How many five year olds could you take in a fight..

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Yönmustaritari

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Gat kirjoitti: Oleks sä joku homo vai mitä?
Luuletko homo, että Numbasta tekisi paremman tappelijan, jos hän olisi vain yhden noista tyyleistä aivopesemä robotti eikä eklektinen etsijä? Ei ole kyse siitä onko Numba Hyvä joSSain Lajissa, vaan onko Numba Itse Hyvä.
Se kuka alottaa on ite joku homo. Joo yksilön ominaisuuksista olet oikeassa, mistään muusta et. Muiden kamppailutaidot kiinnostaa tasan yhtä paljon kuin sinun arviointi niistä. Onko sanonta, kuin kilo turvetta tuttu?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Gat »

Yönmustaritari kirjoitti:
Gat kirjoitti: Oleks sä joku homo vai mitä?
Luuletko homo, että Numbasta tekisi paremman tappelijan, jos hän olisi vain yhden noista tyyleistä aivopesemä robotti eikä eklektinen etsijä? Ei ole kyse siitä onko Numba Hyvä joSSain Lajissa, vaan onko Numba Itse Hyvä.
Se kuka alottaa on ite joku homo. Joo yksilön ominaisuuksista olet oikeassa, mistään muusta et. Muiden kamppailutaidot kiinnostaa tasan yhtä paljon kuin sinun arviointi niistä. Onko sanonta, kuin kilo turvetta tuttu?
Yksilön ominaisuudet joo. Sinä vaikka homolajin mustavyö olet, hakkaisit minut koska olet kunnossa ja sinulla on sparrauskokemusta verrattomasti enemmän. Myös fyysistä luonnonlahjakkuutta varmasti minua enemmän, minua jolla oli koulussa kutonen urheilussa :D Mutta joo, sori teoretisoinnosta... luulen tajuuvani noista jotain, ja voihan sitä tajuta vaikka hävittäjälentokoneista, vaikka ei itse osaa lentää.

Jos sut vielä joskus tapaan ja olen kunnossa, olis KUNNIA sparrata.
Mulli75

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Gat kirjoitti:Tosin itse hakeutuisin kuulemma vielä tosielämällisempään lähityyli Defendoon, jos täällä olisi ja näin vanhan ukon huolisivat.
Ei Defendolla yksin tee mitään mutta sitten jos sen yhdistää jonkun toisen lajin taitoihin niin siitä on enemmän hyötyä. Kävin muutaman kerran Defendo-leirillä ottamassa oppia Defendon pääkouluttajalta ja siellä yhdisteltiin tekniikoita mm. Krav Maga tekniikoihin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Googlebot kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:(Muuten se on yleinen hassuus, ettei porukka enää "uskalla" tunnustaa, että ei välttämättä heti ymmärrä kieltä! Oli muutama sellainen terminologiayhdistelmä, ettei tasan varmasti monelle ole selkeä. Nykyään kun englanti on ikääkuin "must" osata, ei kehtaa ees sanoa, että ei kaikki mene heti kaaliin. Toki poikkeuksia on. Tiedän itsestäni, koska sain parissa kohdassa tsempata kunnolla vaikka olen lukenut englantia piiitkään eri muodoissaan! Tiedän, kun soitin mielenkiinnosta puhisten äsken englantia äidinkielenäänkin puhuvalle tästä testistä, ja hän sanoi ymmärtäneensä kaikki paitsi erään kohdan!! Sen kohdan jota itsekin jouduin arvaamaan, tosin oikein. Ja googlasin myös eräässä termissä!
No mikä kohta sinulle tuotti vaikeuksia? Sehän oli ihan selvää englanninkieltä kaikki, ymmärsin kaiken 130%:sti.

Tein testin loppuun ja painoin nappulaa mistä tuloksen piti rävähtää silmieni eteen. Sen sijaan Internet Exploder kaatui, eli ilmeisesti laskuri meni ympäri. En jaksanut ajaa testiä uudestaan.
Tere Botti. Puhuin siis periaatteesta, että englannin kielen taitamattomuus on tullut tabuksi viime aikoina. En oikeastaan puhunut itsestäni, koska itse olen harrastanut kyseistä kieltä myös tuolla yliopistonkin puolella. Ja kirjallisuutta on nykyään viljalti enkuksi jo pakkokin ollut lukea.
MUTTA
minulle tuotti ylivoimaisia vaikeuksia termi "starcraft Zerg". Mutta arvelin sen alitajunnassa olevan jokin peli. Tätä kysyin kanadansuomalaiselta kaveriltani, ja kysyin onko hänen mielestään ihan selkeää! Hän sanoi toki osanneensa aavistaa, mutta tuo pelijuttu oli hänellekin vieras. Minä kun en harrasta pelejä eikä hänkään. On varmasti aivan vesiselvä asia monille nuorille sotapelien ystäville!! Uskon!

Sitten en heti osannut välittömästi ymmärtää mitä verbi couging olisi tässä yhteydessä, joo kouraista yleisesti...mutta tässä väkivaltaisessa yhteydessä ymmärsin hetikin tuon hyvin ikävän merkityksen ja harvinaisen onneksi... passiivinen ikävä merkitys!!!!
Mutta itse joutuisin kyllä kääntämään ilmauksen jotenkin mutkan kautta "scratching"! Kaikkea oppii!!

Sitten olimme täsmälleen yhtä mieltä, että esim. lause "I'd be too busy pile-driving, crane-kicking, and bare-knuckle bashing them all the way back to kintergarten", ilman lopun painovirhettäkin on varsin vaativa lause hänellekin ,"english having as native language".
Ja hän kuulemma "would walk throug the fire" ..jos hänen oppilaistaan (lukio ja työväenopisto) yli muutaman yksilön, osaisi tämän kääntää ja tietää sanat edes suomeksi!!!

Hän opettaa englantia ja olen minäkin ollut jumalattoman määrän vuosia sitten :oops: enkun sijainen ja tiedän, että tuossa tekstissä oli paljon helppoa, mutta paljon myös passiivista sanavarastoa, joka 131 prosenttisesti ei useammalle aukene! Niin se vain on. Poikkeuksia on, joille nämäkin muutamat passiiviset sanat ovat selkeitä. Mutta kaverini nauroi, että osaisivatpa oppilaat edes nämä aktiiviset sanat noin aluksi. Keskimääräisesti osataan aktiiviset käyttösanat hyvin ja jokunen tekninen, jota tarvitaan netissä, mutta muuten lauseitten muodostaminen itse on vielä hyvin köyhää oppilailla. Mutta asia on nykyään kuitenkin paljonkin parempi kuin ennen, kiitos kansainvälistymisen ja esim. nämä internet-englanninkielen tekstit.

Mutta juttuni tarkoitus oli pikkuisen "naurahtaa" tuota pikku tekopyhyyttä, jonka mukaan englantia kaikki ymmärtävät ja se on ihan selkeää!!
Voi sulle ollakin Google, kun niin sanot, mutta sun täytyy tietää, että olet poikkeus!!

Niin, sit keskustelimme siitä hyvin ärsyttävästä seikasta, jonka mukaan Amerikkalaiset oppilaat eivät oppisi YHTÄÄN juur mitään, jos he olisivat samassa asemassa kuin me Suomelaiset! Että heidän pitäisi ymmärtää vieras kieli. Samoin englantilaiset. Ranskalaisethan tunnemme!
Ärsyttävää on suomalaisten alituinen kiltteys!!! Heti puhutaan englantia niin vuolaasti, ja itseasiassa ollaan kohteilaampia enkunkieliselle kuin omalle härmänsuomea puhuvalle!! Näin ei kuitenkaan kuulemma liene muualla maailmassa MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!! Ja näin minäkin olen huomannut!!
Meidän kaikkien pitäisi ryhtyä barrikadeille, mutta kun meidän elantomme on kiinni kansainvälistymisestä ja laajasta osaamisesta. Mutta ne lukuisat lukuisat hienosäätöasiat kielessä, mitä lukuisissa ammateissa tarvitaan, varsinkin sopimusasioissa ja myynnissä ja vakuutuksissa ja nimenomaa small talkssakin, ovat meille härmänsuomalaisille VALTAVA haaste. Olemme siis usein samalla viivalla Usan poikien ja englantilaisten ja saksalaisten, portugalia puhuvien ym ym kanssa!!! Se on suurin piirtein MEGAluokan epäoikeudenmukaisuutta!
Vastineeksi kyllä saamme myös paljon, eli rauhan, terveyden, korruption vähyyden, rehellisen kansanluonteen...yms. Mutta me olemme niin ARMOTTOMAN kilttejä ja katsomme muita ylöspäin!!

Se on tulevaisuuden muutoskohta, mutta kunpa meillä olisi OIKEASTI kaikilla englanti hallussa, silloin kaikki olisi niin paljon helpompaa...

YLEENSÄ minäkin opiskellessa silloin enkkuakin, ymmärrän lauseyhteydestä, mikä sana voisi olla "noin suurinpiirtein" ja tämä onkin kielenoppimisen tarkoitus. MUTTA varjelkoon usein siltä totuudelta opettajia, joka kohdataan silloin kun nuorten pitääkin kääntää joku oikein todella suomeksi!! Silloin siitä ei sillee tulekaan mittään, jos on vaikea teksti!

Tämä sotaisa ja epäinhimillinen testiteksti oli osin erittäin helppoa ja helppoa, mutta tosiaan siihen oli eksynyt muutama hyvin vaativa passiivista sanavarastoa (jo suomeksikin) vaativa kohta!!

Voisin oikeastaan sinua Googlebootti, suositella kanadalaiskaverini sijaiseksi. Hänellä tulos oli 99%. Niinkuin hiukan arvelinkin!
Hän sai tulokseksi muuten jotain 15 vain!

NYT ON NIIN, että poistan tästä postauksesta myöhemmin henkilökohtaisen osuuden, koska hän saattaa arvata, JOS mahdollisesti näkee joskus! Kehotin näet vain tekemään tekstin antaen nettioson, en tietenkään meijän Kitinää, hehheh!!

SORRY kuulukoon siitä, etten jaksa oikolukea nyt omaa tätä kirjoitustani ja lauseet voisin jäsentää paremmin ymmärrettäväksi.Uskon, että tästä saa pääasian selville mitä tarkoitan! Kun tästä tekstistä ei kuitenkaan makseta niin käytetään sitä hieman "hyväksi"!!!!

Arskis
eli SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Kolometoist. Siinäki o 13 liikaa. Emmä vässykkä pärjäis ensimmäisellekkään.
Yönmustaritari

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Mulli75 kirjoitti: mm. Krav Maga tekniikoihin.
Useita tyylejä kulkusten helistämiseen?+
Googlebot

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Stadinarska kirjoitti:minulle tuotti ylivoimaisia vaikeuksia termi "starcraft Zerg".
Starcraft on kuule hieno peli. Pari sataa tsiljardia sitä edelleen pelaavaa eteläkorealaista ei voi olla väärässä. Starcraft on sentään jo kymmenen vuotta vanha peli ja yksi maailman eniten myydyistä peleistä koskaan. Aikovat kohta julkaista kakkososan, odotan kuin kuuta nousevaa.

Zergit ovat pelin kolmesta rodusta ulkoavaruuden hirviöitä (vähän kuin esim. elokuvissa Aliens ja Starship Troopers olevat öttiäiset) muistuttava rotu jonka sotilaat (hirviöt) ovat halpoja "valmistaa", mutta jotka eivät ole yhtä voimakkaita kuin Terran- tai Protoss-rotujen sotilaat. Siksi Zergillä pelatessa on tapana hyökätä vihollista vastaan mahdollisimman isolla, heikommista yksilöistä koostuvalla joukolla, mihin tuo testin kommenttikin viittasi. Raivoisaa viisivuotiaslaumaa vastaan puolustautuminen olisi kai vähän kuin yrittäisi puolustautua Starcraftissa valtavaa mutta helpohkosti tapettavaa zerling-joukkoa vastaan.
Sitten en heti osannut välittömästi ymmärtää mitä verbi couging olisi tässä yhteydessä, joo kouraista yleisesti...mutta tässä väkivaltaisessa yhteydessä ymmärsin hetikin tuon hyvin ikävän merkityksen ja harvinaisen onneksi... passiivinen ikävä merkitys!!!!
Kuka tahansa englanninkielisiä taistelulajilehtiä kuten Black Belt lukeneet tietävät mitä "eye couging" tarkoittaa. Yleisesti silmiin hyökkäämistä tai niiden painamista sormillahan se, vaikka sanatarkasti ehkä vähän muuta.
Mutta itse joutuisin kyllä kääntämään ilmauksen jotenkin mutkan kautta "scratching"! Kaikkea oppii!!
Ei hajuakaan mitä tuolla kommentilla tarkoitit. Raapiminen ei ole sama juttu.
Sitten olimme täsmälleen yhtä mieltä, että esim. lause "I'd be too busy pile-driving, crane-kicking, and bare-knuckle bashing them all the way back to kintergarten", ilman lopun painovirhettäkin on varsin vaativa lause hänellekin
No hatusta heitän sanakirjaa katsomatta "Olisin täydessä touhussa puskemassa kumoon, tekemässä kurkipotkuja (niinku Karate Kid-elokuvan lopussa, tiätsä?) ja hakkaamassa heitä paljain nyrkein takaisin lastentarhaan.". Noin niinku suunnilleen, en jaksa viilata.

Ystävälläsi tuntuu vain olevan hakusessa erikoissanasto. Tulee mieleen lukion englanninkielenmaikkani joka opetti meille tohkeissaan mitä POW tarkoittaa mutta ei vastavuoroisesti tuntenut termejä MIA ja KIA (Missing In Action = kadonnut taisteluissa, Killed In Action = kuollut taisteluissa). Selvästikään hän ei ollut nähnyt yhtä monta Vietnam-leffaa kuin minä.

Ehdota englanninopettajaystävällesi että hän katsoo enemmän amerikkalaisia elokuvia ja käy englanninkielisillä keskustelusivustoilla, jos haluaa kehittää englanninkielentaitojaan enemmän nykyvaatimusten tasolle.
Hän opettaa englantia ja olen minäkin ollut jumalattoman määrän vuosia sitten :oops: enkun sijainen ja tiedän, että tuossa tekstissä oli paljon helppoa, mutta paljon myös passiivista sanavarastoa, joka 131 prosenttisesti ei useammalle aukene!
Ongelmanne on se että te ette selvästikään seuraa englanninkielistä populäärikulttuuria, toisinkuin oppilaanne. Siksi teille on täyttä hepreaa kaikki Zergit, KIAt, MIAt ja kurkipotkut, toisinkuin em. oppilaillenne.
Niin, sit keskustelimme siitä hyvin ärsyttävästä seikasta, jonka mukaan Amerikkalaiset oppilaat eivät oppisi YHTÄÄN juur mitään, jos he olisivat samassa asemassa kuin me Suomelaiset! Että heidän pitäisi ymmärtää vieras kieli.
Yhdysvalloissa puhutaan yleisesti muitakin kieliä kuin vain englantia. Monilla toinen kieli on esim. espanja, kiina tms. Yllättäen myös englantilaisissa kouluissa opetetaan muitakin kieliä.

Suomalaiset osaavat englantia suhteellisen laajasti kiitos esim. elokuvien ja sarjojen dubbauksen puuttumisen. Itselläni teini-ikäisenä englanninkielentaitoni ja varsinkin sanavarastoni kohosi huomattavasti nopeammin englanninkielisiä seikkailupelejä pelaamalla ja amerikkalaisia tietokone- ja taistelulajilehtiä lukemalla kuin yhdelläkään englanninkielen tunnilla, joilla oppi lähinnä kieliopin hienosäätöä.
Ärsyttävää on suomalaisten alituinen kiltteys!!! Heti puhutaan englantia niin vuolaasti, ja itseasiassa ollaan kohteilaampia enkunkieliselle kuin omalle härmänsuomea puhuvalle!! Näin ei kuitenkaan kuulemma liene muualla maailmassa MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!! Ja näin minäkin olen huomannut!!
Sinua ärsyttää jos suomalaiset puhuvat englantia ulkomaalaisille?

Englanti on merkittävin kansainvälinen kieli, piste. Puhun sitä oletusarvoisesti kaikkien ulkomaalaisten kanssa, mukaanlukien ruotsalaiset ja virolaiset. Ruotsalaisille en halua antaa kotikenttäetua vaikka puhun kohtuullisesti ruotsiakin, ja vastavuoroisesti en odota virolaisilta että he osaisivat tai viitsisivät puhua suomea kanssani vaikka jotkut heistä sitä osaisivatkin.
SikaMika

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jos muksut kävisivät ryppyilemään, läppäisisin niistä lepäämään 25 ensimmäistä tähän testiin keksimieni vastausten mukaan. Huojentava tieto...
Googlebot

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Yönmustaritari kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti: mm. Krav Maga tekniikoihin.
Useita tyylejä kulkusten helistämiseen?+
KM-harjoitukset ovat saaneet minut harkitsemaan munasyndien pitämistä aina päällä kaupungilla kulkiessa, koska siellä taitaa olla enemmänkin munillepotkijoita liikkeellä.

Viimeisimmissä KM-treeneissä valmentaja päätti vähän retuuttaa minua ympäriinsä kun olin leikilläni potkaisevani häntä taaksepäin kelleille hänen näyttäessään seuraavaa tekniikkaa kaikille. Pelleilin vähän väärässä paikassa. Kosti vielä lopuksi käyttämällä minua mallinukkena esitellessään pään eri kipukohtia, mukaanlukien StadinArskan mainitsema "eye couging" eli pään repiminen taakse silmäkuopista vetämällä.
Yönmustaritari

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Googlebot kirjoitti:KM-harjoitukset ovat saaneet minut harkitsemaan munasyndien pitämistä aina päällä
Sama muuten mutta kaksin kappalein ja minulla tekijänä oli heikko varusteluni sekä helposti kylmettyvät korvalehdet.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Googlebot kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:minulle tuotti ylivoimaisia vaikeuksia termi "starcraft Zerg".
Starcraft on kuule hieno peli. Pari sataa tsiljardia sitä edelleen pelaavaa eteläkorealaista ei voi olla väärässä. Starcraft on sentään jo kymmenen vuotta vanha peli ja yksi maailman eniten myydyistä peleistä koskaan. Aikovat kohta julkaista kakkososan, odotan kuin kuuta nousevaa.

Ensinnäkin suuri kiitos mukavasta palautteestasi minulle! Noh, annoinhan minäkin osuuteni sinulle, heh!
STARCRAFT on tuttu minulle. Tiesin toki, että se on peli, mutta Zerg oli totaalisen vieras! Mutta kiitos selostuksesta. Googleboottasin netistä kyllä hieman jo! Mulla on vain melkoisen epämotivoiva alue tämä taistelu vaikka olen Karatea hiukan harrastanutkin itsepuolustustarkoituksessa.


Zergit ovat pelin kolmesta rodusta ulkoavaruuden hirviöitä (vähän kuin esim. elokuvissa Aliens ja Starship Troopers olevat öttiäiset) muistuttava rotu jonka sotilaat (hirviöt) ovat halpoja "valmistaa", mutta jotka eivät ole yhtä voimakkaita kuin Terran- tai Protoss-rotujen sotilaat. Siksi Zergillä pelatessa on tapana hyökätä vihollista vastaan mahdollisimman isolla, heikommista yksilöistä koostuvalla joukolla, mihin tuo testin kommenttikin viittasi. Raivoisaa viisivuotiaslaumaa vastaan puolustautuminen olisi kai vähän kuin yrittäisi puolustautua Starcraftissa valtavaa mutta helpohkosti tapettavaa zerling-joukkoa vastaan.
Sitten en heti osannut välittömästi ymmärtää mitä verbi couging olisi tässä yhteydessä, joo kouraista yleisesti...mutta tässä väkivaltaisessa yhteydessä ymmärsin hetikin tuon hyvin ikävän merkityksen ja harvinaisen onneksi... passiivinen ikävä merkitys!!!!
Kuka tahansa englanninkielisiä taistelulajilehtiä kuten Black Belt lukeneet tietävät mitä "eye couging" tarkoittaa. Yleisesti silmiin hyökkäämistä tai niiden painamista sormillahan se, vaikka sanatarkasti ehkä vähän muuta.

No nyt uskon, että sinä olet tämän termistön asiantuntija. Muista nyt parahin Googlebot, että puolet maailman ihmisistä on tyttöjä, eivätkä kaikki pojatkaan ole lukeneet taistelulajilehtiä. En minäkään nuorempana!
Eye couging-sanonnan siis YMMÄRSIN MELKEIN heti, mutta tarkoitin ettei se pudonnut "tuosta vaan". Vaan siis sanomasikin mukaan yleinen taistelulajilehdissä. Mut ei se oo hei ihan suuresti hirmuyleistä niitä lukea!!

Mutta itse joutuisin kyllä kääntämään ilmauksen jotenkin mutkan kautta "scratching"! Kaikkea oppii!!
Ei hajuakaan mitä tuolla kommentilla tarkoitit. Raapiminen ei ole sama juttu.

Minähän juuri sanoin, että joutuisin kääntämään heti kiertoilmauksella, jos joutuisin sanomaan tuon silmämulkkujen painamisen. Nyt kyllä muistan sen. Opettajaystäväni ei omannut sanavarastossaan tätä, mutta selitti heti, että sitä se on -väkivaltaa silmille. Kyllähän minäkin sen tiedän. Mutta MITÄ se nimenomaisesti on. Onko se silmäkuppien irrotusta vai vain painamista???????
Sitten olimme täsmälleen yhtä mieltä, että esim. lause "I'd be too busy pile-driving, crane-kicking, and bare-knuckle bashing them all the way back to kintergarten", ilman lopun painovirhettäkin on varsin vaativa lause hänellekin
No hatusta heitän sanakirjaa katsomatta "Olisin täydessä touhussa puskemassa kumoon, tekemässä kurkipotkuja (niinku Karate Kid-elokuvan lopussa, tiätsä?) ja hakkaamassa heitä paljain nyrkein takaisin lastentarhaan.". Noin niinku suunnilleen, en jaksa viilata.

Ymmärrän ettei jaksa.Koska lause on raskas! Pile-driving jäi meiltä epäselväksi, mitä tässä tarkoittaa??? Mutta onhan tuo täydellistä fakkiutunutta kieltä. Minä sanoin, että asiaa harrastavalle "Kurkipotku" on selvä, mutta minulle kyllä ei!! Onko se aivan sivistyksen puutetta, sitä epäilen suuresti. Mutta kaikki lisäoppi on suotavaa! On se lause vieläkin aika "seko". Opettajakaverini sanoi hyvin nopsasti et "jotkut potkut, paljat nyrkit aseina...
pile on paalutusta!!! Onko se jotenkin tähän liittyvää!

Onhan tietenkin tosi, ettei tämä kyselyyn vastaamista estä. Kyseessä on viimeinen sikamaisesti provosoitu kohta, jonka kaikki kait ohittavat!!!


Ystävälläsi tuntuu vain olevan hakusessa erikoissanasto. Tulee mieleen lukion englanninkielenmaikkani joka opetti meille tohkeissaan mitä POW tarkoittaa mutta ei vastavuoroisesti tuntenut termejä MIA ja KIA (Missing In Action = kadonnut taisteluissa, Killed In Action = kuollut taisteluissa). Selvästikään hän ei ollut nähnyt yhtä monta Vietnam-leffaa kuin minä.

Olen kyllä vakuuttunut, että osaat nämä sanastot! Ystäväni äidinkieli on englanti (nykyään täydellinen suomi). Mutta on hän minua vanhempi ja ...joo, ei varmaan tajua taistelulajeista yhtään mitään! Enkä minäkään kyllä käytännössä!!

Ehdota englanninopettajaystävällesi että hän katsoo enemmän amerikkalaisia elokuvia ja käy englanninkielisillä keskustelusivustoilla, jos haluaa kehittää englanninkielentaitojaan enemmän nykyvaatimusten tasolle.

Täytyypä sanoa jos kehtaan!! Hän on kyllä herrasmies, humoristi!
Onkos sulla muuten tennisterminologia hallussa, hehheheee!

Hän opettaa englantia ja olen minäkin ollut jumalattoman määrän vuosia sitten :oops: enkun sijainen ja tiedän, että tuossa tekstissä oli paljon helppoa, mutta paljon myös passiivista sanavarastoa, joka 131 prosenttisesti ei useammalle aukene!
Ongelmanne on se että te ette selvästikään seuraa englanninkielistä populäärikulttuuria, toisinkuin oppilaanne. Siksi teille on täyttä hepreaa kaikki Zergit, KIAt, MIAt ja kurkipotkut, toisinkuin em. oppilaillenne.

Ei mulla ollut oppilaita kuin joskus opiskeluaikoina.Hänellä on. En ole auskultoinut ja opettajanviransijaisuuksissa vain auskultointi pätee et saa kunnon palkan. Minä olisin samalla palkkaviivalla 18 vuotiaan keltanokan kanssa, vaikka olen ollut akateeminen ikuisuuden!Se on resurssien tuhlausta, aivan älytöntä, muuten!!!!!

Kyllä minä pyrin itse ennakkoluulottomasti seuraamaan populaarikulttuuria, mutta täytyy sanoa, että opiskelussa täytyy olla sitä motivaatiota ja siksi minä en jaksa aina syventyä omasta mielestäni "hassuihin" pintaliitojuttuihin, jotka kuitenkin unohtuvat!
Jotkin asiat vain pysyvät ja ovat "arvokkaampia". Siksi rakastan myös klassisia sävelmiä, klassista ajatonta musiikkia.
Mut joo, kyl ne MIA, Kia ja Zerg on minulle tuntemattomia. Ongelma on, että olen lähes nollalla promillella kiinnostunut, voih minua surkiaa olentoa, heh!

Niin, sit keskustelimme siitä hyvin ärsyttävästä seikasta, jonka mukaan amerikkalaiset oppilaat eivät oppisi YHTÄÄN juur mitään, jos he olisivat samassa asemassa kuin me suomalaiset! Että heidän pitäisi ymmärtää vieras kieli.
Yhdysvalloissa puhutaan yleisesti muitakin kieliä kuin vain englantia. Monilla toinen kieli on esim. espanja, kiina tms. Yllättäen myös englantilaisissa kouluissa opetetaan muitakin kieliä.

Botsi botsi...siis puhuin amerikkalaista alkuperäisasukkaista, joita nyt sentään on enemmistö kai vielä, huh! Mut kun sinne on muuttanut niin kyllähän kieli kehittyy. Me täällä omassa härmässämme emme opi sitä enkkua aidossa ympäristössä...very simple indeed!!!

Suomalaiset osaavat englantia suhteellisen laajasti kiitos esim. elokuvien ja sarjojen dubbauksen puuttumisen. Itselläni teini-ikäisenä englanninkielentaitoni ja varsinkin sanavarastoni kohosi huomattavasti nopeammin englanninkielisiä seikkailupelejä pelaamalla ja amerikkalaisia tietokone- ja taistelulajilehtiä lukemalla kuin yhdelläkään englanninkielen tunnilla, joilla oppi lähinnä kieliopin hienosäätöä.

Tuon uskon täysin! Olet kyllä oikeasti poikkeus, joten voin vain pokata sinua. OMATOIMINEN aktiivinen lehtien ja asioiden seuraaminen on PARASTA kielenoppimisen kannalta. HYVÄ Bootsi. KUNPA KAIKKI OLISIVAT YHTÄ KIINNOSTUNEITA YLIPÄÄNSÄ jostain, mistä tahansa kuin sinä!!
Nyt minusta kuitenkin tuntuu vahvasti, että olet liian nuori (ilm. olet nuorempi kuin minä??), näkemään metsää puilta! Nuorisossa on ihan varmasti ajelehtivaa ainesta enemmän kuin olisi sallittavaa ja olenkin aika varma, että sinä luulet muitten olevan sinun fiksuustasollasi esim. tässä englanninkielessä! Sinulla on tietynlaisia ystäviä! Tiedä se. Minä sensijaan tiedän, että on paljon ikävää aineistoa, jotka osaavat suurinpiirtein sanoa, onko Suomi pohjoisessa vai etelässä!!
Ja lahjakkuutensa ilmentävät esim. räyhäämisenä ja rikoksina. No, tämä on eri juttu. Keskiarvoinen SUOMALAINEN nuori on aika laajasti maailmaa jo nähnyt, englantia käyttökielenään ja kuitenkin varsin yksinkertaisesti kuitenkin, käyttävä entistä ikäpolveaan rohkeampi ja vähemmän nöyrempi. Mutta oman älyn käytössä hei eivät erityisesti loista. Siinäkin näkyy nykyajan kertakäyttökulttuuri!!!
No, se siitä!


Itse olen käyttänyt palkkeja aina tekstinpeittona. Nuo saippuasarjatasoiset ovat liian helppoja, lukuunottamatta "Married with children", jonka jotkut vitsi-sanayhdistelmät, varsinkin Budin ja Kellyn suusta, ovat mahdottomia!!

Sit saksalaiset dekkarisarjat ovat aivan loistavia oppimisen kannalta. Yleiskieltä ja myös ikävältä aluuelta...


Ärsyttävää on suomalaisten alituinen kiltteys!!! Heti puhutaan englantia niin vuolaasti, ja itseasiassa ollaan kohteilaampia enkunkieliselle kuin omalle härmänsuomea puhuvalle!! Näin ei kuitenkaan kuulemma liene muualla maailmassa MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!! Ja näin minäkin olen huomannut!!
Sinua ärsyttää jos suomalaiset puhuvat englantia ulkomaalaisille?

Siis lue Botsi, lue! Suomessa ollaan kohteliaampia ulkomaalaiselle ja minua ärsyttää joskus se liiallinen kiltteys ja selvä yliarvostus!! Suomalaiset usein kstovat itseään ja maaystäviään alempiarvoisina. Se on muututtava, jotta päästään oikeille hyville poluille!!!
Notottakai puhua pitää. Se on ainut mahdollisuus meidän selviytyä meidän sivu-Suomessamme!!



Englanti on merkittävin kansainvälinen kieli, piste. Puhun sitä oletusarvoisesti kaikkien ulkomaalaisten kanssa, mukaanlukien ruotsalaiset ja virolaiset. Ruotsalaisille en halua antaa kotikenttäetua vaikka puhun kohtuullisesti ruotsiakin, ja vastavuoroisesti en odota virolaisilta että he osaisivat tai viitsisivät puhua suomea kanssani vaikka jotkut heistä sitä osaisivatkin.
Joo, hyvä. Minä oon samanlainen. Viron kieltä en osaa oikeastaan lainkaan. Ruotsi on hyvin vahva juuri radion ja nuoruuden ystävieni tähden. Mut se ruostuu kun nykyään härmää ja enkkua hekin vanhat ystävät puhuvat keskenään kun heillä on ulkomaisia ystäviä...!!

Botsille ja muillekin siis sydänyönä...

Nyt tuli vuodatettua yli patterieni kestävyyden. MULLA on uni...

ZZZZZZZZZZ. Jos nyt Prosessi vaatii stalkkaamaan, se on liikaa!!Hih!

Se oli Bootsi kevennys!! Älä taistele housujasi rikki! Eikä niitä kurjenkaulapotkuja, muista!!

Kiva että syntyi keskustelu! Jos sanoisit tai vihjaisit, mitä mahdat tehdä työksesi? Tunnut jotenkin TOPAKALTA!!Jos sallit ilmaisun!!


SA
SuperAmeba
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Googlebot

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Gat kirjoitti:Luuletko homo, että Numbasta tekisi paremman tappelijan, jos hän olisi vain yhden noista tyyleistä aivopesemä robotti eikä eklektinen etsijä? Ei ole kyse siitä onko Numba Hyvä joSSain Lajissa, vaan onko Numba Itse Hyvä. (Noin Pahaksi). Onko sulle noussut pipoon ohjelmointi ja arvo siinä turhassa yhdessä lakana päällä koivennostelulajissa? Vejänkö turpiin?
Heleijaa! Osallistun yhteiseen rintojen takomiseen toteamalla olevani tuolla perusteella todellinen ekspertti koska kesken jätettyjä lajeja löytyy enemmän kuin laki sallii. Munhan olisikin pitänyt vastata tuossa kyselyssä olevani piinkova martial arts-taituri? Valitsin toisen vaihtoehdon.
KRAV MAGA:
Asiata!! Tosin itse hakeutuisin kuulemma vielä tosielämällisempään lähityyli Defendoon, jos täällä olisi ja näin vanhan ukon huolisivat.
Aivan kuten ihmissuhteissa, turvaudut jälleen tekosyihin jotta et joutuisi sanoista tekoihin. Ainakin minun näkemässäni KM-seurassa on useampia arviolta n. 50-60 vuotiaita aktiivijäseniä, ja hyvin pysyvät mukana. Jos he eivät ole turvautuneet tekosyihin, miksi sinunkaan pitäisi?
Kommentoin Numban lajit
Kun kerran tunnut tuntevan kaikki maailman lajit, kommentoi munkin, pliis? Kronologisessa järjestyksessä selityksineen:

- judo (3 kk) (lopetuksen syy: olin jotain kymmenvuotias pikkupoika joka ei pärjännyt tatamilla isommilleen. Olin myös harmistunut ettei judossa ollut mitään lyöntejä tai potkuja, joten päätimme isoveljeni kanssa yhteistuumin lopettaa harrastuksen heti ekan vyökokeen jälkeen. Sinänsä olen tyytyväinen että isäni laittoi meidät kurssille kun osoitimme kiinnostusta.)

- full contact karate (3 kk) (lopetuksen syy: muistutti kaikin tavoin liikaa (kilpa)nyrkkeilyseuratoimintaa ja valmentajien taustakin tuntui olevan pääasiassa nyrkkeilyn puolelta kotoisin; tae kwon do-kaverini kiusasivat kutsuen minua nekkailijaksi mikä katkaisikin kamelin selän, joten vaihdoin pikaisesti lajia seuraavaan)

- shaolin "kung fu" + kickboxing (3 v, hei saavutin jopa sinisen vyön mutta olen kadottanut sen ja taitoni sen mukana) (lopetuksen syy: yo-kirjoitukset ja korkeakoulun pääsykokeet veivät ajatukset ihan muualle pitkäksi aikaa)

- escrima (yhteensä n. 1,5 v, pidin välillä taukoa) (lopetuksen syy: en kunnolla muista; saattoi johtua vain siitä että tämä oli samassa seurassa kuin kobudo enkä halunnut enää törmätä kobudo-opettajaani, kts. alla)

- kobudo (4 kk) (lopetuksen syy: muistaakseni en päässyt ekasta vyökokeesta hilkulla läpi, ja kun en viitsinyt japanilaisen valmentajan tiukoista kehoituksista huolimatta mennä uusintakokeisiin, jätin sikseen. Laji alkoi tuntua liikaa työltä ja stressata minua, en kaivannut lisästressiä elämääni.)

- taijutsu (yhteensä n. 1,5 v, jatkoin nyt syksyllä piiiitkän tauon jälkeen) (ekan yrityskerran lopetuksen syy: aloin seurustella liian vakavasti)

- krav maga (pari kuukautta, harrastan nyt taijutsun ohella)


Jos Bruce Lee kaivettaisiin ylös haudastaan, voittaisinko sen? Entä jos olisin Ruotsinlaivalla pienessä laitamyötäisessä ja tuntematon sbodari yrittäisi lyödä minua nyrkillä silmään, mitä veikkaat että tapahtuisi? Kurkipotku, munilleisku vai eye couging?
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

33. Minkäs teet, jos 5-vuotiaat käy verenhimoiseksi.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Googlebot

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

McJanne kirjoitti:Vanhana fundamentalistina pyydän polvillani kädet kyynärpäitä myöten ristittynä rukoillen ettet ikinä koskaan milloinkaan enää mainitsisi Karatea ja Taekwon do:ta samassa a) lauseessa b) kappaleessa c) postauksessa d) elämässä.

Kiitos.
En tiedä mistä on kyse, mutta auttaako jos mainitsen ettei full contact karatella ole (okinawalaisen tai japanilaisen) karaten kanssa muuta yhteistä kuin että molemmissa on myös potkuja? FuCK on (tai paremminkin oli) kai lähinnä kickboxingin kaltainen pelkkään kilpailutoimintaan keskittyvä laji, ilman mitään polvi- ja kyynärpäätekniikoita. Saattoi myös olla että jalkoihin potkimista oli rajoitettu.

Nykyisin FuCK:ia ei taida lajina enää pahemmin olla olemassa kun potkunyrkkeilyt, muay thai:t ja vapaaottelut ovat korvanneet sen jokseenkin täydellisesti ellei jopa kokonaan.

Mainittakoon että erehdyin kyseisen lajin pariin kuvitellen sen olevan jokin perinteisen karaten ehkä hieman modernisoitu tyylisuunta. Ei sitten ihan ollut, olin hiukka pettynyt.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

McJanne kirjoitti:Vanhana fundamentalistina pyydän polvillani kädet kyynärpäitä myöten ristittynä rukoillen ettet ikinä koskaan milloinkaan enää mainitsisi Karatea ja Taekwon do:ta samassa a) lauseessa b) kappaleessa c) postauksessa d) elämässä.

Kiitos.
Karate ja Tae kwon do ovat urheilulajeja, miksi ei niitä saisi samassa yhteydessä mainita? Vähän kuin sanoisi, että et saa mainita jalkapalloa ja jääkiekkoa..
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Googlebot

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Googlebot kirjoitti:En tiedä mistä on kyse, mutta auttaako jos mainitsen ettei full contact karatella ole (okinawalaisen tai japanilaisen) karaten kanssa muuta yhteistä
...
Nykyisin FuCK:ia ei taida lajina enää pahemmin olla olemassa kun potkunyrkkeilyt, muay thai:t ja vapaaottelut ovat korvanneet sen jokseenkin täydellisesti ellei jopa kokonaan.
Pieni korjaus: Googletuksen perusteella näyttää siltä että jossain vaiheessa full contact karatea alettiin kutsua yleisesti vain kickboxingiksi, ja nykyään full contact karatella tarkoitetaan yksinomaan perinteisemmän karaten kilpailuja joissa tekniikat viedään loppuun asti.

Niin se termistö muuttuu ja uudistuu. Silloin kun minä olin nuori FuCK:n ja kickboxingin erotti jonkin aikaa toisistaan se että jälkimmäisessä sallittiin myös jotain kyynärpäätekniikoita, jalkoihin potkuja jne. mitä FuCK:ssa ei ollut, mutta ilmeisesti "lajit" sulautuivat melko nopeasti toisiinsa.

Tärkeää knoppitietoa.
Mulli75

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Yönmustaritari kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti: mm. Krav Maga tekniikoihin.
Useita tyylejä kulkusten helistämiseen?+
No helistelyä pelkästään vaan pystyottelutilanteita, hallintaotteita yms.
Geetz

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Geetz »

18. Liikaa.
Herra Manala

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetz kirjoitti:18. Liikaa.
No voi herttislässyn. Etkö sä niinq sillee ihan oikeest vetelis niitä turpaan päiväkodin pihalla vai?
Geetz

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Herra Manala kirjoitti:
Geetz kirjoitti:18. Liikaa.
No voi herttislässyn. Etkö sä niinq sillee ihan oikeest vetelis niitä turpaan päiväkodin pihalla vai?
No ku emmä voiskaan, oon kasvanu ihan uskomattomaks naiseks. Kaikki ne ajatukset, mitä vielä muutama vuos sitten pienistä hirviöistä omasin on phiuuuuuuuuh kadonnu. :(
Herra Manala

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetz kirjoitti:No ku emmä voiskaan, oon kasvanu ihan uskomattoman tylsäks naiseks.
True.
Geetz

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Susta saa Manala kauheen väkivaltasen kuvan nykyään. Se jos mikä on tylsää nii!
prosessi

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Geetz kirjoitti:Susta saa Manala kauheen väkivaltasen kuvan nykyään. Se jos mikä on tylsää nii!
Jos sillä on jouluangsti päällä. :P

Jäin miettimään, että mikä tuon testin varsinainen idea oikein oli, ja päädyin siihen, että se yrittää olla tabulaattori. Mutta koska siinä pohditaan myös fyysisiä muuttujia, ei tabulaattoripuolikaan toimi kunnolla. Sait liikaa pisteitä, koska testi on vinksallaan, eikä mittaa oikeastaan yhtään mitään. Erityisen paljon testissä häiritsee se, että se mittaa vain yhtä tabua, ja sitäkin aivan liian johdattelevalla tavalla.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: How many five year olds could you take in a fight..

Viesti Kirjoittaja Elppis »

24- joulunumero!
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin