Måndag (maanantai)

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Identitetskris på gång. Funderar på att byta mitt officiella modersmål tillbaka till svenska, om någon bara hittar på ett bättre ord än mukelo på svenska.

Mukelo äännettynä ruotsalaisittain kuulostaa ehkä hölmömmältä kuin mikään muu.
Zeb

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Något annat kris på gång. Hur kan man kiroilla på svenska?
prosessi

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Något annat kris på gång. Hur kan man kiroilla på svenska?
Suomi on kirosanojen luvattu kieli, ei ruotsista ole siinä mihinkään. Ellei sitten käytä sitä ruotsia, jota minä ihan pienenä. Minusta kun oli ihan loogista, että jos gepardi on ruotsiksi gepard ja traktori traktor, niin hämähäkki on tietenkin hämähäkk. Joten helvett, perkel ja jumalaut ovat mielestäni oivaa kiroiluruotsia.
Zeb

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Suomi on kirosanojen luvattu kieli, ei ruotsista ole siinä mihinkään. Ellei sitten käytä sitä ruotsia, jota minä ihan pienenä. Minusta kun oli ihan loogista, että jos gepardi on ruotsiksi gepard ja traktori traktor, niin hämähäkki on tietenkin hämähäkk. Joten helvett, perkel ja jumalaut ovat mielestäni oivaa kiroiluruotsia.
No siitä mä vähän huolissani olinkin. Muuten olisin voinut tietty alkaa käyttää ruåttia jota en osaa paljoa yhtään. Mut olisi ainakin syntynyt hauskoja, vaarallisia ja vauhdikkaita tilanteita.
prosessi

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Suomi on kirosanojen luvattu kieli, ei ruotsista ole siinä mihinkään. Ellei sitten käytä sitä ruotsia, jota minä ihan pienenä. Minusta kun oli ihan loogista, että jos gepardi on ruotsiksi gepard ja traktori traktor, niin hämähäkki on tietenkin hämähäkk. Joten helvett, perkel ja jumalaut ovat mielestäni oivaa kiroiluruotsia.
No siitä mä vähän huolissani olinkin. Muuten olisin voinut tietty alkaa käyttää ruåttia jota en osaa paljoa yhtään. Mut olisi ainakin syntynyt hauskoja, vaarallisia ja vauhdikkaita tilanteita.
:D

Muistui kyllä mieleen eräs lukioaikainen ainekirjoitus, aineistopohjainen tietenkin, jonka aiheena piti olla kirosanat. Aineistossa oli lueteltu liuta tyhmiä ruotsinkielisiä kirosanoja, jotka kaikki käytin runomuodossa olevassa tekstissäni loppusointuparien kanssa. Äidinkielenopettajan sijainen luuli minun vittuilleen hänelle henkilökohtaisesti ja hylkäsi koko aineen, mutta onneksi oikea opettaja korjasi arvosanaa melko radikaalisti jälkikäteen.
Zeb

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Muistui kyllä mieleen eräs lukioaikainen ainekirjoitus, aineistopohjainen tietenkin, jonka aiheena piti olla kirosanat. Aineistossa oli lueteltu liuta tyhmiä ruotsinkielisiä kirosanoja, jotka kaikki käytin runomuodossa olevassa tekstissäni loppusointuparien kanssa. Äidinkielenopettajan sijainen luuli minun vittuilleen hänelle henkilökohtaisesti ja hylkäsi koko aineen, mutta onneksi oikea opettaja korjasi arvosanaa melko radikaalisti jälkikäteen.
:D Tuollainen äikänsijainen meilläkin oli lukiossa. Oli kaiken huumorintajuttomuuden lisäksi melko huono äidinkielessä. Oppilaat kiusasi sitä yleisesti, paitsi tietty minä kun en halunnu lyödä hätää kärsivää, ja koko homma oli ihan farssi. Joka tunnilla porukka kysyi että koska se meidän oma opettaja oikein tulee takaisin ja kinasi ja haukkui, välillä tämän seurauksena ope sai raivareita ja välillä itki itsesäälissä. Tämä sijainen pääsi jonnekin kronikkaankin missä oli haukuttu lyttyyn melko törkein mutta varsin osuvin sanankääntein.
prosessi

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Äidinkielenopettajan sijainen luuli minun vittuilleen hänelle henkilökohtaisesti ja hylkäsi koko aineen, mutta onneksi oikea opettaja korjasi arvosanaa melko radikaalisti jälkikäteen.
:D Tuollainen äikänsijainen meilläkin oli lukiossa. Oli kaiken huumorintajuttomuuden lisäksi melko huono äidinkielessä. Oppilaat kiusasi sitä yleisesti, paitsi tietty minä kun en halunnu lyödä hätää kärsivää, ja koko homma oli ihan farssi.
No tuossa minun tapauksessani minä olin kyllä se farssi, opettaja oli ihan ok. Kyseessä olivat nimittäin yo-kirjoituksiin liittyvät harjoitukset, eli kymmenen otsikkoa jaettiin, joista viisi aineistopohjaista ja viisi vapaamuotoista. Paikalla olisi pitänyt myös istua se minimi 3 tuntia, vaikka kyseessä olivat vain harjoitukset. Minä sitten kirjoitin aineen 20 minuutissa ja tiedustelin opettajalta, että mitäs minä nyt teen. Luokka tyrski minulle, mutta opettaja tosiaan kuvitteli heidän tyrskivän hänelle. Siinä vaiheessa hän kuitenkin vielä suhtautui minuun ihan asiallisesti, kehotti kirjoittamaan toisenkin aineen. Kirjoitin vartissa, minkä jälkeen taas tiedustelin seuraavaa toimenpidettä, ja luokka tyrski entistä enemmän.

Sama jatkui, kunnes olin kirjoittanut aineen jokaisesta otsikosta, ja pakollista aikaa oli vielä kymmenen minuuttia jäljellä. Siinä vaiheessa kun kysyin, että enkö todellakaan vieläkään saa mennä, ja luokka nauroi huutonaurua, opettajaparka passitti minut rehtorin puheille. Sijainen hylkäsi jokaisen aineen ja huusi rehtorillekin, kun rehtori ei tajunnut miksi minä olin puhuttelussa. En tiedä, olisi se oikea opettajakin saattanut hermostua tuossa tilanteessa, sillä kieltämättä minä olin häiriöksi luokassa. Onneksi hän ei ollut paikalla, niin sain sentään kohtuulliset arvosanat kaikista aineista ja vapautuksen ainekirjoituksesta, kun kuulemma olin kirjoittanut tarpeeksi varastoon.
Zeb

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^
Tuon perusteella saatat olla jopa kummallisempi kuin minä :D

Tai sitten vain kirjailija-ainesta. Mua vaivasi ainekirjoituksessakin vähän se typerä perfektionismi jonka vuoksi saatoin tuijottaa tyhjää paperia turhan pitkään vaikka hyvä kirjoittaja arvosanojen valossa olinkin. Ainekirjoitus oli silti aina jotenkin tuskaista. Silti olen haaveillut minäkin josko joskus kirjan kirjoittaisin. Antaisin tulla sitten vaikka salanimellä kaikki pimeät ajatukseni ulos.
prosessi

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:^
Tuon perusteella saatat olla jopa kummallisempi kuin minä :D

Tai sitten vain kirjailija-ainesta. Mua vaivasi ainekirjoituksessakin vähän se typerä perfektionismi jonka vuoksi saatoin tuijottaa tyhjää paperia turhan pitkään vaikka hyvä kirjoittaja arvosanojen valossa olinkin. Ainekirjoitus oli silti aina jotenkin tuskaista.
Siinä kai se olikin, minua ei vaivannut pieninkään perfektionismi. Aiheet olivat järjestään niin typeriä, ettei niihin viitsinyt kuluttaa sen enempää energiaa kuin oli ihan pakko. Rakenne ja melko hyvä kielioppi minulla tulevat ihan itsestään, sisältö aineissani vaihteli paskasta keskikohtalaiseen, muttei sen parempaan. Onneksi arvosanoja annettaessa sisällön merkitys oli olematon...
Silti olen haaveillut minäkin josko joskus kirjan kirjoittaisin. Antaisin tulla sitten vaikka salanimellä kaikki pimeät ajatukseni ulos.
8) Salanimet ovat nössöille. Vähintään pitää laittaa oma naama kanteen.
nokkaelain

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

prosessi kirjoitti:Suomi on kirosanojen luvattu kieli, ei ruotsista ole siinä mihinkään. Ellei sitten käytä sitä ruotsia, jota minä ihan pienenä. Minusta kun oli ihan loogista, että jos gepardi on ruotsiksi gepard ja traktori traktor, niin hämähäkki on tietenkin hämähäkk. Joten helvett, perkel ja jumalaut ovat mielestäni oivaa kiroiluruotsia.
Toisaalta esim. tätini syntymäpäivillä Ruotsissa parhaiten ruotsalaisten kanssa tuli juttuun ruotsia vain nimeksi osaava setäni, joka käytti sanoja kuten "sipul". Toimii siis yleisemminkin:)
Duckzilla

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Huomenta. Tosi huonosti nukuttu yö, turha tässä enää on maata sängyssä kun uni ei vaan tule. Vähän kriisinpoikasta täälläkin. Ehkä tajusin taas vähän jälkijunassa mitä tunteeni oikein olivatkaan ja nyt syrän otti vähän hittiä.

(Ei-kryptinen selitys: nainen, jonka kanssa olin vähän kahden vaiheilla, rupes alkaan oleen jonkun toisen kaa. Multa kesti tovi tajuta mitä olinkaan menettänyt. Yhyy, jne.)
Vihtahousu

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Huomenta. Vähän nukuttu yö täälläkin takana. 1-TPK.
chevilyn

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

God morgon. Tänään ajattelin irtisanoutua töistä. Laitetaan nyt samalla vaivalla kaikki elämässä uusiksi.
prosessi

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

chevilyn kirjoitti:God morgon. Tänään ajattelin irtisanoutua töistä. Laitetaan nyt samalla vaivalla kaikki elämässä uusiksi.
:P Muutosta ilmassa enemmänkin...
Duckzilla

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

No niin. Ensin ei yöllä suostu nukkumaan, ei millään, ja nyt sitten kun olisi aika lähteä liikkeelle niin nukuttaakin aivan armottomasti. Tyypillistä. :doh:
milli

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja milli »

Toka tpk!

:h:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Liskot hiipi uniin ja muuttivat ne melkoisen mielenkiintoisiksi. Edellisen seurauksena nukahdin junaan, onnekseni matkakohteena on pääteasema iin ei pahasti päässyt ohi. Tosin heräsin kukkahattutädin astellessa varpaille.

Tänään taitaa olla todella tehokas työpäivä. Toivottavasti Notes katuu koko päiväksi tai jotain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
PerttiMakimaa

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Hejdå allihopa! :on:
masa

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja masa »

prosessi kirjoitti:
Zeb kirjoitti:diipadaaapa
Lisää diipadaapaa
Te kaksi vedätte kyl hyvin vertoja ylen tv-lupamaksumainoksen rasittavuudelle.

http://www.tv-maksu-shop.fi/
PerttiMakimaa

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Zeb kirjoitti:diipadaaapa
Lisää diipadaapaa
Te kaksi vedätte kyl hyvin vertoja ylen tv-lupamaksumainoksen rasittavuudelle.

http://www.tv-maksu-shop.fi/
Ylen toiminnasta tulee kyllä mieleen Äänekosken bussiturma pari vuotta sitten. Hengenvaarallinen rekkayhdistelmä ajaa ylinopeutta ja tappaa 22 ihmistä. Ratkaisu: Alennetaan henkilöautojen nopeusrajoituksia.

Yle. Ihmiset ovat kyllästyneet Ylen ainoana maailmassa käyttämään tekstitysstandardiin, joka ei todellakaan toimi. He lopettavat television katselun kun kerran digiboksit on helppo kadottaa taloudesta. Ratkaisu: Ei muuteta tekstitystä vaan listataan toimimattomat digiboksimerkit ja tehdään idioottimainen ja ärsyttävä mainoskamppanja, joka takuulla ärsyttää juuri sitä katsojaryhmää joka on kahden vaiheilla.
NuoriDaavid

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:Identitetskris på gång. Funderar på att byta mitt officiella modersmål tillbaka till svenska, om någon bara hittar på ett bättre ord än mukelo på svenska.

Mukelo äännettynä ruotsalaisittain kuulostaa ehkä hölmömmältä kuin mikään muu.
Jos lapsen äidinkieli on ruotsi, niin hän pääse opiskelemaan mihin tahansa, kunhan vain selviää pyöröovista sisään.
PerttiMakimaa

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:...kunhan vain selviää pyöröovista sisään.
Eivät siihen kaikki pysty... :)
masa

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja masa »

PerttiMakimaa kirjoitti: Yle. Ihmiset ovat kyllästyneet Ylen ainoana maailmassa käyttämään tekstitysstandardiin, joka ei todellakaan toimi. He lopettavat television katselun kun kerran digiboksit on helppo kadottaa taloudesta.
Mä kyllä veikkaan että ihmiset irtisanoivat tv-lupansa vain sen vuoksi, että digiin siirtyminen oli riittävän hyvä tekosyy tv-lupamaksun irtisanomisilmoituksen syyksi.
PerttiMakimaa

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Yle. Ihmiset ovat kyllästyneet Ylen ainoana maailmassa käyttämään tekstitysstandardiin, joka ei todellakaan toimi. He lopettavat television katselun kun kerran digiboksit on helppo kadottaa taloudesta.
Mä kyllä veikkaan että ihmiset irtisanoivat tv-lupansa vain sen vuoksi, että digiin siirtyminen oli riittävän hyvä tekosyy tv-lupamaksun irtisanomisilmoituksen syyksi.
Jos digivirittimiä löytyy jopa Scartiin sopivina tai tietokoneen sisäisinä kortteina en yhtään hämmästele miksi jättivät maksamatta. "Tulkaa sisään vaan herra tarkastaja ja etsikää televisiokorttini." :)

Mutta joukossa on aidosti niitäkin, joille on riittänyt ja riittää jatkossakin analogiset taivaskanavat tai vaikka raamattupiiri. Nyt kun ei tarvitse maksaa "analogivirittimen omistusmaksua".
NuoriDaavid

Re: Måndag (maanantai)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PerttiMakimaa kirjoitti: Jos digivirittimiä löytyy jopa Scartiin sopivina tai tietokoneen sisäisinä kortteina en yhtään hämmästele miksi jättivät maksamatta. "Tulkaa sisään vaan herra tarkastaja ja etsikää televisiokorttini." :)
TV-lupatarkastajaahan ei tarvitse päästää sisään, jos ei halua. Mitään selityksiä ei tarvita. Luvattomasta tv:n katselusta epäily ei myöskään oikeuta kotietsintäluvan saantiin.
Vastaa Viestiin