Sinkkuäidille mitä vaan

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Pyry-Matias

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mun on hyvin vaikea nähdä vanhempien ajoittaisen, näkyvän humaltumisen traumatisoivaa vaikutusta jälkipolveen. Humaltuminen kun on yhtä luonnollista kuin seksi, lähes kaikki vanhemmat sitä harrastaa. Ihme kupla-ajattelua...
Pyry-Matias

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

ninnithequeen kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Ne vanhemmat jotka vetävät lastensa nähden kessua voivat minun havaintojeni mukaan olla lähes varmoja että lapset alkavat jossain vaiheessa polttaa myös.
Toi taitaa olla totta. Mun vanhemmat polttaa ja sekä minä että pikkubroidi poltamme myös.
En polta. Isäni poltti 30-vuotta, sai kaksi infarktia. Äitini polttaa. Osaan ajatella itsekin.
ninnithequeen

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pyry-Matias kirjoitti:Mun on hyvin vaikea nähdä vanhempien ajoittaisen, näkyvän humaltumisen traumatisoivaa vaikutusta jälkipolveen. Humaltuminen kun on yhtä luonnollista kuin seksi, lähes kaikki vanhemmat sitä harrastaa. Ihme kupla-ajattelua...
Tylsä provo.

Lapsien edessä humaltuminen on vähän niinkun nounou, ehdottomasti. Uskallan mä silti juoda saunaykkösen tahi ottaa lasin punaviiniä illalla.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Mun on hyvin vaikea nähdä vanhempien ajoittaisen, näkyvän humaltumisen traumatisoivaa vaikutusta jälkipolveen. Humaltuminen kun on yhtä luonnollista kuin seksi, lähes kaikki vanhemmat sitä harrastaa. Ihme kupla-ajattelua...
Tylsä provo.

Lapsien edessä humaltuminen on vähän niinkun nounou, ehdottomasti. Uskallan mä silti juoda saunaykkösen tahi ottaa lasin punaviiniä illalla.
Nyt te ette osaa ollenkaan. Pitää kato vuorotella kännäyksellä.

"Isi vetää tänään pullon viskiä siellä, sinne ei saa mennä. Auttaisitko äitiä tän sankon kanssa?"

tai

"Äiti nyt vähän suuttu, veisitkö sille pari pulloa punkkua?"

Ottakaa siitä provoa.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pyry-Matias kirjoitti:En polta. Isäni poltti 30-vuotta, sai kaksi infarktia. Äitini polttaa. Osaan ajatella itsekin.
Muistaakseni aloin teininä polttamaan kyllä ihan muista syistä, kuin siksi että vanhempani polttavat. On sillä varmasti jotain vaikutusta, että vanhemmat polttaa, mutta sillon teininä ei osannut ajatella pidemmälle, ja tässä ollaan.
ninnithequeen

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:"Äiti nyt vähän suuttu, veisitkö sille pari pulloa punkkua?"

Ottakaa siitä provoa.
Ei pari pulloo riitä!!111
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:
Elppis kirjoitti:"Äiti nyt vähän suuttu, veisitkö sille pari pulloa punkkua?"

Ottakaa siitä provoa.
Ei pari pulloo riitä!!111
Alkoholisti!
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Elppis kirjoitti:"Äiti nyt vähän suuttu, veisitkö sille pari pulloa punkkua?"

Ottakaa siitä provoa.
Ei pari pulloo riitä!!111
Alkoholisti!
Niin ootkin!!11
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:En polta. Isäni poltti 30-vuotta, sai kaksi infarktia. Äitini polttaa. Osaan ajatella itsekin.
Muistaakseni aloin teininä polttamaan kyllä ihan muista syistä, kuin siksi että vanhempani polttavat. On sillä varmasti jotain vaikutusta, että vanhemmat polttaa, mutta sillon teininä ei osannut ajatella pidemmälle, ja tässä ollaan.
Kato se on nimenomaan sitä ns. alitajunnan tekosia kun aloittaa polttamaan kun on nähnyt vanhempien sauhuttelevan pienenä.. kato *click click*
The great club outshines the individual, always and forever.
Pyry-Matias

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mikään provo ollut. Annan itselleni tulevana vanhempana luvan ottaa pullon punkkua, jos siltä tuntuu. Kuka mistään ördäämisestä puhui.
ninnithequeen

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pyry-Matias kirjoitti:Mikään provo ollut. Annan itselleni tulevana vanhempana luvan ottaa pullon punkkua, jos siltä tuntuu. Kuka mistään ördäämisestä puhui.
Kyllä mä punkkupullon jälkeen olen huppelissa. Pitää osata tissuttaa, kato. Ja jos ruoan kanssa ottaa kans lasin punkkua, sitä ei lasketa, koska se on ruokajuoma ;)
Pyry-Matias

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Elppis kirjoitti:Kato se on nimenomaan sitä ns. alitajunnan tekosia kun aloittaa polttamaan kun on nähnyt vanhempien sauhuttelevan pienenä.. kato *click click*
Voisin kuvitella, että Ninnin saama kasvatus ja elinympäristö on ollut siksi erilainen kuin minun, että vanhempien tupakanpolton siirtyminen uudelle sukupolvelle on tapahtunut enemmän muista syistä kuin ko. toimintamallin omaksumisesta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Pyry-Matias kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Kato se on nimenomaan sitä ns. alitajunnan tekosia kun aloittaa polttamaan kun on nähnyt vanhempien sauhuttelevan pienenä.. kato *click click*
Voisin kuvitella, että Ninnin saama kasvatus ja elinympäristö on ollut siksi erilainen kuin minun, että vanhempien tupakanpolton siirtyminen uudelle sukupolvelle on tapahtunut enemmän muista syistä kuin ko. toimintamallin omaksumisesta.
Älä mee mihinkään, mä haluan nähdä miten ninni reagoi tähän kommenttiin :D

*syö poppareita ja ottaa takakenon*
The great club outshines the individual, always and forever.
Googlebot

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Georgina kirjoitti:Ja se on ihan oikein. Ne vanhemmat jotka vetävät lastensa nähden kessua voivat minun havaintojeni mukaan olla lähes varmoja että lapset alkavat jossain vaiheessa polttaa myös.
Tosin kaveripiiri yms. vaikuttaa myös, joten yksi sisko ja veli alkoivat kuitenkin tupakoida. Veli tosin lopetti jossain vaiheessa kokonaan (taisi olla silloin kun hän muutti täysin elintapansa lääkärin tarjottua alaselkävaivojen parannukseksi joko kuntoilun tai veitsen; veli valitsi ensimmäisen eikä ole sen jälkeen polttanutkaan), sisko ilmeisesti tekee ajoittaisia lakkoja.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Georgina kirjoitti:
Googlebot kirjoitti: en ole koskaan nähnyt vanhempieni nauttivan alkoholia, saati sitten polttaneen yhtään tupakkaa. Kai he sitten olivat omasta tahdostaan absolutisteja. Jälkeläisistään ei kuitenkaan tullut täysin absolutisteja, ja oppivat sietämään esim. jouluolutpulloja yhteisessä joulupöydässä.
Ja se on ihan oikein. Ne vanhemmat jotka vetävät lastensa nähden kessua voivat minun havaintojeni mukaan olla lähes varmoja että lapset alkavat jossain vaiheessa polttaa myös.
.
Samaa mieltä. Niistä puolesta tusinasta tupakoivasta pariskunnasta, joista minulle on tarkempia havaintoja ja joilla on lapsia, näin on käynyt säännönmukaisesta.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Niba »

Se on tiedetty tosiasia että impotenssin eräs syy todennäköisesti on tupakointi, samanlainen asia on kasvun ehkäistyminen jossain määrin nuoruuden tupakoinnin tuloksena(Vaikka ei Ninnin kohdalla varmasti paikkaansa pidä!).
Pyyhin Netikettiin..
ninnithequeen

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pyry-Matias kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Kato se on nimenomaan sitä ns. alitajunnan tekosia kun aloittaa polttamaan kun on nähnyt vanhempien sauhuttelevan pienenä.. kato *click click*
Voisin kuvitella, että Ninnin saama kasvatus ja elinympäristö on ollut siksi erilainen kuin minun, että vanhempien tupakanpolton siirtyminen uudelle sukupolvelle on tapahtunut enemmän muista syistä kuin ko. toimintamallin omaksumisesta.
No jaahas.

Mä en sun kasvatuksesta tiedä, mutta mun vanhemmat kyllä hoiti homman mielestäni kohtuudella ollakseen kiireisiä yrittäjiä. Mitään ei meiltä lapsilta ole koskaan puuttunut.
Elinympäristö? Espoon Soukka. Kun olin pieni asuttiin kerrostalossa vuokralla, kun kasvoin hiukan isommaksi, omassa rivarissa meren rannalla. Mitä siitä?

Sori Elppa, parempaa ei nyt tule.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Googlebot kirjoitti: Tosin kaveripiiri yms. vaikuttaa myös, joten yksi sisko ja veli alkoivat kuitenkin tupakoida. Veli tosin lopetti jossain vaiheessa kokonaan (taisi olla silloin kun hän muutti täysin elintapansa lääkärin tarjottua alaselkävaivojen parannukseksi joko kuntoilun tai veitsen; veli valitsi ensimmäisen eikä ole sen jälkeen polttanutkaan), sisko ilmeisesti tekee ajoittaisia lakkoja.
Tottakai. Monet alkavat tupakoimaan vaikkeivät vanhemmat polttaiskaan. Mä en vaan näin äkkiä ajateltuna hoksannut yhtään sellaista joka ei polttais jonka vanhemmat ovat polttaneet. (tosin oma ukko lopetti mun pienestä painostuksesta ;) )
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Googlebot

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Pyry-Matias kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Kato se on nimenomaan sitä ns. alitajunnan tekosia kun aloittaa polttamaan kun on nähnyt vanhempien sauhuttelevan pienenä.. kato *click click*
Voisin kuvitella, että Ninnin saama kasvatus ja elinympäristö on ollut siksi erilainen kuin minun, että vanhempien tupakanpolton siirtyminen uudelle sukupolvelle on tapahtunut enemmän muista syistä kuin ko. toimintamallin omaksumisesta.
Vanhempien tarjoama esimerkki on osa kasvatusta. Kummallista ajatella etteikö myös sillä olisi varsin suurta vaikutusta henkilön elämäntapavalintoihin. Tietenkään emme tee täysin samoja valintoja kuin vanhempamme, kuten emme myöskään mitä kulloinenkin kaveripiirimme tekee. Minulta jäi nuorena esim. pussikaljoittelut täydellisesti väliin, vaikka useat kaverit ja melkein koko muu yläaste/lukio tuntui harrastavan sitä vähän väliä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Googlebot kirjoitti:Minulta jäi nuorena esim. pussikaljoittelut täydellisesti väliin, vaikka useat kaverit ja melkein koko muu yläaste/lukio tuntui harrastavan sitä vähän väliä.
Mulla vähän sama juttu. 18-vuotiaaksi asti asuin perheen kanssa ulkomailla jossa jokaista menoa katsottiin, julkisia ei juurikaan käytetty, koulusta kotiin aina bussilla (tai yleensä uintiharkkojen jälkeen iskä kävi hakemassa kun pääsi töistä). Bilettäminen ei niinkään onnistunut koska en ollut sitä ns. in crowd:ia koulussa, en siis ollut suosittu cheerleader enkä siitä kauneimmasta ja fiksuimmasta päästä. Mä olin se hölmö suomalainen joka tukiopetti puolta koulua matikassa :twisted: Suomessa käytiin aina kesällä n. 4 viikon ajan, jolloin oleskelin yleensä serkkujen tai mummin luona, ei sielläkään kovin paljon tullut "juopoteltua". Sisko rupesi juoksemaan miehissä 16-vuotiaana, sitä kautta mä sosialisoiduin.

PS. Olin muuten tajuttoman ujo n. 16-vuotiaaksi asti. Aina punastuin kun kuka tahansa vieras jutteli, taistelin aina itku kurkussa lentokentillä kun vanhemmat halusivat että käyn ostamassa jotain tai kysymässä jostain jotain. Hmm.. times have changed!
The great club outshines the individual, always and forever.
Googlebot

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Elppis kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:Minulta jäi nuorena esim. pussikaljoittelut täydellisesti väliin, vaikka useat kaverit ja melkein koko muu yläaste/lukio tuntui harrastavan sitä vähän väliä.
Mulla vähän sama juttu. 18-vuotiaaksi asti asuin perheen kanssa ulkomailla jossa jokaista menoa katsottiin, julkisia ei juurikaan käytetty, koulusta kotiin aina bussilla (tai yleensä uintiharkkojen jälkeen iskä kävi hakemassa kun pääsi töistä). Bilettäminen ei niinkään onnistunut
Kyse ei tapauksessani ollut niinkään siitä etteikö se olisi tarvittaessa onnistunut, ei vaan jostain syystä hirveästi hotsittanut lähteä koleana iltana jonnekin metsän keskelle maistelemaan jonkun isoveljen hommaamia oluita. Haistatin paskat moisille "aikuistumisriiteille", kuten myös yrityksille olla cuuli polttamalla välitunneilla röögiä.
Rouva Pupu

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Taisin juoda joskus 16-vuotiaana ensimmäisen kerran muutaman siiderin kotibileissä. Siitä se sitten lähti. Äitillä tais olla eka krapula pienestä viinamäärästä joskus uutena vuotena 2000. Isukki tais juoda muutamia saunakaljoja välillä. En kyyl muista.
Yönmustaritari

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

ninnithequeen kirjoitti:
Vaola kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Mutta siinähän se juju olikin taas vai?
Ei ole mitään jujua. Sanomasi on siihen irroitettu ja pyritty olemaan muuttamatta asiayhteyttä.
No voi herranjeesus sentään. Jos noista jätetään sellainen osa että "VOISINHAN MINÄKIN SANOA NÄIN:" ja että "VAAN EN SANO" niin kyllä siinä vähän irrotellaan jo. Ja unohdetaan parit kysymysmerkit jne. niin kyllä pikkasen väännellään sanomisia.
Mutta tiedä sitten tuosta äitien tissien näyttelemisestä. Oma äiti sanoi ettei hänellä tai hänen tutuillaan ole kuitenkaan tuntemattomille baareissa tissejä vilautella. Toki kaikki voi aina kääntyä toisin jos yksinhuoltaa kaksosia.
No ottiko se hellanlettas ny nokkiinsa.

Tiekkö, mä oon tarjoillukki toplessina? Ja nuoruudessani ollu putkassa? Ajanu kännissä teininä? Se ei silti tarkoita, että olisin jostakin kohtaa huono äiti. Ei, vaikka voimat loppuu multakin joskus.

Sun jaksamisellesi mä en voi kuin nostaa hattua.
Tuskin otti. Tässä kohtaa tuli kirjoitus väärällä nikillä vaan.

Kuitenkin....
Usko jo, että tässä puhutaan sinun paskapäisyydestä eikä siitä kuinka paska mutsi olet. Tai siis en millään muotoa ole edes halukas ottamaan kantaa toimintaasi mutsina. Tyhmä oot silti.
ninnithequeen

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Yönmustaritari kirjoitti:Tuskin otti. Tässä kohtaa tuli kirjoitus väärällä nikillä vaan.
Kappas vaan. Aina sitä oppii uutta...
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 16.09.2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yönmustaritari

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

ninnithequeen kirjoitti:Kato saatana, se on poistanu oman tekstinsä :shock:
Minä poistin, koska kirjoitus tuli väärällä nikillä.
Vastaa Viestiin