minusta ja Geestä niin minä en huomannut missä kohtaa aihe siirtyi meistä yleiselle tasolle. Joojooksi sanomista pidin loukkaavana koska se on minustakin ärsyttävää eikä mielestäni päde minuun. Palstalla voi päteäkin, en terveenä ollessani jouda nykyisellään täällä käymään kuin kerran pari viikossa niin kauhean vaikea olla mistään mitään mieltä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
isohaara

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Tuhlasin perhana puoli vuotta even-steven -pojojani omaan tyhmyyteen; jostain syystä netlimiteriin oli jäänyt asetukset jotka kuristivat laajakaistan molemmat suunnat tasan 50 prosenttiin maksimivauhdista. Tähän asti ihmettelin vain Soneran piuhojen piukkuutta, kunnes vahingossa menin tuon netlimiterin avaamaan ja näin että omasta hölmöydestähän kyse oli.

Plusmiinusnollan tilanteesta tekee se että avajaistarjouksen ansiosta sain nettiyhteyden samaiset puolisen vuotta puoleen hintaan.

Saas vaan nähdä millaiseen kuseen sitä vielä joutuu kun näin vähäiseen asiaan tuhlailee hyvää karmaa.
Geetzu

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä taas tunnustan, etten oikeesti lue teitä tarpeeksi tarkasti kehdatakseni heitellä mitään neuvoja. Kuten Pyris. En edes ole huomannut neuvoja kaivattavan, joten se siitä.

Kerro vaan niitä nussimisjuttuja SJP! ;)
Pyry-Matias

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetzu kirjoitti:Mä taas tunnustan, etten oikeesti lue teitä tarpeeksi tarkasti kehdatakseni heitellä mitään neuvoja. Kuten Pyris.
Okei. Kyse on myös tunneälystä, ei vaan siitä kuinka tarkkaan tietyn nikin tekstiä lukee. Ihmiset ovat erilaisia, tekevät eriaisia havaintoja. Tietenkin elämänkokemus auttaa, saa peilauspintaa ja perspektiiviä.

Tunneäly ei suoraan siirry omaan käytökseen, vaan se on herkkyyttä ymmärtää erilaisia ihmisiä, heidän tunnetilojaan, persoonaansa. Usein keskustelussa (myös RL!) huomaan, kuinka suurin osa ei ajattele ja analysoi asioita, kuten minä teen ihmisten kohdalla, läheskään yhtä syvältä ja vaihtoehtoja pohtien. Tämä on täysin sisäsyntyistä, ne joita ei se kiinnosta, eivät sitä osaa, eivät sitä tee.

Kyllä mä tiedän, että olen jossain asioissa neuroottinen, mietin niitä aivan liikaa. Tämä on mun risti, joskus siunauskin. Kun kohtaan ihmisen, joka ei ole kovin tunneälykäs, syntyy useimmiten aika pian törmäyskurssi, jonka minä huomaan oikeastaan jo ennalta. Vastapuolen mielestä kaikki voi olla ihan ok. Esmes ihmissuhteissani näin on käynyt usein.

Tunneäly ei tee kenestäkään parempaa tai kaikkitietävää, se on ominaisuus, josta kannattaa ottaa "hyöty" irti. Mä annan herkästi ohjeita esmes ihmissuhteisiin liittyen, tiedän sen hyvin. Tämä on kuitenkin minulla tosi luontaista, samalla toivottavasti joku saisi edes jotain siitä irti.

Jos mä neuvon jotain, niin tarkoituseni on pistää ihminen pysähtymään miettimään. Haluan jakaa toiselle sellaista, joka auttaisi toista jäsentämään ajatuksiaan. Tarkoitan keinoja, vaihtoehtoja, en suinkaan vastauksia. Joskus kun olen pahalla päällä, voin olla aivan liian suora, mutta tarkoitus on silti pelkästään hyvä.

Tämän taas joku ymmärsi, toiset pitävät pelkästään pätemisenä.
Geetzu

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pyry-Matias kirjoitti:Tämän taas joku ymmärsi, toiset pitävät pelkästään pätemisenä.
Olisitko mielestäs oikea ihminen jakamaan parisuhde- tai ihan mitä tahansa neuvoja esimerkiksi minulle juuri nyt?
Avaudunhan niin vtusti.

