Lauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SaintJohnPerse kirjoitti:Olen suvun "ainoa mies", joka veisi sukua "eteenpäin"
Muut ne on älynny jo steriloida?
SaintJohnPerse

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

ninnithequeen kirjoitti:
SaintJohnPerse kirjoitti:Olen suvun "ainoa mies", joka veisi sukua "eteenpäin"
Muut ne on älynny jo steriloida?
Isäni oli ainoa poika ja minä olen isäni ainoa poika.

Mutta olen kyllä ajatellut piuhojen poikkasemista... Suvun jatkaminen ei ole minulle kovin tärkeää (enkä erityisesti pidän lapsista)
safi

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja safi »

Talvirenkulit tuli vaihdettua + auto pestyä ja vahattua. Nyt ei suola pääse niin helposti tekemään tuhojaan. Paskamaista oli ajaa reilu 50km kesärenkailla. Tiellä pysyttiin ihan hyvin, mutta pysähtyminen tai liikkeelle lähtö ei aina sujunut ihan suunnitelmien mukaan.

Päivän piristys. Mutsi oli nähnyt entisen ukkoni vuodelta miekka ja kivi jossain ohjelmassa ja häntä haastateltiin loppuun palamisesta tai jostain sellaisesta. Heh ihan oikein sille idiootille...ihan nauratti : ) Omaisuuttakin oli mennyt ilmeisesti myyntiin aika tavalla, koska ei muuten olisi kyennyt selviämään veloistaan. Vahingonilo se paras ilo... ainakin tässä tapauksessa.
ninnithequeen

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

safi kirjoitti:Päivän piristys. Mutsi oli nähnyt entisen ukkoni vuodelta miekka ja kivi jossain ohjelmassa ja häntä haastateltiin loppuun palamisesta tai jostain sellaisesta. Heh ihan oikein sille idiootille...ihan nauratti : ) Omaisuuttakin oli mennyt ilmeisesti myyntiin aika tavalla, koska ei muuten olisi kyennyt selviämään veloistaan. Vahingonilo se paras ilo... ainakin tässä tapauksessa.
Oliks tää se jonka sängyn pistit päreiksi :D
safi

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja safi »

ninnithequeen kirjoitti: Oliks tää se jonka sängyn pistit päreiksi :D
Jep sama tyyppi.
Googlebot

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Zeb kirjoitti:Dääm, kahdeksan päivää flunssaa, joka edelleen hyvinkin voimissaan, minä kohta en. Suunnitelma A: Odotan vielä kolme päivää ja jos ei sitten ala parantua niin imuroin kaapistani jonkun randomantibioottikuurin vaikkapa poskiontelotulehduksen varalta.
Sanos nyt ammattilaisena, mitä antidiootit auttavat flunssan torjunnassa? Eikö flunssa ole virustauti, eikä antibiooteilla (sen enempää kuin wanhan kansan suosimalla valkosipulilla) ole toivottavaa tai siis mitään vaikutusta viruksiin? En tajua.


Käyty Digiexpossa. Onneksi olin ilmaislipulla liikenteessä koska kuten otaksuinkin, vajaassa tunnissa kaikki näkemisen arvoinen oli nähty moneen kertaan. SkiExpoon en edes jaksanut vaivautua.

Omat kiinnostuksenaiheeni:

- Kaikki esitellyt PS3- ja XBox360-pelit olivat pikaisella näkemisellä ja pelailemisella hohhoijaa-tasoa. Ei vain jaksa, mikään ei innostanut (pettymys oli erityisesti se että Gran Turismo 5 previkka ei herättänyt intohimoja, näyttikin ihan PS2-peliltä). Ihan hienot grafiikat kyllä uutuuskonsoleilla, eipä niitä juurikaan erota parhaimmista PC-peleistäkään grafiikan osalta.

- Miksi harvoja PC-pelejä esiteltiin alitehoisilla koneilla? Crysis-demo pyöri kolmella koneella varmaan 5-10 fps nopeudella. Saa sitä detaljitasoa laskeakin jos ei puhti riitä. Kyseinen esitys hitaine grafiikoineen ei herättänyt ostohaluja, huono demoamismenetelmä. Eipä oikein ollut kovin kiinnostavia PC-pelejäkään esillä, olisivat vaikka laittaneet jotain viimeisimpiä simulaattoreita tai strategiapelejä esille. Pelkkää FPS:ää tai konsolikäännöksiä, ja niitäkin vähän.

- Messuilla olisin voinut koittaa pitkäaikaista haavettani eli nyrkkeillä Eva Wahlströmiä vastaan messualueen ständillä, tosin Nintendo Wii:n nyrkkeilypelin kautta. Evan kokeneisuuden huomasi jo tuossa pelissäkin, siinä missä vastustaja huiteli minkä kerkesi, Eva piti suojauksen ja napsi pisteitä toisen avonaisista kohdista tarkoilla lyönneillä.

- Messujen paras (erityisesti tämä). Olen ollut ihan ulkona nykyaikaisista ompelu- ja kirjontasysteemeistä. Jumankavita, tuollaisen masiinan minäkin haluan! Joululahjatoivelistani meni uusiksi. Ompelukone kirjailee kankaalle USB-tikulla olevista kuvioista ja kuvista hienoja luomuksia lähes automaattisesti. Jehna. Jukran pujut. Jukupliut. Kirjailisin varmaan kaikkiin puuvillaisiin kaulus- ja T-paitoihini ties mitä tribaaleja ja värikkäitä louhikäärmeitä, eipä edes tarvisisi riisua paitaansa näyttääkseen muille tatskoja.

Esillä oli malleja useilta valmistajilta, mutta Pfaffin tuotteet vaikuttivat edistyneimmiltä. Hintoja en äkkiseltään saanut selville, joidenkin muiden valmistajien mallit liikkuivat kai parissa tonnissa.
Viimeksi muokannut Googlebot, 03.11.2007 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Googlebot

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Vaola kirjoitti:Eli mä sain viimeksi elokuussa flunssaan antibiootteja, koska flunssa oli pitkittynyt. Lääkäri selitti että virukset luovat otollisen pohjan bakteereille, jolloin on hyvin yleistä että virusten hellitettyä flunssa pitkittyy bakteeritulehduksena. Mikä taas on sitten hoidettavissa antibiootein.
Kuulostaa hyvältä selitykseltä, mutta sitten taas jotkut lääkärit sanovat että antibiootit saattavat nimenomaan voimistaa flunssan bakteeriperäisiä jälkitauteja.

Ota siitä sitten selvää. Ehkä antibiootteja otetaan vain flunssan pitkittyessä, jos on oletettavissa että poteminen johtuu enää bakteeriperäisistä jälkijutskista? :think:

EDIT: Plääh, no just tuonhan Vaola jo tuossa totesikin. Koin kuitenkin omaehtoista oivaltamisen riemua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei sitten suostunut XP pelittämään kun vaihtoi hiukan kamaa koneen sisuksiin eli wintoosan uudelleenasennus edessä, Taas kerran.

Taidan ottan naukun vitutukseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Zeb

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Googlebot kirjoitti:Sanos nyt ammattilaisena, mitä antidiootit auttavat flunssan torjunnassa? Eikö flunssa ole virustauti, eikä antibiooteilla (sen enempää kuin wanhan kansan suosimalla valkosipulilla) ole toivottavaa tai siis mitään vaikutusta viruksiin? En tajua.
Kivaa, pääsen kerrankin pätemään 8)

Olet oikeassa siinä että flunssa on virustauti, johon antibiootit eivät auta. Kuitenkin, jos flunssa kestää lähemmäs kaksi viikkoa (ja erityisesti jos kuume nousee uudelleen kerran jo laskettuaan), on syytä epäillä virustaudin seurauksena kehittynyttä bakteeritautia, ns. jälkitautia, joka voi olla esim. poskiontelotulehdus, bakteerin aiheuttama keuhkoputken tulehdus tai bakteerin aiheuttama korvatulehdus, joskus jopa keuhkokuume. Näihin bakteeritauteihin antibiootit auttavat. Me lääkärithän emme ihan helpolla mene lääkäriin, joten diagnosoimme itse itseltämme mahdollisuuksien mukaan eri vaivat ja imuroimme ehkä sitten sopivimmaksi katsomamme tropin omasta komerosta.

Oletko nyt tyytyväinen Zeb-tädin tarjoilemaan vastaukseen?
Zeb

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Googlebot kirjoitti:EDIT: Plääh, no just tuonhan Vaola jo tuossa totesikin. Koin kuitenkin omaehtoista oivaltamisen riemua.
Plääh itsellesi, en päässytkään pätemään kun te mokomat ehditte ensin :D
Zeb

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vaola kirjoitti:Eli mä sain viimeksi elokuussa flunssaan antibiootteja, koska flunssa oli pitkittynyt. Lääkäri selitti että virukset luovat otollisen pohjan bakteereille, jolloin on hyvin yleistä että virusten hellitettyä flunssa pitkittyy bakteeritulehduksena. Mikä taas on sitten hoidettavissa antibiootein.

Oliko se jotenkin näin, vai muistanko väärin?
Juuri näin, olet ollut oikein hyvä oppilas! :) Virukset ensin rikkovat limakalvot ja luovat kaikki paikat täyteen räkää ja tässä kasvualustassa sitten myös bakteerit pääsevät muhimaan ja lisääntymään.
Zeb

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Lisäksi uskon todennäköisyyksiin, ja jos vaihtoehdot ovat, että joko itse olen tullut hulluksi tai vaihtoehtoisesti lähes koko maailma, niin kyllä se oma hulluus taitaa olla aika lailla todennäköisempää.
Tuo varmaan pitää paikkansa, mutta en usko, että olet koko maailman kanssa eri linjoilla. Minusta ainakin puhelet ihan järkeviä, joten ehkä minunkin pitäisi sitten vaihtaa titteliä... 8)
Googlebot

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Mikä superflunssa muuten nyt on liikenteessä? Työkaverikin oli viikonlopun ja kolme arkipoissaolopäivää kipeänä. Ehdin jo epäillä onko kyseessä influenssa tms. kun niin pitkään kestää.

Mutta nyt lähden käymään synttäreillä.
ninnithequeen

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä luulin jo parantuneeni flunssasta, mutta alkoi uudestaan. Ärsyttävää lievää kuumetta koko ajan :?
prosessi

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Lisäksi uskon todennäköisyyksiin, ja jos vaihtoehdot ovat, että joko itse olen tullut hulluksi tai vaihtoehtoisesti lähes koko maailma, niin kyllä se oma hulluus taitaa olla aika lailla todennäköisempää.
Tuo varmaan pitää paikkansa, mutta en usko, että olet koko maailman kanssa eri linjoilla. Minusta ainakin puhelet ihan järkeviä, joten ehkä minunkin pitäisi sitten vaihtaa titteliä... 8)
Pieniä pelkoja minulla on senkin suhteen, että se osa maailmaa, joka on minun kanssani samoilla linjoilla, saattaa koostua alter egoistani. En ole tottunut siihen, että kukaan koskaan missään olisi samoilla linjoilla kanssani.
prosessi

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vaola kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Pieniä pelkoja minulla on senkin suhteen, että se osa maailmaa, joka on minun kanssani samoilla linjoilla, saattaa koostua alter egoistani. En ole tottunut siihen, että kukaan koskaan missään olisi samoilla linjoilla kanssani.
Ajattele asiaa niin, että me kaikki olemme alkujamme samaa orgaanista ketjua. Siten voit nähdä itsesi kaikessa ympärillä olevassa - ohi ajavissa autoissa, rakennusten betoniseinissä, lumessa joka maahan putoaa...

(Okei, se lääkitys...)
Ongelmani taitaa kyllä olla juuri päinvastainen, minulla on taipumusta nähdä kaikki ympärillä oleva itsessäni. Olen vähän ihan kaikkea, mutta mitään ei ole kovin paljon, ihan sen takia, ettei se kaikki mahtuisi minuun.
Enttu

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Kiva huomata että muutkin potee flunssaa, pää ollut täynnä räkää tiistaista asti,nyt viidettä päivää ... kuumetta ei ole
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: ...wintoosan uudelleenasennus edessä,
Wintoosan korjaustoiminto osasikin hoitaa ongelma. Ja lihakeitostakin tuli oikein makoisaa. Happy happy joy joy, elämä luistaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Savannah

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Alkaa tuntua, että olen pikkuhiljaa palautunut viime viikosta. Tämän päivän hyvä puoli on ollut se, että olen saanut nukkua tarpeeksi, mutta valitettavasti en ole sen takia edes vilkaissut koulu-tai työpapereita. Ehdin huomennakin, tänään vain juon teetä ja rentoudun niin jaksan paahtaa ensi viikolla.
prosessi

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Savannah kirjoitti:Alkaa tuntua, että olen pikkuhiljaa palautunut viime viikosta. Tämän päivän hyvä puoli on ollut se, että olen saanut nukkua tarpeeksi, mutta valitettavasti en ole sen takia edes vilkaissut koulu-tai työpapereita. Ehdin huomennakin, tänään vain juon teetä ja rentoudun niin jaksan paahtaa ensi viikolla.
Olet käristänyt minut jo hiileksi, joten paahtaminen tuskin enää on tarkoituksenmukaista. Välillä kandee vaihtaa työtehtävää.
Savannah

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Savannah »

prosessi kirjoitti: Olet käristänyt minut jo hiileksi, joten paahtaminen tuskin enää on tarkoituksenmukaista. Välillä kandee vaihtaa työtehtävää.
Hups. Noh kaikelle on aikansa, jopa paahtamiselle.
BettyB.

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Oi, oon niin onnellinen mun uudesta läppäristä joka muistaa kaikki salasanat ihkusti, ja ne saa kaikki tonne sormenjälkitunnistimen alle tosi näppärästi. Nyt vaan pelottaa että mafia sieppaa mut ja katkasee mun salasanasormen, päästäkseen esim. ryöstämään mun Travian-kylän. Iih, tekniikka on kyllä hieno asia!

Mulle tulee tänään sijoitukseen siskon lasten kani perheessä puhjenneen allergian takia. Mä en voi sitä lopullisesti pitää, johtuen työmatkoista ynnä muusta epäsäännöllisestä elämästä, joten kanille pitäisi löytää uusi koti. Halukkaita? Kani on supersöpö, joku sellanen harjaskani (?) vitivalkoisella pörröturkilla ja mustilla silmänympäryksillä.

Edit: no nysse jussi tuli. Se on siis leijonanharjaskani, ikää 6kk, poika ja ihanan pinkit korvat :h:
Viimeksi muokannut BettyB., 03.11.2007 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Asiaankuuluva masennus-vaihe on iskenyt :x Ei ollenkaan mukavaa! Vituttaa ja itsesääli on katossa.

Onneksi äidin voisilmäpullat on nameja, ja siskontyttö jaksaa naurattaa.

Hmph..
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Talvirenkaat vaihdatettu, käyty syömässä äidin luona, sauna lämpiämässä... Kaikki hyvin, jotain puuttuu, mutta mitä?
Googlebot

Re: Lauantai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Bliss kirjoitti:Talvirenkaat vaihdatettu, käyty syömässä äidin luona, sauna lämpiämässä... Kaikki hyvin, jotain puuttuu, mutta mitä?
Saunakaljat! :doh: Unohdit ostaa ne! Onko Teboil tai joku muu paikka vielä auki? Pakko olla!
Viimeksi muokannut Googlebot, 03.11.2007 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin