Sinkkuäidille mitä vaan

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriDaavid

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

1108 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Näyttäkää mulle vanhempi joka ei ole kankkusessa ollut kotona?
Kuvaa en laita, mutta omat vanhempani.
No eipä siitä näyttänyt hyötyä olevan.
NuoriDaavid

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Yönmustaritari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kato saatana, se on poistanu oman tekstinsä :shock:
Minä poistin, koska kirjoitus tuli väärällä nikillä.
Siis mitä?! Oletko sä siis Tolonen?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:
1108 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Näyttäkää mulle vanhempi joka ei ole kankkusessa ollut kotona?
Kuvaa en laita, mutta omat vanhempani.
No eipä siitä näyttänyt hyötyä olevan.
Nii-i, mitä jos ne ei ollu kotona ollenkaan?

Kyllä meillä on muuten saatu ihan kouluikäisestä asti aina jouluna ja saunan jälkeen maistaa viiniä tai olutta; ei siis lasillista, vaan pikku hörppy. Kun täytin 16, sain vapaasti ottaa kaapista vanhemmilta oluen jos halusin (ooooooh!). Tää oli tätä diplomaatin lapsen arkea, niinsanotusti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kato saatana, se on poistanu oman tekstinsä :shock:
Minä poistin, koska kirjoitus tuli väärällä nikillä.
Siis mitä?! Oletko sä siis Tolonen?
Wittuako sä sillä tiedolla teet?! ;)

Tolonen on kuin kirppu. Meillä jokaisella on omat Tolosemme, tavalla tai toisella.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriDaavid

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elppis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Minä poistin, koska kirjoitus tuli väärällä nikillä.
Siis mitä?! Oletko sä siis Tolonen?
Wittuako sä sillä tiedolla teet?! ;)
Pitäähän mun tietää kenelle olen kateellinen.
1108

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Elppis kirjoitti:Nii-i, mitä jos ne ei ollu kotona ollenkaan?
Olenko koskaan kertonut että olet susiruma lehmä?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja BrianW »

1108 kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Nii-i, mitä jos ne ei ollu kotona ollenkaan?
Olenko koskaan kertonut että olet susiruma lehmä?
Minusta tuntuu, että ne oli jatkuvasti kotona ja että ne huvitellakseen takoi poikaansa pesäpallomailla päähän. Niin hänestä sitten kehkeytyi tämä empaattinen ja fiksu nuori aviomies.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja ak »

Pyry-Matias kirjoitti:Mun on hyvin vaikea nähdä vanhempien ajoittaisen, näkyvän humaltumisen traumatisoivaa vaikutusta jälkipolveen. Humaltuminen kun on yhtä luonnollista kuin seksi, lähes kaikki vanhemmat sitä harrastaa. Ihme kupla-ajattelua...
Komppailen tätä tietysti sillä oletuksella (minkä uskon tähän sisältyneen alunperinkin), että alkoholin käyttö pysyy kohtuun rajoissa. Kohtuu on sitten aika henkilökohtaista, mutta jokainen varmaan tajuaa missä kohtaa homma vielä on lapasessa ja milloin ei. Tämäkin näkemys tietysti periytyy ileisen selkeästi omilta vanhemmilta. En sitten tiedä olenko vaan niin traumatisoitunut etten sitä edes itse tajua - vai sisko josta kaikesta huolimatta tuli absolutisti.
1108

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

BrianW kirjoitti:Minusta tuntuu, että ne oli jatkuvasti kotona ja että ne huvitellakseen takoi poikaansa pesäpallomailla päähän.
Parruttivatko isäsi sinua perseeseen viikolla vai ainoastaan viikonloppuisin?
isohaara

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Pyry-Matias kirjoitti:Mun on hyvin vaikea nähdä vanhempien ajoittaisen, näkyvän humaltumisen traumatisoivaa vaikutusta jälkipolveen. Humaltuminen kun on yhtä luonnollista kuin seksi, lähes kaikki vanhemmat sitä harrastaa. Ihme kupla-ajattelua...
Juu en ainakaan itse ole traumatisoitunut ja juoppoutunut siitä että olen pienestä pitäen nähnyt vanhempani kännissä. Isi oli aina hirveän hauska tiukassa laitamyötäsessä, sit se oksensi ja sammu. Oikeastaan oon nähnyt koko lailla jokaisen täysikäisen sukulaisen kännissä pikkupentuna, ja viimeksi eilen todisti taas uusi sukupolvi kuinka me vanhemmat sukulaiset otettiin punsia. Paskat ne kakarat siitä moksiskaan olleet.

Ihan terve suhde tässä alkoholiin mulla on. Kuuden tai seitsemän vanhana porukat osti mulle pullon Karjalan ykköstä, koska halusin aikuisten saunakaljan. Meni ainakin pari päivää että sain juotua kun oli niin pahaa. Äiti kastoi aina sormen konjakkiin/viskiin/jne. ja tarjosi maistiaisia - aika nopeasti opin että viina maistuu aivan saatanan pahalle.

Niin ekat kännit otin 18-vuotiaana.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

isohaara kirjoitti:Äiti kastoi aina sormen konjakkiin/viskiin/jne. ja tarjosi maistiaisia
Pull my finger? Eiku siis suck my finger?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja BrianW »

1108 kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Minusta tuntuu, että ne oli jatkuvasti kotona ja että ne huvitellakseen takoi poikaansa pesäpallomailla päähän.
Parruttivatko isäsi sinua perseeseen viikolla vai ainoastaan viikonloppuisin?
Minun vanhempani olivat ihan normaaleja ja mukavia.

Teen johtopäätökseni ainoastaan kirjoittelusi sisällön perusteella, joka on yleensä ala-arvoista ja typerää.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Sheetlord

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

ak kirjoitti:vai sisko josta kaikesta huolimatta tuli absolutisti.
En tunne yhtään alkoholin "kohtuukäyttäjää", jonka vanhemmista toinen tai molemmat olisivat olleet alkoholisteja. Kaikk ovat joko suurkuluttajia tai raivoraittiita. Poikkeuksia varmaan löytyy, mutta yhtään ei ole sattunut omalle kohdalle. Mielenkiintoista.

Omassa lapsuudessa malli oli kahtiajakoinen. Isä käytti, mutta suhtautui nuivasti siihen, saako lapsi maistaa siemauksen olutta tai viiniä. Mutsilla oli vapaampi suhtautuminen, mutta hän taas ei itse juuri ottanut. En pysty arvioimaan, miten kotoa saadut roolimallit olisivat vaikuttaneet alkoholinkäyttööni.

En lähtisi syyttävällä sormella osoittamaan vanhempaa, joka joskus lapsensa nähden esiintyy lievästi päihtyneenä. Tärkeintä kai on, että skidi tuntee olonsa turvalliseksi vanhemman kanssa. Jos mutsi/faija kompuroi kolmen promillen kännissä pitkin kämppää tai raahaa baaripokiaan keskellä yötä kotiin, ei pikkuinen varmaankaan tunne oloaan turvalliseksi.

EDIT:
lueskelin nyt vasta ketjun puoliväliin ilmestyneet paskanheittoviestit. Vahvistivat vaan käsitystäni, että kannattaa voittopuolisesti pitää tämä palsta työajankuluna. Pysyy realiteetit edes jotenkin näpeissä. Huvittavaa sinänsä, että joku voi olla kateellinen toisen eHuomiosta jollain ***** keskustelupalstalla.
Viimeksi muokannut Sheetlord, 17.09.2007 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oma mielipiteeni: lasten nähden on sopivaa ottaa huikkaa. Kännissä oleminen ei ole sopivaa.

Eli kohtuus rocks.
Geetzu

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mun mielestä vähän paisuttelitte ja lähitte vetelee juttua sysimetikköön... Kyllähän ninnillä pointti oli. Se vaan taas haluttiin hukuttaa jonnekin. Perusta ninni oma ketju? Mä taidan tos loppuvuodesta, sit ku kaipaan tsemppii tält suurimmaks osaks lapsettomalta nuorten fiksujen aikuisten porukalta.

Ja vielä sivuraiteilta; jos nyt joskus krapulassa joutuu lapsen kanssa samassa asunnossa olemaan niin kuin mieheni silloin tällöin niin kyllä toisen vanhemman valvoessa krabbanen saa maata sängyssä ja "sairastaa vatsapöpönsä" ...

:roll:
Pyry-Matias

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetzu kirjoitti: Ja vielä sivuraiteilta; jos nyt joskus krapulassa joutuu lapsen kanssa samassa asunnossa olemaan niin kuin mieheni silloin tällöin niin kyllä toisen vanhemman valvoessa krabbanen saa maata sängyssä ja "sairastaa vatsapöpönsä" ...

:roll:
Kylkyl. Kaikenlainen marttyyritouhu ja itsensä ainainen syyllistäminen tulee nyt kyllä ihan totta vieköön unohtaa. Alkaa oikein ahistamaan kun pitäis kuin taikaiskusta muuttua pelkäksi priimaksi vanhemmaksi tultuaan. Ei saa pelotella tekemättömäksi, haluan (ehkä) joskus tulla isäksi.
Geetzu

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Enkä ihan täysin kyllä niele sitä jonkun väitettä, että lastensa edessä röökaavat vanhemmat kasvattavat lapsistaan röökaajia... Mun edessä ei tod ole poltettu, ihan itse paskani keksin. Ja tämä pätee about jokaiseen tupakoivaan kaveriini.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja huima »

Geetzu kirjoitti:Enkä ihan täysin kyllä niele
:shock:
Geetzu

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Käyn vähän puolittaisella volalla, roiskuu kakoo rapatessa minne sattuu lallallaa...
Herra Manala

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kato saatana, se on poistanu oman tekstinsä :shock:
Minä poistin, koska kirjoitus tuli väärällä nikillä.
Vittusaatana. Jätkä polkee Vaolaa kuin tulpatonta mopoa ja kehtaa vielä perustella ketjuja että miten vitussa sitä pillua nyt muka sais häh. Kikkeli teuraaksi.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Geetzu kirjoitti:Enkä ihan täysin kyllä niele sitä jonkun väitettä, että lastensa edessä röökaavat vanhemmat kasvattavat lapsistaan röökaajia... Mun edessä ei tod ole poltettu, ihan itse paskani keksin. Ja tämä pätee about jokaiseen tupakoivaan kaveriini.
Niinniinniin, mutta kaikkien tupakoivien lapset ei varmasti älyä olla polttamatta!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
NuoriDaavid

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Enkä ihan täysin kyllä niele sitä jonkun väitettä, että lastensa edessä röökaavat vanhemmat kasvattavat lapsistaan röökaajia... Mun edessä ei tod ole poltettu, ihan itse paskani keksin. Ja tämä pätee about jokaiseen tupakoivaan kaveriini.
Niinniinniin, mutta kaikkien tupakoivien lapset ei varmasti älyä olla polttamatta!
Omalla kohdallani meni näin: vanhemmat polttivat ja polttavat edelleen. Useaan kertaan lapsuudessani kertoivat, että tätä hommaa ei kannata missään tapauksessa aloittaa. Tästä tulee riippuvaiseksi, tästä ei ole mitään iloa, mutta ei pysty lopettamaan.

Uskoin.
Geetzu

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Joo mä tunnen pari tuollaistakin fiksua äitiä ja isiä kuuntelevaa heppua peppua.
Bliss

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Vaola kirjoitti: niinQu oikeeesti!!1
Mä luulen tietäväni ton fiiliksen, siis jos otan omani kertaa noin kolme ja puoli, koska sulla on kaksi ja vähän vanhempaa.... Mutta edes joku täällä on hiukan hengessä mukana :yo:
Geetz

Re: Sinkkuäidille mitä vaan

Viesti Kirjoittaja Geetz »

En ymmärrä miten kuvittelenkin tajuavani ton Vaola, vaikka elelen ihan eri elämässä. Ehkä siskon kanssa jutteluista ymmärrykseni. Tai ne yhdessä omien ajoittaisten räpellysteni kanssa... Voimia, haleja perkele! Helppo tunnustaa, etten juuri nyt selviäisi viikosta yksin näiden lasten kanssa. Niin saatanallisia on ne muutamat tunnit, jotka mies harrastaa tai tekee mitä tekee.
Vastaa Viestiin