Zeb takaisin!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

EveryWoman kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mut en mä tosiaan näe mitään syytä kirjoittaa palstalle, jossa kukaan pidä mun teksteistä, eli jonkinlainen sosiaalinen ympäristö tämä lienee.
Itseäni taas ei liiemmin haittaisi vaikka ne vähätkään, jotka tällä hetkellä väittävät pitävänsä teksteistäni, lakkaisivat pitämästä - kunhan tekstit vain saisivat järkiperäistä ja edes jonkinlaisella älyllisellä huolellisuudella rakennettua vastakaikua. Tykkäämistähän tuo ei periaatteessa edellytä, paitsi tietenkin useimpien kitinöitsijöiden kohdalla, jotka näemmä onnistuvat toivomani kaltaiseen keskusteluun ainoastaan sellaisten keskustelijoiden kanssa joista (tai joiden teksteistä) pitävät.

Sinänsä tämä on hieman sääli, koska erilaisuuden lisääntyessä myös keskustelun mielenkiintoisuus tuppaa lisääntymään.
Zeb kirjoitti:Mä en esimerkiksi kirjoita siksi, että voisin vakuuttaa ihmiset kannalleni, kuten joku tuolla pseudoketjussa kirjoitti. Siinä varmaan yksi syy, että olen huono argumentoija, en ole koskaan edes vaivautunut opettelemaan noita hienoja olkiukko- ym. termejä. Ei vaan kiinnosta. Kirjoitan ennemmin fiilispohjalta, ajatustenvaihtamiseksi ja uusien ajatuksien saamiseksi ja myös siksi, että on kivaa huomata, että maailmassa on samanhenkisiä ihmisiä muitakin, kuin ne tietyt, jotka tuntee IRL. Tykkään leikkiä sanoilla ja assosiaatioilla ja mitä jos -ajatusleikeillä. Ja välillä täältä saa kyllä hyvät naurut.
Toki tietyillä, harvinaisilla tavoilla samanhenkisiin tyyppeihin törmääminen on minustakin hauskaa. Pääasiallinen kirjoittelumotiivini taitaa silti olla erilaisten ajattelutapojen ymmärtäminen, vaikka käsittääkseni moni ei tätä uskokaan. Minuahan toistuvasti syytetään nimenomaan siitä, että yrittäisin muuttaa muiden ajattelua. No, yhdenlaista erilaisuutta sekin tulkinta!
Katsahdin nopeasti tätä ketjua. Kirjoitukset olivat pitkiä ja muistin kun mua on kehotettu tiivistämään. Minä en ole tiivistyksen mestari. Mutta ei näitäkään EW-asioita VOI sanoa lyhyesti, ymmärrän sen ainakin itse!!
Eipä ollut suurempaa ajatusta vastata sen enempää MUTTA
Tämä Jokanaisen kirjoitus oli niin täydelleen sanottu, niinkuin minäkin ajattelen. En olisi itse pystynyt paremmin sanomaan. Kaikki asiat kompaann mutta erityisesti minun motiivini on aina ollut erilaisten ajattelutapojen ymmärtäminen. Se on hedelmällistä, ja syy on peräti yksinkertainen. En välttämättä kohtaisi tai en varmasti kohtaisi Kitinässä olevien ihmisten kaltaisia, kaikkia, live-elämässä. Siksi tämä Kitinä on pahimmillaan kuin painajaismainen harjoituskenttä ja parhaimmillaan juuri sitä, jos samanhenkinen löytyy!
Olipa yllätys näin hyvä postaus, EveryWoman. Hienoa! On nämä sinun kaksi kirjoitustasi pariin päivään tunteissani heittäneet pohjasta toppiin!! Mutta se pohja oli vain siksi kun siinä oli henkilökohtaista ja minä en taida kovin ruostumatonta terästä olla, hehheh!

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Stadinarska kirjoitti:se pohja oli vain siksi kun siinä oli henkilökohtaista ja minä en taida kovin ruostumatonta terästä olla, hehheh!
No pahoittelut siitä. Jätän vastaisuudessa sinut mainitsematta vastaavissa yhteyksissä (syynä siis se, että näemmä se tuntui sinusta ilkeältä ja myös ilmaisit tämän minulle).

