Älykkyyden olemus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kityn fiksuin:

Exsat
2
4%
SingleMalt
1
2%
Rautavittu
2
4%
Lucky Luciano
1
2%
Ann
5
10%
Yönmustaritari
0
Ei ääniä
Gattaca
8
16%
Snapahead
6
12%
Herra Manala
3
6%
HellBell
4
8%
Hebuli
1
2%
Geetzu
6
12%
Gullible
11
22%
 
Ääniä yhteensä: 50

AarneAnkka

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Exsat kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti: Osaan edelleen lukea. Luetun ymmärtämisen kanssa on vähän ongelmia.
Oho. Aika jännä. Mä en kans oppinut tavuttamaan silloin kun piti ja mulla on jonkin asteinen lukihäiriö, joka haittaa lähinnä vierasperäisten ja vieraskielisten sanojen oikeinkirjoitusta.
Örm, itse asiassa toi "luetun ymmärtämisvaikeudet" oli itseironiaa, viitaten siihen miten silloin tällöin otan tyhmyyttäni turpiini näissä Kity-keskusteluissa.

Mutta joo, kai mulla joku hahmoitushäiriö-reikäkin päässäni on.
nypari

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja nypari »

AarneAnkka kirjoitti:Örm, itse asiassa toi "luetun ymmärtämisvaikeudet" oli itseironiaa, viitaten siihen miten silloin tällöin otan tyhmyyttäni turpiini näissä Kity-keskusteluissa.
Koen päivittäin vastaavia "Kity-vaikeuksia". Monethan täällä tuntevat toisiensa RL ja omaavat co-kirjoittajista paremmat tiedot noin muutenkin. Välillä on vaikea hahmottaa ironiaa tai sarkasmia, (kuvittelemastani)vittuilusta puhumuttakaan. Hymiöt auttavat, mutta yritän välttää niitä, koska en koe niillä lisäarvoa keskusteluihin, vaikka hauskoja ovatkin.
Herra Manala

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Tiikeriankka kirjoitti:Tai luulen tietäväni. Esikarsinta tehtiin varmaan kirjoitusvaiheessa ja laihoin perustein.
:lol: No shit?
Hebuli kirjoitti:Itsekeskeisesti kuvittelen Superior/JasonDonovan/LuckyLucianon perustaneen gallupin minun kunniakseni pari päivää aikaisemman molemminpuolisen tölväyttelyn ansiosta. Hän oletti aivan oikein että tuskin kukaan minua äänestäisi tässä kisassa (en olisi uskonut siihen itsekään), mutta valitettavasti hänelle tuli huti luullessaan itse saavansa kapulakielellään ja lainasanoillaan edes muutamia ääniä. Mikä sitten kai olisi ollut osoittavinaan kity-yhteisön pitävän häntä minua älykkäämpänä, M.O.T. Siinä teille salaliittoteoriaa.
Tämä kirjoituksesi oli aivan loistavaa vasta-ironiaa. Nimittäin jos olisit kirjoittanut edellämainitun tosissasi, olisit tehnyt itsestäsi kyllä suurimman tähän ketjuun kirjoittaneen tampion.
Onhan tällaisia vastaavia (käänteis-)galluppeja aikaisemminkin nähty muiden toimesta, kun gallupin perustajalla on mennyt sukset ristiin jonkun toisen kirjoittajan kanssa.
Ei kai täällä kukaan ole niin ämmä ollut missään vaiheessa, jos Gulliblea ei lasketa?
Hebuli

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Herra Manala kirjoitti:Tämä kirjoituksesi oli aivan loistavaa vasta-ironiaa. Nimittäin jos olisit kirjoittanut edellämainitun tosissasi, olisit tehnyt itsestäsi kyllä suurimman tähän ketjuun kirjoittaneen tampion.
Siksi äänestinkin itseäni rinnakkaisgallupissasi.

Olet kovin ritarillinen puolustaessasi tyttöystävääsi kaltaisiani nettihörhöjä vastaan. Sinun sijassasi tekisin ihan samoin.
Onhan tällaisia vastaavia (käänteis-)galluppeja aikaisemminkin nähty muiden toimesta, kun gallupin perustajalla on mennyt sukset ristiin jonkun toisen kirjoittajan kanssa.
Ei kai täällä kukaan ole niin ämmä ollut missään vaiheessa, jos Gulliblea ei lasketa?
Muistelen jonkun MrManaajan myös sellaisia harrastaneen vanhassa Kityssä. Läpinäkyvää. Gullible puolestaan ei peitellyt galluppinsa tarkoitusta, ei se mikään käänteisgallup ollut vaan kysyi suoraan kumpi on kity-yhteisön mielestä paskempi tyyppi, hän vai Manala. En muista kumpi voitti vai voittiko kumpikaan, mielenkiinto loppui kesken.
Herra Manala

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Hebuli kirjoitti:Olet kovin ritarillinen puolustaessasi tyttöystävääsi kaltaisiani nettihörhöjä vastaan. Sinun sijassasi tekisin ihan samoin.
Ei vittu, sinä se kyllä olet Hullu isolla Hebulilla. Puolustaessani tyttöystävääni? Jeesus Maria Iisakintytär. Tällä ei ole yhtään mitään tekemistä kenenkään tyttöystävän kanssa, ja ihan yhtä paljon tällä on tekemistä kenenkään sukupuolen kanssa. Tällä asialla ei ole mitään muuta tekemistä minkään muun asian, kuin sinun loistavien, harhaisten päättelyketjujesi suhteen.
Muistelen jonkun MrManaajan myös sellaisia harrastaneen vanhassa Kityssä. Läpinäkyvää.
Älä muistele kun et kerran osaa. Ja jos kerran osaat, näytä.
slam

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja slam »

älykkyys ja ällistys. Ja muiden ihmisten pällistys.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Luulen (itse asiassa olen varma) että Gattaca olisi saanut enemmänkin ääniä, jos olisi pidättäytynyt ärsyttämästä monia täällä nettikäyttäytymisellään. No, hopea ei ole häpeä. :komp:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Geetzu

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Homeboy65 kirjoitti:Luulen (itse asiassa olen varma) että Gattaca olisi saanut enemmänkin ääniä, jos olisi pidättäytynyt ärsyttämästä monia täällä nettikäyttäytymisellään.
Niin kuin listalla muutkin. ;)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Homeboy65 kirjoitti:Luulen (itse asiassa olen varma) että Gattaca olisi saanut enemmänkin ääniä, jos olisi pidättäytynyt ärsyttämästä monia täällä nettikäyttäytymisellään. No, hopea ei ole häpeä. :komp:
Duh, ei tämä mikään todellinen älymittaus ole. Ei välii.
Enkunkielessä on kiva sana "controversial". Minusta on parempi olla "controversial" kuin yleisesti hyväksytty.

Mitä se sitten tarkoittaa.. jossain vanhassa musiikkilehdessä oli muusikkopuolelta sanasto, siitä muistan, että "Enigmatic"= bonkers :D
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gattaca kirjoitti:
Duh, ei tämä mikään todellinen älymittaus ole. Ei välii.
Aivan. Se tosin lienee kenelle tahansa selvä. Ilta-Sanomissa oli joskus 80-luvun lopussa Suomen intellektuellit-äänestys (idea kopsattiin Hesarista, jossa tosin oli rajoitettu vastaajajoukko) jossa mm. Tapani Kansa pärjäsi oikein hyvin... :D :D :D
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Ja sitten Tony Halmetta pidetään yleisesti vähä-älyisenä. Sai kuitenkin testissä kohtuullisen ÄO:n 125.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gattaca kirjoitti:Ja sitten Tony Halmetta pidetään yleisesti vähä-älyisenä. Sai kuitenkin testissä kohtuullisen ÄO:n 125.
Hänen habituksensa on kyllä sellainen, että häntä helposti pidetään vähä-älyisenä. No, ihmiset ovat tulkinnoissaan pinnallisia ja julkkisten suhteen oikein superpinnallisia... :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nypari

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja nypari »

Älykkyyttä on myös ymmärtää, että turha sitä on selitellä pärjäävyyttään tässä hohhoijaatestissä. Kaikki on subjektiivista ja älykkyyttä on kymmeniä eri lajeja. Kukaan meistä ei pärjää kaikissa älykkyyden lajeissa, se asia on varma.
Herra Manala

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

nypari kirjoitti:Älykkyyttä on myös ymmärtää, että turha sitä on selitellä pärjäävyyttään tässä hohhoijaatestissä.
Minusta tämä on aika kaukana minkäänlaisesta, edes hohhoijaa-tason älykkyystestistä.
nypari

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja nypari »

ÄlykkyysTesti tuskin oli paras sanavalinta. Se muuttui juuri hovissa älykkyysäänestykseksi.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

urhok kirjoitti:Kykenemätön perustelemaan, puhumattakaan muuttamaan, konservatiivista näkökantaansa. Siksipä hän yrittää olla nokkela ja viljelee one-linereita, jotka ovat puhtaasti surkuhupaisia.
Konservatiivisia?!

Johan pomppasi. Kerrotko nyt sitten seuraavaksi, missä asiassa olen niin hurjan konservatiivinen? Ettei vain taas pieni ammatinvalinnan asettama ennakkoluulo pilkistä urhon silmälasien takaa?

One-linerithän ovat surkuhupaisia, totta. Ja koska huonojen juttujen viljeleminen on miun leipälaji, nousee surkuhupaisuus toiseen potenssiin. Mutta nauran omille jutuilleni makeasti, mikä onkin pääasia.

EDIT: Hah, toinen kerta kun minuu syytetään moisesta cityhistoriani aikana, ensimmäinen kerta oli kun AJ syytti minua sovinistiksi cityllä joskus. Sekin nauratti vähän.
EDIT #2: Enkä kritisoi nyt itseni kritisoimista, kritisoidahan saa aina. Perustellusti.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin