Errrooooooodginen iänestiys

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Niba erodigaballubmeister Höfbråühäys

Maistu huvahuvapizzasiinäoreganoooo-oon
0
Ei ääniä
Sä voit varoa, mitä snaoa
1
9%
Tahdon esitellä sinulle koko sukuelimeni
2
18%
Njet erotika!
8
73%
 
Ääniä yhteensä: 11

Zeb

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Prosessi nyt hämmensi niin, että en ole oikein varma puhutaanko empaattisuudesta vai sympaattisuudesta. Tarkoitatko, että empatia on vain kyky ymmärtää ja aistia toisen tunteita? Vähän niinkuin joku kuulee sävelkorkeuksien virheet toisia tarkemmin? Eli voi olla empaattinen (=aistii toisen tunteet), mutta ei silti välitä niistä?
Juu, niin hämmensi muakin. Tuollainen "empatia" kuulostaa enemmän psykopatialta mun korviini. (Housen kohdalla on mun keittiöpsykologian mukaan taas kyse enemmänkin yleisestä epäluottamuksesta ihmisiin ja katkeruudesta, kuin empatian puutteesta.)
Lääkärin kannattaa muuten olla ystävällinen puhtaasti itsekkäistäkin syistä (vaikka olisit julkisellakin puolella). Syy on se, että lääkäri tekee väistämättä virheitä. Jos teet virheen, mutta olet ollut koko ajan ystävällinen, niin todennäköisesti et päädy TEO:n tutkittavaksi yhtä helposti.
Juu, ja lisäksi suurin osa potilaiden tekemistä valituksista tehdään todellisen tai koetun epäystävällisyyden seurauksena, eikä niinkään niiden Hirveiden Hoitovirheiden.



Ja ND, hus tekemään sitä empatiatestiä sitten!
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:Prosessi nyt hämmensi niin, että en ole oikein varma puhutaanko empaattisuudesta vai sympaattisuudesta. Tarkoitatko, että empatia on vain kyky ymmärtää ja aistia toisen tunteita? Vähän niinkuin joku kuulee sävelkorkeuksien virheet toisia tarkemmin? Eli voi olla empaattinen (=aistii toisen tunteet), mutta ei silti välitä niistä?
Tarkoitan. Se on tietenkin epätavallista, koska yleensä sympatia tulee kaupanpäällisenä, sillä jos ymmärtää miltä "vääränlainen" kohtelu toisesta todellisuudessa tuntuu, sen huomioimatta jättäminen on vaikeaa. House-esimerkillä jatkaen, hän kuitenkin pitää pienempänä pahana mielipahan tahallista aiheuttamista potilaille ja näiden omaisille verrattuna potilaan todennäköiseen kuolemaan, kun taas sympaattisempi Cameron mielipahan välttämiseksi mieluummin vaikka antaa kuolla.
Zeb kirjoitti:Juu, niin hämmensi muakin. Tuollainen "empatia" kuulostaa enemmän psykopatialta mun korviini. (Housen kohdalla on mun keittiöpsykologian mukaan taas kyse enemmänkin yleisestä epäluottamuksesta ihmisiin ja katkeruudesta, kuin empatian puutteesta.)
Psykopaatti ei edes ymmärrä, joten hän ei voi välittää vaikka haluaisikin. Jos House olisi psykopaatti, olisi hänelle yhdentekevää seuraisiko hänen toimenpiteistään kuolema vai ei, mutta hänhän välittää. Minun nähdäkseni juuri suuresta empatiasta väistämättä seuraa epäluottamus ihmisiin, sillä kun näkee kaikki ne "hyvät syyt" valehtelulle, sitä alkaa lähinnä ihmetellä, että miksi kukaan koskaan puhuu totta. Sympatiaa voisi pitää jonkinlaisena vastapainona empatialle, joka tasoittaa empatian haitallisia puolia.

Mutta joo, Keltikangas-Järvisen käsitystä "sosiaalisuudestakin" voisi yhtä hyvin pitää sulkeutuneisuutena.
NuoriDaavid

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti: Ja ND, hus tekemään sitä empatiatestiä sitten!
Your empathising score is 7 out of 20. This is an indication of your ability to read and respond to others' emotions.
-Luulin olevani empaattisempi. Tosin vastauksiin mielestäni vaikuttaa sekin, kuinka paljon haluaa antaa "oikeita" vastauksia.

Your systemising score is 16 out of 20. This indicates how much you enjoy exploring the intricacies of systems, for example playing strategy games and putting together flat pack furniture.
-Huonekalujen kokoamisesta en kyllä pidä :) Näihinkin vastauksiin mielestäni vaikuttaa sekin, kuinka paljon haluaa antaa "oikeita" vastauksia
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti: Ja ND, hus tekemään sitä empatiatestiä sitten!
Your empathising score is 7 out of 20. This is an indication of your ability to read and respond to others' emotions.
-Luulin olevani empaattisempi. Tosin vastauksiin mielestäni vaikuttaa sekin, kuinka paljon haluaa antaa "oikeita" vastauksia.

Your systemising score is 16 out of 20. This indicates how much you enjoy exploring the intricacies of systems, for example playing strategy games and putting together flat pack furniture.
-Huonekalujen kokoamisesta en kyllä pidä :) Näihinkin vastauksiin mielestäni vaikuttaa sekin, kuinka paljon haluaa antaa "oikeita" vastauksia
Niinpä. Väärin muotoiltu kysymyssetti, enemmän tuossa mitattiin sitä, minkälaisia luonteenpiirteitä vastaaja arvostaa. Puhumattakaan siitä, että miten varmat käsitykset hänellä on omista luonteenpiirteistään.
Zeb

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Your empathising score is 7 out of 20. This is an indication of your ability to read and respond to others' emotions.
-Luulin olevani empaattisempi. Tosin vastauksiin mielestäni vaikuttaa sekin, kuinka paljon haluaa antaa "oikeita" vastauksia.

Your systemising score is 16 out of 20. This indicates how much you enjoy exploring the intricacies of systems, for example playing strategy games and putting together flat pack furniture.
Kiitos suorituksestasi! Olette Tixin kanssa siis molemmat yhtä epäempaattisia 8) Mieheni teki myös tämän testin, empaattisuuspisteet 11/20 ja systeemisyyspisteet 13/20.

Tuossa samoilla linjoilla, että taatusti vaikuttaa miten paljon haluaa "esittää" tyypillistä miestä tai naista, varmasti myös oma arvomaailma ja edelleen kulloinenkin mieliala.
NuoriDaavid

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Your empathising score is 7 out of 20. This is an indication of your ability to read and respond to others' emotions.
-Luulin olevani empaattisempi. Tosin vastauksiin mielestäni vaikuttaa sekin, kuinka paljon haluaa antaa "oikeita" vastauksia.

Your systemising score is 16 out of 20. This indicates how much you enjoy exploring the intricacies of systems, for example playing strategy games and putting together flat pack furniture.
Mieheni teki myös tämän testin, empaattisuuspisteet 11/20 ja systeemisyyspisteet 13/20.
håmå!
Zeb kirjoitti:
Tuossa samoilla linjoilla, että taatusti vaikuttaa miten paljon haluaa "esittää" tyypillistä miestä tai naista, varmasti myös oma arvomaailma ja edelleen kulloinenkin mieliala.

Juuri näin. Kysymykset ovat läpinäkyviä, jokaisessa on "oikea" vastaus miehelle ja naiselle.
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:Juuri näin. Kysymykset ovat läpinäkyviä, jokaisessa on "oikea" vastaus miehelle ja naiselle.
Minulla oli kyllä enemmän miespisteitä kuin naispisteitä, mutta niiden määrät olivat ihan väärät totuuteen verrattuna. 15 naispistettä ja 18 miespistettä.

Nyt en kyllä voi vastustaa kiusausta, tuli pakottava tarve kertoa, minkä verran Zebillä, Tixillä, minulla ja sinulla on minun käsitykseni mukaan empatiapisteitä, ja minkä verran sympatiapisteitä, joita tuossa testissä ei edes mitattu.

Zeb: empatia 15 sympatia 18
Tix: empatia 11 sympatia 3
ND: empatia 7 sympatia 15
minä: empatia 13 sympatia 7

Tuosta taas tuli mieleeni, että miksi minulle uskoutuneet ihmiset jälkeenpäin aika usein katuvat kertomisiaan. Johtunee siitä, että vaikka ymmärränkin heitä melko hyvin kuunnellessani, en kuitenkaan tunne tarpeeksi voimakasta myötätuntoa heidän ongelmiaan kohtaan, ja sen aistiminen on harmillisen helppoa.
NuoriDaavid

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Juuri näin. Kysymykset ovat läpinäkyviä, jokaisessa on "oikea" vastaus miehelle ja naiselle.
Minulla oli kyllä enemmän miespisteitä kuin naispisteitä, mutta niiden määrät olivat ihan väärät totuuteen verrattuna. 15 naispistettä ja 18 miespistettä.

Nyt en kyllä voi vastustaa kiusausta, tuli pakottava tarve kertoa, minkä verran Zebillä, Tixillä, minulla ja sinulla on minun käsitykseni mukaan empatiapisteitä, ja minkä verran sympatiapisteitä, joita tuossa testissä ei edes mitattu.

Zeb: empatia 15 sympatia 18
Tix: empatia 11 sympatia 3
ND: empatia 7 sympatia 15
minä: empatia 13 sympatia 7

Tuosta taas tuli mieleeni, että miksi minulle uskoutuneet ihmiset jälkeenpäin aika usein katuvat kertomisiaan. Johtunee siitä, että vaikka ymmärränkin heitä melko hyvin kuunnellessani, en kuitenkaan tunne tarpeeksi voimakasta myötätuntoa heidän ongelmiaan kohtaan, ja sen aistiminen on harmillisen helppoa.
Mulla on vähän empatiaa, mutta paljon sympatiaa.

Eli en ymmärrä mistä on kyse, mutta tunnen voimakasta myötätuntoa. :D
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla on vähän empatiaa, mutta paljon sympatiaa.

Eli en ymmärrä mistä on kyse, mutta tunnen voimakasta myötätuntoa. :D
Ainakin olet usein epävarma siitä, että mistä on kyse, ja haluat kovin mielelläsi saada sen selville esittämällä paljon kysymyksiä, jotta tietäisit onko se tuntemasi myötätunto aiheellista. Tai näin ainakin minä olen nähnyt sammakko- ja hiirileikkien läpi...
Zeb

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli en ymmärrä mistä on kyse, mutta tunnen voimakasta myötätuntoa.
Miten tuo kuulostaakin niin ääliömäiseltä :D
NuoriDaavid

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli en ymmärrä mistä on kyse, mutta tunnen voimakasta myötätuntoa.
Miten tuo kuulostaakin niin ääliömäiseltä :D
:yo:

Onko sun paha olla?
Zeb

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti: Mieheni teki myös tämän testin, empaattisuuspisteet 11/20 ja systeemisyyspisteet 13/20.
håmå!
Olenkin jo paljon aiemmin ilmoittanut haluavani Elcon lanseeraaman Puolihomon Miehenkuvatuksen :h: (Mutten nyt helvetti vie mitään biseksuellia kuitenkaan!)
Zeb

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli en ymmärrä mistä on kyse, mutta tunnen voimakasta myötätuntoa.
Miten tuo kuulostaakin niin ääliömäiseltä :D
:yo:

Onko sun paha olla?
Ei just nyt, kiitos vain :D
Zeb

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Nyt en kyllä voi vastustaa kiusausta, tuli pakottava tarve kertoa, minkä verran Zebillä, Tixillä, minulla ja sinulla on minun käsitykseni mukaan empatiapisteitä, ja minkä verran sympatiapisteitä, joita tuossa testissä ei edes mitattu.

Zeb: empatia 15 sympatia 18
Tix: empatia 11 sympatia 3
ND: empatia 7 sympatia 15
minä: empatia 13 sympatia 7
Mistä ihmeen generaattorista sinä nämä revit :) En nyt väitä että olisit välttämättä väärässäkään, mutta metodisi mietityttää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Niba »

Yllättävästi empatiapisteet nousi taivaisiin..

3/20, olen tunteeton kivi.
Pyyhin Netikettiin..
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Nyt en kyllä voi vastustaa kiusausta, tuli pakottava tarve kertoa, minkä verran Zebillä, Tixillä, minulla ja sinulla on minun käsitykseni mukaan empatiapisteitä, ja minkä verran sympatiapisteitä, joita tuossa testissä ei edes mitattu.

Zeb: empatia 15 sympatia 18
Tix: empatia 11 sympatia 3
ND: empatia 7 sympatia 15
minä: empatia 13 sympatia 7
Mistä ihmeen generaattorista sinä nämä revit :) En nyt väitä että olisit välttämättä väärässäkään, mutta metodisi mietityttää.
:P Hatusta tietenkin, tästä:

Kuva

Metodini on se, että minulla on ND:mainen taipumus muistaa ihmisten viestihistoria, ja pääkoppani luokittelee jokaisen viestin omaan lokeroonsa, ei sanoina vaan jonkinlaisena sisältötiivisteenä. Samaa teen esimerkiksi tietyille tv-sarjoille ja kirjoille, tv-sarjoista tulee mieleen erityisesti juuri House ja Dexter. Päälläni on harmillinen tapa ahmia mitä omituisimpia asioita matopelin tavoin, ja sulattaa niistä tuota sisältötiivistettä.

Totta puhuakseni en itsekään ymmärrä metodejani, ne vain ovat. Eilenkin huvittelin pähkäilemällä, että mikä oli todellinen syy sille, että päädyin väittämään Göran Porvalia kalaksi. Uiminen on aivan liian helppo selitys.

Mutta ainakin metodini on hyväntahtoinen, sillä taisin puolivahingossa antaa ND:lle laskutehtävän, jonka lopputuloksena luki "olet höpsö", ja ND:stä oli hauskaa laskea ja päätyä siihen lopputulokseen.
Tix

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Tix »

Hmm. Ilmeisesti olen täysin epäsympaattinen palstahahmo. Siinä on melkoinen juopa sympaattikseksi koettuun livehahmooni. En enää tiedä mitä roolia vetää, apuva!
Geetzu

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tix oot kauheen symppis, mut aika hyvin sä kyllä peität sen täällä. :D
Tix

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Tix »

Geetzu kirjoitti:Tix oot kauheen symppis, mut aika hyvin sä kyllä peität sen täällä. :D
No ei täs sit mitää hätää olekaan. 8)
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:Hmm. Ilmeisesti olen täysin epäsympaattinen palstahahmo. Siinä on melkoinen juopa sympaattikseksi koettuun livehahmooni. En enää tiedä mitä roolia vetää, apuva!
:P Jos plussaat minun antamani empatia- ja sympatiapisteet yhteen, ja jaat kokonaispisteet kahtia, saat lopputulokseksi keskiarvopisteet, jotka täsmäävät tuon nettitestin kanssa.

Ei perkele, alitajuntani taitaa olla paljon suurempi konna kuin olen itsekään tajunnut, metodini oli niin epäselvä itsellenikin, koska käytin eri metodeja eri henkilöiden kohdalla. Halusin selvästikin sanoa eri asioita eri henkilöille, ja noilla pisteillä se jostain syystä onnistui paljon paremmin kuin sanoilla.

Joten sinun ei Tix tarvitse olla huolissasi roolisi kanssa, et välttämättä oikeasti edes onnistu hämäämään minua kovin hyvin sympaattisuutesi suhteen. Jos onnistuisit ja oikeasti pitäisin sinua noin totaalisen epäsympaattisena, en vaivautuisi keskustelemaan kanssasi.

Halusin vain tuoda esille tarkemmin sen, miten sympatia ja empatia minun mielestäni sinulla menevät vähän sekaisin.

ND:llä taas loukkaantumista siitä höpsötempusta ei seurannut sen takia, koska oikeasti sanoin hänelle vain sen, että hän tajusi ajatukseni empatian ja sympatian välisestä erosta täydellisesti, ja koska hän on välillä pelottavan tarkkanäköinen, tajusi hän tarkoitukseni paremmin kuin minä itsekään.

Zebille puolestaan taisin haluta kertoa, että vaikka käsitykseni empaattisuudesta ominaisuutena ei olekaan loppujen lopuksi niin ihailtava kuin minkälaisena sitä yleensä pidetään, pidän Zebiä itseään varmaan jopa ihailtavampana kuin hän itse. Puhumattakaan siitä, että hänen kohdallaan nuo lukuni hyvin todennäköisesti pitävät paikkansa.
Herra Manala

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

En ole ton testin perusteella ainakaan ihminen. Ehkä korkeintaan Ylijumala, mutten ainakaan ihminen.

Angles
Your score: 18 out of 20
Average score for men: 15.1 out of 20
Average score for women: 13.3 out of 20

Spot the difference
Your score: 64%
Average score for men: 39%
Average score for women: 46%

Hands
You said your left thumb was on top when you clasped your hands together. This suggests the right half of your brain is dominant. Some studies theorise that as a right brain dominant person, you may excel in visual, spatial and intuitive processes.

Emotions and Systems
Your empathy score is: 12 out of 20
Average score for men: 7.9 out of 20
Average score for women: 10.6 out of 20

Your systemising score is: 19 out of 20
Average score for men: 12.5 out of 20
Average score for women: 8.0 out of 20

Eyes
Your score: 10 out of 10
Average score for men: 6.6 out of 10
Average score for women: 6.6 out of 10

Fingers
Right Hand: 0.97
Left Hand: 0.97
Average ratio for men: 0.982
Average ratio for women: 0.991

Faces
Your choices suggest you prefer more feminine faces.

3D shapes
Your score: 11 out of 12
Average score for men: 8.2 out of 12
Average score for women: 7.1 out of 12

Words
Your score: you associated 10 word(s) with grey and you named 12 word(s) that mean happy.
Average score for men: 11.4 words total
Average score for women: 12.4 words total

Ultimatum
If you had to split £50 with someone, you said you would demand £25.

---

No mitäkö tästä testistä sitten jäi käteen? No näemmä sen lisäksi että olen käytännössä kaikessa tavallisia kuolevaisia parempi, olen myös sekä nainen että insinööri.
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:En ole ton testin perusteella ainakaan ihminen. Ehkä korkeintaan Ylijumala, mutten ainakaan ihminen.

No mitäkö tästä testistä sitten jäi käteen? No näemmä sen lisäksi että olen käytännössä kaikessa tavallisia kuolevaisia parempi, olen myös sekä nainen että insinööri.
Tuli vähän sama fiilis, mistä syystä en halunnut postatakaan omia tuloksiani tänne. Siinä palikanpyöritystehtävässä tuli itse asiassa täydet pisteet siinäkin, kulmat ja tavaroiden järjestys olivat samoissa lukemissa kuin sinulla. Sormien pituussuhteissa 0,96 ja 0,94 tuntuivat lähinnä epäilyttäviltä tuloksina.

Koska kuvittelen sinun olevan utelias, annan minäkin sinulle hatusta vedetyt empatia- ja sympatiapisteet.

Manala: empatia 10 sympatia 15

Korkeat sympatiapisteet tulevat siitä, että saat piruilla esimerkiksi minulle sairauksistani. Jäin miettimään sitä Arskaketjussa mainitsemaani erityisoikeutta, sillä mielessä kävi silloin, että on kumma ettei minun tarvitse rakennella mitään henkisiä suojarakennelmia sinua vastaan, mutta syy on selvästikin se, että teet hyvin selväksi miten hyväntahtoinen todellisuudessa olet. Empatiapisteiden hieman alhaisempi taso puolestaan tulee siitä, että melko usein sinulta jää (tahallaan tai vahingossa) huomaamatta, että monille se hyväntahtoisuus ei mene perille.
Tix

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:miten hyväntahtoinen todellisuudessa olet.
Niinqu missä ulottuvuudessa? :shock:
prosessi

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
prosessi kirjoitti:miten hyväntahtoinen todellisuudessa olet.
Niinqu missä ulottuvuudessa? :shock:
Siinä samassa, jossa House on superempaattinen.

Millaisessa maailmassa minun pitäisi elää? Minä kun olen tyytyväinen tähän omaani, jossa Manala on hyväntahtoinen ja sinä paljon empaattisempi kuin luulet.
Herra Manala

Re: Errrooooooodginen iänestiys

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

3D-palikoinnissa olin hidas. Tein 10 ensimmäistä huolellisesti ja rauhassa naputellen kelloon katsomatta ja huomasin sitten viimiseen ruutuun mennessä mulla oli enää 10 sekuntia aikaa jäljellä. Sitten panikoin ratkaistuani ensimmäisen niistä viimeisestä kahdesta, ja valitsin ihan summamutikassa sen toisen, joka ilmeisesti meni väärin. Kuvittelin että aikaa olisi ollut enää 1-2 sekuntia jäljellä, vaikka todellisuudessa sitä oli jäljellä vielä 6 sekuntia. Ajantaju hämärtyy ihan ihmeellisesti kun aivot toimii "stressitilanteessa" ylikellotettuna.
Vastaa Viestiin