Ainahan se on mielessä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetz kirjoitti:^ Mä uskon myös pahuuteen, kaipa alitajunta yrittää sysätä kaikki lapsiin kohdistuvat kauheudet jonnekin kauas...
Tiedän, että uskot, ja olen jotenkin pahoillani siitä. Itse uskon vain heikkouteen ja typeryyteen, joista jälkimmäinen selittäisi kummasti tuon mainoksen piiloviestin.
Geetz

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Geetz »

prosessi kirjoitti:Itse uskon vain heikkouteen ja typeryyteen, joista jälkimmäinen selittäisi kummasti tuon mainoksen piiloviestin.
Se piiloviesti on kyllä teidän päissänne. Mainoksen väsänneet on samanlaisia typeriä kuin minäkin, eikä niitä toki saisi päästää tuollaisiin töihin! :D
prosessi

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetz kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Itse uskon vain heikkouteen ja typeryyteen, joista jälkimmäinen selittäisi kummasti tuon mainoksen piiloviestin.
Se piiloviesti on kyllä teidän päissänne. Mainoksen väsänneet on samanlaisia typeriä kuin minäkin, eikä niitä toki saisi päästää tuollaisiin töihin! :D
Öh, minun päässäni se ei ole, mutta pystyn kyllä silti näkemään sen niinkin. Ja juu, sitä samanlaista "typeryyttä" jota sinä ja minä edustamme, ajattelin myös mainoksen väsänneen kohdalla.
Geetz

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Geetz »

^ Oukki, oon hitaalla. Ja nyt loppukin sopivasti netti-aika, plääh!

Tylsistyn. Mietin lomaa, melkein ainahan se on mielessä.
Herra Manala

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetz kirjoitti:Kummastelen reaktioitanne yhä. Mihin tää maailma on oikeesti menny? Iik yäk.
"Jaa että pilluako tekee mieli? No tsiikaa tätä biksuskidiä."

Mä en oikeasti voi hyväntahtoisimmillanikaan kuvitella, etteikö tuossa olis kellään syttynyt energiansäästölamppua pään päälle niin mainostoimiston porukan kuin vastaanottavan porukan/markkinointiosaston jengin puolella KELLÄÄN.

Kyllä toi mun mielestä on ihan tahallinen huomionherätyslause tuossa ja assosiaatiot varsin hyvin tiedostettu tuota mainosta vääntäessä. Sä voit toki uskoa että niistä kymmenistä ihmisistä jotka ton mainoksen kanssa on ollut tekemisissä ennen sen julkaisua yksikään ei ole hiffannut tota assosiaatiota, mutta mun mielestä se on aika lapsenomainen näkökanta hyväuskoisuudessaan.

Oli miten oli, toi mainos on mun mielestä jonkinnäköinen kertomus sen laatijan ei-niin-edustavasta henkisestä terveydentilasta. Tosiaan puuttuu enää se "Thaimaa alkaen 699,-" -aurinkotarra alavatsan päältä.
prosessi

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:Mä en oikeasti voi hyväntahtoisimmillanikaan kuvitella, etteikö tuossa olis kellään syttynyt energiansäästölamppua pään päälle niin mainostoimiston porukan kuin vastaanottavan porukan/markkinointiosaston jengin puolella KELLÄÄN.
Tietenkin on syttynyt, mutta jutun juonihan onkin se, että koska he itse tietävät etteivät he aikuisten oikeesti ole noin sekaisin, pystyvät he kuvittelemaan asian yksinkertaisesti vähän jopa vitsikkäänä huomionkiinnittäjänä, eivätkä voi kuvitellakaan, että joku pitäisi heitä todellisuudessa sairaina. Tyhmyyttä ja ehkä jopa jonkinasteista viattomuutta on se, etteivät he muista, että muu maailma ei edes voi tietää, miten he itse asiasta ajattelevat. Lisäksi kuvittelen, että idean alunperin keksinyt ei ole edes huomannut koko riskiä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt saattaisi kyllä ajatella, että ehkä valtaosa yleisöstä ei ole tottunut sellaiseen seksijutuilla mässäilyyn kuin me täällä ylikuumentuneessa Kitinässä. Eikä siten heti vedä pervoja assosiaatioita. Nyt pitäisi tietää, kuuluuko samaan mainossarjaan kuvia muistakin ihmisistä kuin pikkutytöstä ja tuolla samalla tekstillä. Vaikka "ainahan se on mielessä" on viittaus seksiin, useiden eri-ikäisten ihmisten käyttö mainoksissa lieventäisi pedofiliavaikutelmaa. Yleisen vitsin tasolle.
Herra Manala

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:Tietenkin on syttynyt, mutta jutun juonihan onkin se, että koska he itse tietävät etteivät he aikuisten oikeesti ole noin sekaisin, pystyvät he kuvittelemaan asian yksinkertaisesti vähän jopa vitsikkäänä huomionkiinnittäjänä, eivätkä voi kuvitellakaan, että joku pitäisi heitä todellisuudessa sairaina. Tyhmyyttä ja ehkä jopa jonkinasteista viattomuutta on se, etteivät he muista, että muu maailma ei edes voi tietää, miten he itse asiasta ajattelevat. Lisäksi kuvittelen, että idean alunperin keksinyt ei ole edes huomannut koko riskiä.
Se on mainosbisneksessä aika yhdentekevää millaisen mielikuvan se luo mainostajan kipeydestä. Pointtina kun on luoda mielikuva tuotteesta sille kohderyhmälle. Kun kohderyhmä on suurimmaksi osaksi niitä pieniä lapsia omistavia perheitä, haluaako kohderyhmän maksukykyä edustava osapuoli nähdä kakaransa samaistettavan "Pilluahan se tekee mieli mutta hypätään nyt ensin" -tyylisten lauseiden yhteyteen? Mun mielestä toi näyttää vähän markkinointi-itsemurhalta mutta ehkä juuri siksi mä en ole mainostoimistossa töissä etten vaan hiffaa näitä juttuja lapsenomaisuudessaan (pun intended).
prosessi

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:Se on mainosbisneksessä aika yhdentekevää millaisen mielikuvan se luo mainostajan kipeydestä. Pointtina kun on luoda mielikuva tuotteesta sille kohderyhmälle. Kun kohderyhmä on suurimmaksi osaksi niitä pieniä lapsia omistavia perheitä, haluaako kohderyhmän maksukykyä edustava osapuoli nähdä kakaransa samaistettavan "Pilluahan se tekee mieli mutta hypätään nyt ensin" -tyylisten lauseiden yhteyteen? Mun mielestä toi näyttää vähän markkinointi-itsemurhalta mutta ehkä juuri siksi mä en ole mainostoimistossa töissä etten vaan hiffaa näitä juttuja lapsenomaisuudessaan (pun intended).
Aivan. Siksi juuri kyseessä täytyy olla tyhmyys, koska ei kai kukaan huvikseen tee markkinointi-itsemurhaa.
NuoriDaavid

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Se on mainosbisneksessä aika yhdentekevää millaisen mielikuvan se luo mainostajan kipeydestä. Pointtina kun on luoda mielikuva tuotteesta sille kohderyhmälle. Kun kohderyhmä on suurimmaksi osaksi niitä pieniä lapsia omistavia perheitä, haluaako kohderyhmän maksukykyä edustava osapuoli nähdä kakaransa samaistettavan "Pilluahan se tekee mieli mutta hypätään nyt ensin" -tyylisten lauseiden yhteyteen? Mun mielestä toi näyttää vähän markkinointi-itsemurhalta mutta ehkä juuri siksi mä en ole mainostoimistossa töissä etten vaan hiffaa näitä juttuja lapsenomaisuudessaan (pun intended).
Aivan. Siksi juuri kyseessä täytyy olla tyhmyys, koska ei kai kukaan huvikseen tee markkinointi-itsemurhaa.
Todennäköisesti mainos ei toimi. Tai mistä sitä tietää? Nyt ainakin me kaikki muistamme aurinkomatkat.

Itse potentiaalisena asiakkaana en kuitenkaan usko, että mainos lisää ko. firman myyntiä. Suurta riskinottoa.

Mielenkiintoinen tapaus koska vaikea uskoa, että mainostoimistossa kukaan ei tajuaisi ko. assosiaatiota, mutta yhtä vaikea on uskoa, että ko. mainostaja haluaisi ottaa noin suuren tietoisen riskin.
prosessi

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti:Mielenkiintoinen tapaus koska vaikea uskoa, että mainostoimistossa kukaan ei tajuaisi ko. assosiaatiota, mutta yhtä vaikea on uskoa, että ko. mainostaja haluaisi ottaa noin suuren tietoisen riskin.
Jolloin jäljelle jää vain tuo ehdottamani sokeus asian vakavuudelle.
NuoriDaavid

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mielenkiintoinen tapaus koska vaikea uskoa, että mainostoimistossa kukaan ei tajuaisi ko. assosiaatiota, mutta yhtä vaikea on uskoa, että ko. mainostaja haluaisi ottaa noin suuren tietoisen riskin.
Jolloin jäljelle jää vain tuo ehdottamani sokeus asian vakavuudelle.
Äh. Sehän tarkoittaisi, että mainostoimistossa ei tiedetäisi, mikä on kansakunnan mielentila. Sehän on juuri heidän perustehtävänsä.

Pitäisi olla melkoinen tuplauuno, jotta ei tietäisi, että tällä hetkellä vallitse pedofiilihysteria.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Hyi yäk.
The great club outshines the individual, always and forever.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mielenkiintoinen tapaus koska vaikea uskoa, että mainostoimistossa kukaan ei tajuaisi ko. assosiaatiota, mutta yhtä vaikea on uskoa, että ko. mainostaja haluaisi ottaa noin suuren tietoisen riskin.
Jolloin jäljelle jää vain tuo ehdottamani sokeus asian vakavuudelle.
Miten olisi sarjatuotanto yhdistettynä huolimattomuuteen?

Tehdään kamppis, jonka kaikissa mainoksissa on sama teksti. Kuvaksi valitaan sitten milloin minkäkinlainen ihQ lomatunnelmointi. Kamppis suunnitellaan ja hyväksytetään asiakkaalla parin kuvan kanssa, joissa esiintyy vaikkapa hemaisevia (mutta ei liian provosoivia) bikininaikkosia kilteissä lomailotteluasennoissa ja toisessa "tahattomasti" seksikäs nuoripari kävelemässä rannalla. Mainostoimiston ja asiakkaan mielestä mainoksen piilotettu kaksimielisyys on kauhean hassunhauskaa ja keskeliästä (vaikka todellisuudessa moisen kehittämiseen ei raketti-insinööriä vaadita ja efekti syntyy lähinnä asiakkaan egon pullistelun myötä, kun hän saa kokea olevansa "taitava" lukemaan mainonnan piiloviestejä). Ja kyllähän seksuaalisuuden ymppääminen mainokseen kuin mainokseen on aina kuluttajien tavoittamisen kannalta plussaa, kuten sekä toimisto että asiakas tietävät. Homma pannaan pakettiin ja jää mainostoimiston huoleksi päivittää kuvia silloin tällöin.

Myöhemmin toimiston TET-harjoittelija läiskäisee fotarilla mainokseen annetuista aurinkorantakuvista sen, mikä sattuu olemaan ensimmäisenä listalla. Kenellekään ei tule mieleen, että laaduntarkkailulle voisi vielä tässäkin vaiheessa olla sijaa.

Kertomukseni ei perustu kokemukseen - en siis tiedä toimitaanko mainostoimistoissa näin oikeasti.
NuoriDaavid

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Uskon EW:n selitykseen. Sarjatuotannossa tapahtunut moka.
prosessi

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mielenkiintoinen tapaus koska vaikea uskoa, että mainostoimistossa kukaan ei tajuaisi ko. assosiaatiota, mutta yhtä vaikea on uskoa, että ko. mainostaja haluaisi ottaa noin suuren tietoisen riskin.
Jolloin jäljelle jää vain tuo ehdottamani sokeus asian vakavuudelle.
Miten olisi sarjatuotanto yhdistettynä huolimattomuuteen?
Kuulostaa uskottavalta. Lisäpisteitä tyhmyydelle, jota valitettavasti löytyy harvinaisen montaa eri lajia.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:^^Uskon EW:n selitykseen. Sarjatuotannossa tapahtunut moka.
Minähän jo yllä kysyin, liittyykö ilmoitussarjaan myös muiden ihmisten kuin tuon pikkutytön kuvia. Lieventää pedofiliavaikutelmaa.
Viimeksi muokannut Gat, 16.11.2007 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Herra Manala kirjoitti:Oli miten oli, toi mainos on mun mielestä jonkinnäköinen kertomus sen laatijan ei-niin-edustavasta henkisestä terveydentilasta. Tosiaan puuttuu enää se "Thaimaa alkaen 699,-" -aurinkotarra alavatsan päältä.
Koskaan harkinnut mainostoimistouraa?
plumps

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja plumps »

Mä olen pitänyt itseäni pahana, kun olen arvioinnut ihmiset ensin naisiksi ja miehiksi ja sitten ollut miesten edessä jotenkin erilainen. Joitain ihan kauheasti vierastaa ja joistain tykkää. Ja olen tuntenut itseni jotenkin oudoksi, epänormaaliksikin! Helvetti.

Terv. nim. nainen
Herra Manala

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Gat kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^Uskon EW:n selitykseen. Sarjatuotannossa tapahtunut moka.
Minähän jo yllä kysyin, liittyykö ilmoitussarjaan myös muiden ihmisten kuin tuon pikkutytön kuvia. Lieventää pedofiliavaikutelmaa.
No tämän mäkin haluaisin tietää. En ole nimittäin noita mainoksia ollut livenä näkemässä. Ajattelin itsekin aika yksiviivaisesti että tätä hommaa olisi ihan jopa hetken mietitty viimeistään kuvan ja tekstin sommitteluvaiheessa.

Ja kun sen sommittelun ja asemoinnin joutuu kuitenkin tekemään, niin eikö nyt viimeistään siinä vaiheessa pitäisi herätyskellon soida ettätotaöö, on tää teksti ihan kiva näissä muissa kuvissa, mutta entäs tässä sittennöö?

Onks näitä siis kuitenkin eri kuvilla? (Ei se silti mielestäni ole mikään tekosyy tunkea pikkutyttöä bikineissä "pillu mielessä" -lauseiden yhteyteen.)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tämä mainos olisi jäänyt huomiotta, jos teillä ei olisi karvaton pimppu ollut koko ajan mielessä? Kaikki muut selitykset kuin armoton tahallisuus mainoksen yhdeydessä ovat itsepetosta.
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jos se sanoi olevansa 16v., niin silloin se on 16v.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jos tuo mainos kuitenkin on osa laajempaa samatekstisten mainosten sarjaa muiden ihmisten kuvilla? Ehkä toteuttaja ei sen takia murehtinut mahdollisia pedofiliatulkintoja vaikka ne saattoi kevyesti aavistaa. Entäs jos kuvassa olisikin pikkupoika? Silloin mieleen saattaisi tulla että hehheh, näkyypä poikaa jo ne asiat kiinnostavan.. mutta tyttö koetaan uhriksi.

Nykyään tuollaisia mietitään vähän liian hysteerisesti. Muistan, että 70-luvulla yleisessä Nivean mainoksessa oli värikäs Norman Rockwellin tyylinen maalaus. Siinä pikkutyttö kantoi rannalla sinista palloa, ja takaa tuli pieni koira, joka veti tytön uikkarit alas tytön pepun paljastaen. Siihen aikaan sellainen kuva oli vain hassu ja söpö, nykyään sitäkin syytettäisiiin varmasti pedofiiliseksi.

En näin vanhana :D aina pysy perässä mainosten tyylin muuttumisessa. Cityssä joku linkitti 70-luvun puolivälin Oras Bidetta -mainoksen. Siinä mies istuu pytyllä ja käyttää sellaista erikseen myytävää käsisuihkua. Intiimiosia ei näy. Ja se oli Cityläisistä tavattoman kummallinen ja vanhanaikainen mainos. "hahhah, siinä kuvassa äijä pesee muniaan, hahhah! On ne tehneet tyhmiä mainoksia, hahhah!".

Mitävittuu? Muistin tuon mainoksen 70-luvulta.
Siinä vaan esiteltiin uusi tuote ja silloin uusi ajatus, että bideesuihkua voi mieskin käyttää.. joten miehenkin kannattaa se ostaa. Mikä niin omituista nykysilmin sitten?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Gatin silmät kannattaa varmaan leikata talteen ja pistää museon vitriiniin, niin paljon ovat jo nähneet, pitää antaa sulmille viimein oikeus lepoon ja turvaan kaikelta pedofilialta!
Pyyhin Netikettiin..
SaintJohnPerse

Re: Ainahan se on mielessä

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Zeb kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:Vielä kipeämmän tuosta tekee se, että ei ne tuon ikäiset ole sen loman perässä ja ostelemassa matkoja. Olisi vielä parempi jos tuossa mainostettaisiin Thaimaan matkoja.
Komppaan ja oksennan.
"Mitä tekee pihi Thaimaan matkailija?"
--- Ottaa omat lapset mukaan"

Ei ole tainut tämän mainoksen hyväksynyt markkinointipäällikkö paljoa miettinyt? Mainoksen suunnitteleet AD ja Copy joutuvat varmaan pian tekemään pian printtimainontaa päivittäistavarakaupalle: "no, mitäs tänään syötäisiin? Prissinnakkeja!"

p.s. Nyt en jaksa etsiä YouTubesta, mutta sattuuko kukaan muistamaan niitä jonkun karkkifirman "Pikkuhyvä" mainoksia, jossa Lolitan oloinen pikkutyttö mainostaa "pikkuhyvää"... Siinä oli kyllä mainos SetäMiehen mieleen?
Vastaa Viestiin