Keskinen Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Vihtahousu

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

^^Ei.
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Ei toimi HS ei.


Joo taalla istun himassa (kun en oikeen keksinyt etta pitaako tassa menna duuniin vai ei) kadet ihan hiessa ja odotan jonkinlaista vastausta takaisinpain pomolta. Yllattaen kysaisin kaverilta onko pomomies toimistolla niin ei tietenkaan. PRKL! Oisin halunnut taman asian akkia kasittelyyn niin ei tarvisi hermoilla.

Kiitoksia kannustavista replyissta muuten kaikille:D
Talla hetkella olo on viela sen verran shake and bake, etta oli hauska kuulla muidenkin ajautuneen samanlaiseen tilanteeseen.

Vois yrittaa syoda jotain vaikka ruokahalu tuntuu olevan todella kaukainen asia talla hetkella :shock:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yleensä on firmat kaatuneet alta. Vain kerran olen lähtenyt kävelemään, mutta silloinkinj oli uusi paikka jo tiedossa.

Kovin pitkään ei kannata jäädä laakereilleen ilman kunnon selitystä, kutenkoulu, tai työnantajat alkaa epäilemään että "tatsi" on kadonnut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rahkapussi

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Feiz kirjoitti: Talla hetkella olo on viela sen verran shake and bake, etta oli hauska kuulla muidenkin ajautuneen samanlaiseen tilanteeseen.
Ainakin minun tuttavapiirissäni on tälläinen työelämään väsymisen tendessi ollut kovasti pinnalla. Eräs tepsivä keino lykätä työelämää koskevia päätöksiä, on lisääntyä: äitiys/-isyyslomalla ovat tuttavani selkeyttäneet päätään sen suhteen, mitä oikeasti haluavat loppuelämänsä tehdä. Monilla on siitä uusi ura/yritys saanut alkunsa.
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Bluntly kirjoitti:Yleensä on firmat kaatuneet alta. Vain kerran olen lähtenyt kävelemään, mutta silloinkinj oli uusi paikka jo tiedossa.

Kovin pitkään ei kannata jäädä laakereilleen ilman kunnon selitystä, kutenkoulu, tai työnantajat alkaa epäilemään että "tatsi" on kadonnut.
Tassa olet oikeassa ja siksi minulla onkin mainio takaovi tuo koulu.
Voi hyvin selittaa, etta halusi hoitaa opinnot loppuun ulkomaankomennuksen jalkeen.

Todennakoisesti en kuitenkaan pitkaan makoile joten tuskin mitaan kummoista "mustaa aukkoa" tuohon cv:seen paasee syntymaan.
Pyry-Matias

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Feiz, pyri paskalakkikouluun. Ei tarvitse murehtia taloudellisia asioita, kun saat ilmaisen (solu)asunnon, ruoat ja vähän päivärahaa heti, ja vuoden päästä ansiota. Kyl tällä palkalla elää perheetön ihan hyvin, ja työn ohessa pystyy viraapelihommiin, jos tuntuu et massi ei riitä. Työyhteisö on kuitenkin ainakin isommissa paikoissa reilua ja samanhenkistä. Ainakin mulla energia ei kulu työntekoon oikeastaan yhtään, iltaisin voi keskittyä harrastamaan ja omiin mukavuusalueisiinsa.

Itse tässä juuri puran maanantaina tulleita pimeitä ilmoituksia. Se on tommonen 40 jutun pino, mistä pitäisi joku selvittääkin. Priorisointia vaan.

Huomenta kaikille!
Rahkapussi

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Bluntly kirjoitti:Kovin pitkään ei kannata jäädä laakereilleen ilman kunnon selitystä, kutenkoulu, tai työnantajat alkaa epäilemään että "tatsi" on kadonnut.
En ole samaa mieltä. Sama pää ja samat kyvyt ne ovat kuin työssä ollessakin. Itse asiassa kun aikaa on enemmän, on voinut kehittää niitä taitoja, joihin työrumba ei antanut mahdollisuuksia. Minäkin kävin InDesign -kurssin, johon piti monta vuotta mennä, vaan ei ollut aikaa eikä energiaa. Itse teen tuttujen yritykselle viestintää ja markkinointia "oikeita töitä" odotellessani. Näistäkin olen saanut työtodistuksia ja meriittejä ansioluetteloon, vaikka eivät ole välttämättä kukkaroani lihottaneet.
NuoriDaavid

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rahkapussi kirjoitti:
Feiz kirjoitti: Talla hetkella olo on viela sen verran shake and bake, etta oli hauska kuulla muidenkin ajautuneen samanlaiseen tilanteeseen.
Ainakin minun tuttavapiirissäni on tälläinen työelämään väsymisen tendessi ollut kovasti pinnalla. Eräs tepsivä keino lykätä työelämää koskevia päätöksiä, on lisääntyä: äitiys/-isyyslomalla ovat tuttavani selkeyttäneet päätään sen suhteen, mitä oikeasti haluavat loppuelämänsä tehdä. Monilla on siitä uusi ura/yritys saanut alkunsa.
Ei voi mitään mutta kuulostaa aika paksulta (huom kaksoismerkitys): Työnteko ei oikeen niinQ iske, niin pyöräytetäänpä lapsi.
NuoriDaavid

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:Feiz, pyri paskalakkikouluun. Ei tarvitse murehtia taloudellisia asioita, kun saat ilmaisen (solu)asunnon, ruoat ja vähän päivärahaa heti, ja vuoden päästä ansiota. Kyl tällä palkalla elää perheetön ihan hyvin, ja työn ohessa pystyy viraapelihommiin, jos tuntuu et massi ei riitä. Työyhteisö on kuitenkin ainakin isommissa paikoissa reilua ja samanhenkistä. Ainakin mulla energia ei kulu työntekoon oikeastaan yhtään, iltaisin voi keskittyä harrastamaan ja omiin mukavuusalueisiinsa.

Itse tässä juuri puran maanantaina tulleita pimeitä ilmoituksia. Se on tommonen 40 jutun pino, mistä pitäisi joku selvittääkin. Priorisointia vaan.

Huomenta kaikille!
Lisäbonuksena: poliisi on seksikäs!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rahkapussi kirjoitti:Sama pää ja samat kyvyt ne ovat kuin työssä ollessakin.
Tästähän se kiikastaakin it-maailmassa, se kun ei hirveästi pysy paikoillaan. Toki auttaa jos on vahva toimialaosaaminen (jota tässä yritän hankkia epätoivoisesti).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rahkapussi

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

NuoriDaavid kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:
Feiz kirjoitti: Talla hetkella olo on viela sen verran shake and bake, etta oli hauska kuulla muidenkin ajautuneen samanlaiseen tilanteeseen.
Ainakin minun tuttavapiirissäni on tälläinen työelämään väsymisen tendessi ollut kovasti pinnalla. Eräs tepsivä keino lykätä työelämää koskevia päätöksiä, on lisääntyä: äitiys/-isyyslomalla ovat tuttavani selkeyttäneet päätään sen suhteen, mitä oikeasti haluavat loppuelämänsä tehdä. Monilla on siitä uusi ura/yritys saanut alkunsa.
Ei voi mitään mutta kuulostaa aika paksulta (huom kaksoismerkitys): Työnteko ei oikeen niinQ iske, niin pyöräytetäänpä lapsi.
Toki asian voi nähdä myös noin, jos haluaa, mutta näissä tapauksissa on ollut selvästi halu pitää sapattivuotta sekä halu lisääntyä (jo olemassa olevien lapsien lisäksi) ja raskaaksi tulo ovat mahdollistaneet molemmat ratkaisut. Lapsiperheily on sen verran rankka laji, johon kukaan ei varmasti kevyin perustein ryhdy. En minä ainakaan.
Rahkapussi

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Bluntly kirjoitti:
Rahkapussi kirjoitti:Sama pää ja samat kyvyt ne ovat kuin työssä ollessakin.
Tästähän se kiikastaakin it-maailmassa, se kun ei hirveästi pysy paikoillaan. Toki auttaa jos on vahva toimialaosaaminen (jota tässä yritän hankkia epätoivoisesti).
Jos on sellainen tunne, että jatkuva uusien asioiden opiskelu ja omaksuminen tuntuvat raskailta, voi kysyä itseltään, onko ihan varmasti oikealla alalla ja oikeassa paikassa. Olen käsittänyt, että suurin osa teknisellä/IT-alalla ovat unelma-ammatissaan, jossa voivat luontevasti yhdistää mielenkiintonsa kohteet työelämään. Silloinhan kaikki uusi on vain lisäkiihoketta omaan työhönsä.

Toki ymmärrän, että on suuri määrä ihmisiä, jotka käyvät töissä vain rahan takia ja tekisivät jotakin muuta, jos vain voisivat, jos omaisivat taloudelliset resurssit tai rohkeutta. He varmasti suhtautuvat nurjasti kursseihin tms.
Rahkapussi

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Feiz kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Kovin pitkään ei kannata jäädä laakereilleen ilman kunnon selitystä, kutenkoulu, tai työnantajat alkaa epäilemään että "tatsi" on kadonnut.
Todennakoisesti en kuitenkaan pitkaan makoile joten tuskin mitaan kummoista "mustaa aukkoa" tuohon cv:seen paasee syntymaan.
Yksi, mitä kannattaa itseltään kysyä, on se, että ketä varten elämäänsä suorittaa ja miksi. On aika kyseenalaista, jos suurin osa elämää koskevista ratkaisuista on alisteista sille, miltä ne näyttävät ansioluettelossa. CV on tapa markkinoida itseään ja osaamistaan rekrytoinneista päättäville: sinä tietenkin itse päätät, mitä miten siinä olevat asiat esität, myös ne mustat aukot. Voihan vapaankin esittää "sapattivapaana", jolloin on kehittänyt itseään muuten ja vahvistanut motiivejaan työn (ja muunkin elämän) suhteen: mitä ja miten haluaa asioita tulevaisuudessa tehdä. Kyllä yrityksetkin joutuvat kriisitilanteissa miettimään, missä ollaan nyt ja miten tästä mennään eteenpäin.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Rahkapussi kirjoitti:
Yksi, mitä kannattaa itseltään kysyä, on se, että ketä varten elämäänsä suorittaa ja miksi.
Nimenomaan. Iso komppikitara! 8)
Nythän täältä tulee erittäin asiallista tekstiä, tää on yks parhaimmista viikonpäiväketjuista pitkiin aikoihin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Rahkapussi kirjoitti:
Yksi, mitä kannattaa itseltään kysyä, on se, että ketä varten elämäänsä suorittaa ja miksi. On aika kyseenalaista, jos suurin osa elämää koskevista .
Taman kun saisi iskostettua omaan elamankatsomukseen niin olisin tyytyvainen. Itsekkin olen aika pitkalti tehnyt tiettyja isoja ratkaisuja ihan muitten tahojen toiveista/pyynnoista/painostuksesta kuin omista.

Noh nyt alkaa jo pikkuhiljaa nalkakin hiipia niin voisi keittaa kuuluisan Feizzin kaurapuuron minka voi napparasti syoda vaikka veitsella ja haarukalla :?
NuoriDaavid

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Viimepäivinä työmatkallani olen joutunut jonottamaan aiempaa enemmän. Epäilen syyksi tiettyjä uusia valoja tai sitten muutettua ajastusta.

Lähetin eilen kaksi meiliä (kaupunginsuunnitteluvirastolle x1 ja liikennevalo-ohjaukseen x1) ja vielä soitin liikennevalo-ohjaajateknikolle. Nainen kuulosti oikein asiakaspalveluinnokkaalta ja lupasi peräti, että joku menee katsomaan asiaa (Sic!).

Saas nähdä helpottaako ruuhka. Ainakin olo helpotti.
William Somerset

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

NuoriDaavid kirjoitti:Epäilen syyksi tiettyjä uusia valoja tai sitten muutettua ajastusta.
Voihan se olla noinkin. Itse epäilen vahvasti lisääntynyttä liikennettä. Jostain syystä kesälomien jälkeen on ainakin allekirjoittaneen mielestä jopa enemmän autoja liikenteessä kuin ennen kesälomia. Tuo on puhdas mielikuva tosin, mutta se on selvä, että monin paikoin jonot ovat kyllä merkittävästi pidempiä kuin keväällä. Etenkin pääkaupunkiseudun poikittaisliikenne tökkii tällä hetkellä todella pahasti.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Voihan vitura.
Exältä tuli eilen vallan mukava tekstiviesti, että eräs mun miespuolinen frendi on käyny hölisee tuol ympäriinsä jotain, että me ollaan harrastettu seksiä. Täs on vaan se nastempi puoli, että sellasta ei todellakaan ole tapahtunu..sillä kundilla on tyttöystäväkin ja muutenkaan en ole siitä siinä mielessä kiinnostunu.
No, eihän siinä muuten mitään..mutta miltä tästä tyttöystävästä nyt sit tuntuu? Miks joku menee ylipäänsä höpisemään tollasia juttuja? Miksi pitää taas saada kaikille paha mieli? (Ja mitä vittua tää muuten exälle kuuluu?).
Kiukuttaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
NuoriDaavid

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

William Somerset kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Epäilen syyksi tiettyjä uusia valoja tai sitten muutettua ajastusta.
Voihan se olla noinkin. Itse epäilen vahvasti lisääntynyttä liikennettä. Jostain syystä kesälomien jälkeen on ainakin allekirjoittaneen mielestä jopa enemmän autoja liikenteessä kuin ennen kesälomia. Tuo on puhdas mielikuva tosin, mutta se on selvä, että monin paikoin jonot ovat kyllä merkittävästi pidempiä kuin keväällä. Etenkin pääkaupunkiseudun poikittaisliikenne tökkii tällä hetkellä todella pahasti.
On toki mahdollista, että aika kultaa muistot. Kuitenkaan mielestäni viime vuonna ei tähän aikaan näin pahasti tökkinyt. Tietysti autoja on nyt enemmän kuin viime vuonna. No, aina voi toivoa, että säätävät lisää vihreää mulle!
NuoriDaavid

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sipsi kirjoitti:Voihan vitura.
Exältä tuli eilen vallan mukava tekstiviesti, että eräs mun miespuolinen frendi on käyny hölisee tuol ympäriinsä jotain, että me ollaan harrastettu seksiä. Täs on vaan se nastempi puoli, että sellasta ei todellakaan ole tapahtunu..sillä kundilla on tyttöystäväkin ja muutenkaan en ole siitä siinä mielessä kiinnostunu.
No, eihän siinä muuten mitään..mutta miltä tästä tyttöystävästä nyt sit tuntuu? Miks joku menee ylipäänsä höpisemään tollasia juttuja? Miksi pitää taas saada kaikille paha mieli? (Ja mitä vittua tää muuten exälle kuuluu?).
Kiukuttaa.
Pistä sä vastahuhu liikkeeelle, että miehellä on surkean pieni muna ja hän kärsii ennenaikaisesta siemensyöksystä.
Elukka

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elukka »

NuoriDaavid kirjoitti:
sipsi kirjoitti:Voihan vitura.
Exältä tuli eilen vallan mukava tekstiviesti, että eräs mun miespuolinen frendi on käyny hölisee tuol ympäriinsä jotain, että me ollaan harrastettu seksiä. Täs on vaan se nastempi puoli, että sellasta ei todellakaan ole tapahtunu..sillä kundilla on tyttöystäväkin ja muutenkaan en ole siitä siinä mielessä kiinnostunu.
Pistä sä vastahuhu liikkeeelle, että miehellä on surkean pieni muna ja hän kärsii ennenaikaisesta siemensyöksystä.
Muuten hyvä, mutta toihan tavallaan vahvistais sen alkuperäisen huhun?
Vihtahousu

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Kilpaileva lafka hakee työntekijöitä ja kouluttaa ne kans.
Pitäsköhän vaihtaa kuvioita, marraskuussa tulis 6 vuotta täyteen tässä putiikissa.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sipsi »

NuoriDaavid kirjoitti:
Pistä sä vastahuhu liikkeeelle, että miehellä on surkean pieni muna ja hän kärsii ennenaikaisesta siemensyöksystä.
Niin, mut miten sekasin täytyy olla päästään et menee keksimään tollasia? Ku kuitenkin ollaan frendejä, ja tiedän että se ihminen diggaa musta. Tai sit se on liittyny johonkin tosi älyvapaaseen läppään, ja tosikko-exään se on menny läpi ihan kuus-nolla.
Ihanan lapsellista. Plääh.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Mulli75

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Kuluisipa muutama viikko oikein nopeasti takkuilematta.

Uusi työ uudella osastolla odottaa. Kaikki on vaan kaverin pitämättömistä lomista. Ennen en pääse ennen kuin kaveri on palannut lomaltaan.

Ei kaverissa mitään vikaa vaan liian monta vuotta (5) kulunut samassa tehtävässä enkä ole enää innostunut samoja asioita kertailemaan uusille tulokkaille.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskinen Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mulli75 kirjoitti:Kuluisipa muutama viikko oikein nopeasti takkuilematta.

Uusi työ uudella osastolla odottaa.

Ei kaverissa mitään vikaa vaan liian monta vuotta (5) kulunut samassa tehtävässä enkä ole enää innostunut samoja asioita kertailemaan uusille tulokkaille.
Vihtahousu kirjoitti:Kilpaileva lafka hakee työntekijöitä ja kouluttaa ne kans.
Pitäsköhän vaihtaa kuvioita, marraskuussa tulis 6 vuotta täyteen tässä putiikissa.
Joo, Kannattaa vaihtaa, lukemani mukaan nyt parhaat ajat 25-27 vuotiaille paikanvaihtoon, vaikkette menekään ihan toleranssiin..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin