Tyhmyyden tulemus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kityn tyhmin on

Minä!
0
Ei ääniä
Sinäpä!
2
9%
Ei hitto, se on tuo enkelikasvoinen tyttö
1
5%
Vitut on. Tuo hymyilevä pullaposki se on
2
9%
Pullaposki ei pärjää tälle häirikköjulistajalle
2
9%
kukaan ei pärjää parisuhdekeskustelukuristajalle
2
9%
En ymmärrä, joten äänestän tyhmää
7
32%
Ymmärsin liian hyvin: äänestän tyhjää
6
27%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Tyhmyyden tulemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Miun mielestä älykkyys ja viisaus on eri asia. Viisauteen tarvitaan toki älyäkin, mutta eipä niillä maailman Mensan yli 200 ÄO:n älyhirviöillä yleensä ole mitään uusia oivalluksia. Ja sitten on kielineroja, jotka oppivat helposti 10 uutta kieltä, mutta heillä ei ole mitään sanottavaa.

Tietty käsitykseni pohjaa itseeni. En edes uskalla tehdä älykkyystestejä. Kymmenvuotiaana psykologi testasi, ja tulos oli kohtuullinen 145. Ei kerro aikuisiän älystä ja seliseli olin jännittynyt ja ensimmäistä kertaa sentyyppisen testin näin.

Jos minulla älyä olisi, se on paremminkin intuitiivista kykyä nähdä suoraan kohinan läpi. Ja kyky harpata sovinnaisuuksista irti.

Mutta oppimiskyky, muisti, raaka laskentateho ja keskittyminen ei minulla riittäisi vaikkapa oppimaan olio-ohjelmointi kymmenessä päivässä. Ei sitten millään.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Tyhmyyden tulemus

Viesti Kirjoittaja Impi »

Snapa:
kehityspsykologian luennolla opin juuri, että ihmisen älykkyyteen vaikuttaa perimä, riittävä fyysinen hoito, vuorovaikutus ja ympäristön virikkeet. Luolassa kasvanut ei ole älykäs, vaan todennäköisesti kehitysvammaisen tasolla.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
SnapaHead

Re: Tyhmyyden tulemus

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Impi kirjoitti:Snapa:
kehityspsykologian luennolla opin juuri, että ihmisen älykkyyteen vaikuttaa perimä, riittävä fyysinen hoito, vuorovaikutus ja ympäristön virikkeet. Luolassa kasvanut ei ole älykäs, vaan todennäköisesti kehitysvammaisen tasolla.
Ei kait tuollaiseen nyt mitään luentoja tarvita... Noin, nyt kun on alentavasti aloitettu niin siitä on hyvä jatkaa. Kehitysvammaisen tasolla toki, kun katsotaan vuorovaikutustaitoja tai sosiaalista älykkyyttä tai miksi sitä ikinä halutaan kutsuakin, sekä toki kielellistä pössistä.

Mutta jos tällaista heeboa nyt sitten lähdetään opettamaan... Tulokset olisivat hieman toisenlaiset verrattuna sokkelossa kipittäviin hiirulaisiin. Eli siellähän se ihmisen älykkyys majailee. Ainoa tapaus miten sankarimme voisi olla kehitysvammaisen tasolla on se, että hän on kehitysvammainen. Muuten kyllä oppii. Ellei nyt joku sitten kehtaa väittää että oppimäärä on sama kuin älykkyys. Toisin sanoen siis lukion pitkän matikan käynyt heebo on matemaattisesti tietysti älykkäämpi kuin 15v toverinsa, koska on opetettu jo derivoimaan.
Vastaa Viestiin