Olet ollut poukkoilevan ja epätarkoituksenmukaisia ärsykkeitä (isot kirjaimet, värit, turhat välimerkit jne.) sisältävän kirjoitustyylisi vuoksi minulla pitkään noressa, enkä siksi oikein tiedä mikä olet tyyppejäsi, mutta tuota Zebin mollaamista jäin kyllä vähän kummastelemaan. Etenkin tämän viimeisimmän viestisi valossa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Oletko tosiaan vastuussa muiden tulkinnoista? Minun nähdäkseni muiden tulkinnoista ei missään tapauksessa voi olla vastuussa, jos on edes yrittänyt luoda kohtuullisen hyvät ymmärtämisen edellytykset niille, jotka sitä haluavat. Ehkä juuri tuossa on syy sille, miksi jotkut kokevat että pyrit vaikuttamaan heidän mielipiteisiinsä. Erehtyminen on helppoa, jos ei tiedä että todellisuudessa vain yrität omia heiltä heille itselleen kuuluvan vastuun.
Tuo ymmärtämisen edellytysten luominen nimenomaan on sitä tarkoittamaani vastuuta. Jos keskustelen suomea osaamattoman henkilön kanssa, on vastuullani käyttää kieltä jota hän ymmärtää. Samoin on omalla vastuullani pyrkiä esittämään asia tavalla, joka ärsyttää toista mahdollisimman vähän, koska mitä enemmän keskustelukumppania ärsyttää, sitä vähemmän hän jaksaa käyttää energiaa toisen sanomisien ymmärtämiseen tai edes niiden lukemiseen. SE:n keskustelutyyli Kitinässä oli aika hyvä esimerkki tästä.
Suurin osa ihmisistä pitää omaa tulkintaansa ainoana mahdollisena, jotkut vain tuovat sen esiin näkyvämmin. Eikä tuota tosiasiaa voi muuttaa perusteluilla, vaan kysymyksillä. Kysymyksiin vastatessa ihminen joutuu ihan eri tavalla miettimään niitä omia perustelujaan, ja silloin usein itsekin tulee ajatelleeksi vaihtoehtoisten tulkintojen mahdollista oikeellisuutta.
Olen siinä käsityksessä, että keskustelutapani perustuu nimenomaan kysymyksiin. Tämä johtuu siitä, että itselleni keskustelemisessa tärkeintä on toisen kannan ja ajatusmaailman ymmärtäminen (ei niinkään muiden vakuuttaminen omasta kannastani, kuten usein luullaan). Kun en ymmärrä, kysyn. Mutta kysymyksiini jätetään usein vastaamatta tai sitten minua aletaan soimata niiden esittämisestä (mitä sitäkin on sattunut toistuvasti, jopa säännöllisesti).
Eikö pyrkimys ristiriidattomuuteen vie hullulta (hyönteiseltä) uskottavuutta?
Ei, jos ristiriidattomuus on seurausta ristiriitojen purkamisesta.
Siis ristiriitojen purkaminen on hulluutta?
Ei kai se siinä vaiheessa enää juurikaan kuormita, kun on saanut sisäistettyä kokonaistilanteen. Juuri tuollaisten tyyppien suhteen tietää jo etukäteen mitä on odotettavissa, joten "tää on taas tätä, mutta olkoon" -asenne helpottaa kummasti.
Minua se kuormittaa silloin, kun on kyse ihmisistä joita olisi hyvä tavata säännöllisesti ja joiden kanssa olisi suotavaa tulla toimeen. Tai no ei kai se muuten, mutta kun samaisilla ihmisillä on ilmeisesti pakottava tarve tutustua minuun syvällisesti. Mikä siis tietenkään ei ole mahdollista, ellen saa heitä ymmärtämään tätä perusasennettani. Ja yrittäminen puolestaan johtaa, no, turhautumisiin ja kinasteluun.
No joo, minulla on tietenkin kätevät suojautumiskeinot. Eläimet pitävät sen verran tehokkaasti hyvällä tuulella, mukelosta nyt puhumattakaan, että turhautumiset ovat hyvin nopeasti ohimeneviä, eikä jaksata kinastella. Sen sijaan jaksan kyllä selittää.
Tuossa se haaste juuri onkin (viittaan postauksen alkuun). Miten selittää asia henkilöille, joiden kieleen asian ymmärtämistä edellyttävät käsitteet eivät kuulu? Puhun siis nyt IRL-kontekstista. Ensimmäisenä tulee mieleen pienimpien yhteisten nimittäjien etsiminen käytetyistä kielistä ja niillä operoiminen, mutta tässä tapauksessa nimittäjät ovat epäkäytännöllisen pieniä. Siksi selittäminen johtaa vain toisen osapuolen turhautumiseen ja kinasteluun, joka ei edistä ymmärrystä vaikka siihen ei lähtisikään mukaan. Itse asiassa se, että toisella keittää ja toinen vain tyynenä selittää, aiheuttaa usein vain lisää keittämistä toisessa päässä. Tästä seuraa sitten se, että tekemisissä oleminen ei ole erityisen hauskaa tai houkuttelevaa, mistä kyseinen toinen osapuoli tietenkin ongelmoi myös.

