Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko Helsingissä mielestäsi turvallista?

Helsinki on turvallinen kaupunki
15
68%
Helsinki ei ole turvallinen kaupunki
7
32%
 
Ääniä yhteensä: 22

PerttiMakimaa

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:Asia oli, kuten otsikosta voi päätellä, yhteiskuntamme turvallisuus. Elco vei keskustelun aasinsillan kautta maahanmuuttopolitiikkaan, ja kas, minä vein sen hetkeksi asekeskusteluun. Molempien voidaan väittää liittyvän keskusteluun yhteiskuntamme turvallisuudesta. Mietin vain ajaako elcon yht'äkkinen äärimmäinen
turvallisuushakuisuus myös liberaalisten arvojen kuten aseenomistuksen yli.

...

Minusta argumentaation suurin ongelma on ettei Perttimäkimaa osaa lukea edes perssilmällään.
Eli kun siirryt suoraan maahanmuuttajien ongelmista aselakiongelmaan sivuuttaen pakolaisasian niin sittenhän olet selvästi sitä mieltä, että Elco oli oikeassa eikä maahanmuuttoasiaan ollut enää lisättävää.

Jälkimmäiseen, niin no.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Minkäs teet, kun Googlebot ja vadim pruukaavat käyttämään minun tilannettani lyömäaseena?
Tarvittaessa voit kyllä juosta minun helmoihini karkuun 8)
Minä vaahtoan täällä uskontonsa vuoksi huonosti sopeutuvista pakolaisista, joista olemassaolevien esimerkkien nojalla seuraa
suurehkoja ongelmia Suomelle, jollei
a) integraatiossa onnistuta
b) määrää rajoiteta
Minulle on taas ihan sama minkä vuoksi huonosti sopeutuvat ovat huonosti sopeutuvia. Epäilen että kuitenkin kyseessä saattaisi ennemmin olla kulttuurierot kuin uskontoperäinen ongelma. Silmiään pakolaisongelmalta myöskään pakolaisten kannalta ei voi kuitenkaan sulkea, joten ei kun integroimaan.
Integraation onnistumisesta ei oikein ole hyviä esimerkkejä missään, joten minusta on epätodennäköistä, että siinä onnistuttaisiin Suomessakaan. Suvaitsevaisten vastaus on moraalinen velvoite jatkaa ongelmaryhmien vastaanottamista hinnalla millä hyvänsä ja sillä välin vähätellä ongelmia. Suvaitsemattomien vastaus on pistää hanat kiinni.
Entäs sitten joku välimuoto? Kultainen keskitie? Integroidaan niin perhanasti ja hyväksytään se, että joitain ongelmia väistämättä on ensimmäis(t)en sukupolven kanssa. Lapset sen sijaan pitäisi jo pystyä integroimaan.
Mikä ei mene minulle kaaliin on, miksi ihmeessä suvaitsevaiset yleensä vastustavat integraatioyrityksiä: pakolaisten omaa (väkivaltaista, suvaitsematonta, naisvihamielistä, työtävieroksuvaa jne.) kulttuuria paapotaan, vaaditaan oman kielen ja uskonnon opetusta suomen kielen rinnalla jne.
Pidän itseäni suvaitsevaisena, enkä vastusta integraatioyrityksiä. Kuitenkin vähän huolestuttaa tuo automaattinen lähtöoletus pakolaisten jo alunperin kammottavasta kulttuurista. Ihmiset yksilöinä ja maassa maan tavalla, ainakin isoimmissa jutuissa. Turbaanit saavat minunkin puolestani olla, mutta kieli pitää opetella ja lakeja noudattaa. Lähtisin kuitenkin siitä, että ihminen, joka ei sopeudu johonkin kulttuuriin, ei tee sitä ilkeyttään tai piruuttaan, vaan siksi, ettei osaa tai hänellä on ongelmia. Siksi pitäisi kai ensin ymmärtää miksi on ongelmia ja mitä ongelmia ja sitten yrittää auttaa sopeutumaan.
NuoriDaavid

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:Entäs sitten joku välimuoto? Kultainen keskitie? Integroidaan niin perhanasti ja hyväksytään se, että joitain ongelmia väistämättä on ensimmäis(t)en sukupolven kanssa. Lapset sen sijaan pitäisi jo pystyä integroimaan.
Toivon todella, että näin käy. Se ei kuitenkaan ole varmaa. Romanit eli suomeksi mustalaiset ovat asuneet suomessa jo 500 vuotta. Integraatio suomalaiseen kulttuurin ei ole onnistunut vieläkään.
masa

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:[Romanit eli suomeksi mustalaiset ovat asuneet suomessa jo 500 vuotta. Integraatio suomalaiseen kulttuurin ei ole onnistunut vieläkään.
Onpas. Romanit ovat oppineet käyttämään järjestelmäämme hyväksi täydellisen aukottomasti.
Tix

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Entäs sitten joku välimuoto? Kultainen keskitie? Integroidaan niin perhanasti ja hyväksytään se, että joitain ongelmia väistämättä on ensimmäis(t)en sukupolven kanssa. Lapset sen sijaan pitäisi jo pystyä integroimaan.
Toivon todella, että näin käy. Se ei kuitenkaan ole varmaa. Romanit eli suomeksi mustalaiset ovat asuneet suomessa jo 500 vuotta. Integraatio suomalaiseen kulttuurin ei ole onnistunut vieläkään.
Kukaan ei ole vieläkään onnistunut esittämään yhtään esimerkkiä toimivasta monikulttuurisesta yhteiskunnasta. Sen sijaan ongelmaesimerkkejä voi esittää sellaisistakin valtioista, joissa on ollut rinnakkaiseloa iät ajat. Vrt. Balkanin eri kriisit, joissa muslimit ja kristityt naapurit kääntyivät toistensa kurkkuun heti kun se oli mahdollista Titon totalirismin ikeen noustua harteilta, Thaimaa jossa muslimiseparatistit ovat terrorisoineet naaburgejaan vuosisatoja ja toisin päin. Intian ja sen naapurien "integraatio" Kashmirin alueella on johtanut useaan sotaan, joista seuraavassa käytettäneen ydinaseita. Sudanissa islaminuskoiset arabit lahtaavat surutta animisteja ja kristittyjä naapureitaan.

Antakee edes yksi esimerkki onnistuneesta integraatiosta? Missä muslimit, buddhalaiset ja kristityt elävät käsi kädessä ongelmitta? Islaminusko on perusdogmeiltaan ja käytännön sovelluksiltaan sellainen, että sekulaaristen, sukupuolten väliseen tasa-arvoon uskovien länsimaalaisten oikeusvaltioiden on käytännössä mahdoton integroida muslimeja. Eivät siihen ole kyenneet muutkaan.

Isäni sanoi jo 20 vuotta sitten, että Islam soluttautuu länsimaihin. En tuolloin ymmärtänyt mitä hän tarkoittaa, eikä tainnut itsekään tietää, puhui vain uskontojen välisistä voimasuhteista, ateisti kun on. Soluttautuminen on valitettavasti käytännössä jo terroristisolujen tasolla :/ Väittäisin, että ainakin Britannia, Espanja, Saksa ja Ranska sekä mahdollisesti Ruotsi tulevat kaikki kokemaan seuraavan 10 vuoden aikana radikaalien islamistien terrorihyökkäyksiä tasaisin väliajoin - kaikki omien kansalaistensa taholta.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Entäs sitten joku välimuoto? Kultainen keskitie? Integroidaan niin perhanasti ja hyväksytään se, että joitain ongelmia väistämättä on ensimmäis(t)en sukupolven kanssa. Lapset sen sijaan pitäisi jo pystyä integroimaan.
Toivon todella, että näin käy. Se ei kuitenkaan ole varmaa. Romanit eli suomeksi mustalaiset ovat asuneet suomessa jo 500 vuotta. Integraatio suomalaiseen kulttuurin ei ole onnistunut vieläkään.
Niin, mietin itsekin samaa löpistessäni integraatiosta. Tosiasia kuitenkin lienee, että osa romaneista on integroitunut yhteiskuntaan, ja myös se, että suamalaiset ovat omalla asiattomallakin syrjinnällään ja ennakkoluuloillaan vaikeuttaneet romanien integroitumista. Homman ydin olisi kai positiivinen yhteishenki erilaisesta etnisestä taustasta huolimatta, mutta olisin kai se neljännen asteen varajeesus jos osaisin kertoa täsmällisesti miten tuo luodaan.
NuoriDaavid

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Entäs sitten joku välimuoto? Kultainen keskitie? Integroidaan niin perhanasti ja hyväksytään se, että joitain ongelmia väistämättä on ensimmäis(t)en sukupolven kanssa. Lapset sen sijaan pitäisi jo pystyä integroimaan.
Toivon todella, että näin käy. Se ei kuitenkaan ole varmaa. Romanit eli suomeksi mustalaiset ovat asuneet suomessa jo 500 vuotta. Integraatio suomalaiseen kulttuurin ei ole onnistunut vieläkään.
Niin, mietin itsekin samaa löpistessäni integraatiosta. Tosiasia kuitenkin lienee, että osa romaneista on integroitunut yhteiskuntaan, ja myös se, että suamalaiset ovat omalla asiattomallakin syrjinnällään ja ennakkoluuloillaan vaikeuttaneet romanien integroitumista. Homman ydin olisi kai positiivinen yhteishenki erilaisesta etnisestä taustasta huolimatta, mutta olisin kai se neljännen asteen varajeesus jos osaisin kertoa täsmällisesti miten tuo luodaan.
Niin. Todennäköisesti (tai itseasiassa varmasti) vikaa on sekä mustalaisissa että valkolaisissa, mutta lopputulos on, että he eivät ole integroituneet 500 vuoden kuluessa. Tämä kertoo sen, että integraatio ei ole mikään automaaginen lopputulos, vaikka odotettaisiin 500 vuotta.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Niin. Todennäköisesti (tai itseasiassa varmasti) vikaa on sekä mustalaisissa että valkolaisissa, mutta lopputulos on, että he eivät ole integroituneet 500 vuoden kuluessa. Tämä kertoo sen, että integraatio ei ole mikään automaaginen lopputulos, vaikka odotettaisiin 500 vuotta.
Olen kanssasi samaa mieltä. Siitä huolimatta olen halukas yrittämään eikä mielestäni ole olemassa mitään moraalisesti kelpuutettavissa olevaa vaihtoehtoa. *nostaa esiin naiivi idealisti -kortin*
NuoriDaavid

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Niin. Todennäköisesti (tai itseasiassa varmasti) vikaa on sekä mustalaisissa että valkolaisissa, mutta lopputulos on, että he eivät ole integroituneet 500 vuoden kuluessa. Tämä kertoo sen, että integraatio ei ole mikään automaaginen lopputulos, vaikka odotettaisiin 500 vuotta.
Olen kanssasi samaa mieltä. Siitä huolimatta olen halukas yrittämään eikä mielestäni ole olemassa mitään moraalisesti kelpuutettavissa olevaa vaihtoehtoa. *nostaa esiin naiivi idealisti -kortin*
Minun kuuluu nostaa esiin naiivi idealisti -kortti ja näyttää sitä sinulle, johon sinä vastaat rasistikortilla tai natsikortilla.

*opettaa pelin sääntöjä*
Tix

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:Olen kanssasi samaa mieltä. Siitä huolimatta olen halukas yrittämään eikä mielestäni ole olemassa mitään moraalisesti kelpuutettavissa olevaa vaihtoehtoa. *nostaa esiin naiivi idealisti -kortin*
Taas se moraali! Vastatkaa nyt joku moraalikortin pelaaja moraalikysymykseen. Miksi maksimoida kurjuutta jos voi maksimoida kurjuuden poistoa? Jotta olisi hyvä mieli?
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Olen kanssasi samaa mieltä. Siitä huolimatta olen halukas yrittämään eikä mielestäni ole olemassa mitään moraalisesti kelpuutettavissa olevaa vaihtoehtoa. *nostaa esiin naiivi idealisti -kortin*
Minun kuuluu nostaa esiin naiivi idealisti -kortti ja näyttää sitä sinulle, johon sinä vastaat rasistikortilla tai natsikortilla.

*opettaa pelin sääntöjä*
Ai niinhän se menikin. Mut mä oonkin eri ovela, haukun itseni ennen kuin kukaan muu ehtii!!1

Hei muuten, pelaamisesta tuli mieleen, että voikohan virtuaalisesti pelata pullonpyöritystä. Pullonpyöritys on mun suosikkipeli, mutta kukaan ei koskaan halua pelata sitä mun kanssa IRL.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Taas se moraali!
Hei hani, rauhoitu! Tietty se on sulle punainen kortti kun oot käynyt sen lakikoulun! *ymmärtää kuoliaaksi*
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:*opettaa pelin sääntöjä*
Ai niinhän se menikin. Mut mä oonkin eri ovela, haukun itseni ennen kuin kukaan muu ehtii!!1
:h:
NuoriDaavid

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti: Hei muuten, pelaamisesta tuli mieleen, että voikohan virtuaalisesti pelata pullonpyöritystä. Pullonpyöritys on mun suosikkipeli, mutta kukaan ei koskaan halua pelata sitä mun kanssa IRL.
Eix pullonpyöritys ole totuus tai tehtävä? Sitä ei voi oikein netissä pelata.
Tix

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:
Tix kirjoitti:Taas se moraali!
Hei hani, rauhoitu! Tietty se on sulle punainen kortti kun oot käynyt sen lakikoulun! *ymmärtää kuoliaaksi*
Ymmärsit vain orgasmiin asti. Vaikka oikeustieteellisen tutkinnon suorittamiseen kuuluukin moraalinhalvattaumislobotomia ja selkäranganpoisto siinä missä sukupuolenvaihdokseen miehestä naiseksi kuuluu suun suurentaminen ja aivojen pienentäminen, niin soisin että arvokeskustelussakin pysyttäisiin reaalimaailman puolella asia-argumenteissa.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Eix pullonpyöritys ole totuus tai tehtävä? Sitä ei voi oikein netissä pelata.
Juu, mut mä valitsenkin aina totuuden.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Tix kirjoitti:Taas se moraali!
Hei hani, rauhoitu! Tietty se on sulle punainen kortti kun oot käynyt sen lakikoulun! *ymmärtää kuoliaaksi*
Ymmärsit vain orgasmiin asti. Vaikka oikeustieteellisen tutkinnon suorittamiseen kuuluukin moraalinhalvattaumislobotomia ja selkäranganpoisto siinä missä sukupuolenvaihdokseen miehestä naiseksi kuuluu suun suurentaminen ja aivojen pienentäminen, niin soisin että arvokeskustelussakin pysyttäisiin reaalimaailman puolella asia-argumenteissa.
HUI!
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ai niinhän se menikin. Mut mä oonkin eri ovela, haukun itseni ennen kuin kukaan muu ehtii!!1
:h:
Samikset! :h:
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Tix kirjoitti:Taas se moraali!
Hei hani, rauhoitu! Tietty se on sulle punainen kortti kun oot käynyt sen lakikoulun! *ymmärtää kuoliaaksi*
Ymmärsit vain orgasmiin asti. Vaikka oikeustieteellisen tutkinnon suorittamiseen kuuluukin moraalinhalvattaumislobotomia ja selkäranganpoisto...
Mitä siitä seuraisi, jos tuota lobotomiaa ja poistoa ei tehtäisi?
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Hei hani, rauhoitu! Tietty se on sulle punainen kortti kun oot käynyt sen lakikoulun! *ymmärtää kuoliaaksi*
Ymmärsit vain orgasmiin asti. Vaikka oikeustieteellisen tutkinnon suorittamiseen kuuluukin moraalinhalvattaumislobotomia ja selkäranganpoisto...
Mitä siitä seuraisi, jos tuota lobotomiaa ja poistoa ei tehtäisi?
Kapina?
prosessi

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Ymmärsit vain orgasmiin asti. Vaikka oikeustieteellisen tutkinnon suorittamiseen kuuluukin moraalinhalvattaumislobotomia ja selkäranganpoisto...
Mitä siitä seuraisi, jos tuota lobotomiaa ja poistoa ei tehtäisi?
Kapina?
Korvien välissä vai ulkomaailmaa vastaan?
NuoriDaavid

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eix pullonpyöritys ole totuus tai tehtävä? Sitä ei voi oikein netissä pelata.
Juu, mut mä valitsenkin aina totuuden.
EI musta ole kiva pelata, jos ei voi toivoa, että tehtävä on esim housujen riisuminen.
Zeb

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Mitä siitä seuraisi, jos tuota lobotomiaa ja poistoa ei tehtäisi?
Kapina?
Korvien välissä vai ulkomaailmaa vastaan?
Varmaan yksilöstä riippuen kumpaa vain. Tai molempia.
Avatar
Solidarity
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 28.11.2007 21:05

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja Solidarity »

Chap kirjoitti:
Solidarity kirjoitti:Helsinki on turvallinen kaupunki.. Epäkohtia on, muttei todellakaan missään vartijoiden tai poliisien ”vähyydessä”.. Oikeisto lietsoo tuota populismia ihan tarkoituksella ja rahanhimoinen media auttaa lisäämällä ihmisten pelkoja ”raflaavilla” otsikoillaan. Sitä se markkinatalous on :)
Minä olen aikaisemmin todennut täällä, että markkinatalous on saatanasta. Mutta miten saat turvattomuuden ja markkinatalouden yhdistettyä?
Markkinatalous yllyttää lehtiä myymään mahdollisimman paljon ja tämä aiheuttaa sen vastenmielisen ilmiön että ne painavat jättiotsikoita tästä mukamas ”rikosaallosta” joka kerran kun joku maahanmuuttaja henkilö on joutunut esim kieli taidottomuuttaan väärinkäsityksiin poliisin kanssa. Isot otsikot saavat ihmiset pelkäämään turhan takia ja kannattamaan
kaikennäköisiä puolifasisteja.
PerttiMakimaa

Re: Helsinki, tuo pohjoisen pieni ja turvallinen kaupunki

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Solidarity kirjoitti:Markkinatalous yllyttää lehtiä myymään mahdollisimman paljon ja tämä aiheuttaa sen vastenmielisen ilmiön että ne painavat jättiotsikoita tästä mukamas ”rikosaallosta” joka kerran kun joku maahanmuuttaja henkilö on joutunut esim kieli taidottomuuttaan väärinkäsityksiin poliisin kanssa. Isot otsikot saavat ihmiset pelkäämään turhan takia ja kannattamaan
kaikennäköisiä puolifasisteja.
Uskomatonta pas*aa. Ei minulla muuta. Päinvastoin lehdet puhuvat aina kiertoilmaisuin pakolaisista. "Välimeren maalaisen näköinen mies" on lehtien mukaan yleensä melko usein raiskaaja ja ryöstäjä. Siis Espanjalaisetko vai Italialaisetko täällä pitävät ryöstöaaltoa?

Jos oikein joutuvat kertomaan oikeat tuntomerkit ilmestyy viereen "kommentti" artikkeli, joka kertoo tämän olevan yksittäistapaus jota ei missään nimessä pidä yleistää. Kuten ei edellistäkään jne.
Vastaa Viestiin