Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mikä OLISI autosi toiveväri?

Punainen tai -sävyinen
5
22%
Vihreä tai -sävyinen
5
22%
Sininentai -sävyinen
2
9%
Oranssi tai -sävyinen
1
4%
Ruskea tai -sävyinen
0
Ei ääniä
Keltainen
0
Ei ääniä
Hopea
1
4%
Valkoinen
0
Ei ääniä
Grafiitinharmaa
0
Ei ääniä
Musta
7
30%
Riemunkirjava (tosissaan!!)
0
Ei ääniä
Joku muu, mikä`?
0
Ei ääniä
Kulta
0
Ei ääniä
Samppanja
2
9%
 
Ääniä yhteensä: 23

masa

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti:
EDIT: ja parempi puoliskoni haluaa vatkata keppiä. Onnekseni? :)
Ei helvetti. Ei enää ikinä soppakauhalaatikoa. Sen verran mukavuudenhaluinen olen, että pk-seudun liikenteessä ehdottomasti automaattiloota.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja ak »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Muuten vaan kysyn teiltä fiksut, että mikä on paras tila-auto niin tiloiltaan, hinnaltaan, kulutukseltaan ja kaikin tavoin? :]
Olen katsonut sillä silmällä Citroen C4 Grand Picassoa (se viisipaikkainen on huijausta, korotettu C4) ja Fordin S-Maxia.
S-Maxia kehuttiin just tällä viikolla maikkarilta tulleessa topgearin jaksossa. Verrokkina oli Opel Zafira ja joku muu, minkä jo unohdin.
Smailer

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Smailer »

masa kirjoitti:Ei helvetti. Ei enää ikinä soppakauhalaatikoa. Sen verran mukavuudenhaluinen olen, että pk-seudun liikenteessä ehdottomasti automaattiloota.
Luin jostain tekniikkalehdestä aikoinaan, että TTKK:n konetekniikan eräs proffa oli sitä mieltä, että manuaali on niitä varten, jotka ihan itse haluavat hajoittaa vaihdelaatikon. Proffa oli jo siihen mennessä ajanut yli 20 vuotta automaatilla. Tiedä sitten miten on, mutta jos automaaginen loota on "tyhmä", niin ei silläkään ole kiva ajella.
masa

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja masa »

Smailer kirjoitti: Tiedä sitten miten on, mutta jos automaaginen loota on "tyhmä", niin ei silläkään ole kiva ajella.
Pöh. Paljon mielummin mä silti pidän kättä daamin reidellä, kuin kepistä kiinni.
PerttiMakimaa

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

ak kirjoitti:S-Maxia kehuttiin just tällä viikolla maikkarilta tulleessa topgearin jaksossa. Verrokkina oli Opel Zafira ja joku muu, minkä jo unohdin.
http://www.caroftheyear.org/pages/Coty07.htm
Smailer

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Smailer »

masa kirjoitti:
Smailer kirjoitti: Tiedä sitten miten on, mutta jos automaaginen loota on "tyhmä", niin ei silläkään ole kiva ajella.
Pöh. Paljon mielummin mä silti pidän kättä daamin reidellä, kuin kepistä kiinni.
Juu. Automaatit vaan ovat erilaisia. (mielipide:) Esim. Multitronic päihittää Tiptronicin mennen tullen ja samasta talosta tulevat (tai siis ovat käytössä, VAG mitään vaihteistoa valmista). DSG:tä en ole kokeillut.
BettyB.

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Pöh. Paljon mielummin mä silti pidän kättä daamin reidellä, kuin kepistä kiinni.
Tästä syytä mullakin on automaatti. Voin sitten ajellessa veivata apukuskin vaihdekeppiä.

Kartturia, anyone?
masa

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja masa »

BettyB. kirjoitti:
Kartturia, anyone?
Onks sulla ajokäytössä iso ja pikkupuoli?
Mulli75

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

BettyB. kirjoitti:Tästä syytä mullakin on automaatti. Voin sitten ajellessa veivata apukuskin vaihdekeppiä.

Kartturia, anyone?
No sä olit oikeasti hyvä kartturi viimeksi kun mentiin samalla kyydillä.
BettyB.

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Onks sulla ajokäytössä iso ja pikkupuoli?
Nyt täytyy blondina myöntää että meni vähän ohi.. Mutta siis veivaan vaan kookkaita vaihdekeppejä!!1
Tix

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Smailer kirjoitti:Juu. Automaatit vaan ovat erilaisia. (mielipide:) Esim. Multitronic päihittää Tiptronicin mennen tullen ja samasta talosta tulevat (tai siis ovat käytössä, VAG mitään vaihteistoa valmista). DSG:tä en ole kokeillut.
Käypä koeajamassa, mieluiten TSI-koneisella.. maailman paras vaihteisto mitä tavallisen tallaajan autoon saa. Se on valinnan mukaan joko oikeasti taloudellinen, oikeasti sporttinen (kepittää parhaankin manuaalikuskin) ja käsivaihtaminen niille jotka sitä kaipailee toimii kuin junan vessa.

Se on ihan selvää, että seuraavassa kärryssäni on DSG-vaihteisto. En edes harkitse enää muuta vaihtoehtoa.
Smailer

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Smailer »

Tix kirjoitti:Käypä koeajamassa, mieluiten TSI-koneisella.. maailman paras vaihteisto mitä tavallisen tallaajan autoon saa. Se on valinnan mukaan joko oikeasti taloudellinen, oikeasti sporttinen (kepittää parhaankin manuaalikuskin) ja käsivaihtaminen niille jotka sitä kaipailee toimii kuin junan vessa.

Se on ihan selvää, että seuraavassa kärryssäni on DSG-vaihteisto. En edes harkitse enää muuta vaihtoehtoa.
Oletko kokeillut Multitronicia? Tosin sitä ei saa kuin Olympiaifaan, mutta kokeilun arvoinen. Ja juu, olen kuullut että DSG on loistava. En sano kuitenkaan mitään verrattuna Multirtoniciin, kun edellisellä en ole ajellut, mutta jälkimmäisellä kyllä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: No minulla on aina ollut sellainen auto, jolla on maailman paras massatuotantoautoista ajaa ja joka ei kuitenkaan poikkea niin paljon muista autoista ts. sitä autoa on kaduilla kyllä eikä maksa ylettömän paljon.kysymys!
Jos Hyundai Coupe on sun mielestäs kaunein suomesta saatavilla oleva auto, niin mua kyllä kiinnostaa siinä tapauksessa mikä on sun mielestäsi maailman paras auto ajaa massatuotantoautoista? Toyota Corolla? Lada Niva?
Vastauksia nopeasti, arska.

Olen pidättänyt hengitystäni jo parikymmentä minuuttia.
Jaahas. Olenpa nyt välillä iloinenkin Kitinän suhteen kun tämä avaamani ketju on suosittu, niinkuin arvelin.

Minä toki "omaan ketjuuni" haluan vastata kysymyksiin jotka on suoraan minulle ja jotka huomaan! Vaikka varsinainen kotipaikkani on Stadinarskan sanomat ja kysely-oma ketju!

PERTTI MÄKIMAA on ilmeisesti sitten kuollut tai joku on antanna tekohengitystä. Anteeksi Pertti kun tulin myöhemmin, JOS olet kuollut!

Hra Manalahan ei kuole koskaan koska on manaajatyyppi.

Maailman paras massatuotantoauto. Tarkoitan siis sellaista joka on suurivoluuminen massatuotantoauto.

Ja eihän nyt Toyotalla Ladasta puhumattakaan ole "ajonautintoa". Ne ovat työautoja, joista toinen on luotettava.

Hyundai Coupe on todella kaunein Suomesta saatava auto ja KAIKKIEN niiden, jotka haluaisivat kokea helpon nautittavan hallittavuuden ja ajonautinnon, löytävät sen Alfasta. Tietenkin.

Ajotavasta tietenkin riippuu paljolti se, kuinka auto kestää.
Hyvin kestää.

VW TSI-mallisto on kyllä mielenkiintoinen. Koeajoin ja oli virkeä kuin raketti! Puhun nyt siis automalleista, jotka saa tavallinenkin työläinen jos haluaa autoon panostaa.

Kyl kivalla autolla on antoisaa surffailla Espalla!
Vaikka olenkin enemmälti luontopiipari niin olen myös Urbaanipiipari ja pelipiipari. Jakomielitautinen ameeba kaikenkaikkiaan. Täysi heittiöluuseri, jota saa kohdella aivan miten sattuu.

Oho, katkeruusvaihde autossani valahti päälle. Äkkiä peruutusvaihde, hih!
Naurakaa nyt edes vähän!! Joka ei naura se on ...aivan! tosikko!

Arskalaisameba
sis. limaa
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Herra Manala

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

safi kirjoitti:http://www2.dodge.fi/mallisto/caliber/ Tuohon vielä isot renkaat ja jotkut rouheet kromivanteet, niin avot.
...niin näytät ihan samalta kuin ne muutkin 18-vuotiaat, Esson pihalla pyörivät isiostaa-wanna-b-gangstaneekeriteiniamikset.

Musta Caliber 20-tuumasin kromivantein on nykyään Se Amisjuttu.

Ja aika vitun mauton juttu onkin.
masa kirjoitti:Muitaakseni safille tuli vuodessa 50 000 ja risat kilsoja. Kauppakassiksi tehty, vetelä ja täysin ajo-ominaisuudeton pikkupilluritsa caliber tuskin siihen tarjoaa rahkeita.
Ooksä ajanu lainkaan kyseistä kikotinta? Kyllä Caliber on ennemminkin pompottavan kova ja pintajäykkä kuin vetelä. Eikä ne ajo-ominaisuudet nyt oikeasti mitkään huonot ole sanan varsinaisessa merkityksessä. Parempia vain on tukuttain.
Googlebot

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Ihan sama millä ajan, kunhan toimii eikä jätä tien päälle.

Voisin keksiä unelma-autokseni vaikka jonkun Ferraarin tai Bedlamborghinin, mutta niiden tyypittämiseen liittyisi samanlainen "pakkohan se olisi kokea kun kaikki siitä puhuvat"-ilmiö aivan kuten ryhmäseksiinkin, ei niinkään se että todellisuudessa erityisesti kaipaisin ja unelmoisin niistä.
safi

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja safi »

Herra Manala kirjoitti: ...niin näytät ihan samalta kuin ne muutkin 18-vuotiaat, Esson pihalla pyörivät isiostaa-wanna-b-gangstaneekeriteiniamikset.

Musta Caliber 20-tuumasin kromivantein on nykyään Se Amisjuttu.

Ja aika vitun mauton juttu onkin.
No kylläpäs mun ihastusta nyt arvostellaan. Amisjutuista en tiedä, koska yhden ainokaisen olen vasta nähnyt täällä meillä päin liikenteessä ja siinä ei ollut edes kromivanteita. Tiedä sitten mitä muualla, mutta omaa silmääni auton muotoilu miellytti+ melkoisen tilava takakontti ja varsin kohtuullinen hinta. Koeajolla meinaan kyllä jossain välissä vielä käydä, niin saan muodostettua oman mielipiteen härvelin ajettavuudesta.

Niin ja jos auto onkin amispojujen unelma kromivanteineen, niin hyvin tälläinen 32v. tätsy siinä joukossa vielä mukana menee. Taidankin ihan kiusallani laittaa vielä spinnerit oheen pyörimään, niin siinäpä sitä onkin ihmettelemistä/puhumista naapureilla ja kadun kulkijoilla : )
Bliss

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

safi kirjoitti:Caliber
Kävin kokeilemassa tuommosta, kun alkuvuodesta pitäis vaihtaa autoa. Luultavasti mun käyttöön (<15 000km vuodessa) saattaisi olla ihan hyvä, mutta sisältä tosi muovinen ja auto kokonaisuudessa aika vetelän oloinen. Ja jos tuolla pitäisi vetää pikkuruista peräkärryä suurempaa, voisi helposti tulla äitiä ikävä.
safi

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja safi »

Bliss kirjoitti: sisältä tosi muovinen
Jep katselin netissä sisäkuvia autosta ja muovin määrä pisti hiukan silmään, joten luultavasti se näyttää vielä karummalta autossa sisällä istuessa. Ehkei se sittenkään ole mun seuraava menopeli ja pysyn vaan kiltisti vanhassa ja toimivaksi havaitussa merkissä.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Ajelen Peugeot 206:lla. Haaveilen kunnon vetoautosta (Mesen maasturi tai iso Kia).
Herra Manala

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bliss kirjoitti:aika vetelän oloinen.
Mistä te oikeesti tän vetelyyden keksitte? Mun mielestä (ja lehdistönkin mielestä) Caliberin jousitus on ennemminkin pompottava, ei mikään löysänvetelä. Vai tarkotatteko vetelällä jotain muuta kuin alustan toimintaa, kenties suorituskykyä?
Bliss

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti:
Bliss kirjoitti:aika vetelän oloinen.
Mistä te oikeesti tän vetelyyden keksitte?
Nykyiseen autoon verrattuna tuo kulki kuin kanootti joella, keinui joka suuntaan. Siitä minä keksin vetelän. Ei siis edes pompotellut, vaan suorastaan luisteli. Vika saattoi tietty olla koeajettavassa yksilössäkin, mistä noista tietää.
Herra Manala

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bliss kirjoitti:Nykyiseen autoon verrattuna tuo kulki kuin kanootti joella, keinui joka suuntaan.
Miten mä muistelen, että sun nykyinen auto oli joku puslille asti madallettu BMW?
BettyB.

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Nykyiseen autoon verrattuna tuo kulki kuin kanootti joella, keinui joka suuntaan.
Miten mä muistelen, että sun nykyinen auto oli joku puslille asti madallettu BMW?
Luetaan näitä ketjuja!!1
Bliss kirjoitti:Ajan tylsällä perheautolla, uudehkolla punaisella VW Golf Variantilla. Turbodiesel. Kasvoton auto.
Zeb

Re: Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:Nyt löytyi unelma-auto. Mercury Mistress
Ei saakeli :D
Vastaa Viestiin