No, tämän yksinpuheluni aikana tulin siihen tulokseen (johon olen aiemminkin tullut ja sitten vain defensiivisesti työntänyt asian mielestäni), että toimivampi strategia voisi olla pyrkimys ymmärtää vastapuolta sen sijaan että pyrkii saamaan vastapuolen (toki heidän omasta toiveestaan) ymmärtämään itseään. En ole toistaiseksi kyennyt venymään tähän (osasyynä mm. se, että se tietenkin tulkittaisiin laumasosiaaliseksi investoinniksi, jollaisena en itse haluaisi sitä pidettävän). Toivon mukaan jonakin päivänä kykenen!
Yritätkö ärsyttää? :P
Mistäs arvasitkin...
Yritä kovemmin!
:P Mutta jos se on se ainoa jonka sisällä olen. Muista niin väliä.
No, paras ystäväni sanoi harhailleensa metsässä vuosia. Itsekin ehdin viettää 25 vuotta ennen ensimmäistä ihmiskontaktia. Niin voi käydä! Pitänee olla tyytyväinen, että pusikoista on alkanut ilmaantua porukkaa (joissakin maailmoissahan eletään koko elämä yksin).
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

EveryWoman kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:se pohja oli vain siksi kun siinä oli henkilökohtaista ja minä en taida kovin ruostumatonta terästä olla, hehheh!
No pahoittelut siitä. Jätän vastaisuudessa sinut mainitsematta vastaavissa yhteyksissä (syynä siis se, että näemmä se tuntui sinusta ilkeältä ja myös ilmaisit tämän minulle).

Olet ollut poukkoilevan ja epätarkoituksenmukaisia ärsykkeitä (isot kirjaimet, värit, turhat välimerkit jne.) sisältävän kirjoitustyylisi vuoksi minulla pitkään noressa, enkä siksi oikein tiedä mikä olet tyyppejäsi, mutta tuota Zebin mollaamista jäin kyllä vähän kummastelemaan. Etenkin tämän viimeisimmän viestisi valossa.
Hei EW!! Ok, no hard feelings!!

Joo, olen ymmärtänyt, että se poukkoilevuus on ollut häiritsevää. Sekin on ollut oppimista täällä, koska minua itseäni se ei häiritsisi vaan päinvastoin! Silti mulla ongelmana on asian tiivistäminen kun tiedän, että tiivistetty teksti tuottaa lukuisia väärinkäsityksiä ja sitten on ihmisiä, jotka eivät välttämättä jaksa miettiä asioita vaan silloin on hyvä sanoa asia pitempänä, mutta sitten kenties ollaan allikossa kun he samat ihmiset eivät jaksa lukea. Mutta maailma on vapaa!

Minua itseasiassa kovasti inhottaa sanoa mitään loukkaavaa. Katson kunnia-asiakseni, etten aloita kenenkään mollaamista missään tapauksessa. Kommentoin kyllä aluksi mutta hienovaraisesti. Sekin on hyvää harjoitusta Kitinässä, koska live-elämässähän niin myös toimitaan, tai pitäisi toimia, hienovaraisesti!

Zeb tapaus on ihan selkeä. Hän on aloittanut voimakkaan ärsyyntymisen minua vastaan. Sitä minä ihmettelin kuinka hän sanoi niin mielestäni pahasti asiattomasti eikä ainakaan ammatillisen vakuttavasti alkuunkaan, minulle. Eikä hän itsekään tiedä sanomansa mukaan mikä minussa häntä lopulla ärsyttää.Olen hänelle suurriesa! Hassua! Sitten minunkin sanani ovat olleet tyhmiä. Mutta olen kova katumaan tyhmiä sanojani ja halusin Zebille sanoa tuossa viimeksi niinkuin asia onkin, että hän on älykäs ja hyvä kirjoittaja muuten ja palatkoon toki!

Olen ihan varmasti ihan mukava ja asoita ja ihmisiä ehkä liikaakin analysoiva mies täälltä Saarelta ja nyt koetan vielä vain selkeyttää juttuja. Prosessi kommentoi taannoin että keskityn liikaakin ihmisiin ihmisten kirjoitusten sijasta. Se oli mielenkiintoinen kommentti ja varmaan tottakin, mutta se lienee luonteessa syvällä!!
Mutta kirjoitan muuten ajanpuutteenikin takia vähemmän kuin ennen! Kiitos kivasta vastauksesta parahin Everywoman! Eli hienon alkutalvipäivän jatkoa!

Toivoo

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Zeb

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Stadinarska kirjoitti:Zeb tapaus on ihan selkeä.
Lakkaa jo viimein anaalilysisoimasta minua tai perustan StydiTurska Ulos! -ketjun.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12288
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Stadinarska kirjoitti:
Minua itseasiassa kovasti inhottaa sanoa mitään loukkaavaa. Katson kunnia-asiakseni, etten aloita kenenkään mollaamista missään tapauksessa. Kommentoin kyllä aluksi mutta hienovaraisesti. Sekin on hyvää harjoitusta Kitinässä, koska live-elämässähän niin myös toimitaan, tai pitäisi toimia, hienovaraisesti!
Kunnioitettava asenne.

Ihmisten sopisi muutenkin laittaa hienotunteisuus enemmän "rehellisyyden" edelle. Eli: asiallinen arvostelu ja rakentava kritiikki OK. Mollaaminen ei.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Zeb kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Zeb tapaus on ihan selkeä.
Lakkaa jo viimein anaalilysisoimasta minua tai perustan StydiTurska Ulos! -ketjun.
Vahva on kannatuksesi jos tuolla räyhäämisellä saat rehellistä sympatiaa. Mikä tuo Stydi tarkoittaa?

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Minua itseasiassa kovasti inhottaa sanoa mitään loukkaavaa. Katson kunnia-asiakseni, etten aloita kenenkään mollaamista missään tapauksessa. Kommentoin kyllä aluksi mutta hienovaraisesti. Sekin on hyvää harjoitusta Kitinässä, koska live-elämässähän niin myös toimitaan, tai pitäisi toimia, hienovaraisesti!
Kunnioitettava asenne.

Ihmisten sopisi muutenkin laittaa hienotunteisuus enemmän "rehellisyyden" edelle. Eli: asiallinen arvostelu ja rakentava kritiikki OK. Mollaaminen ei.
Kiitän taas sinua HOME tukemisestasi!! Se on se kultainen keskitie toisen kohtaamisessa ja käsittelyssä, jolla kaikki osapuolet saavat hengittää terveellisesti. Lähes meissä kaikissa on omat "vikamme", myös Stadinarskassa, ( :shock: ) ja muistuttaa pitää, että nöyrä asenne onkin siksi yleensä oikein mahdollinen ja varmastikin hedelmällisin!
Jatkakaamme keskustelua sivistyneessä rauhassamme, ehdottaa hän (SA) vienosti.
Olen taas vieraissa (ketjuissa), mutta kun omassa ketjussani on niin tasaista ollut ihan viime aikoina, niin sitä hakee jännitystä vieraista ketjuista. Mä oon vaan niin mies! :P

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
prosessi

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:TSamoin on omalla vastuullani pyrkiä esittämään asia tavalla, joka ärsyttää toista mahdollisimman vähän, koska mitä enemmän keskustelukumppania ärsyttää, sitä vähemmän hän jaksaa käyttää energiaa toisen sanomisien ymmärtämiseen tai edes niiden lukemiseen. SE:n keskustelutyyli Kitinässä oli aika hyvä esimerkki tästä.
Tuo on niin helppoa unohtaa, kun itse ei juurikaan ärsyynny keskustelutyyleistä. Eipä SE:kaan minua ärsytä.
Olen siinä käsityksessä, että keskustelutapani perustuu nimenomaan kysymyksiin. Tämä johtuu siitä, että itselleni keskustelemisessa tärkeintä on toisen kannan ja ajatusmaailman ymmärtäminen (ei niinkään muiden vakuuttaminen omasta kannastani, kuten usein luullaan). Kun en ymmärrä, kysyn. Mutta kysymyksiini jätetään usein vastaamatta tai sitten minua aletaan soimata niiden esittämisestä (mitä sitäkin on sattunut toistuvasti, jopa säännöllisesti).
Jos kysyt liian hankalia kysymyksiä. Sitä minäkin taidan harrastaa. Lisäksi tuo Tixin toisaalla mainitsema liian suuri täsmentävien kysymysten määrä voi tehdä keskustelun hankalaksi.
Eikö pyrkimys ristiriidattomuuteen vie hullulta (hyönteiseltä) uskottavuutta?
Ei, jos ristiriidattomuus on seurausta ristiriitojen purkamisesta.
Siis ristiriitojen purkaminen on hulluutta?
Siltä se usein näyttää.
Sen sijaan jaksan kyllä selittää.
Itse asiassa se, että toisella keittää ja toinen vain tyynenä selittää, aiheuttaa usein vain lisää keittämistä toisessa päässä. Tästä seuraa sitten se, että tekemisissä oleminen ei ole erityisen hauskaa tai houkuttelevaa, mistä kyseinen toinen osapuoli tietenkin ongelmoi myös.
No joo, tuo on kieltämättä tuttua. Kerro minullekin jos keksit ratkaisun ongelmaan.
No, tämän yksinpuheluni aikana tulin siihen tulokseen (johon olen aiemminkin tullut ja sitten vain defensiivisesti työntänyt asian mielestäni), että toimivampi strategia voisi olla pyrkimys ymmärtää vastapuolta sen sijaan että pyrkii saamaan vastapuolen (toki heidän omasta toiveestaan) ymmärtämään itseään. En ole toistaiseksi kyennyt venymään tähän (osasyynä mm. se, että se tietenkin tulkittaisiin laumasosiaaliseksi investoinniksi, jollaisena en itse haluaisi sitä pidettävän). Toivon mukaan jonakin päivänä kykenen!
Minä taas ymmärrän välillä liiankin hyvin, siitä tulee aika skitsofreeninen olo, kun samalla näkee esimerkiksi itsensä sekä ylimielisenä että nöyränä, tyhmänä että älykkäänä, rumana että kauniina, huvittavana että hauskana jne. Aivoon sattuu.
Yritätkö ärsyttää? :P
Mistäs arvasitkin...
Yritä kovemmin!
:P Ei pysty, oon kato liian älykäs!!1!
:P Mutta jos se on se ainoa jonka sisällä olen. Muista niin väliä.
No, paras ystäväni sanoi harhailleensa metsässä vuosia. Itsekin ehdin viettää 25 vuotta ennen ensimmäistä ihmiskontaktia. Niin voi käydä! Pitänee olla tyytyväinen, että pusikoista on alkanut ilmaantua porukkaa (joissakin maailmoissahan eletään koko elämä yksin).
Onneksi on Kitinä. Mitenköhän aasi onkin onnistunut keräämään tänne kaikki ne jotka tarvitaankin.
Yönmustaritari

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

1108 kirjoitti:Mä en nyt himmaa... Kuka vittu tää Zeb on ja minkätakia sitä itkettiin takaisin?

Clay:n rakas She-Male vai mikä vittu?
Kai se joku hot!1 on kerta sen perään niin huudellaan.

Ei pysty kai sanomaan muuta kuin, että epäonnistunein irtiotto vissiin niiku ikinä.
Zeb

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Yönmustaritari kirjoitti:Ei pysty kai sanomaan muuta kuin, että epäonnistunein irtiotto vissiin niiku ikinä.
Älä nyt kun koko viikonlopun jaksoin pitää pintani :D Tai mitä jos tulinkin siihen tulokseen, ettei muutaman tyypin huruttelujen takia kannata jättää koko joukkiota mukavaa virtuaalijuttuseuraa? Oletko muuten itse koskaan muuttanut mieltäsi?
Yönmustaritari

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Zeb kirjoitti:ettei muutaman tyypin huruttelujen takia kannata
Diplomininjan ainesta sitten lopulta.
Zeb

Re: Zeb takaisin!

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Yönmustaritari kirjoitti:Diplomininjan ainesta sitten lopulta.
Tuleeko diplomi postissa vai miten?
Vastaa Viestiin