Kitinä-diagnoosi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kotibileet

Olen käynyt yläasteaikanani kotibileissä
31
74%
En ole käynyt yläasteaikanani kotibileissä
11
26%
 
Ääniä yhteensä: 42

prosessi

Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Luin tässä vähän aikaa sitten kirjan Kuinka minusta tuli tyhmä, kirjoittanut Martin Page. Siinä todettiin, että kuvaavin tapa jakaa ihmiskunta kahtia on jakaa meidät sen mukaan, ketkä ovat käyneet yläasteiässä kotibileissä ja ketkä eivät. Alkoi kiinnostaa Kitinän jakauma, joten kertokaa.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Mida »

Yläasteella en käynyt. Ei ollut sellaisia kavereita, eikä kiinnostanut. Lukiossa kaverit yrittivät kerran sitkeästi kerjätä mukaan, mutta en mennyt.

No, mitäs tän sitte pitäs kuvata?
prosessi

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Mida kirjoitti:Yläasteella en käynyt. Ei ollut sellaisia kavereita, eikä kiinnostanut. Lukiossa kaverit yrittivät kerran sitkeästi kerjätä mukaan, mutta en mennyt.

No, mitäs tän sitte pitäs kuvata?
Ei siinä kirjassa kerrottu, se jäi lukijan pääteltäväksi...

Niin joo, itse en siis käynyt. Ystävät tiesivät ettei minua kannattanut kutsua, tutut eivät uskaltaneet kutsua vaikka olisivat halunneet, koska pelkäsivät reaktioitani kutsuun, vähän vähemmän tutut joko eivät mistään hinnasta halunneet minua paikalle tai eivät tiedostaneet olemassaoloani. Ainoa hieman poikkeuksellinen tapaus, joka vähän jäi harmittamaan, oli se hyvä ystävä, joka ei mistään hinnasta halunnut minua paikalle.
Storia

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ah, nämä "syyllinen kaikkeen" diagnoosit on aina yhtä ihania! Tätä en vielä ollut kuullutkaan, mutta hyvä, että taas löytyi yksi syy lisää mihin vedota kysyttäessä miksi minusta tuli tyhmä.
prosessi

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Storia kirjoitti:Ah, nämä "syyllinen kaikkeen" diagnoosit on aina yhtä ihania! Tätä en vielä ollut kuullutkaan, mutta hyvä, että taas löytyi yksi syy lisää mihin vedota kysyttäessä miksi minusta tuli tyhmä.
Kätevintä on, että siihen voi vedota kummassa tahansa tapauksessa...
Storia

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Storia »

prosessi kirjoitti: Kätevintä on, että siihen voi vedota kummassa tahansa tapauksessa...
No sitten se on toodella kätevä ja pätevä teoria!

Itse lähinnä järjestin kotibileitä ylä-asteella yhdessä parhaan kaverini kanssa vuorotellen. Meillä oli ne parhaat bileet, tottakai, joten muiden järjestämiin ei kerennyt, kun kaikki oli jo meillä.
masa

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja masa »

Mida kirjoitti:No, mitäs tän sitte pitäs kuvata?
Se kuvaa sitä, että rumat, lihavat, rillipäät, nörtit, finninaamat ja mamikset eivät käyneet kotibileissä. Mä kävin.
prosessi

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Storia kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Kätevintä on, että siihen voi vedota kummassa tahansa tapauksessa...
No sitten se on toodella kätevä ja pätevä teoria!

Itse lähinnä järjestin kotibileitä ylä-asteella yhdessä parhaan kaverini kanssa vuorotellen. Meillä oli ne parhaat bileet, tottakai, joten muiden järjestämiin ei kerennyt, kun kaikki oli jo meillä.
Ai pahus, tuosta muistuikin mieleeni ne ainoat "kotibileet" jotka minä järjestin. Paikalle ilmaantui satakunta kutsumatonta vierasta, ja kyllästyttyäni heihin heitin kaikki ulos, myös ne kutsutut vieraat. Kaikki olivat kadonneet paikalta kun poliisit tulivat, paitsi se yksi joka oli mennyt koirankoppiin nukkumaan. Lyhyet bileet, mutta legendaariset.
prosessi

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

masa kirjoitti:
Mida kirjoitti:No, mitäs tän sitte pitäs kuvata?
Se kuvaa sitä, että rumat, lihavat, rillipäät, nörtit, finninaamat ja mamikset eivät käyneet kotibileissä. Mä kävin.
Kusetat vaan, ettet menettäisi kasvojasi täällä...
Geetzu

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä taisin käydä bileissä per viikko pari vuotta yläasteesta. Mustahan tuli älyttömän fiksu, varmaan johtuu bileiden lisäks myös hasiskokeiluista ja liikunnan rajoittamisesta. Omille lapsille toki suosittelen kirjafiksuutta.
Storia

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Storia »

prosessi kirjoitti: Lyhyet bileet, mutta legendaariset.
LOL

Kuulostaa vähän samoilta kuin yhdet toogabileet, jotka järjestin Kauniaisissa 17 v. Paikalle tuli joku 30 kutsuttua ja toinen mokoma kutsumattomia. Oli sydäntalvi ja jengi hillui lopulta ilman alasti lumihangessa ja toogat oli kotiovella muisto vain. Saunan pesuhuone oli oksennettu lattiasta kattoon, kun aamulla uskaltauduin sinne ja joku tuntematon nukkui lauteiden alla. Kyllä lämmitti alkaa jynssätä paikkoja.
prosessi

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Storia kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Lyhyet bileet, mutta legendaariset.
LOL

Kuulostaa vähän samoilta kuin yhdet toogabileet, jotka järjestin Kauniaisissa 17 v. Paikalle tuli joku 30 kutsuttua ja toinen mokoma kutsumattomia. Oli sydäntalvi ja jengi hillui lopulta ilman alasti lumihangessa ja toogat oli kotiovella muisto vain. Saunan pesuhuone oli oksennettu lattiasta kattoon, kun aamulla uskaltauduin sinne ja joku tuntematon nukkui lauteiden alla. Kyllä lämmitti alkaa jynssätä paikkoja.
Ne minun bileeni järjestettiin sentään purettavassa talossa, joten siellä ei tarvinnut siivota jälkeenpäin. Eikä niitä kirveeniskuja seinistä olisi kovin helposti pois siivottukaan... Huomasinpahan kuitenkin, että kun prosessi on hyvin, hyvin vihainen, lähtevät kirveelläkin varustautuneet vieraat pakoon.
BettyB.

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Se kuvaa sitä, että rumat, lihavat, rillipäät, nörtit, finninaamat ja mamikset eivät käyneet kotibileissä. Mä kävin.
Yläasteella en ollut vielä mitään näistä, päinvastoin, mutten silti käynyt bileissä kun korkeintaan naapurissa. Äiti kun vaati että ensin rippikoulu ja sitten vasta kylille luutimaan. Nooh, siitähän se putki sitten repes...
Pyry-Matias

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mä heräsin todellisuuteen vasta ysillä. Tajusin, et jos joskus isona haluan laittaa lihaa piiloon, on soutavaa käydä kotibileissä jo varhain.

En ollut yläasteella suosituimpia, ehkä jotain pääjoukkoa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pyry-Matias kirjoitti: Tajusin, et jos joskus isona haluan laittaa lihaa piiloon, on soutavaa käydä kotibileissä jo varhain.
Ilmankos.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Aito_Johanna

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kävin joo kerran, ihan ysiluokan lopussa bileissä, joihin oli kutsuttu koko meidän luokka. Join siellä ensimmäistä kertaa alkoholia "itsenäisesti" ts. muuten kuin vanhempien valvovan silmän alla, ja se oli jotenkin tosi aikuista niinqu.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä kävin vaan ala-asteella bileissä :(
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
chevilyn

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

Kävin yläasteella vain baareissa. Vanhemmat kaverit salakuljettivat minut aina sisään. En edes halua tietää mitä tästä voi päätellä :D
Bliss

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kävin kotibileissä vasta lukioikäisenä ja siitä eteenpäin. Kovin kiinnostavia bileitä ei vielä tähän päivään mennessä ole osunut kohdalle.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Mjoo, tulihan sitä käytyä kääntymässä oman iskuryhmän kanssa useamissakin kemuissa. Itse pidin yhdet muuttokemut, joista tuli ns sanomista. Varsinkin sitten kun jouduttiin 2kk päästä hakemaan uudestaan asuntoa samasta kerrostalosta, viereisestä rapusta tosin.

Ai niin, ne mökkikemut josta tuli joku 1500mk maksettavaa ja ei varmaan enään irtoa omalla nimellä mökkiä kyseisestä keskuksesta.

Eräs tyttönen kotikulmilla taitaa vieläkin olla hyvin ärtynyt siitä, että vuosia sitten toveripiiristäni löytyi sankariyksilöitä toteuttamaan seuraavat mieltäylentävät tempaukset hänen kotibileissään :

- Formatoimaan tietokoneen kovanlevyn, jossa oli jotain iskän
työprojekteja.
- Painien takia hajosi vähän vaikka mitä mm; laseja,pöytä,tuoli.
- Joku oksensi punaviinit valkoiselle sohvalle.
- Ulko-ovi taisi sai osumaa.

Itsehän siis en varsinaisesti osallistunut mihinkään ikävyyksiin yläpuolella, vaan ne minun huonotapaiset kaverit jotka toin mukana tai puhutin sisään..

Mutta hiton hauskaa oli ja riittää muisteltavaa niiltäkin ajoilta. Anteeksi vaan viattomille sivullisille.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Voe tokkiinsa kävin! Oman ja muittenkin koulujen, diskoissa juoksemisesta puhumattakaan.. Ala-asteella oli kyllä bileet parempia kuin yläasteella, lukiossa ehkä kuitenkin parhaita.
Prepare for the worstest.
Sheetlord

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

masa kirjoitti:Se kuvaa sitä, että rumat, lihavat, rillipäät, nörtit, finninaamat ja mamikset eivät käyneet kotibileissä. Mä kävin.
Mä olin yläasteiässä lihava, finninaamainen mamis - kävin kotibileissä.
masa

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja masa »

Sheetlord kirjoitti:
masa kirjoitti:Se kuvaa sitä, että rumat, lihavat, rillipäät, nörtit, finninaamat ja mamikset eivät käyneet kotibileissä. Mä kävin.
Mä olin yläasteiässä lihava, finninaamainen mamis - kävin kotibileissä.
Sitten sä kasvoit isoksi ja susta tuli Dirk Pitt?
Mulli75

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

BettyB. kirjoitti:Äiti kun vaati että ensin rippikoulu ja sitten vasta kylille luutimaan. Nooh, siitähän se putki sitten repes...
Sama täällä ja isolla alueella tulikin liikuttua rippikoulun jälkeen. Peruskoulun ysillä käytiin 3 päivän reissulla Levillä laskettelemassa. Illat ja yöt ja yöt juotiin kaljaa ja mitä kukakin oli saanut järkättyä mukaan tutuilta. Taisinpa sotkea mökissä oksennuksellani yläkerran parketin jonka kiltisti siivosin heti. Serkkupoikani aloitti kotibiletysperinteen kun hänen vanhemmat lähti lomamatkalle nuorimman kanssa niin 3 kerroksisesta omakotitalosta tuli bileluola. Kellarissa juomat pysyi kylminä ja saunottiin, maan tasalla jytisi poppi, ylhäälle raahauduttiin nukkumaan jos kykeni, pihalla käytiin haukkaamassa happea, lannoittamassa nurmikkoa, grillaamassa ja painimassa kavereiden tai liskojen kanssa. Ruoka- ja juomahuolto pelasi täysi-ikäisten avustuksella. Vauhti ja käyntikerrat lisääntyivät iän mukana kunnes mittariin tuli 22 v. Tuli reilu vuoden tauko enkä käynyt juuri missään muualla kuin kotona, opiskelemassa, ruokakaupassa ja tein hulluna töitä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kitinä-diagnoosi

Viesti Kirjoittaja Mida »

Mä asuin 30km päässä koulusta, jonka ympärillä asui valtaosa porukasta. Yks luokkakaveri (siis tyttö, oli yks poikaki) oli samasta kylästä, mutta ku kylän nuoret oli sellasta kaljottelevaa ja kylillä luuhaavaa sorttia, ni ei mua huvittanu olla niittenkää kanssa. Mä kävin tallilla hoitamassa hevosia läpi yläasteen 6päivää/iltaa viikossa. Siellä oli pari kaveria, mutta ne oli ihan yhtä talliorientoituneita ja asuvat kaukana.

En mä mielestäni ollu mitenkään mamis. Kunhan vaan epäsosiaaline introvertti jo silloin. Plus just välimatkalla oli iso vaikutus, kun muita kulkumahdollisuuksia ei ollut ku koulubussi (klo 15.10 lähti vika koululta ja se oliki vika bussi joka päivisin meidän kylästä kulki) ja apostolinkyyti, jos vanhemmilta ei huvittanu kerjätä kyytejä. Ei sitte tullu hankittua kavereita yläasteen kunnasta.

Tosiaan yläasteaikana ei kutsuttu, mutta jos oltaisiinki, ni en olis menny. Niinku en lukiossakaan sitten menny. En koe jääneeni mistään paitsi.
Vastaa Viestiin