Kessiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja nexie »

Tiedän olevani varsin vakavalla tavalla kieroutunut ja päästäni vialla, mutta pakko silti sanoa, että Keskuskauppakamarin Suuri Veropäivä oli varsin antoisa tilaisuus (muutenkin kuin ruoan puolesta, suom. huom.). En torkahtanut kertaakaan, vaikka aamun ensimmäisen puheenvuoron piti ministeri Katainen. Hihittelin kyllä.
Don't Panic!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Veeittu. Olisi vaan pitänyt nulikkana uskoa viisaampiaan, ja lukea yleispätevä kaupan maisterin tutkinto. Sillä vois vaihtaa hommia yhtä usein, kuin manne hevostaan.
No miksi olisi liian myöhäistä?

Itselläni on juuri menossa poikkitieteellinen masters tutkinto työn ohessa kaksi päivää viikossa - ja siitä ehkä jatkot tohtoriopiskeluun kaupallisteknisellä suuntauksella.

Profiili siirtyy siis pelkästä IT:stä eteenpäin, sillä pelkkä bitin vääntö jaksaa kiinnostaa vain tiettyyn rajaan saakka ja siitä tulee leipääkin vain tiettyyn rajaan saakka.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

nexie kirjoitti:Tiedän olevani varsin vakavalla tavalla kieroutunut ja päästäni vialla, mutta pakko silti sanoa, että Keskuskauppakamarin Suuri Veropäivä oli varsin antoisa tilaisuus (muutenkin kuin ruoan puolesta, suom. huom.). En torkahtanut kertaakaan, vaikka aamun ensimmäisen puheenvuoron piti ministeri Katainen. Hihittelin kyllä.
Niin Suonenvedon pieni pieni mies, kyllä siinä olisi naurua piisannut.
Tuohon veijariin verraten, Häkämiehet, Benkku ja Sysisasi ovat melkein varteenotettavia poliitikkoja, mutteivat aivan kuitenkaan.
Pyyhin Netikettiin..
Edith

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Edith »

Päivän koulutusteemaan lisää: Kertokaa mulle amk-opiskelusta. Onko siellä paljon tiede- tai muka-tiede-paskaa tai muuta joutavaa jaarittelua, joka vie multa hermot, eli sellasta että yksinkertasista asioista tehdään mahdollisimman vaikeita, jotta voidaan nostaa ammatissa toimivien henkilöiden arvostusta?

Funtsituttaa yhä hiukan se fysioterapeuttikoulutus, nimittäin. Olis kiva pitää mummoille ohjattua tuolijumppaa. Ja voisin jopa jumppauttaa niitä kahdelle kielellä.

Yst.vast.od. nimim. Paradigmat vittuun.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Edith kirjoitti:Päivän koulutusteemaan lisää: Kertokaa mulle amk-opiskelusta. Onko siellä paljon tiede- tai muka-tiede-paskaa tai muuta joutavaa jaarittelua, joka vie multa hermot, eli sellasta että yksinkertasista asioista tehdään mahdollisimman vaikeita, jotta voidaan nostaa ammatissa toimivien henkilöiden arvostusta?
Ihan ensin käydään läpi erilaisia irrallisia tiedonosasia asiasta ja riippuu pitkälti opettajasta miten paljon hän haluaa päteä tiedollaan,
sitten teoriassa miten asia tehdään ja sen jälkeen käydään läpi teoreettisesti miksi jotain pitäisi tehdä, lopuksi mahdollisesti käytännössä tehdään se asia.

Kyllä ainakin tekniikan puolella on homma aluksi täysin luentopohjaista ja vasta myöhemmin yli puolen välin koulutusta vasta alkaa tulla jonkinnäköisiä käytännön tilanteita jolloin muistista putkahtaa että "jaa vai tähän tätäkin tiedonhippua käytettiin". Juuri mitäänhän ei kannata tehdä ellei tiedä mikä on odotettavissa oleva lopputulos ja miten sinne päästään, tottakai voi aina väkertää jotain mutta yleensä siitä tulee isompi sotku kuin jos kerralla tekee asian oikein.
Edith

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Edith »

^ Joo, ilman muuta uskon, että teoriaakin tarvitaan, mutta sen teorian laatu mua askarruttaa. Jos se on samanlaista kuin Christiane Nordin teoriat kääntämisen paradigmoista ja luetaan samanmoisia tieteellisiä artikkeleita kuin yliopistossa, mulla menee hermot, mutta jos se on jotenkin käytännöllistä, luulisin kyllä kestäväni. Tosin mun kohdalla olis suurin kysymys sitten tiettys, miten ihmeessä rahoittaisin ne vielä 3,5 opinnot.

Mä en oikein tajua, miten noi paradigmat on osoittautuneet mulle niin vaikeiksi kestää. Oon saanut vilpittömiä kehuja kaikista käänöksistäni (pakko nostaa omaa häntää, mutta opettaja sanoi, että olen "fenomenal" kääntämään ruotsista suomeen päin), mutta niiden analysoinneista en koskaan ainuttakaan kiittävää sanaa. Kun meinaan nukahtaa edes yrittäessäni sellaisia kirjoittaa.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Edith kirjoitti:^ Joo, ilman muuta uskon, että teoriaakin tarvitaan, mutta sen teorian laatu mua askarruttaa. Jos se on samanlaista kuin Christiane Nordin teoriat kääntämisen paradigmoista ja luetaan samanmoisia tieteellisiä artikkeleita kuin yliopistossa, mulla menee hermot, mutta jos se on jotenkin käytännöllistä, luulisin kyllä kestäväni.
Riippuu hyvinpitkälle varmaankin itse alasta, sähköpuolella oli ensimmäiset pari vuotta lähinnä matematiikkaa ja fysiikkaa muutamalla muulla aineella höystettynä, no ne tuli kyllä hyvin käyttöön sitten myöhemmässä vaiheessa kun viimein tuli eteen reaalimaailman tilanne jossa jotain Fourieria tarvitaan.

Jännää on se että koskaan ei voi oikein tietää mitkä opetettavista asioista on tärkeitä myöhempää ajatellen ja mikä on "nice to know" tietoa.

Voisin arvata että jos on fysioterapeutti homma kyseessä niin aluksi tuputetaan kemiaa, fysiikkaa (erityisesti mekaniikkaa) ja matematiikkaa rankasti sitten pikkuhiljaa siirrytään pohtimaan miten tuota tietoa käytännössä tarvitaan.

Kaikenkaikkiaan täytyy kyllä sanoa että luonnontieteet eivät juuri koskaan ainakaan tylsiä ole.
Edith

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Edith »

JoeB kirjoitti: Voisin arvata että jos on fysioterapeutti homma kyseessä niin aluksi tuputetaan kemiaa, fysiikkaa (erityisesti mekaniikkaa) ja matematiikkaa rankasti sitten pikkuhiljaa siirrytään pohtimaan miten tuota tietoa käytännössä tarvitaan.

Kaikenkaikkiaan täytyy kyllä sanoa että luonnontieteet eivät juuri koskaan ainakaan tylsiä ole.
Joo, tää kans pistää vähän funtsiin, kun niistä lukioajoista on jo niin kauan ja pohjatiedot ei olis ihan parhaassa kuosissa. Mutta kiinnostais kyllä tietää oman luustonsa ja lihaksistonsa toiminnasta ja osata nimeä lihaksia ja luita. Mutta onneks mun ei tartte päättää mitään just nyt.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Huipulta ei ole kuin yksi suunta. Eilen ihan mahtava fiilis ja tänään sitten armoton ketutus, kiitos jonkun köhäpöpön ja parin kusipään.

Taidan vetää mahan täyteen ja käpertyä sohvalle kirjan kanssa odottelemaan Top Gearin alkua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bliss

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kämppä myyty. Taidan korkata kuoharin kun pikkuäijä menee nukkumaan :cheer:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Bliss kirjoitti:Kämppä myyty. Taidan korkata kuoharin kun pikkuäijä menee nukkumaan :cheer:
Samat sanat :) Ja onnittelut!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Edith kirjoitti: Joo, tää kans pistää vähän funtsiin, kun niistä lukioajoista on jo niin kauan ja pohjatiedot ei olis ihan parhaassa kuosissa. Mutta kiinnostais kyllä tietää oman luustonsa ja lihaksistonsa toiminnasta ja osata nimeä lihaksia ja luita. Mutta onneks mun ei tartte päättää mitään just nyt.
Emmä usko ett sä mitään sen kummempia pohjatietoja tarvit, mitä tällä hetkellä omaat. Mulla meni lukion ja amk:n välissä kuus vuotta.. Ja siis mähän en yhtään tykkää mistään liian tieteellisestä paskasta, ja suht täysjärkisenä selvisin läpi, vieläpä kohtuuhyvillä arvosanoilla. Itse asiassa nyt kun ajattelee, niin tuntuu että enhän mä tehny siellä juuri mitään :mrgreen: tai sit mä olin vaan niin hyvä käyttään kilttejä, nuorempia opiskelutovereitani ovelasti hyväkseni.. Ja täytyy muistaa käytännönläheisyys, amk:s on pitkät työharjottelut. Olikohan se ainakin se puoli vuotta, toisena tai kolmantena vuonna. Aika jees.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Oho tytöt! Onnittelut! Nopeeta toimintaa. Vai? Mikä teil oli myyntiaika?

Nimim. ehkä ens kesänä samassa veneessä..
Bliss

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

irmelianneli kirjoitti:Oho tytöt! Onnittelut! Nopeeta toimintaa. Vai? Mikä teil oli myyntiaika?

Nimim. ehkä ens kesänä samassa veneessä..
3 viikkoa taisi mennä täällä. Tai no, melkein 4.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mulla oli ekalla välittäjällä 4kk (paska välittäjä) ja nyt uudella viikon. Ja välityspalkkiokin olis ollut ekalla melkein viis donaa ja nyt kaks..
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Toi parin tunnin nopee, helppo ja kätevä lattialaminaattiurakka alkaa oleen jo puolessa välissä... pojat hakkaa lattiaa ku viimistä päivää mäyräkoirien voimalla. Tunteja menny jo, öööh... monta. Mutta, syy on kuulemma lattian, joka on vino!
Ovat niin hikisennäkösiä nuo miehet, että kävin tuikkaamassa saunaan tulen.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

mustaenkeli kirjoitti:...kävin tuikkaamassa saunaan tulen.
Lukihäiriö: kävin tuikkaamassa saunan tuleen... :shock:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

saira kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:...kävin tuikkaamassa saunaan tulen.
Lukihäiriö: kävin tuikkaamassa saunan tuleen... :shock:
Hei Saira! :) TÄMÄ on sellainen tapa Suomessa. Oikeaan saunakulttuuriin kuuluu varsin selkeästi, että sauna on poltettava käytön jälkeen!

Muuten. En voi olla täysin COOL nimesi kanssa? Miksi olet Saira? Tarkoittakohan se sitä, että olet Saira... ? :)

Arskassa on samoja kirjaimia, hiphei!! Mut sun upeaan avattareesi en koskaan pääse! :wink:

t.Arskaira
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
SikaMika

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tiedotusvälineet puskevat uutisia Burman tapahtumista. Miksei Neuvostoliitosta, Jugoslaviasta tai Mesopotamiasta kuulu mitään uutta, mä kysyn vaan?

Ilta meni sitten nukkuessa, ei esim. sählyä pelatessa. Sählynpeluuseen ollaan yleensä ilmoittauduttu googlekalenterin avulla, mutta nyt sen kuuk(l)ahdettua piti ilmoittautua erään toisen portaalin kautta. Rekisteröidyin ja ilmoittauduin mukaan nimellä "Mä", joten pelikaverit eivät välttämättä edes tiedä että mun piti olla tulossa - luulen niiden tosin arvanneen ihan oikein...

Pienen puuhastelun ja ilon kautta kohti Denny Cranea ja unten maita.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

On kyllä niin tyhjä pää, että ei ole kunnon tosikaan.

Kirjoitanpa sitten tähän täysin turhanpäiväistä löpinää.
Mitenkä muuten saisi itseään niskasta kiinni, vai onko ok keksiä vaan lisää selityksiä selityksiä selityksiä siihen, että miksi kaikki on ihan retuperällä?

Joo tiedetään tiedetään se vanha viidakon sananlasku; selitys ja persereikä löytyy jokaiselta.

Parempi olisi tehdä jotain itselleen.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Bliss

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Suvinen kirjoitti:Mihin Ninni on kadonnut?? :think:
Mä ihmettelin ihan samaa :?
SikaMika

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Suvinen kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Mihin Ninni on kadonnut?? :think:
Mä ihmettelin ihan samaa :?
Tietokone rikki..?
Vai pesukone?
Bliss

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

SikaMika kirjoitti: Vai pesukone?
Siitä olisi tullut kyllä raportti, Ninnin tuntien :D
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Stadinarska kirjoitti:
Hei Saira! :) TÄMÄ on sellainen tapa Suomessa. Oikeaan saunakulttuuriin kuuluu varsin selkeästi, että sauna on poltettava käytön jälkeen!

Muuten. En voi olla täysin COOL nimesi kanssa? Miksi olet Saira? Tarkoittakohan se sitä, että olet Saira... ? :)

Arskassa on samoja kirjaimia, hiphei!! Mut sun upeaan avattareesi en koskaan pääse! :wink:

t.Arskaira
Eli kertakäyttösauna!

Mut tavanneet voi kertoa olenko kuinka saira, mut nimi on muunneltu mun omasta nimestäni.

Pidän kyllä avattarestani, kaunis kuva kauniista naisesta.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
SikaMika

Re: Kessiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bliss kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Vai pesukone?
Siitä olisi tullut kyllä raportti, Ninnin tuntien :D
No jaa. Ninnin identiteetti tuntuu rakentuvan niin tiiviisti pesukoneen ympärille, että masiinan rikkoutuessa saattaa hänen psyykensäkin mennä ns. pesuveden mukana. :)

Nyt ei väsytä. Lataan musiikkia puhelimeeni ja aion syventyä kirjani pariin. Onneksi työt alkaa vasta ysiltä. Öitä.
Vastaa Viestiin