Vinkkejä avioehdoksi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vinkkejä avioehdoksi

Viesti Kirjoittaja martza »

Kun ND:n tapauksessa on puhuttu avioehdosta, jota hän ei ollut tehnyt naimisiin meneessään niin minulla tämä on edessä enis vuonna elikkä avioehdon tekeminen.
Nyt kaivattaisiin ehdotuksia avioehdolle, joka olisi tasapuolinen minulle ja tulevalle uudelle vaimolleni.

Taustatietoja aluksi
1984 ostimme yhteisesti OK-talon, johon sijoitimme
Yhteisin kaksion hinnan xx.xx Eur
Yhteinen asuntolaina xx.xx Eur
OK-talon hinta xxx.xx Eur

Avioerossa, otin vanhat lainat itselleni ja uutta lainaa, jolla maksoin loput Ex:n osuudesta talooni

Nykytilanne:
1.Vanhaa lainaa maksettu pois xx.xx Eur
2.Uutta lainaa maksettu pois xx.xx Eur
3.Kaksion hinta xx.xx Eur
4.Maksettu lainoja+kaksio yht. xxx.xx Eur

Elikkä talooni olen sijottanut nyt kaksion hinnan + kohtien "1 ja 2" summat

Talon arvo alakanttiin on xxx.xx Eur

Pitäsikö minun suoraan laittaa avioehtoon,että tuo yhteisumma kohdasta "4.Maksettu lainoja+kaksio" jää mulle talosta,kun velat on otettu pois ja loput nettojäämästä, jaetaan puoliksi.

Vai laittaa niin, esim 75 % mulle ja 25%(uudelle vaimolle) netosta, kun velat on vähenetty.

Vai minkätyyppinen avioehto?

Olemme asuneet nyt yhdessä vähän yli vuoden talossani ja hän on maksanut kaikki ruokalaskut meidän huushollissa ja minä olen hoitanut lainakulut ja muut taloon kohdistuvat kiinteät kulut(sähkö, jäte, vakutuus ym).

Osa hänelle kyllä kuluu, mutta mikä olisi teidän mielestänne kohtuullinen osa?
SaintJohnPerse

Re: Vinkkejä avioehdoksi

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

Hmmm... En ole lainoppinut, mutta suosittelen, että teette avioehdon, jossaoamisuus ositettan seuraasti.

Vaimosi saa xxx osuuden lainoista, xxx osuuden kiinteästä omaisuudesta, xxx-lapsen huoltajuuden, sinä saat tavata häntä xxx-viikkoina.

Loppujen lopuksi... sinulla on vähemmä xxx-€, etkä näe xxx-lapsia kuin xxx-aikoina.


Kannattiko mennä naimisiin xxx:n kanssa?
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Vinkkejä avioehdoksi

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

martza kirjoitti: Osa hänelle kyllä kuluu, mutta mikä olisi teidän mielestänne kohtuullinen osa?
Nyrkki ja kyrpä.

Mitäs jos se on nussinut jo montaa montaa äijää? Epäile hyvä mies, epäile.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vinkkejä avioehdoksi

Viesti Kirjoittaja martza »

SaintJohnPerse kirjoitti: Kannattiko mennä naimisiin xxx:n kanssa?
Kannatti. Menin rakkaudesta naimisiin aikoinaan hänen kanssaan ja se omaisuus minkä hankittiin yhdessä, hankittiin rakkaudella.

Saatiin kaksi ihanaa lasta ja he asuvat luonani edelleen ja heidän suhteensa äitiinsä on todella hyvät.
Tix

Re: Vinkkejä avioehdoksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ota asianajaja laatimaan se. Avioehdolla voi määrät vain omaisuudesta, ei veloista. Velat jäävät sille jonka nimissä ne ovat. Avioehdolla ei voi myöskään siirtää toisen nimissä olevaa omaisuutta toiselle, eli jos olette ostaneet kämpän 50/50 niin se pysyy 50/50 vaikka tekisi millaisen avioehdon. Ainoa mitä sillä avioehdolla voi tehdä, on rajata tietty omaisuus ja/tai sen tuotto avio-oikeudesta ulos.

Osituksen lopputulos riippuu siitä, kumman (avio-oikeuden alaiset)varat - velat on suurempi. Se joka omistaa enemmän, joutuu maksamaan erotuksesta puolet.
Vastaa Viestiin