Ehkä jatkan edelleen lukemista ilman kommentteja, ei tule osallistuttua mihinkään hömppäpömppään.
Pyry-Matias

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetzu kirjoitti:Olisitko mielestäs oikea ihminen jakamaan parisuhde- tai ihan mitä tahansa neuvoja esimerkiksi minulle juuri nyt?
Ensinnäkään, sä et ole niitä pyytänyt. Toisekseen et ole palstakirjoittelun perusteella yhtä "helppo" tapaus kuin SJP. Päinvastoin, olet minulle oikeastaan erittäin ristiriitainen mutta elämänmakuisuudessasi, avoimuudessasi, spontaaniuudessasi ja värikkäässä kielenkäytössä ehdottomasti huippu tyyppi :D
Geetzu

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Nyt meen runkkaamaan tolle kotiin, vaik mieli tekiskin pyydellä vähän neuvoja ees sen suhteen! ;)
Palataan!
didi

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja didi »

Olipas kiva käydä tänään katsomassa uutta kämppää, mutta harmittaa, kun muutto on vasta kuukauden päästä.

Oon jumissa.
Enttu

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Enttu »

jalat kipeet ... sitä se seisomatyö teettää ... neljää pvää töitä takana
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Soitin kadonneelle kaverille, se oli raskaana ja sillä oli uusi mies eikä tilanne ollut täysin yksinkertainen... huh. Mutta oli kiva jutskata!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tili tuli (viimeinkin...) ja tili meni...
Mutta hurjan helpottavalle tuntui maksaa aimo kasa laskuja ja heittää ne laskut sitten sen perästä leivinuuniin. :)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

isohaara kirjoitti:jostain syystä netlimiteriin oli jäänyt asetukset jotka kuristivat laajakaistan molemmat suunnat tasan 50 prosenttiin maksimivauhdista.
Hmm... Kerro lisää. Me tuplattiin nopeus, mutta eihän se missään tunnu. Tuletko avaamaan ja kurkkaamaan meidänkin netlimiteriin?
BettyB.

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Voi perskeles kun meinas mennä fillarilenkillä herne nököön. Mut menikin vaan miljuuna pikkuötökkää silmiin. Ens kerralla muistanen ne lasitkin...

Jaa juu, kävin mussuttamassa samalla reissulla kesän ensimmäiset mustikat suoraan puskasta. Nam!
William Munny

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja William Munny »

BettyB. kirjoitti:Jaa juu, kävin mussuttamassa samalla reissulla kesän ensimmäiset mustikat suoraan puskasta. Nam!
Niin niin. Kaverikin kertoi tässä taannoin tarinan kuinka eksyi munamankelin kanssa kaurapeltoon saunareissulla ja kävi sitten aamulla noukkimassa digikameransa samaisesta paikasta. Sanomattakin selvää, että aamulla oli tukka kipeä. Jaa että mustikoita löysit. Sano nyt vielä, että oli lukkopolkimet, etkä saanut jalkoja irti ennen kuin... löysit mustikoita.
BettyB.

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

William Munny kirjoitti:Sano nyt vielä, että oli lukkopolkimet, etkä saanut jalkoja irti ennen kuin... löysit mustikoita.
Ei ollu lukkopolkimet... vielä. Ne tulee heti kun kesäloma koittaa ja on aikaa tunata fillaria. Camoon, oon jo iso tyttö ja osaan käsitellä kakslah... pyöräisiä ihan vallan mainiosti :]

Tartteisin kyl appareita tohon rullaluisteluun, oon siinä edelleen aika surkee. Olisko opettajaa?
Mulli75

Re: TIISTAI!

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

BettyB. kirjoitti:Tartteisin kyl appareita tohon rullaluisteluun, oon siinä edelleen aika surkee. Olisko opettajaa?
Onhan niitä täällä, mutta kun asut siellä periferiassa.
Vastaa Viestiin