Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Edith

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Asuin kolmesta solukämppiksestäni ensimmäisen kanssa. Välimme eivät jostain syystä olleet koskaan kovin lämpimät, emmekä muutoin vierailleet toistemme huoneissa, mutta tätä asiaa hän pyysi minut huoneeseensa katsomaan televisiosta. Muistelen, että olisin ihan ekan tiedon asiasta saanut jostain muualta kodin ulkopuolelta, mutta totuus alkoi valjeta vasta saavuttuani kotiin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vaikka antoikin Jussi Puskalle avaimet maailman tuhoamiseen.
Olin töissä, tein vielä silloin pitkiä päiviä, olin juuri merkkaamassa itseäni ulos kun aula-teeveessä näytettiin koneiden törmäyksiä pilvenpiirtäjiin..
Kumma kyllä amerikkalaiset toimintafilmit olivat koulineet silmää ja mieltä siinä määrin, etten ollut edes yllättynyt! :lol:
Oikein komeat törmäykset, ei tuollaisia saakkaan aikaan tietokoneella.
Silloin viimein ymmärsin elämän rajallisuuden, vaikka ei tunnelmaa latisnutkaan.
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja masa »

Samaa kuin nytkin. Istun duunissa, juon kahvia ja surffaan netissä.
PerttiMakimaa

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:Samaa kuin nytkin. Istun duunissa, juon kahvia ja surffaan netissä.
...TANA? :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pelailin Everquestia kun eräs kiltalaisista, effbiiain kolulutuksessa ollut kloppi kertoi asiasta. En ensin uskonut mutta sitten siirryin töllön eteen. Oli pakko uskoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti:
masa kirjoitti:Samaa kuin nytkin. Istun duunissa, juon kahvia ja surffaan netissä.
...TANA? :)
Jep. Paska duuni.
chevilyn

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

Olin kahvilassa ystävieni kanssa kun satuin vilkaisemaan kahvilan televisiota, jossa koneet iskeytyivät torneihin. Juoksin television luokse, laitoin äänet täysille ja jäin tuijottamaan näkyä. Koko kahvila hiljeni ja kaikki vain tuijottivat ruutua. Lähetyksen loputtua hiljensin äänet ja hetken hiljaisuuden jälkeen alkoi meteli kun ihmiset alkoivat puhua näkemästään ja soitella tutuilleen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

NomenNescio kirjoitti:Tuskin on ketään joka ei muistaisi mitä oli tekemässä kun kuuli uutisen..
Mitä itse teit?
Nyt hävettää, mä en muista. Seurasin kyllä samana/seuraavana päivänä uutisia kotisohvalta mutta sen tarkempia muistikuvia ei ole. Tuntemus oli jotain siihen suuntaan että jotain vastaavaa oli odotettavissakin. Hieman kylmäsi kun ajattelin mikä on oleva vastaisku.

Estonian uppoamisen muistan, olin juuri lähdössä kouluun ja kuulin uutisen radiosta ennen aamutoimia.

Dianasta ei minkäänlaista mielikuvaa, ei edes jälkikäteen kollektiivista surua. Muistan sen sijaan kun Spede kuoli! Olin töissä ja hoitokodin Parkinson-potilas tuli nykien kertomaan että Spede on kuollut. Hänelle ominaista oli jatkuva hymyily, joten luulin ensin juttua vitsiksi. Ei taaskaan omaa surua mutta vanhukset reagoivat uutiseen kipuilemalla ja itkemällä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
prosessi

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Töissä. Ex-mieheni, joka ei silloin vielä ollut ex, taisi laittaa asiasta sähköpostia.
Aito_Johanna

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Googlebot kirjoitti: Muita muistettavia hetkiä:

Kun Estonia kaatui mereen, heräsin kelloradion uutislähetykseen ihmetellen miksi naisuutislukijan ääni värisi niin järkyttyneenä ja hän kakoi sanoja ulos suustaan. Meni vähän aikaa ennenkuin sain unihiekat pois silmistä ja ymmärsin mikä maa ja valuutta.
Ai niin Estonia. Olin lukion ekalla, ja oli alkamassa ensimmäinen koeviikko, saksan koe. Ennen kokeen alkua yksi tyttö itki luokassa, ja opettaja kysyi, onko jotain tapahtunut. Tyttö huusi, että ai onko jotain tapahtunut, ihmiset jää loukkuun uppoavaan laivaan, siellä voi olla pieniä vauvojakin.
Zeb

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tulin töistä kotiin exän kanssa ja hän avasi telkkarin. Tuossa vaiheessa ensimmäinen torni oli juuri sortunut. Luultiin ensin hetken joksikin fiktio-ohjelmaksi, kunnes valkeni että tapahtunut oli totta. Sitten posahtikin jo livenä silmiemme alla toinen torni alas.

Tunnelmina järkytys, toisaalta myös ajatus siitä, että jenkkipoliitikot valitettavasti olivat jollain tasolla moista tilanneet (mikä ei tietenkään oikeuttanut tekoa millään lailla), eli ei niin iso yllätys kuitenkaan.
nokkaelain

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tulin kirjaston lehtienlukusaliin, jossa oli tv auki.
Edith kirjoitti:Asuin kolmesta solukämppiksestäni ensimmäisen kanssa. Välimme eivät jostain syystä olleet koskaan kovin lämpimät, emmekä muutoin vierailleet toistemme huoneissa, mutta tätä asiaa hän pyysi minut huoneeseensa katsomaan televisiosta.
Tuosta tuli mieleen tapaus, kun naapuri tuli aikaisin aamulla ulko-ovelle kertomaan, että Olof Palme on murhattu, vaikkei muuten ollut tapana vierailla kumminkaan päin.
Yönmustaritari

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

NomenNescio kirjoitti:Tuskin on ketään joka ei muistaisi mitä oli tekemässä kun kuuli uutisen..
Ja pah. Toista se oli maalla silloin muinoin. Ei mitään muistikuvaa mutta oletettavasti seurasin uutisia tai luin lehteä kerta nyt tiedän niiden sortuneen.

Ei minulla ennen tapahtumaa ollut mielikuvaa mokomista pilareista tai nottamikähitonWTC-nimityksestä. Sellaista se on kun on niin kiire lampaiden villoittamisen kanssa Nuuuh!1
Aito_Johanna

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Vielä lisää. Lontoon metroiskut muistan. Olin itse silloin Lontoossa, ja aioin nousta metroon hotellini lähellä sijaitsevalta Earl's Courtin metroasemalta. Menin lippuluukulle ostaakseni lipun, mutta lippukassan mies sanoi, että nyt ei kulje metro ja poistukaa välittömästi asemalta. Huomasin, että kas, ihmisethän kulkevatkin kaikki samaan suuntaan eli ulos, kukaan ei mene metroon.
Luulin, että kyseessä on sähkövika tms. pieni paikallinen häiriö ja kävelin toiselle metroasemalle, koska ajattelin, että sieltä ehkä kulkee metro. Asema oli suljettu.
Lähdin kävelemään. Ehkä tunnin kuluttua vilkaisin kännykkää, johon oli tullut tekstiviesti äidiltä Suomesta; hän kysyi, olenko kunnossa. Vastasin, että joo, onko jotain tapahtunut. Äiti sitten tekstasi, että siellä on räjähdellyt metroissa ja busseissa.
Menin läheiseen museoon, ja siellä sattui vielä jokin pommiepäilyhässäkkä, jonka takia kaikki museovieraat koottiin joksikin aikaa yhteen tilaan ja varoitettiin poistumasta rakennuksesta. Ilmeisesti se ei sit kuitenkaan ollut mitään.
Enttu

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Kun WTC:t romahti olin perkaamassa sieniä Ruokatuotannon tunnilla...
Opiskelin silloin matkailualaa Porvoossa.Joku keksi laittaa television päälle
ja hommat seisoi kun kaikki halusi mennä katsomaan räjähtäviä&sortuvia torneja Manhattanilla ... ei saatu vapaata koulusta jutun takia :P
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

No emmäkään tienny mikä vdun WTC :) Opiskelin amk:s ja kotiuduttuani koulusta näin tapahtumat telkkarista ja jähmetyin vaan siihen kyttäämään epäuskoisena. Aika samikset A_J:n kanssa, traaginen jätetyksituleminen juuri taustalla, itkuhan se siinä tais päästä kertakaikkiaan.

