Tapulointi TIISTAI

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
slam

Re: Tapulointi TIISTAI

Viesti Kirjoittaja slam »

työpäivä huomenna :laatta:
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Tapulointi TIISTAI

Viesti Kirjoittaja brona »

Morjens ja terveisiä Skånesta! Eilen aamulla saavuttiin Turun satamaan kahden viikon reissun jälkeen ja siitä toipuminen on kestänyt vielä tänkin päivän. Kulttuurishokki. Olin NOVA-kurssilla (Pohjoismaiden yliopistojen välinen eläinlääkäreille ja eläintieteilijöille tarkoitettu kurssi) Flyingessä, joka on maailman vanhin siittola ja kurssi käsitteli hevosjalostusta ja nuorten hevosten kasvatusta ja koulutusta. Oppilaita oli kahdeksasta maasta, koska tämä kurssi oli avoin muille eurooppalaisille. Pohjoismaat olivat kaikki edustettuina ja lisäksi oli pari hollantilaista, saksalainen ja kaksi tyyppiä Serbiasta :shock:
Hyvin järjestetty kurssi kaiken kaikkiaan. Flyingen henkilökunta oli todella ystävällistä, olimme tervetulleita minne tahansa keinosiemennysasema ja laboratorio mukaanluettuna. Kurssi kuitattiin ryhmätyöllä, ryhmiä kahdeksan ja ryhmien jäsenet oli arvottu. Mun ryhmässä oli ruotsalainen blondi, norjalainen hevari ja änkyttävä islantilainen. Ilman ensiksi mainittua homma olisi kaatunut hillittömään herjan heittoon :mrgreen:
Islannin pojat olivat ehdottomasti kurssin suosituimmat! Niiden hevosen pito poikkeaa niin paljon muista maista ja lisäksi pojat olivat todella mukavia ja huumorintajuisia (ja ryyppäsivät meidän suomalaisten kanssa toisin kuin muut). Lisää tämmöistä opiskelua!
...
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Tapulointi TIISTAI

Viesti Kirjoittaja Georgina »

brona kirjoitti:Morjens ja terveisiä Skånesta!
Oih, kuulostaa aivan ihanalta!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Tapulointi TIISTAI

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

slam kirjoitti:työpäivä huomenna :laatta:
Mitäs meet työstään?
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Tapulointi TIISTAI

Viesti Kirjoittaja brona »

^^sitä se oli! Flyingen kylä on pieni ja soma ja yllättäin täynnä hevosihmisiä :D Joka talon pihalla on talli. Piia Pantsun talli oli tien toisella puolella, mutta jostain syystä siellä jäi käymättä. Katri Wäyrynen kutsui meidät välittömästi kylään, kun kuuli, että paikalla on suomalaisia. Hieno paikka hänellä olikin ja aivan fantastinen talli! Ja paljon myytäviä hevosia... Lisäksi kurssiin kuului excut Jägersron radalle laukkakisoihin, Kolginin ravitallille (yksi Ruotsin menestyneimmistä) ja Jan Brinkin tallille (ratsastaa Ruotsin olympiajoukkueessa koulua ja on Kyran valmennettava). Lisäksi meille tietysti näytettiin Flyingen siitosoreja ja tammoja varsoineen. Valtava määrä upeita hevosia! Flyingen opetushevosetkaan eivät ole mitään kopukoita, vaan jalostusorien_ei_ihan_niin_hienoja jälkeläisiä. Ekat päivät kuluivat suu auki ällistellessä.
...
BettyB.

Re: Tapulointi TIISTAI

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Koko päivä (8:30-20) aidan rakentamista, aidan maalaamista, nurmikon kiskomista juurineen, kaivamista, kuokkimista, nykimistä ja nyppimistä. Oon henkisesti niin feng shui että ihan hirvittää. Mikään ei tee niin hyvää kireille hermoille kuin puutarhanhoito ja Karate Kid-tyyppinen aidan maalaus. Olen seestynyt. Lisäksi olen ruskettunut ja tietty muutenkin upea. Daah!

Upeinta mussa on kyllä tällä hetkellä varpaat. Oikeastaan koko jalkapohja. Ja sääretkin. Oli nimittäin sen verran tiukassa toi nurmikon vihreys ja aitamaalin valkoisuus, että saunassa rentoutuessani liottelin kinttuja virkistävässä kylvyssä ja tein niille vielä pedikyyrinkin. Lisäksi kuorin (en veitsellä vaan kuorintavoiteella) karvattomat sääreni. Jos olisin mies, liihottelisin välittömästi residenssiini imeskelemään vauvanpepunpehmoisia (!!) ja mangolle tuoksuvia pikku varpiliinejani sekä suukottelemaan täydellisen suloisia sääriäni!

Aamulla tapaaminen klo 10 Pron kanssa, parit treenilyönnit ja lopuksi 18-reikää kolopalloa. Ikävästi on puhjennut vesikello tossa peukalon juuressa, mutta onneks hanskakädessä. Ei näy rumat laastarit! Hemmetti sentään, tarttee laittaa herätys ekaa kertaa lomalla!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Tapulointi TIISTAI

Viesti Kirjoittaja Georgina »

brona kirjoitti:Piia Pantsun talli oli tien toisella puolella
Hitto että kuulostaa hyvältä, oon kateellinen! Kuvia galtsuun?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin