Älykkyyden olemus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kityn fiksuin:

Exsat
2
4%
SingleMalt
1
2%
Rautavittu
2
4%
Lucky Luciano
1
2%
Ann
5
10%
Yönmustaritari
0
Ei ääniä
Gattaca
8
16%
Snapahead
6
12%
Herra Manala
3
6%
HellBell
4
8%
Hebuli
1
2%
Geetzu
6
12%
Gullible
11
22%
 
Ääniä yhteensä: 50

WanhaPervo

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

HellBell kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Perun aiemman kommenttini. Ääni HB:lle!
Erheellistä informaatiota tuossa. Äänestit jo toista eikä tuolla kommentilla ole siten totuusarvoa. Tiedät tämän itsekin. :)
Nooh. Tämä on voiton maksimointia. Annan Kity-pisteen gulliblelle ja sinulle moraalisen pisteen. Haluan olla kaikkien kaveri, niin sitten Mr Nice guy äänestyksessä räjäytän pankin.

Koska Aarne olisi tuossa äänestyksessä niin kova pala, niin yritän ovelasti usuttaa häntä kaivelemaan muiden vanhoja syntejä arkistojen kätköistä.
HellBell

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

WanhaPervo kirjoitti: ..
Nooh. Tämä on voiton maksimointia. Annan Kity-pisteen gulliblelle ja sinulle moraalisen pisteen. Haluan olla kaikkien kaveri, niin sitten Mr Nice guy äänestyksessä räjäytän pankin.
..
Ei käy. Ensin tahallista ilkeyttä ja sitten takin käännös.. Ei käy.

Muuten vain kirjoitettua:
Kyllä jokaisesta löytyy jotain veemäistä sanottavaa, aina jotain analysoitavaa, aina jotain jollain päästä tuntemaan itsensä muita ylemmäksi, vaikkei muita tiedäkään/tunnekaan. Aina jotain.
Lopuksi voi sitten aina sanoa "No, eihän tää nyt ollut kuin vitsiä vaan.."
Nauraa ja kuitenkin otaksua, etteivät kaikki naura.

Kaikki eivät halua laittaa analyysejään toisista tänne, mutta se ei tarkoita, etteivätkö he pystyisi niitä mielessään tekemään.
Sanoa netissä kaikenlaista mutta oikeassa elämässä ei? Mitäs pelkuruutta se sellainen on. Henk.koht. hoidan mieluummin suoraan sanomiset kasvokkain, sitä myöden tilanteet usein myös selvitetään rehdimmin.
Viimeksi muokannut HellBell, 04.10.2005 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HellBell

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mylwin kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Kaarle kahdestoista on kuollut
Valhetta! Olin siellä eilen.
Kautta Pyhän Pypyn Pamauksen, tehän olette nekrofiili!1
WanhaPervo

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

HellBell kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti: ..
Nooh. Tämä on voiton maksimointia. Annan Kity-pisteen gulliblelle ja sinulle moraalisen pisteen. Haluan olla kaikkien kaveri, niin sitten Mr Nice guy äänestyksessä räjäytän pankin.
..
Ei käy. Ensin tahallista ilkeyttä ja sitten takin käännös.. Ei käy.

Muuten vain kirjoitettua:
Kyllä jokaisesta löytyy jotain veemäistä sanottavaa, aina jotain analysoitavaa, aina jotain jollain päästä tuntemaan itsensä muita ylemmäksi, vaikkei muita tiedäkään/tunnekaan. Aina jotain.
Lopuksi voi sitten aina sanoa "No, eihän tää nyt ollut kuin vitsiä vaan.."
Nauraa ja kuitenkin otaksua, etteivät kaikki naura.

Kaikki eivät halua laittaa analyysejään toisista tänne, mutta se ei tarkoita, etteivätkö he pystyisi niitä mielessään tekemässään.
Sanoa netissä kaikenlaista mutta oikeassa elämässä ei? Mitäs pelkuruutta se sellainen on. Henk.koht. hoidan mieluummin suoraan sanomiset kasvokkain, sitä myöden tilanteet usein myös selvitetään rehdimmin.
No näinhän se on.
HellBell

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

WanhaPervo kirjoitti:..

No näinhän se on.
Samikset!
Eli komppaan täysillä. :komp:
MarthaFocker

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Tämä on paha.
Ei niin, että oikeasti älykkäimmällä olisi merkitystä. Suosimisesta/epäsuosimisestahan tässä on kyse täysin.

Itseäni en äänestä, koska en pidä itseäni kovin älykkäänä, jos nyt en tyhmänäkään.
Snapaa voisin suosia, mutta olen läheltä nähnyt, miten käytännön hölmö voi ihminen olla, joten snapaa en voi väittää älykkäimäksi.

Letkua en äänestä, koska 1)se on ihan vitun tyhmä 2)en suosi sitä, koska se on ihan vitun tyhmä 3)se nousisi tasoihin kanssani. (kuka idari minuakin on äänestänyt?)

Ääni Gattacalle -ei perustelujaa.
Geetzu

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

kesseli kirjoitti: ja miten joku gee on voinut saada kannatusta neljältä ihmiseltä? :doh:
Mä vähän luulen, että irl-kamut on tullu tänne äänestelemään.
(yks mussu sano just tosta olan takaa, että oot kovin söpö kusipäähomoks, hih)

Yhdyn jokaiseen edelläni: typerä ketju.
Näille mua äänestäneille kamuilleni: nyt mua hävettää tyhmyyteni tässä kityn viksussa joukossa vielä entistä enemmän. Thanks hanit.
1108

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:
1108 kirjoitti:Ja fiksuna naisena neiti osaan_nussia_pilkkua ymppäsi itsensä listalle ? Posautas pari sivistyssanaa niin saadaan vauhtia hommaan...

Pässipirilehmämätävittu, älyä täältä ei löydy ja ei tule löytymään.
Ihmettelin tässä just et mitä tuttua sun tekstissäs on...

Ja sit tajusin! Wow! Sä oot ihan niinku SnapaHead, mut ilman aivoja ja sanottavaa!
No mutta! Manalan jurpohan se siellä.

Harmittaako kun äänestys ei suju eduksesi? Huomion kipeä narttu, tapita miehuuttasi ja totea jo viimein että "paska mikä paska"

Ei se siitä kiukuttelemalla parane.
Herra Manala

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1108 kirjoitti:No mutta! Manalan jurpohan se siellä.

Harmittaako kun äänestys ei suju eduksesi? Huomion kipeä narttu, tapita miehuuttasi ja totea jo viimein että "paska mikä paska"

Ei se siitä kiukuttelemalla parane.
Ihmettelin tässä just et mitä tuttua sun tekstissäs on...

Ja sit tajusin! Wow! Sä oot ihan niinku slam, mut ilman aivoja ja sanottavaa!
1108

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Voi pojat, nyt sattu ja osui. *Nyyh*

Ilkeä vanhapiika manala kiusaa, tule apuun Anja.

Jou läski, kuntoile niin saattaa agret lähteä.
Jos ei niin saatan tarvita elävän maalin ampumaradalle.

Mutta ooooooooh, soita jo poliisit paikalle, henkeäsi uhataan.

Narttu.
Herra Manala

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

:mrgreen: Sä olet kyllä loistava esimerkki siitä miten yksinkertainenkin ihminen voi olla hauska. :mrgreen:
Lilo

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tiikeriankka kirjoitti: Ja minulla on kiinteimmät pakarat.
Haa, TREENATUT aivot, mä äänestän sua. :cheer:


No mutta, eihän sua ole listassa. :doh:
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Monet täällä vaikuttavat älykkäiltä, mutta...mistä sen tietää ovatko heidän kirjoituksensa heidän omia ajatuksiaan vai kuuluuko niiden copyright jollekin muulle? :?

Sitten täällä on monia fiksulta vaikuttavia tyyppejä, joiden asenteet/mielipiteet ovat kuitenkin hanurista. :(

Anyway, ääni Gattacalle. :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

gullible kirjoitti:Gattaca on oppinut, mutta demonien riivaama mies, jolla ei ole kykyä ajatella asioita muuten kuin oman kuilunsa pohjalta. Omassa maailmassaan hän kykenee kuitenkin viestimään ajatuksensa ymmärrettävästi vaikkakin rajoittuneella ilmaisulla: karhun+katkeruuden sumentama ajatus ei silti tunnu täysin leikkaavan.
En kamalasti väitä vastaan.
Ei mun ajatusten pohja kuitenkaan niin kuilu ole, tai sitten vaan aidosti tykkään omasta näkökulmastani. Jos se on outo, niin kuilultahan se näyttää. Jos en olisi tällainen surkea luuseri, se voisi olla ydinohjuksen laukaisusiilo!

Ilmaisu minulla rajoittunutta sikäli, kun joskus väsynä tai Karhuissa on vaikea saada suomenkieltä tottelemaan vaikka ajatus juoksisi. Liikaa selitän, niinkuin muut ei osaisi yhdistää pisteitä itse. Tosin monet ei osaakaan ja täytyy toistaa.

Ristiriita pillujuttujeni ja muun välillä tietty on.

----------

Aiheeseen tästä itseselittelystä:
Sinä gullible olet mielestäni fiksu, mutta arvomaailman erilaisuuden takia tykästelen lähinnä loistavasti kirjoitettuja viihdejuttujasi.

Snapahead on suvereeni kirjallinen nero, erityisesti pidän vittuilutyylistään. Mutta minä en useinkaan huomaa varsinaisia perusteluja mielipiteisiin. Täytyy lukea tarkemmin.

Poissaoleva Tixkään ei ole ihan turha mies. Ainoita joka tosiaan kuuntelee muiden perusteluja ja pystyy vähän säätämään omia käsityksiään. Silti ottaa aivoon, kun täällä useimminen arvojen konservatiisuus ja "pysytäänpä nyt nykyrealiteeteissa"-tyyli koetaan viisautena. Mutta Tix on joo kehityskelpoinen.

Fiksuimmiksi nimeäisin EW:n, Homeboyn, Aarneankan ja Hellbellin. Tosin en mahda mitään sille, että joissain kohtaa luulen itse ymmärtäväni heitä paremmin :D
Zeb

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ääni Gattacalle, vaikka mielelläni olisin halunnut lisäksi äänestää vielä ainakin Snapaa, HellBelliä, Gulliblea, Manalaa ja muutamaa muuta listan ulkopuolelta. Mun mielestä täällä Kityssä ihan oikeasti on aika älykästä porukkaa.

:cheer: sille.
HellBell

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

gullible kirjoitti:..hellbelliä en voi käsittää:
..
Tätä en ihmettele. Älyllisestä keskustelusta kanssasi olen samaa mieltä, kuin mitä itse olit mieltä samasta asiasta minun kanssani ja se ei perustu siihen, mitä sinä olit kirjoittanut kantanasi vaan omaan kantaani. Lisäperusteluita en liitä, koska en halua tämän menevän taas riitelyksi.
Näihin nähden kantamme siis yhtenevät, kerrankin.
Ok homma.
Viimeksi muokannut HellBell, 04.10.2005 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HellBell

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti: ..
Fiksuimmiksi nimeäisin EW:n, Homeboyn, Aarneankan ja Hellbellin. Tosin en mahda mitään sille, että joissain kohtaa luulen itse ymmärtäväni heitä paremmin :D
Aika oletus, Gat, senkin smartass. Pidätän itselleni toisin ymmärryksen-oikeuden. :wink:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

HellBell kirjoitti:Aika oletus, Gat, senkin smartass. Pidätän itselleni toisin ymmärryksen-oikeuden. :wink:
Olet väärässä, tyhmä narttu!! Anna pillua! :mrgreen:
HellBell

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Aika oletus, Gat, senkin smartass. Pidätän itselleni toisin ymmärryksen-oikeuden. :wink:
Olet väärässä, tyhmä narttu!! Anna pillua! :mrgreen:
Up yours, ukkeli! Ja banaanipotku päälle. :mrgreen:

*mun piti olla mennyt nukkumaan..*
Tiikeriankka

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Lilo kirjoitti:
Tiikeriankka kirjoitti: Ja minulla on kiinteimmät pakarat.
Haa, TREENATUT aivot, mä äänestän sua. :cheer:


No mutta, eihän sua ole listassa. :doh:
No mutta se ei ole mikään ihme, koska minä olen myös näkymätön. Oi kuinka jännää :ohyeah:
Avatar
urhok
Kitisijä
Viestit: 7
Liittynyt: 17.08.2005 0:34
Paikkakunta: Mäntyniemi

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja urhok »

nypari kirjoitti:Kosmiko-Manala-akseli kerää älyolemuspisteitä informatiivisuudestaan ja runsaasta sisällöstään. Toisaalta kumpikin on liian ehdoton, mustavalkoinen ja egoistisen tuomitseva mielipiteissään.
Manalalle en kyllä antaisi älykkyyspisteitä lainkaan. Manalan aloittamien ketjujen ja kommenttien sisällöstä huokuu niin kovin amislainen-asenne. Herran aivot eivät valitettavasti ole nousseet hepistä päähän kusen mukana, vaan nopeat autot ja tissit täyttävät sen muuten niin tyhjän tilan.
nypari kirjoitti:Mylwinkin on halutessaan älykkään oloinen, tosin välillä liian sovinnainen.
Mylwin puolestaan on yhtä älykäs kuin vanhan sotilasmestarin ratsusaapas. Kykenemätön perustelemaan, puhumattakaan muuttamaan, konservatiivista näkökantaansa. Siksipä hän yrittää olla nokkela ja viljelee one-linereita, jotka ovat puhtaasti surkuhupaisia.

Toinen one-liner mestari Ann sitä vastoin usein onnistuu tiivistämään käydyn keskustelun ja erityisesti oman mielipiteensä aiheesta. Tosin ei hänenkään sihtinsä täysin vakaa ole.

Definitely perustelee kantansa usein selkeästi ja perusteellisesti, jopa lähdeaineistoon viitaten.

Siksipä Kityn Älykkö-palkinto menisi jaettuna Definitelylle ja Annille.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Niin lähtökohtaiselta keskusteluarvoltaan kuin aiheeltaan tämä ketju oli poikkeuksellisen turha ja vähäpätöinen. Absurdiudessaan se oli kuitenkin jopa ihan kokeilemisenarvoinen - konklusiivinen osoitus siitä, millaisissa kantimissa keskustelujen substanssi täällä yleisesti ottaen on. Kaivoinkin esiin muutaman kommentin, jotka valottavat mitä erinomaisimmin Kityn syvintä, järisyttävintä olemusta:

Täytyy myöntää, että on hieman vajavainen lista.
Tällaisessa gallupissa pitäisi olla vaihtoehto "Ei kukaan edellisistä". Kityn fiksuin on Tix.
Yllättävän vaikea löytää annetuista vaihtoehdoista oma suosikkinsa. Jätän asian pohdintaan.
Asioiden hahmottaminen vaivattoman kaksiulotteisella tavalla on loppujen lopuksi kovin lämmittävä osoitus siitä, ettei edes laajamittainen arvostelukyky saa keskustelijoidemme syvämietteisiä, tyhjentävän filosofisissa mielentiloissa haudottuja mielipiteitä horjahtelemaan!
Harmittaako kun äänestys ei suju eduksesi?
Aina yhtä lumoavaa on myös havaita, millaisissa todellisuuskäsityksissä kanssaihmisemme elävät. Katsantokantojen monimuotoisuus on totisesti vaalimisen arvoinen rikkaus.
On mahdotonta sanoa onko kapulakieli-ilmaisun takana älykkäitä ihmisiä.
Aika mahdotontahan tuo kyllä tuntuu olevan. Sisälukutaitoa en vielä oikein hallitse itsekään.
Ei tällaista ketjua voi olla...
Kuten niin monesti, hetken sitä jo ehtii ihastella toisten kritiikintajua. Kunnes käykin ilmi, että ajattelu muistuttaa kovin läheisesti sitä, kun naapurin totisen syvällinen juro setä kykenee taivaanrantaa katsellessa sanomaan ainoastaan taivaanrannan herättävän kaikenlaisia ajatuksia:
...En äänestänyt, liian suppea valikoima.


Mutta se siitä.
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 17.03.2006 12:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
nypari

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja nypari »

LL, teit jo jonkinlaisen yhteenvedon äänestyksestä, mutta kuka voitti ja mitä? Mitä tästä opimme ja ketä voi jatkossa nimittää renesannssihenkeen Kityn individualistiseksi yleisneroksi? Entä jatkossa, debriefingiä hävinneille ja pakkohoitoa ehdokaslistan ulkopuolelle jääneille?
gullible

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja gullible »

nypari kirjoitti: kuka voitti ja mitä?
Kaikki hävisivät. Lohdutuspalkintona annetaan kapulakieltä rattaisiin.
PerttiMakimaa

Re: Älykkyyden olemus

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nypari kirjoitti:...pakkohoitoa ehdokaslistan ulkopuolelle jääneille?
Tätä täytyy kyllä kompata täysillä.
Vastaa Viestiin