Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Mulli75

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Tämä on minulle puhdas keskviikko ilman kotkotuksia.
Tuntuu niin kuin olisin myllynkiven kaulastani tiputtanut kun lähetin tänään viestin yhteistyökumppaneilleni siirtymisestäni uusiin tehtäviin. Nyt tavaroiden pakkaaminen ja roudaaminen toiseen kerrokseen. Mukava olla tässä välivaiheessa kun ei tiedä tarkkaan mitä kaikkea on edessä eikä tarvitse katsoa taakse ja miettiä vanhan toimenkuvan työjuttuja.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja swirl »

Puhtaudesta puheenollen... onko kukaan käyttänyt siivousfirmojen palveluja kotisiivouksessa? Ei jaksa eikä ehdi hinkata kotia niin puhtaaksi kuin haluaisi ja ajateltiin, että siivooja kerran kahdessa viikossa muutaman tunnin ajan olisi aika jees. Kotitalousvähennyksen kanssa hinta olisi aivan minimaalinen.

Olen laittanut kahteen paikkaan tiedustelun sähköpostitse/netistä löytyvällä lomakkeella, mutta eivät ole suvainneet vastata. Vituttaa tuollainen "asiakaspalvelu". Toisaalta huolestuttaa päästää vieras ihminen kotiimme, mutta luulisi, että nämä ammattilaiset olisivat ihan luotettavia. Vai ovatko?
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja sipsi »

swirl kirjoitti:
Olen laittanut kahteen paikkaan tiedustelun sähköpostitse/netistä löytyvällä lomakkeella, mutta eivät ole suvainneet vastata. Vituttaa tuollainen "asiakaspalvelu".
*reps*
Joo, katoku ei meillä siivousfirmassa oikein hiffata termiä "asiakaspalvelu". Tai sitä, että miten sähköpostiin vastataan.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
BettyB.

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

swirl kirjoitti:Toisaalta huolestuttaa päästää vieras ihminen kotiimme, mutta luulisi, että nämä ammattilaiset olisivat ihan luotettavia. Vai ovatko?
Osa on, osa ei. Yksilöitä, sano. Meillä täällä työpaikalla on vaihdettu siivousfirmaa useaan otteeseen, kun työn jälki tuntuu jatkuvasti olevan hanurista. Sovitut työt jää tekemättä jne. Ja vikahan on harvoin näissä varsinaisen työn suorittajissa, useimmin vika piilee kohteiden liian suuressa määrässä/vuorokausi. Meillä esim. on sovittu, että kohteen siivoamiseen menee päivittäin 5h. Ihmettelimme sitten kun homma ei edelleenkään toimi ja vilkaistiin kulunvalvontaa. Siivooja (vai siistijäkö se uusi nimike oli...) pyörähti talossa 1,5h. Case closed.

Mutta ylipäätään hyvää kokemusta kotisiivoojista, kaikki minun tuntemani kyllä olleet ns. lehdestä tai kaupan ilmoitustaululta tempastuja pienyrittäjiä. Itselläni siivooja ei ole käynyt, siskollani ja vanhemmillani kyllä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Äh, tämä on kiusallista. Söin itseni ähkyyn Hiltonin aamiaisella ja nyt olen jumiutunut hotellihuoneeseen kityilemään. Auttakaa!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Vadim »

McJanne kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Äh, tämä on kiusallista. Söin itseni ähkyyn Hiltonin aamiaisella ja nyt olen jumiutunut hotellihuoneeseen kityilemään. Auttakaa!
Auttaako Hilttoni ähkyynkin??? Kai se oli se votkelo edes? Jäi epäselväksi söitkö Hilttonin muualla kun hotellihuoneessa...
Ei nyt mennä tähän. On yleisesti tiedossa, että mitä Pariisiin tulee, olen pahempi slut kuin slut itse.

Valitettavasti olen kyllä maantieteellisesti toisilla leveysasteilla.
William Somerset

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

swirl kirjoitti:Puhtaudesta puheenollen... onko kukaan käyttänyt siivousfirmojen palveluja kotisiivouksessa? Ei jaksa eikä ehdi hinkata kotia niin puhtaaksi kuin haluaisi ja ajateltiin, että siivooja kerran kahdessa viikossa muutaman tunnin ajan olisi aika jees. Kotitalousvähennyksen kanssa hinta olisi aivan minimaalinen.

Olen laittanut kahteen paikkaan tiedustelun sähköpostitse/netistä löytyvällä lomakkeella, mutta eivät ole suvainneet vastata. Vituttaa tuollainen "asiakaspalvelu". Toisaalta huolestuttaa päästää vieras ihminen kotiimme, mutta luulisi, että nämä ammattilaiset olisivat ihan luotettavia. Vai ovatko?
Meillä käytetään. Siivouksen tulos on aika paljon tekijästä kiinni. Olisikohan meillä käynyt kolme eri siivoojaa samasta lafkasta, joista yhden työn jälkeen olimme erityisen tyytyväisiä. No hän olikin siirtynyt yksityisyrittäjäksi kun myöhemmin tiedustelimme josko saataisiin sama siivooja taas uuteen osoitteeseen. Teetätettiin muuttosiivouskin heillä. Kyllä se hinta/laatusuhde on aivan riittävä vielä kun saa sen kotitalousvähennyksen. Sehän on loppujen lopuksi siitä kiinni paljonko antaa arvoa omalle vapaa-ajalleen ja kotinsa siisteydelle. Homma toimii hyvin kun tekee tarkan listan siitä mitä haluaa. Sellaisen lomakkeen kanssa tämän käyttämämme yrityksen edustaja tuli meille tilat esitarkastamaan.

Me tehtiin kirjallinen sopimus josta meillä on tietenkin kopio. Jos jotain katoaisi tai rikkoontuisi, niin helppokos se on siinä tapauksessa osoittaa syyttävää sormea.
Aito_Johanna

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kitiseminen on aina kahta jännittävämpää, jos sitä harrastaa oppitunnilla opettajan koneella sillä välin, kun oppilaat tekevät netissä kielenhuoltoharjoituksia. Äsken yksi tyttö sipsutti puheilleni niin nopeasti, etten ehtinyt piilottaa parhaillaan avoinna olevaa vastaustani Gattaca bannattava -keskusteluun. Ponnahdin seisomaan ruudun eteen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Aito_Johanna kirjoitti:Kitiseminen on aina kahta jännittävämpää, jos sitä harrastaa oppitunnilla opettajan koneella sillä välin, kun oppilaat tekevät netissä kielenhuoltoharjoituksia. Äsken yksi tyttö sipsutti puheilleni niin nopeasti, etten ehtinyt piilottaa parhaillaan avoinna olevaa vastaustani Gattaca bannattava -keskusteluun. Ponnahdin seisomaan ruudun eteen.
Teeskentelijä!
Tuollaisia opettajia.
Ei me toisaalta 15v. pissiksiä kaivatakkaan, heitetään vaan takkaan, onhan meillä A-J laatua :?: tarjota. :lol:
Pyyhin Netikettiin..
ninnithequeen

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

BettyB. kirjoitti:Osa on, osa ei. Yksilöitä, sano. Meillä täällä työpaikalla on vaihdettu siivousfirmaa useaan otteeseen, kun työn jälki tuntuu jatkuvasti olevan hanurista. Sovitut työt jää tekemättä jne. Ja vikahan on harvoin näissä varsinaisen työn suorittajissa, useimmin vika piilee kohteiden liian suuressa määrässä/vuorokausi. Meillä esim. on sovittu, että kohteen siivoamiseen menee päivittäin 5h. Ihmettelimme sitten kun homma ei edelleenkään toimi ja vilkaistiin kulunvalvontaa. Siivooja (vai siistijäkö se uusi nimike oli...) pyörähti talossa 1,5h. Case closed.
Voi jestas, kun mulla olisi tarinaa tästäkin. No sen verran sanon, että jos sovitaan, että käydään 3 h päivässä, mutta kun ei niitä hommia SAA tehtyä siinä kolmessa tunnissa, niin kuka työntekijä jää omalla ajallaan ilmaiseksi vääntämään? "Meneekin kauemmin, joten joudutaan laskuttamaan enemmän", ja ei makseta, kun on sovittu miten sovittu.
Se on ihan selvää, että joskus hommissa ei mene kuin pari tuntia, joskus kauemmin. Kerroppa se näille tilaajille. "Kato kello tuli kaks, mä lähen himaan" ja jättää mopin siihen. Tai sitten jäät vääntämään ilmaiseksi loputkin, ilman fyrkkaa. Suosittelen alaa jokaiselle, joka niitä siivouksia tilailee, btw.
Joskus saa nopeammin tehtyä, joskus hitaammin, siitä se erotus kai tulee siitä sovitusta ajasta? Arvatkaa paljonko ylitöitä tehdään näin kura-aikana?

Tekis mieli jatkaa vaan en viitsi. Ei oo mun firma.
Avatar
Xiberia
Kitisijä
Viestit: 3273
Liittynyt: 26.08.2006 9:58
Paikkakunta: Kenkäkaupunki

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

Suuronnettomuusharjoitus onnellisesti takana. Feikkipotilaasta meinasi tulla ihan oikea potilas, ja muitakin pieniä kömmähdyksiä sattui, mutta hauskaa oli! Tunnelmia galleriassa. Ja huomisen Turun Sanomissa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Xiberia kirjoitti:Suuronnettomuusharjoitus onnellisesti takana. Feikkipotilaasta meinasi tulla ihan oikea potilas, ja muitakin pieniä kömmähdyksiä sattui, mutta hauskaa oli! Tunnelmia galleriassa. Ja huomisen Turun Sanomissa.
Siis sä et nyt sitten kertonutkaan mitään siitä kuinka sun housusi kävi ja kuka ne repi.
Onnistuitko olemaan seksitön?mummon villasukillako?
Kaikkihan ovat siitä suunnattoman kiinnostuneita.
Ethän petä meitä? Mietimme kaikki sitä kuitenkin!

toistenkin puolesta :x

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Bliss

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mulla on tylsää :(
Pitää kai livahtaa nukkumaan.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Okei, tänään sanoin oppilaille ääneen että lähden. Kamalaa. Reaktiot olivat vaihtelevia, yhden tunnin tunnelmasta tuli jotenkin... kiusallinen. Esteporukka on niin ykkösiä, ne suhtautui just kuten oisinkin toivonut :h:

on tämä hirveää, huhhuh.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Tänää oli hiton paska päivä töis. Ylitöitä, villejä, hakkaavia kersoja ja naamaan raapiva lakupetteri. Palaakohan mulla koskaan siel kunnolla käpy? :shock: Toivottavasti ei.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
BettyB.

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

ninnithequeen kirjoitti:jäkättää
Tiäkkö ku mulle on ihan vitun sama meneekö siinä hommassa tunti vai kuus. Jos on sovittu viidestä tunnista niin maksetaan viidestä tunnista. Joku hoitaa homman tunnissa, joku toinen kuudessa. Pointti on se, että jos hommat EI ole tehty niin kun on sovittu ja kulunvalvonta osoittaa aikaa käytetyn sovitun viiden tunnin sijaan 1,5h niin kai siitä saa älähtää? Vai oletko tosiaankin eri mieltä?
Jos työtä ei saa KOSKAAN tehtyä sovitussa ajassa, on asia vallan toinen. Sitten joko vähennetään tehtäviä, mietitään ajankäyttöä tai lisätään laskutettavaa aikaa. Mutta ei niitä sovittuja hommia voi jättää tekemättä jos työaikaa on vielä jäljellä. Eikö?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ninnithequeen kirjoitti:...
BettyB. kirjoitti:...
Tein puoli vuotta siivoojana duunia. Kyllä, kohteisiin mitoitettu aika oli aina alimitoitettu. Ei, en koskaan lähtenyt töitä tekemättä, ja ei niitä ylitöitä ei todellakaan ole pakko tehdä ilman palkkaa. Se on siitäkin kiinni mihin suostuu, pitää vaatia palkka tehdyistä tunneista. Ja paskassakin duunissa säilyttää tietty ammattiylpeys.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
BettyB.

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Georgina kirjoitti:ylitöitä ei todellakaan ole pakko tehdä ilman palkkaa. Se on siitäkin kiinni mihin suostuu, pitää vaatia palkka tehdyistä tunneista. Ja paskassakin duunissa säilyttää tietty ammattiylpeys.
No aivan.

Tää vaan tuntuu olevan taas aihe, josta ei saa puhua ilman omakohtaista kokemusta. Jotenkin elävästi muistuu mieleeni kerta, kun kerroin mielipiteeni lasten kasvatuksesta tmv. jolloin minulle älähdettiin että a)mulla ei voi olla mielipidettä b) en voi tietää asiasta mitään c) olis parempi pitää turpa kiinni, koska minulla ei ole omia lapsia.

Voi kyynel.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Aito_Johanna kirjoitti:Kitiseminen on aina kahta jännittävämpää, jos sitä harrastaa oppitunnilla opettajan koneella sillä välin, kun oppilaat tekevät netissä kielenhuoltoharjoituksia. Äsken yksi tyttö sipsutti puheilleni niin nopeasti, etten ehtinyt piilottaa parhaillaan avoinna olevaa vastaustani Gattaca bannattava -keskusteluun. Ponnahdin seisomaan ruudun eteen.
Sinulla ja Davella on selvää taipumusta tällaiseen epäterveeseen riskinottoon. Teidän pitäisi ehkä perustaa vertaistukiryhmä.
ninnithequeen

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

BettyB. kirjoitti:Mutta ei niitä sovittuja hommia voi jättää tekemättä jos työaikaa on vielä jäljellä. Eikö?
No ei tietenkään. Väsyneen purkaus vaan.

Välillä vaan tuntuu, etteivät asiakkaat tajua yhtään mitään. Ei, minä en vaihda kukkasi multia, enkä tiskaa kahvikuppiasi, vaikka tämän toimistosi siivoan. Minä teen vain sen mikä kuuluu, ja mistä maksetaan. Minulla kun on muitakin paikkoja, jonne mennä, mihin aikaan luulet, että olen kotona, jos joka paikassa teen hyvää hyvyyttäni ekstraa? No johan on paska siivooja.

Toimisto-, rappu-, ja kotisiivousta kaikkia vuosien varrella tehneenä voin sanoa, että ei ne hulluimmat asiakkaat olekaan baarialalla, vaikka näin luulis. Kyllä ne on siivousalalla.

Parhaat mieleen muistuvat:

- kokeillaan perussivouksen jälkeen, onko videoitten ja television ALTA pyyhitty pölyt. Sopimuksessa lukee kyllä, että pölyt pyyhitään näkyviltä pinnoilta
- harjataan koira rappukäytävässä, koska sinähän imuroit kuitenkin
- "kun sä nyt olet täällä, nii tee samalla toi toi toi ja toi" eikä makseta ylityötunneista mitään
- lappu tiskialtaan vieressä "viitsitkö tiskata" ja kauhea kasa tiskiä, sama homma kodinhoitohuoneessa "voisitko silittää nuo paidat" sanottu sata kertaa että jos ylimääräsiä hommia, niistä ILMOITETAAN etukäteen ja maksetaan myös, perkele!
- jätetään roskapussi rappukäytävään haisemaan
- jätetään kengät rappukäytävään
- jos sulla on 500 neliön lukaali ja pari ferraria pihassa toimettomana, niin älä saatana inise parinkymmenen sentin hinnannoususta


Mä voisin jatkaa loputtomiin.
Edith

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mä olen tänään ihmetellyt vähän niinku siivoojan puolesta, että miten helvetissä voi insinööriaivoille olla liian vaikeeta taitella maitotölkkiä. Heittää niitä sellasenaan roskiksiin täällä. Ilmeisesti niitä ei ole täällä tapana sen enempää kierrättä, mutta hirveesti tilaa vievät taittelemattomina ja roskis täyttyy hetkessä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Edith kirjoitti:...miten helvetissä voi insinööriaivoille olla liian vaikeeta taitella maitotölkkiä. Heittää niitä sellasenaan roskiksiin täällä. Ilmeisesti niitä ei ole täällä tapana sen enempää kierrättä, mutta hirveesti tilaa vievät taittelemattomina ja roskis täyttyy hetkessä.
Sama täällä, ratkaisuna ostettiin isompi roskis keittiöön. Nyt sitten tehtiin isompi keittiö.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Edith

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Bluntly kirjoitti: Sama täällä, ratkaisuna ostettiin isompi roskis keittiöön. Nyt sitten tehtiin isompi keittiö.
Insinöörit! Ei tuota muut keksis.

Ja oon näköjään vääräs ketjussa. Mut kun ei oo insinööri, ni ei kaikkea osaa.
ninnithequeen

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tölkki-aiheeseen:

Mä yritin olla kovasti siisti mutsilla ja faijalla, ja taittelin maitotölkin nätisti viimesenpäälle roskiseen ettei vaan tuu sanomista kuinka roskis on täynnä. Sain aivan kamalat huudot kuinka ne tölkit avataan ja jätetään tiskipöydälle, ja sinne taivutellaan sitten muut tölkit ja viedään keräykseen. Joo, kivan ekologista jne., mutta olisit voinut kertoa etukäteen, etkä samantein alkaa karjumaan kuinka paska ihminen mä olen kun en tuollaista tajua. Nimimerkillä *aina varuillaan sen eukon kanssa*
Bliss

Re: Puhdas KESKIVIIKKO ilman kotkotuksia

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tänään on muuten torstai.
Vastaa Viestiin