PyöräilyPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pikkusiskoni kysyi eilen, että minkälainen lapsi hän oikein oli. Mietin pitkään, ja kerroin sitten siitä, kun opetin hänet pyöräilemään. Normaali tapahan on, että lapselle luvataan pitää kiinni pyörän tarakasta, ja sitten täydessä vauhdissa päästetään irti salaa. Minäkin toimin noin, ja pikkusisko pyöräilikin pitkään omin avuin ja pysähtyikin kaatumatta. Vasta sen jälkeen hän huomasi, että minä olin jäänyt kauas taakse. Lopputuloksena ei kuitenkaan ollut ilo onnistuneesta suorituksesta, vaan sen sijaan sisko työnsi pyörän ojaan ja tuli vihaisen syyttävästi luokseni sanomaan "sä huijasit mua, ei niin saa tehdä". Sellainen lapsi hän oli.

Kerrottuani hänelle tuon tapauksen hän totesi itsekin muistavansa sen, koska se oli ollut niin totaalisen kauhea kokemus. Se luotettava isosisko, joka aina kertoi asiat niin kuin ne ovat, eikä kaunistellut mitään, saattoikin olla jotain ihan muuta. Yritin selitellä tekemisiäni sillä, että tuo on se tavallinen tapa opettaa pyöräily, mutta selittäessäni kuulin itsekin, miten falskilta se kuulosti. Lopulta en voinut muuta kuin pyytää anteeksi ja luvata, etten enää ikinä huijaa häntä. Se lupaus on myös pitänyt.

Nyt vain mietityttää, että jos mukelosta kasvaa samankaltainen kuin pikkusiskostani, ei häntäkään saa huijata pyöräilyn opettamisen yhteydessä, joten jossain vaiheessa pitäisi osata kehittää jokin muu taktiikka itseluottamuksen nostatukseen. Vaikeaa.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Kiva kiva, viikonloppu edessä, ja todella lähden töistä 12.30 kuten saan, että ehdin 13.30 junaan. Aamuvuorossa on puolensa, taas on jo tunti "töitä" takana.. =).. (suomennus = kahvikupillinen ja piparit kälätyksen ohella - vaikka kälätys olikin työksi verrattavaa)
Yleinen mielipide = Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; p**** on hyvää... =D
Mulli75

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Huomenta !

TOKA TPK ?!

Oikein nimetty ketju, tulin pyörällä töihin.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

prosessi kirjoitti:


Kerrottuani hänelle tuon tapauksen hän totesi itsekin muistavansa sen, koska se oli ollut niin totaalisen kauhea kokemus. Se luotettava isosisko, joka aina kertoi asiat niin kuin ne ovat, eikä kaunistellut mitään, saattoikin olla jotain ihan muuta. Yritin selitellä tekemisiäni sillä, että tuo on se tavallinen tapa opettaa pyöräily, mutta selittäessäni kuulin itsekin, miten falskilta se kuulosti. Lopulta en voinut muuta kuin pyytää anteeksi ja luvata, etten enää ikinä huijaa häntä. Se lupaus on myös pitänyt.
Hmmm.. uskon totuuteen ja rehellisyyteen, mutta uskon myös että ihmiset joihin luotan tekevät kuten näkevät että minulle olisi parasta- ja siksi sallin ja hyväksyn ettei minulle kerrota kaikkea, ja jos he "huijaavat", he eivät tee sitä pahantahtoisuuttaan, vaan päinvastoin. Minun ei tarvitse tietää kaikkea, eikä kontrolloida kaikkea.. sitähän luottamus muihin on.

Lapselta ymmärrän tuon kuvaamasi mustavalkoisuuden mutta .. Ennemmin valitsen ystävikseni sellaisia jotka hahmottavat, ja ymmärtävät mitä tarkoitan ja toimivat siten itsekin.

Eli vähän kuin että onko leivät varastaminen nälkään sallittua.. lapsen mielestä kaikki varastaminen on kiellettyä, aikuiselle oikein ja väärin ratkaisun tekeminen ei ole niin helppoa.
Yleinen mielipide = Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; p**** on hyvää... =D
Vihtahousu

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Huoment, töis. Varmaan saattaa väsyttää tänään, kävin koisaa yhdeltä.
ninnithequeen

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Huoment huoment vaan juu. Hitto ku on pimeetä :(
Duckzilla

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Huomenta. Perjantaityyliin on sählyä aamusta. Jee. Nyt on ranne parantunut jo sen verran että sitä jo uskaltaa pelata.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Huomenta! Pimiää on juu, ja väsyttää täälläkin päässä. Ja tänään piti olla vielä maailman mahtavin shoppailupäivä..
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Savannah

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Perjantaiiiiiiiiih! Jeah 8)
Vihtahousu

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Jaha, kuulin just että Damissa on tällä hetkellä tuulta 40ms ja vedenpinta noussut jo 3,5m. Vissiin sunnuntaina sieltä saapuva vene on myöhässä, jos se uskalsi lähteä satamasta. Näyttää täälläkin päin tuulevan merellä, tietää taas sitä että pienimmät purkit myöhästyy ja paljon. Ens viikolla riittää hommaa sit...
milli

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

Töissä!

Mä en tiedä mitä tehdä ihmisen kanssa joka ei ymmärrä eitä. Alan kohta itkeä.

Muuten on tosi :h:
masa

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

milli kirjoitti:
Mä en tiedä mitä tehdä ihmisen kanssa joka ei ymmärrä eitä. Alan kohta itkeä.

Muuten on tosi :h:
Äitisi ei ymmärrä että romanssisi Hjalliksen kanssa on ok?
milli

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

masa kirjoitti: Äitisi ei ymmärrä että romanssisi Hjalliksen kanssa on ok?
Luet minua kuin avointa kirjaa.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Huomenta.

Tuli 15 sekunnin ajaksi voittajafiilis. Kofeiinia suonessa ja tämän työpäivän jälkeen alkaa viikon loma.

Se voittajafiilis kyllä hävisikin jo, kun tuo todellisuus kaatuu aina päälle. Oh well..hyvä, että edes se 15 s silloin tällöin..
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Huomenta,

vittumainen hedari, jatkumoa eilisestä. Kiitos seuralle, tosin pahoittelen koko perheeni paikalleryntäystä.

Vanhemmat muuttaa nyt sitten 1.8.07 Pekingiin :?

Mies sai jäädä iltavuoron takia sänkyyn nukkumaan, tyytyväiseltä se kyllä näyttikin.. Tänään pitäis persaukisena lähteä siskon seuraksi shoppailemaan; loppupeleissä ei hotsita ollenkaan, mutta tarjoaa se kuitenkin safkat, niin ei voi kieltäytyäkään.

Epäreilua, 0,5L colaa maksoi 2,50€, 0,5L olutta 1,50€... RIPOFF!!
The great club outshines the individual, always and forever.
Vihtahousu

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Elppis kirjoitti: Epäreilua, 0,5L colaa maksoi 2,50€, 0,5L olutta 1,50€... RIPOFF!!
Ei se mua haitannut :wink: Oli kivaa jubailla ja juoda olutta. Tänään taas mökille... äääääää! En halua, haluan piparia ja kaliaa.
masa

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Vihtahousu kirjoitti:Tänään taas mökille... äääääää! En halua,
...perintöä odotellessa?

Kuva


http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/T ... kuvat.html

http://www.tuonpuoleinen.com/pertti/karl.htm
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vittu.

Taidan vetää perseet tänään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vihtahousu

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

masa kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:Tänään taas mökille... äääääää! En halua,
...perintöä odotellessa?
Perintöä tässä jo sain: 1/3 melkein arvottomasta tontista landella. Nyt rakennan sille tontille mökkiä yhdessä broidin kanssa ja lyhennän lainaa siitä mitä sijoitetaan siihen mökkiin. Joten ei paljoa sitä piippua enempää ole perintöä odoteltavissa.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Elppis kirjoitti:Tänään pitäis persaukisena lähteä siskon seuraksi shoppailemaan; loppupeleissä ei hotsita ollenkaan, mutta tarjoaa se kuitenkin safkat, niin ei voi kieltäytyäkään.
Suuri shoppailupäivä! Minnepäin siksokset meinaa suunnata? Ois hauska törmäillä, tosin voi kyl olla et keksin jonku ihme tekosyyn vaihtaa shoppailun muihin harrasteisiin.
Mäkin voisin muuten muuttaa Pekingiin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

sipsi kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Tänään pitäis persaukisena lähteä siskon seuraksi shoppailemaan; loppupeleissä ei hotsita ollenkaan, mutta tarjoaa se kuitenkin safkat, niin ei voi kieltäytyäkään.
Suuri shoppailupäivä! Minnepäin siksokset meinaa suunnata? Ois hauska törmäillä, tosin voi kyl olla et keksin jonku ihme tekosyyn vaihtaa shoppailun muihin harrasteisiin.
Mäkin voisin muuten muuttaa Pekingiin.
Itäiseen keskukseen hyvinkin! Ja mennään kiinalaiseen syömään, ihan vain Pekingin takia (joojust ;)) Soitellaan, ollaan siellä 16 ->
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Shoppailua ohjelmassa täälläkin. Kun vaan keksis, mihin menis shoppailemaan.
Tai sitten jää taas kerran väliin koko juttu innostuksen puutteessa :P
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Elppis kirjoitti:
Itäiseen keskukseen hyvinkin! Ja mennään kiinalaiseen syömään, ihan vain Pekingin takia (joojust ;)) Soitellaan, ollaan siellä 16 ->
Joo, samoihin aikoihin itekin liikkeellä..mut varaan kyllä veto-oikeuden koko shoppaamiseen, jos alkaa ahistaa. It is Itis. (Mistäköhän pirusta löytäisin sen takin?) Mut siis soittelemme myöhemmin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Bliss kirjoitti: Tai sitten jää taas kerran väliin koko juttu innostuksen puutteessa :P
Vallan mukava kuulla, että on olemassa muitakin epätyypillisiä naisia kuin minä. Shoppailu ei nimittäin todellakaan kuulu mun lempiharrasteisiin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Vihtahousu

Re: PyöräilyPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

sipsi kirjoitti:
Bliss kirjoitti: Tai sitten jää taas kerran väliin koko juttu innostuksen puutteessa :P
Vallan mukava kuulla, että on olemassa muitakin epätyypillisiä naisia kuin minä. Shoppailu ei nimittäin todellakaan kuulu mun lempiharrasteisiin.
Sitten mäkin olen epätyypillinen naenen, en tykkää siitä vaatteiden sovittelusta ja etsimisestä. Täsmä-shoppailu saks!
Vastaa Viestiin