Lapset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Lapset ovat

ihmeitä
3
8%
lapsia, ei mitään sen enempää tai vähempää
7
18%
jotain mitä ei kannata puristaa, tai tulee kakkaa ja oksu
10
26%
kitschiä
0
Ei ääniä
pieniä ihmisiä
18
47%
 
Ääniä yhteensä: 38

Elukka

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:Vauvaa ei voi huijata, mikä tekee elämästä aika haasteellista.
No tämä selittää sen, minkä takia mukelo-pukelo aina naureskelee mulle vaipanvaihdon yhteydessä: Se on se homma minkä isikin osaa, joten oma olo on sen mukaisesti helpottunut, mikä taas heijastuu muklun suhtautumiseen.
mustanikki

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Onhan ne ihania. Muuttavat elämän ihan täysin, kun oma lapsi on syntynyt hän on aina kaikessa numero yksi.
Jokainen joka on vanhempi, allekirjoittaa varmasti tuon.
Ihmeellistä, miten niin pieni voi muuttaa kaiken niin suuresti.
Toisaalta, kun olet raskaan työpäivän jälkeen kaupassa ja ipana alkaa rääkyä naama punaisena karkkia kassajonossa tai saa muuten vaan itkupotkuraivarit jostain muusta syystä kuten vaikka siitä ettei nyt ostettukaan sitä uutta barbia, olet hetken sitä mieltä ettei se nyt välttämättä niin ihmeellinen olekaan ja että sen voisi lähettää timbuktuun seuraavalla lentokoneella.
Kuitenkaan et vaihtaisi hetkeäkään pois.

Se on vastuullinen ja haastava tehtävä kasvattaa lapsesta mallikansalainen. Olen sitä mieltä, että lapset ovat pieniä ihmisiä eivätkä ollenkaan sieltä tyhmimmästä päästä.
prosessi

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Oli ihan pakko vähän havainnollistaa, miten tuo mukelo oikein puhuu, vaikka kuvat ovatkin luvattoman huonoja kun en viitsinyt räpsiä salamalla silmiin toistuvasti:

Kuva
1108

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Inhoan niitä pikku paskoja. Ne aistivat läsnäoloni ja joko:

A) Paskantavat
B) Oksentavat
C) Itkevät

Normaalisti tekevät kaikkia yhdessä ja tulos on kaaos.

En ymmärrä kuka saatana haluaa ylipäätänsä mokomaa pikku paskaa elämäänsä, käyttäkää kortonkia. Vituillaan muutenkin maailma niin sitten tähän kaikkeen paskaan vielä puskette lapsia.

NiiQ HALOO!!!!
prosessi

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja prosessi »

1108 kirjoitti:Ne aistivat läsnäoloni
Tuo on kieltämättä aika pelottavaa, varsinkin kun ne aistivat myös poissaolon nukkuessaan.
Edith

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Edith »

prosessi kirjoitti:tuo mukelo
Teidän mukelo on kyllä ihan super!
Geetzu

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ihana kuvasarja! :D
William Somerset

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

mustanikki kirjoitti:Muuttavat elämän ihan täysin, kun oma lapsi on syntynyt hän on aina kaikessa numero yksi.
Jokainen joka on vanhempi, allekirjoittaa varmasti tuon.
En allekirjoita. Vaikuttaa vahvasti ensimmäisen lapsen ongelmalta, tai vaihtoehtoisesti iltatähdeltä. Ei näin. Lapsi on osa perhettä, ei numero yksi, ei kaksi, eikä muutakaan. Vaatii tietenkin enemmän huomiota kuin muut, etenkin siinä vaiheessa kun kun ei itse vielä osaa - pysty - kykene. Ei lasta pidä nostaa jalustalle, vaan ottaa mukaan siihen perheen rytmiin yhtenä tasa-arvoisena osana.
Zeb

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

William Somerset kirjoitti:Vaikuttaa vahvasti ensimmäisen lapsen ongelmalta, tai vaihtoehtoisesti iltatähdeltä. Ei näin. Lapsi on osa perhettä, ei numero yksi, ei kaksi, eikä muutakaan.
Öh, ja sitten on vielä nämä ainoat lapset 8)
Bliss

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Zeb kirjoitti: Öh, ja sitten on vielä nämä ainoat lapset 8)
Mitenhän tuon ainoan lapsen sais tasapainoiseksi ihmiseksi. Kamala kohtalo pojalle asua kahdestaan äidin kanssa. Lisää lapsia on vähän heikko hankkia yksinään :D
Zeb

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Bliss kirjoitti:Mitenhän tuon ainoan lapsen sais tasapainoiseksi ihmiseksi.
Köh, älä kysy vinkkejä ainakaan multa. Olen nimittäin se tasapainoton ainoa lapsi joka vielä suunnittelee tekevänsä tähän maailmaan yhden sellaisen lisää. Niin kerrassaan hirviää olla sekä se ensimmäinen että se viimeinen!
Bliss

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Zeb kirjoitti: Köh, älä kysy vinkkejä ainakaan multa.
Kunhan pohdiskelin :D
Pitänee yrittää tehdä lisää lapsia. Kiinnostaisko ketään?? :roll:
William Somerset

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Zeb kirjoitti:Öh, ja sitten on vielä nämä ainoat lapset 8)
No niin, no. Tuon naulan kantaan minäkin yritin osua. Kävi kauhea tuuli eikä osumaa sattunut. Väitän, että ongelma on tässä tammattoman päivän testosteronitasossa. Elvistele sinä nyt siinä sitten.

Offtopic: Tulipas tässä salilta kotiin ajellessa yksi juttu mieleen. Nää on just näitä juttuja jonka jälkeen tekee mieli poistua palstalta. Tarkoitan kun palstan jutut tunkeutuvat päivän muuhun rytmiin. Esittäisin sinulle kysymyksen. Olen antanut itseni ymmärtää, että sinulla voisi olla omakohtaisia kokemuksia kilteistä miehistä. Miten määrittelisit kiltin miehen? Millainen hän on? Mitkä ovat kiltin miehen hyvät puolet esimerkiksi verrattuna renttuun ja mitkä taas huonot puolet?
prosessi

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja prosessi »

William Somerset kirjoitti:Mitkä ovat kiltin miehen hyvät puolet esimerkiksi verrattuna renttuun ja mitkä taas huonot puolet?
Eivät kai kiltti ja renttu ole vastakohtia?
William Somerset

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

prosessi kirjoitti:
William Somerset kirjoitti:Mitkä ovat kiltin miehen hyvät puolet esimerkiksi verrattuna renttuun ja mitkä taas huonot puolet?
Eivät kai kiltti ja renttu ole vastakohtia?
Melko yleinen vastakkainasettelu minusta. Saat toki korvata sanan renttu haluamallasi sanalla. Millä muuten korvaisit tuon?
BettyB.

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

William Somerset kirjoitti: Millä muuten korvaisit tuon?
Kiltin vastakohta on tietysti tuhma. Uh, nyt tekiskin mieli yhtä tuhmaa poikaa... tai miks ei kahtakin.
William Somerset

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

BettyB. kirjoitti:tai miks ei kahtakin.
No tosta toisesta nyt ei ole vielä mihinkään, sitä paitsi hän nukkuu, mutta mä olisin valmis sekunnissa. Lämmitin jo paikan sulle tuohon viereeni valmiiksi... Oottelen nyt tässä...
BettyB.

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

William Somerset kirjoitti:No tosta toisesta nyt ei ole vielä mihinkään, sitä paitsi hän nukkuu, mutta mä olisin valmis sekunnissa. Lämmitin jo paikan sulle tuohon viereeni valmiiksi... Oottelen nyt tässä...
No ei kai se auta ku hypätä pikkumustaan ja panna huristellen. Kolme varttii!
William Somerset

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

BettyB. kirjoitti:pikkumustaan
Hyvä. Älä turhaan paa sen enempää päälleskää. Mä revin ne pois kuitenkin ku tuut tohon oven taakse. Ei tartte sitten aamulla lähteä uusia vaatteita ostamaan...
prosessi

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja prosessi »

William Somerset kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Eivät kai kiltti ja renttu ole vastakohtia?
Melko yleinen vastakkainasettelu minusta. Saat toki korvata sanan renttu haluamallasi sanalla. Millä muuten korvaisit tuon?
Tuli vain mieleeni kun mielestäni joskus villissä nuoruudessani tapailin erästä kilttiä renttua. Mutta minä siis miellän kiltteyden jonkinlaiseksi myötäilevyydeksi ja haluttomuudeksi joutua konflikteihin, ja jonka avulla lähinnä vältetään tulikiven katku. Se tekee tietysti elämästä sujuvampaa ja suojelee tehokkaasti suuremmalta mielipahalta, ja sopiikin siksi paremmin suurimmalle osalle ihmisistä.

Tuolta pohjalta jos lähtee liikkeelle, niin kiltin vastakohta voisi olla vaativa. Parisuhde tällaisen ihmisen kanssa on varmasti hankalampi, pahimmillaan jopa hermoja raastava, mutta voi myös vastapainona olla hyvinkin mielenkiintoinen.

Rentun vastakohtana taas pitäisin kunnollista, joista kumpikin voi olla joko kiltti tai vaativa.
Zeb

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Mutta minä siis miellän kiltteyden jonkinlaiseksi myötäilevyydeksi ja haluttomuudeksi joutua konflikteihin, ja jonka avulla lähinnä vältetään tulikiven katku. Se tekee tietysti elämästä sujuvampaa ja suojelee tehokkaasti suuremmalta mielipahalta, ja sopiikin siksi paremmin suurimmalle osalle ihmisistä.

Tuolta pohjalta jos lähtee liikkeelle, niin kiltin vastakohta voisi olla vaativa. Parisuhde tällaisen ihmisen kanssa on varmasti hankalampi, pahimmillaan jopa hermoja raastava, mutta voi myös vastapainona olla hyvinkin mielenkiintoinen.
Eijeijei! Tuo sinun kiltteys-juttu on rohkeuden puutetta, pelkuruutta. Kiltteys minusta hyväntahtoisuutta, ja korkeintaan haluttomuutta joutua tarpeettomiin konflikteihin. Mielestäni esimerkiksi minä olen yhtä aikaa sekä kiltti että vaativa (tosin tätä vain tietyissä harvoissa perusasioissa).
Rentun vastakohtana taas pitäisin kunnollista.
Tästä taidan olla osapuilleen samaa mieltä.
William Somerset

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

prosessi kirjoitti:Tuolta pohjalta jos lähtee liikkeelle, niin kiltin vastakohta voisi olla vaativa. Parisuhde tällaisen ihmisen kanssa on varmasti hankalampi, pahimmillaan jopa hermoja raastava, mutta voi myös vastapainona olla hyvinkin mielenkiintoinen.
Näin minäkin sen olen mieltänyt, siis että se vastakohta on vaativa. Niin se on, ainakin minun kohdalla. Se ei tarkoita että olisin joo joo -mies. Aika ehdoton sana tuo 'vaatii'. Toimii hyvin esimies ja palkollinen -suhteessa, mutta entäs parisuhteessa? Mikä tekee parisuhteen ajoittain mielenkiintoiseksi silloin kuin toinen osapuoli on hyvin vaativa, tai miksei molemmat osapuolet? Miten sana vaativa suhtautuu sanaan ehdoton?
Zeb

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

William Somerset kirjoitti:Miten sana vaativa suhtautuu sanaan ehdoton?
Vaativa on sellainen joka on ehdoton kovin monessa asiassa. Ehkä tuo ehdoton olikin se mitä itse enemmän edustan, mutta enemmänkin niin, että on muutama perusjuttu josta suhteessa ollessa ei voi joustaa, ja nämä muutamat jutut on hyvä tuoda esiin ennen kuin mitään varsinaista suhdetta on ehtinyt syntyäkään, ts. koko suhdetta ei synny, elleivät nämä perusasiat ole kunnossa.
William Somerset

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Zeb kirjoitti:perusjuttu josta suhteessa ollessa ei voi joustaa, ja nämä muutamat jutut on hyvä tuoda esiin ennen kuin mitään varsinaista suhdetta on ehtinyt syntyäkään, ts. koko suhdetta ei synny, elleivät nämä perusasiat ole kunnossa.
Itse en sanoisi että kumpikaan osapuoli on ehdoton silloin, kun on kyse perusasioista. Kuten sanoit; parisuhdetta ei synny jos perusasiat eivär ole kunnossa. Rajanveto on toki hankalaa - mikä on peruskauraa ja mikä pilkun viilaamista. Olisiko kiltteys silloin sitä, että hyväksyy toisen ehdottomuuden asoissa jotka eivät ole peruskauraa? Tiedostaako silloin tämä ehdoton osapuoli, että nyt ei ole kyse pelkästä peruskaurasta, vaan siitä, että toienen osapuoli joustaa kiltteyttään?
prosessi

Re: Lapset

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Eijeijei! Tuo sinun kiltteys-juttu on rohkeuden puutetta, pelkuruutta. Kiltteys minusta hyväntahtoisuutta, ja korkeintaan haluttomuutta joutua tarpeettomiin konflikteihin. Mielestäni esimerkiksi minä olen yhtä aikaa sekä kiltti että vaativa (tosin tätä vain tietyissä harvoissa perusasioissa).
Ei kai kukaan ole jotain tiettyä ihan sataprosenttisesti, ihmiset eivät ole ihan noin yksioikoisia kuin nuo sanat edellyttäisivät.
Vastaa Viestiin