Paskahommat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Noniin; hieman aamuväittelyä kehiin!

Moni ihminen sanoo joitain tiettyjä hommia "paskahommiksi", vaikka työ voi toiselle olla mieleinen ja sillä tienaakin sen mitä tarvitsee.

Mikä on omasta mielestäsi "paskatyö"? Nyt en tarkoita näsäviisaita "no roskakuski ja loka-auton kuljettaja", vaan niitä töitä, mitä et ikinä itse koskaan tekisi yksinkertaisesti siitä syystä, että työt eivät omasta mielestäsi ole mieluisia, ovat selvästi koulutustasoasi/palkkatasoasi (mihin olet tottunut) matalampia ym. Monen mielestä jotkut työt jätetään opiskelijoille ja osa-aikaisille rahapulassa oleville ym. Kertokaa, vähän sutinaa!

(P.S. Paskanjauhannassa yleisviestien sijaan otsikon takia, duh)
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sitomohommat ovat paskahommia. Ja puhelintyö.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Sitomohommat ovat paskahommia. Ja puhelintyö.
Miksi?
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Sitomohommat ovat paskahommia. Ja puhelintyö.
Miksi?
No molempia oon joskus teininä tehnyt enkä kummastakaan tykännyt. Ite kysyit :P

Sitomotyö on sitä että seisot periaatteessa liukuhihnalla 8 h päivässä. Ei kiitos. Puhelintyössä tulee ainoastaan vitutus. Tosin sitä tein vain 2 päivää ja häivyin :D
Vihtahousu

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Kaikki ns. "liukuhihnahommat", joissa ei saa käyttää älyä tai luovuutta.

edit: lisätään vaikka klassinen banaanien laaduntarkkailijan työ, tehtaat olis aika ikävä työpaikka, tämä kaikki mutulla.
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 17.10.2007 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä oon tällä hetkellä aika paljolti paskahommissa; eläintenhoitajana minipalkalla yksityisessä löytöeläintalossa.

Toinen paskahomma mun mielestä olis mikä tahansa liukuhihna tehdastyö; tosin sillä ansaitsee paljon paremmin kuin keskivertosuomalainen. Paskahomma nyt sattuu olemaan sellainen työ, missä en viihtyisi ja jos joku toinen tekee sitä, niin ihmettelen että onko se hullu, vai vasta tulossa hulluksi.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elukka

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Postinjakaminen oli aito paskaduuni.
Kiirettä, räntää ja kiukkuisia asiakkaita.
("Vittu naapuri sai enemmän joulukortteja, valitan postin asiakaspalveluun!")
BettyB.

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Oon lapsena ollut orjatyössä poimimassa mansikoita, en tekisi sitä enää toiste. En myöskään toimisi teloittajana tai teurastajana. Kokemusta näistä kahdesta ei ole, mutta uskoisin etten niihin pystyisi.
Pyry-Matias

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Paskatyö määrittyy huonon palkan ja työn vaativuuden, sen puutteen ja työolosuhteiden mukaan mukaan. Paskatöitä ovat mm: monet siivoushommat, tosi monet palveluammattiduunit riippuen työpaikasta, äh en jaksa enempää luetella.
Bliss

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Monenlaisia hommia tehneenä... Myyntihommat ovat perseestä. Johtuu ehkä siitä, että mä en jaksa olla kiltti ja kiva työpäivän pituista aikaa tai sietää kahta vikisevää asiakasta peräkkäin.
Olen myynyt ruokaa, vaatteita, autoja ja kosmetiikkaa. Kaikki yhtä syvältä. Palkkakin on huono. Automyyjänä muut edut oli kyllä melko kivoja :P
Vihtahousu

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Vihtahousu kirjoitti:Kaikki ns. "liukuhihnahommat", joissa ei saa käyttää älyä tai luovuutta.
edit: lisätään vaikka klassinen banaanien laaduntarkkailijan työ, tehtaat olis aika ikävä työpaikka, tämä kaikki mutulla.
Elppis kirjoitti: Toinen paskahomma mun mielestä olis mikä tahansa liukuhihna tehdastyö;
:D
NuoriDaavid

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tänä aamuna olen tehnyt todellista paskahommaa: kolmeen eri otteeseen puhdistanut samaa koiranpaskaa kengästäni.
SaintJohnPerse

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

NuoriDaavid kirjoitti:Tänä aamuna olen tehnyt todellista paskahommaa: kolmeen eri otteeseen puhdistanut samaa koiranpaskaa kengästäni.
Olet lääkäri. Eikös paskojen pyyhkiminen kuulu hoitajille?
Geetzu

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

SaintJohnPerse kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tänä aamuna olen tehnyt todellista paskahommaa: kolmeen eri otteeseen puhdistanut samaa koiranpaskaa kengästäni.
Olet lääkäri. Eikös paskojen pyyhkiminen kuulu hoitajille?
Lakkouhan alla lääkäreiden on kouluttauduttava vaativimpiinkin hommiin.
elco

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja elco »

No esim. Johnson&Johnsonilla rectaalikuumemittareiden testausdivisioonassa.

Mutta vakavissaan: minun on vaikea kuvitella, että on muunkaanlaisia hommia. Kaikki jotka tunnen ovat jollain tasolla leipääntyneitä työhönsä. Tokihan siedettävä työympäristö, haasteet, korvaus yms. vähentävät tuskaa, mutta eivät kuitenkaan kokonaan sitä poista. Eittämättä on olemassa vähemmistö onnekkaita, jotka oikeasti pitävät työstään ja sitten on näitä itsetuntijashamaaneja ja muita friikkejä puolimieliä, jotka varmaan Johnson&Johnsonillakin olisivat ai-van täpinässä pyppy pystyssä joka aamu.

Käsi pydeen hep jokainen, joka tekisi samoja hommia samalla pieteetillä ilman korvausta. Itsetuntijadivisioona pidättäytyköön vastaamasta.
Viimeksi muokannut elco, 17.10.2007 9:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ninnithequeen

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SaintJohnPerse kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tänä aamuna olen tehnyt todellista paskahommaa: kolmeen eri otteeseen puhdistanut samaa koiranpaskaa kengästäni.
Olet lääkäri. Eikös paskojen pyyhkiminen kuulu hoitajille?
Vittu että repesin :rofl:
NuoriDaavid

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:No esim. Johnson&Johnsonilla rectaalikuumemittareiden testausdivisioonassa.

Mutta vakavissaan: minun on vaikea kuvitella, että on muunkaanlaisia hommia. Kaikki jotka tunnen ovat jollain tasolla leipääntyneitä työhönsä. Tokihan siedettävä työympäristö, haasteet, korvaus yms. vähentävät tuskaa, mutta eivät kuitenkaan kokonaan sitä poista. Eittämättä on olemassa vähemmistö onnekkaita, jotka oikeasti pitävät työstään ja sitten on näitä itsetuntijashamaaneja ja muita friikkejä puolimieliä, jotka varmaan Johnson&Johnsonillakin olisivat ai-van täpinässä pyppy pystyssä joka aamu.

Käsi pydeen hep jokainen, joka tekisi samoja hommia samalla pieteetillä ilman korvausta. Itsetuntijadivisioona pidättäytyköön vastaamasta.
Tämä on sanottu jo moneen kertaan: eihän työstä palkkaa maksettaisi, jos sitä huvikseen tekisi.

Jotkut hommat ovat kuitenkin paskempia kuin toiset.

Nuorena kesätöissä ikkunatehtaalla katkoin kittilistoja kuulosuojaimet päässä joka päivä kahdeksan tuntia. Työt alkoivat 07. Silloin vitutti joka aamu lähteä töihin. Nyt ei vituta.
William Somerset

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

NuoriDaavid kirjoitti:Tämä on sanottu jo moneen kertaan: eihän työstä palkkaa maksettaisi, jos sitä huvikseen tekisi.
Olen miettinyt, että jos joskus pääsisi kokeilemaan ammatikseen sitä, jonka kokee kaikkein mieluisimmaksi harrastuksekseen omalla vapaa-ajallaan, niin vieläköhän se työnteko alkaisi tuntumaan pakkopullalta ajan kanssa. En ole päässyt kokeilemaan ja tuskin koskaan pääsen, joten tämä jää minulle arvoitukseksi hautaan asti. Tai siis uurnaan. Tai minne vittuun meidän uskomattomat ikinä lykitäänkin kun viimeinenkin sulake on palanut.
Bliss

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

William Somerset kirjoitti:jos joskus pääsisi kokeilemaan ammatikseen sitä, jonka kokee kaikkein mieluisimmaksi harrastuksekseen omalla vapaa-ajallaan, niin vieläköhän se työnteko alkaisi tuntumaan pakkopullalta ajan kanssa
Kokeiltu. Kyllä se alkaa. Ja valitettavan nopeasti vieläpä :?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

William Somerset kirjoitti:Olen miettinyt, että jos joskus pääsisi kokeilemaan ammatikseen sitä, jonka kokee kaikkein mieluisimmaksi harrastuksekseen omalla vapaa-ajallaan, niin vieläköhän se työnteko alkaisi tuntumaan pakkopullalta ajan kanssa.
Pari vuotta pystyi tekemään, sitten ei enää polla kestänyt.


Vähemmän hurjassa nuoruudessani siirsin 14000 sähkösopimusta selluloosakäyttöliittymältä tietokantaan, muutama oli tehty 1800-luvulla. Ei hauskaa puuhaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin. Ja pakkohan se on tulla sanomaan, että kyllä tuo tarjoilijana olo ketuttaa myös. Mulkut, känniset asiakkaat "Mikshet shä myy mulle hääääh?" "Misssshä she shun shoittama takshi on shaatanan huorrra?" ja kaikkea muuta yhtä mukavaa. Vaan aika kultaa muistot. Paljon hyvääkin sieltä jäi. Iso kasa kavereita, ystäviä. Eilen viimeksi soitin yhdelle rakkaista pomoista vain kysyäkseni mitä kuuluu. Vaikka ihan mulkku sekin OLI, niin musta pidettiin huoli ja palkka oli kohallaan :D
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Paskahomma on tietysti sellainen missä likaa kätensä, nörttihommatkin voi olla paskaduunia, jos liikaa aikaa räkäpalloja ampua kattoon!

Harvapa tekee todella luovaa työtä kykyjensä mukaisesti. Ainoa luovuus useilla työssä on vain missä järjestyksessä latoo palikat tiskiin ja joissain hommissa ei ole kuin yksi tapa.

Ei esim. lääkärin ammattikaan ole luovaa työtä, harvapa keksii uuden sairauden joka päivä, jos edes kykenee tunnistamaan yhdenkään tämän päiväisistä? :wink:

Lakimies helpommin löutää aukkoja laintekstistä ja kykenee niitä luovasti käyttämään omaksi tai asiakkaan eli omaksi hyödykseen. Jos on huono siinä niinpaskaduuneja joutuu tekemään.

Voisi ajatella että esimerkiksi ruuanlaitto voisi olla luovaa työtä(Jamie) tai sitten paskaduunia snakarilla.

Voimme tietysti elää unelmaamme ja katsoa vaikka tosi luovaksi duuniksi LVI-hommat..
Pyyhin Netikettiin..
Edith

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Edith »

:h: paskahommat. Äitikin niistä aina varoitti, mutta niin vaan mä tahdon isona puhelinvaihteenhoitajaks. Vaiks mulla on ihan pian se korkeakoulututkinto! Kypsyysnäyte meni varmana läpi, enää se pitää saada virallisesti hyväksyttä ja täytettyä kaavake ja kaavake virallisesti hyväksytettyä! :cheer:
NuoriDaavid

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti::h: paskahommat. Äitikin niistä aina varoitti, mutta niin vaan mä tahdon isona puhelinvaihteenhoitajaks.
Puhelinvaihteenhoitajasta voi yletä Charlien enkeliksi!
Herra Manala

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kaikki mihin liittyy jollain tavalla sanat "palvelu" tai "myynti", on perseestä. Paskahommia joita en mielelläni tekisi, mutta kun on pakko.
Vastaa Viestiin