Paskahommat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Savannah

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Olen tehnyt aina opiskelun ohella kaikenlaisia pätkätöitä. En tosin mitään sellaista, jossa olisin voinut nähdä itseni työskentelevän eläkeikään asti. Jokaiselle työlle on tekijänsä. En osaa ajatella mitään työtä hanttihommana tai tarpeettomana. Palkka on korvausta menetystä vapaa-ajasta.
Zeb

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Herra Manala kirjoitti:Kaikki mihin liittyy jollain tavalla sanat "palvelu" tai "myynti", on perseestä.
Komppaan tätä.
Zeb

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Elppis kirjoitti:Mä oon tällä hetkellä aika paljolti paskahommissa; eläintenhoitajana minipalkalla yksityisessä löytöeläintalossa.
Mulle toi vois olla unelmaduuni, tosin ehkä sitä minipalkkaa lukuun ottamatta. Mut jos viihtyisi, niin sehän olisi melkein kuin harrastus. Pitäisi sitten enää potkia parempi puolisko paremmin palkattuihin hommiin 8)
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja brona »

Tää joutuu kans komppaamaan Manalaa, tosin leffalippujen myynti oli muina kuin ruuhka-aikoina ihan mukavaa. Kaikenlaisten lehtien ja mainosten jakaminen on syvältä, never again. Kaupan kassaksi en menisi ihan heti. Moni mieltää siivoamisen paskaduuniksi, mutta eipä ole valittamista. Aika pitkälti oma aikataulu, pääsee näkemään uusia paikkoja ja ihmisiä, liksakin on kohtalainen opiskelijalle. Toisaalta välillä stressaa pirusti saada homma rullaamaan, mutta itsepähän suostuin esimieheksi.
...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Savannah kirjoitti:En osaa ajatella mitään työtä hanttihommana tai tarpeettomana. Palkka on korvausta menetystä vapaa-ajasta.
Tähän tapaan, eikä mulle tarvii edes maksaa välttämättä paljon, jos tunnen tekeväni työtä jolla on tarkoitus, tai homma on niin yksinkertaista, ettei paljon tarvii päätä vaivata.

Tietenkin on töitä, joita en tekisi ainakaan mielelläni, mutta sekin johtuu enemmän siitä, että koen olevani huono tai sopimaton.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Oon ollut siivoojana, en menis enää. Siivosin baareja, hommat ei voi paljon pahentua....
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Savannah

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Georgina kirjoitti:Oon ollut siivoojana, en menis enää. Siivosin baareja, hommat ei voi paljon pahentua....
Olen joskus miettinyt, että baarien tai laivojen siivoojien työ on oman mittapuuni mukaan aika kamalaa, mutta hyvähän se vain on, että joku jaksaa niitäkin tehdä.
William Somerset

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Bluntly kirjoitti:Pari vuotta pystyi tekemään, sitten ei enää polla kestänyt.
Bliss kirjoitti:Kokeiltu. Kyllä se alkaa. Ja valitettavan nopeasti vieläpä :?
Jaa-a. En tiedä. Jos mulle maksettaisiin sama palkka virkistyskalastuksesta, kuin nykyisestä työstä, niin en miettisi kahta kertaa kumpaa tekisin mieluummin sen kahdeksan tuntia päivässä. Sana virkistyskalastus tarkoittaa minulle paljon muutakin kuin vain istumista niemen nokassa ongella. Sen avaamiseen en nyt ala, mutta valotan sen verran, että homma alkaa itse tehdyistä vieheistä maukkaasti tarjoiltuun illalliseen, tai miksei vaikka notskimättöön. Tätä nykyä minulla on siihen aivan liian harvoin mahdollisuus. Itsestähän se on kiinni, tiedän. Mutta noin ajatuksen tasolla; voisihan sitä toki siinä samassa toimittaa jotain ohjelmaa televisioon, kirjoittaa lehtiin artikkeleita välineistä, veneistä ja paikoista, enkä näin tässä ja nyt ajateltuna kokisi sitä mitenkään pakkopullana. Pää pilvissäkö? En tiä. Katsokaapa joskus ketkä näitä ohjelmia esimerkiksi televisioon toimittavat. Ihan tavallisia taatelintallaajia tuntuvat kaikki olevan.

Sama voisi päteä ehkä salibandyyn. Sekään ei olisi minulle pelkästään reikäpallon mätkimistä halleilla, vaan paljon muuta. No hauskahan näillä ajatuksilla on itseään kiusata, mutta ehkä se kuitenkin on parempi niin, että nämä ovat harrastuksia ja se palkka revitään edelleen selkänahasta.
Herra Manala

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Savannah kirjoitti:Jokaiselle työlle on tekijänsä. En osaa ajatella mitään työtä hanttihommana tai tarpeettomana.
En minäkään tarpeettomana, mutta itse-nöyryyttävänä kylläkin. En mä ajattele sitä ihmistä mäkkärin kassan takana tai pahvista rakennetun puhelinliittymämyyntistandin takana luuseriksi millään tavalla, mutta kyllä mua hävettäisi ihan vitusti olla siinä itse. Ne on jotain sellasia hommia joita en vaan yksinkertaisesti pystyisi tekemään.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Joitakin paskahommia on tullut tehtyä. Yhdestä voisin tässä tarkemmin avautua. Olin telakalla kerran kokoamassa suurlohkoja, kun muutakaan hommaa ei siihen väliin löytynyt. Oli loppusyksyä ja ilmat olivat tavanmukaisen koleita yleensä aina aamuisin. Työpäivä alkoi toisinaan hanskojen sulattamisella irti jäätyneestä kannesta kaasuhitsipillillä sekä sen jälkeen samaa mensetelmää käyttäen niiden kuivattamiseen. Kylmän nihkeät hanskat nolla-asteisessa ilmassa sekä viimaisessa tuulessa ei ole omiaan nostamaan aamutunnelmaa, mutta uusien hakeminen 1,5km päästä ei sekään innostanut kavuttuasi ne perkeleellisen jyrkät portaat sinne vitoskannelle.

Itse työ oli likaista, pölyistä, meluisaa sekä raskasta. Kymmeniä tonneja painavat lohkot piti asetella toistensa päälle millien tarkkuudella ja käytettävät välineet olivat järeitä kuljettaa sekä käyttää. Tilat olivat toisinaan ahtaat ja työskentelyasennot vähemmän ergonomisia. Sadeasu alkoi hiostaa jos sitä yritti käyttää, joten yleensä pikku sadekuurojen annettiin vaan kastella. Infernaalinen melu oli toisinaan jatkuvaa koko työpäivän. Kuulosuojaimia toki käytettiin mutta sekään ei onnistunut läheskään aina koska usein piti kuulla myös työkaverin ääntä. Harva osaa edes kuvitella sitä kakofoniaa joka syntyy kymmenien kulmahiomakoneiden rääkyessä sekä paiveilmavasaroiden takoessa kuonaa hitsisaumoilta samanaikaisesti metallisessa labyrintissa. Pahinta oli kuitenkin se jatkuva liiallinen kylmyys tai kuumuus. Jos fanittaa vaan toista edellämainituista kehottaisinkin hakeutumaan kyseiseen työhön vain kesällä tai talvella.

En muista että olisin tuota hommaa pitänyt tuolloin erityisen paskaduunina. Eihän se nyt mitään riemuniljahduksia aiheuttanut, mutta jotenkin se oli vaan.. no työtä. Jos nyt tulisi eteen pakkovalinta että lohkoja kasaamaan vai kaupan kassalle, niin telakan altaalle suunnistaisin tikkana.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Herra Manala kirjoitti:Kaikki mihin liittyy jollain tavalla sanat "palvelu" tai "myynti", on perseestä. Paskahommia joita en mielelläni tekisi, mutta kun on pakko.
Pakko ei oo kun kuolla.
Pyyhin Netikettiin..
NuoriDaavid

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

voyager2 kirjoitti:Telakkahommista.
Kuulosta todellakin v-mäiseltä hommalta. Kai siitä edes maksettiin hyvin?
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

NuoriDaavid kirjoitti:
voyager2 kirjoitti:Telakkahommista.
Kuulosta todellakin v-mäiseltä hommalta. Kai siitä edes maksettiin hyvin?
Riippuu ihan siitä mihin vertaa. Olin jo tuolloin valmis insinööri ja sain hiukan tuon jälkeen ihan oikeitakin alani hommia. Palkka oli kutakuinkin sama, sillä erotuksella että telakalla maksettiin ylitöistä prosentit. Kertoo sekä suhteellisen hyvistä "duunarin" palkoista Suomessa sekä suunnitelioiden huonoista.

Oikeasti kun ajattelee ihmisiä jotka tekee jotain tollasta duunia läpi elämänsä, niin ei osaa olla kateellinen vaikka siitä sitten maksettaisiinkin vähän paremmin. Trendi taitaa kuitenkin olla nykyään siihen suuntaan että enenevässä määrin noita koiranhommia telakalla tekevät ulkomaalaiset lainamiehet. Suomalaiset sitten möllöttävät kliinisillä lohkolinjoilla sisätiloissa vahtimassa robotteja.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mua ärsyttäisi sellainen työ, jossa tulisi olla jatkuvasti työnantajan ja asiakkaiden tavoitettavissa. Myöskään vuorotöitä en tekisi, ja arvostan suunnattomasti sitä, että työ on suoritettavissa kutakuinkin normaaliin aikaan, kuten kahdeksasta neljään. Paskaduuni olisi sellaista, jossa tuntisin etten saa käyttää ja näyttää kykyjäni. Ajatus työtä tehdessä olisi kutakuinkin "Oh boy, I could do so much better..:rolleyes:". Okei, välillä toista työtä tehdessäni koen tällaisia hetkiä, mutta enpä ole kyseiseltä alalta eläkeputkeen pyrkimässäkään ;)

Lisäksi olisi inhottavaa tehdä työtä pelkästään tai edes suurimmaksi osaksi tietokoneen äärellä, sillä mulle paikallaan istuminen, ruudun tuijottaminen ja monen tunnin naputtelu tekee aika zombiemaisen olon. Eikä tämä suinkaan tarkoita sitä, etten arvostaisi em. kaltaista työtä tekeviä, se vain ei ole minun teekuppini.
Prepare for the worstest.
Bliss

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

nowaysis kirjoitti:...
Sun piti opiskella :wink:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Keräsin hieman voimia koitosta varten ;) Nyt menin!1
Prepare for the worstest.
1108

Re: Paskahommat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Elppis kirjoitti:Mä oon tällä hetkellä aika paljolti paskahommissa; eläintenhoitajana minipalkalla yksityisessä löytöeläintalossa.
MUAH!

Ämmä pompotti onnesta kun pääsi duuniin niiden hyödyttömien lemmikkijätteiden pariin. Nyt märisee kun ei nappaakaan. Painu kortistoon tumputtaan jos ei kiinnosta työnteko.

Oma valinta, kato, ei kannata itkeä kun on paskat housussa.

EDIT:

Kuva

Ihan vaan vinkkinä.
Vastaa Viestiin