Dianan kuolemankin muistan. Oltiin yhden kaverin ja juurikin tämän traagisen jättäjän kanssa ajelemassa autolla ja kaveri oli jättämässä meitä meijän himan eteen just, ku radiosta kuului se uutinen. En voinut sitten poistua autosta vaan piti kuunnella loppuun. Traagista ja epätodellista se tämäkin oli. Pojat vaan naureskeli ja hoputti. Idiootit.
Herra Manala

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mä olin päikkäreillä kun senaikainen hoitoni soitti mulle ja käski kiireellä avaamaan television. Vastasin unenpöpperössä että "No mitä helvettiä nyt, onko kolmas maailmansota alkanut vai?" ja sain vastaukseksi että "Jotakuinkin."

Vanhempani viettivät 30-vuotiskihlajaispäiväänsä. Mutsi juuri tänään valitti että perkele kun piti osua samalle päivälle ja vielä tasakympeille, niin ei voi tulevaisuudessakaan viettää kihlajaispäiväänsä ilman ainaista 9/11-hypeä. Noh, onneksi ei sentään ollut kyse hääpäivästä, niinkuin näemmä eräillä. :-p
Enttu kirjoitti:Kun WTC:t romahti olin perkaamassa sieniä Ruokatuotannon tunnilla...
En tiedä miksi, mutta putosin tässä kohtaa. :D
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Mä olin chatissa.. kun olin vakuuttunut, että tapaus oli totista totta, eikä huonoa provoa, kävin provoamassa parissa jenkkisätissä, mutta ei ne huumoria ymmärtäneet.
Nyt penikseni on fantastinen!
Reppuli
Kitisijä
Viestit: 11
Liittynyt: 12.09.2007 21:02

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Reppuli »

Muistan hyvin. Olin 20vee, pallomahainen ja odottelin somassa hoasin vuokrakodissani esikoistani syntyväksi (syntyi noin viikon päästä tuosta). Lapseni tuleva isä soitti ja kauhisteli tapahtunutta. Olin itse soittoon saakka ollut onnellisen tietämätön kaikesta, elelin noina raskauden loppuaikoina seesteisesti omassa omanapakeskeisessä pikkusopessani, kunnes tuo tapahtunut herätti minut maailmoistani. Mä ensin ihmettelin että mikä ihmeen wtc? "Ai se torni vai" :lol: Ai siellä kaaaaukana täältä.

Sitten kuitenkin alkoi ihan älyttömästi ahdistaa ja seurasin tapahtumia telkkarista ja teksti-tv:ltä tiiviisti. Mietin että millaiseen maailmaan oikein olen lapseni synnyttämässä ja alkaako kohta maailmansota. Raskaushormonit ei ainakaan hillinneet ahdistustani asiasta.

Muita traagisia maailman tai edes Suomen onnettomuuksia en ole läheskään samanmoisella voimalla ahdistellut.
Rahkapussi

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Olin juuri virittelemässä ratsupiiskaani kurittaakseni silloista subbariani, kun me molemmat höristimme korviamme ja kuuntelimme televisiosta uutisen New Yorkin ja Pentagonin tapahtumista. Luulimme ensin, että se oli pilaa. Sydämessä muljahti ikävästi ja sessiot jäivät siihen.

EDIT: Estoniasta kuulin silloiselta pomoltani töissä, mutta tapahtuma ei vaikuttanut minuun yhtä syvästi kuin häneen. Uutinen Dianan kuolemasta kirvoitti "Ei voi olla totta!" -huudahduksen, enemmän liikutuin seuratessani Dianan hautajaisia. Hänen poikiensa suru oli niin sydäntäsärkevää.
Elukka

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Rahkapussi kirjoitti:Olin juuri virittelemässä ratsupiiskaani kurittaakseni silloista subbariani
:shock:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muistatko mitä teit WTC:n aikaan?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

isohaara kirjoitti:Alotin just intin autokoulun "inssin", kun radiosta kuulin mitä tapahtuu. Kyydissä olleella vanhan koulukunnan sotilasmestarilla oli välittömästi varsin värikkäät mielipiteet koko tapauksesta.
Mä torkuin autokoulun teoriatunnilla kun broidi laittoi viestin että wtc- torniin oli rysähtänyt kone, ja toinen mennyt suoraan pentagoniin. Maikka nauroi kippurassa, samoin koko luokka, ja sanoi mulle että mun pitäis vähän rajoittaa mielikuvitustani/päikkäreitäni.

Seuraavana päivänä kaikki oli totisia :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin