Saatanavieköön Sunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
killkill

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja killkill »

Voisko tuo Mrs Perwon kielteinen suhtautuminen eHarrastuksiin johtua esim siitä että WP on joskus eHölmöillyt tai käynyt eVieraissa tjmsp? Spekulointia tämä tosin on, mutta tuli vaan mieleen.
WanhaPervo

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

killkill kirjoitti:Voisko tuo Mrs Perwon kielteinen suhtautuminen eHarrastuksiin johtua esim siitä että WP on joskus eHölmöillyt tai käynyt eVieraissa tjmsp? Spekulointia tämä tosin on, mutta tuli vaan mieleen.
Kyllä nuo sekoilut ovat tapahtuneet ihan irl.

Voin vastata päivän sosiaali poke annoksesta;

Suhteemme alkuaikoina petin liian usein tulevan vaimoni luottamuksen. Esim. kun olimme molemmat viikonlopun vanhempiemme luona ja tarkoituksena oli sitten su tavata bussiasemalla (minä tulin junalla, hän bussilla), niin minä innostuin junassa ryyppäämään, siitä baarikierrokselle ja vieraan harpun sänkyyn.

Ymmärrän, että vaimoani ei noiden sekoilujen jälkeen minuun 100%:sti luota (enkä itseasiassa luota itsekään).
killkill

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja killkill »

WanhaPervo kirjoitti:Kyllä nuo sekoilut ovat tapahtuneet ihan irl
Nyt ainakin haluaisin tavata irl (toinen samanlainen, ainakin joskus ollut) :)

Kummaa ainetta tuo viina.
Ex-appiukko oli lankomiehensä kanssa melko veijareita. Eräänä lauantai-iltana pariskunnat olivat toistensa luona kylässä. Naisten ollessa saunassa miehet keksivät että "lähetäänpä baariin". Sankareiden palatessa kahden päivän kuluttua talon emäntä heitti parhaaseen williegarvin-tyyliin krapulaisena ja katuvana palaavaa sulhoaan saamarin isolla leipäveitsellä, missaten vain hiuksenhienosti. Puukko jäi väpättämään ukon korvan juureen keittiön kaapin oveen.

Työkaveri oli kanssa ollut nuorempana varsin iloluontoinen veijari. Meni sitten naimisiin absolutistin kanssa ja teki pari lasta. Tämähän tarkoitti sitä, että baareilut oli baareiltu. Kotipuolessa käydessään sankari sitten antoi houkutella itsensä baariin by wanhat kaverinsa. Siitä ekasta illasta olisi selvinnyt vielä pienellä mökötyksellä, mutta kun vaimon ollessa saunassa seuraavana iltana pölli sen lompakosta talousrahat ja oli kaksi päivää reissussa...

Kumman ahdasmielistä tuo naisväki..
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

WanhaPervo kirjoitti:Suhteemme alkuaikoina petin liian usein tulevan vaimoni luottamuksen. Esim. kun olimme molemmat viikonlopun vanhempiemme luona ja tarkoituksena oli sitten su tavata bussiasemalla (minä tulin junalla, hän bussilla), niin minä innostuin junassa ryyppäämään, siitä baarikierrokselle ja vieraan harpun sänkyyn.
Auh. Ja luottamuksen pettämistä tapahtui useammin kuin kerran? Suoraan sanottuna: jos olisit silloin seurustellut minun kanssani, et seurustelisi enää. :( No, onneksi vaimosi on tässä asiassa kärsivällisempi.

Jos neuvoa saa, ihan ensimmäiseksi ottaisin käyttöön nollatoleranssin valehtelussa, ja lisäksi ääritiukan valehtelun määritelmän:
- tietoinen väärän tiedon antaminen mistä tahansa asiasta on valehtelua,
- sellaisen asian kertomatta jättäminen, jonka tietää kiinnostavan toista, on valehtelua, ja
- sellaisen asian kertomatta jättäminen, jonka epäilee kiinnostavan toista, on myös valehtelua.

Esimerkiksi jos on sovittu että et kirjoittele nettiin, etkä kerro kirjoittelevasi "koska vaimo ei ole kysynyt", se on valehtelua. Jos valehtelet yhdestä, vaikka vain naurettavan pienestäkin asiasta, se haittaa luottamuksen rakentumista välillänne. Olen lisäksi sitä mieltä, että tieto ei lisää tuskaa (päin vastoin kuin yleensä väitetään) vaan tietämättömyys - etenkin tilanteessa jossa luottamus ei ole kunnossa. Siitä mistä ei tiedä totuutta, on hurjan helppo rakentaa päässään vaikka miten kauheita mielikuvitusskenaarioita, jotka puolestaan taas syövät luottamusta. Jos voisit mahdollisimman avoimesti kertoa vaimollesi kaikista mieliteoistasi ja tunteistasi kaikissa tilanteissa, siitä olisi ainakin kaksi seurausta:
- vaimosi olisi helpompi luottaa siihen, että et salaa mitään,
- kynnys toteuttaa mielitekojasi olisi huimasti korkeampi kun vaimosi tietäisi niistä tarkalleen.

Tarkoitan kaikesta kertomisella esimerkiksi sitä, että yllä kuvaamassasi tilanteessa olisit soittanut vaimollesi junasta heti kun mieleesi tuli ryhtyä ryyppäämään (tai viimeistään kun olit lähdössä baarikierrokselle). Tällä metodilla saisit toimistasi reaaliaikaista palautetta, joka varmasti osaltaan vaikuttaisi toiminnan houkuttelevuuteen. Parasta olisi, jos vaimosi pystyisi olemaan syyllistämättä sinua, mutta silti näyttämään tunteensa mahdollisimman avoimesti.

Toisaalta pelisäännöt pitäisi sopia sillä tavalla järkeviksi, ettei niiden noudattaminen ole kohtuuttoman hankalaa. Mitä mieltä itse olet netin käyttämisestä? Onko sinulla omasta mielestäsi riski ajautua käyttäytymään ei-toivotusti vieraiden naisten kanssa tässä ympäristössä? Jos olet rehellisesti sitä mieltä että ei ole, homman pitäisi olla turvallista - sanoithan että et itsekään oikein luota itseesi, eli varmaan olet myös aika herkkä aistimaan vaaratilanteet.

Mitkä tilanteet näet itse riskialtteimpina? Rakastatko vaimoasi? Jos rakastat, miten on mahdollista että jokin häntä satuttava teko voi vaikuttaa silmissäsi tekemisen arvoiselta? Jos alkoholilla on suuri vaikutus asiaan, mikset voisi olla hyvän aikaa kokonaan ilman? Olisiko mahdollista tehdä sinun luotettavuutesi (= itsetuntemuksesi) lisäämisestä teidän yhteinen projektinne?
WanhaPervo

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

EveryWoman kirjoitti:....
En pysty toteuttamaan kuvaamaasi nollatoleranssia itseni suhteen. Tai ehkä pystyisin, mutta en halua.

Kaikissa ihmisissä on omat puutteensa. Jos alkaisin itse käyttäytyä mielestäni täydellisesti, niin alkaisin vaatia täydellisyyttä myös vaimoltani.

Parempi, että hyväksyn puutteita itsessäni ja vaimossani.

Tosiasia on, että kaikissa suhteissa on joitain ongelmia. Ne täytyy hyväksyä. Jos niitä ei hyväksy, suhde ei kestä. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta, joista naimissa kymmenen ja uskoakseni olemme yhdessä, kunnes kuolema erottaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

WanhaPervo kirjoitti:En pysty toteuttamaan kuvaamaasi nollatoleranssia itseni suhteen. Tai ehkä pystyisin, mutta en halua.
Hyvä että olet rehellinen itsellesi. Halusta se nimenomaan on kiinni, ei kyvystä. :)
Kaikissa ihmisissä on omat puutteensa. Jos alkaisin itse käyttäytyä mielestäni täydellisesti, niin alkaisin vaatia täydellisyyttä myös vaimoltani.
No jos minulta kysytään, niin valehtelemisen lopettamisesta on vielä pitkä matka täydellisyyteen. Mutta ehkä minulta ei kysytä.
Tosiasia on, että kaikissa suhteissa on joitain ongelmia. Ne täytyy hyväksyä. Jos niitä ei hyväksy, suhde ei kestä. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta, joista naimissa kymmenen ja uskoakseni olemme yhdessä, kunnes kuolema erottaa.
Hetkinen, sanoi Putkinen. Tarkoitatko että kaikki suhteessa olevat ongelmat on hyväksyttävä, vai vain jotkut? Mistä tiedät, minkä ongelmien edessä pitää alistua ja minkä ei?

No, oletetaan että sinun mielestäsi tämä käsillä oleva ongelma on niitä, jotka täytyy vain hyväksyä. Eli se, että sinun pitää valehdella vaimollesi netin käyttämisestä ja mahdollisesti myös ulkona käymisestä (tuntuu hurjalta että joku on valmis hyväksymään tuollaiset olosuhteet parisuhteeseensa, mutta kukin tyylillään). Mitä luulet: onko vaimosi samaa mieltä siitä, että tämä ongelma pitää vain hyväksyä? Tietääkö hän ylipäänsä koko ongelman olemassaolosta? Entä mitä luulisit tapahtuvan kun hän jossakin vaiheessa saa tietää? Oletko ihan tosissasi sitä mieltä että ongelmaa kannattaa siihen asti piilotella parhaan kykynsä mukaan?

Minun mielestäni koko parisuhteen perimmäinen tarkoitus, yhdessäolo, asetetaan vaakalaudalle silloin kun suhdetta koskevia päätöksiä aletaan tehdä toiselta kysymättä tai toisen tahdon vastaisesti. Eli jos on pakko sanoa kumpi tilanne todennäköisemmin johtaa suhteen päättymiseen (olettaen että suhde yleensä on elinkelpoinen), valitsisin ilman muuta sen missä yhteisistä asioista ei keskustella ja päätetä yhdessä. Mutta valitse sinä kumman haluat. Minä nyt vain olen tällainen, että sanon mielipiteeni jos minulla sellainen on.
WanhaPervo

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

EveryWoman kirjoitti:
Kaikissa ihmisissä on omat puutteensa. Jos alkaisin itse käyttäytyä mielestäni täydellisesti, niin alkaisin vaatia täydellisyyttä myös vaimoltani.
No jos minulta kysytään, niin valehtelemisen lopettamisesta on vielä pitkä matka täydellisyyteen. Mutta ehkä minulta ei kysytä.

-Kirjoitin "Jos alkaisin itse käyttäytyä mielestäni täydellisesti".
Tosiasia on, että kaikissa suhteissa on joitain ongelmia. Ne täytyy hyväksyä. Jos niitä ei hyväksy, suhde ei kestä. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta, joista naimissa kymmenen ja uskoakseni olemme yhdessä, kunnes kuolema erottaa.
Hetkinen, sanoi Putkinen. Tarkoitatko että kaikki suhteessa olevat ongelmat on hyväksyttävä, vai vain jotkut? Mistä tiedät, minkä ongelmien edessä pitää alistua ja minkä ei?

- Kaikkia ongelmia ei tarvitse hyväksyä. Jotkut on pakko. Jos tätä ei hyväksy, niin suhde on tuhoon tuomittu.

No, oletetaan että sinun mielestäsi tämä käsillä oleva ongelma on niitä, jotka täytyy vain hyväksyä. Eli se, että sinun pitää valehdella vaimollesi netin käyttämisestä ja mahdollisesti myös ulkona käymisestä

-Ulkona käymisestä en valehtele, koska en käy ulkona ilman vaimon lupaa :oops:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

WanhaPervo kirjoitti:...mielestäni täydellisesti...
Eli vaimosi valehtelee sinulle (ainakin pienissä asioissa), ja et halua muuta edellyttääkään, joten jatkat itsekin valehtelua vaimollesi?

No jaa. Tärkeintä on, että olet itse (ja että vaimosi on) tyytyväinen tilanteeseenne. If it ain't broken, don't fix it. :)
WanhaPervo

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

EveryWoman kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:...mielestäni täydellisesti...
Eli vaimosi valehtelee sinulle (ainakin pienissä asioissa), ja et halua muuta edellyttääkään, joten jatkat itsekin valehtelua vaimollesi?

No jaa. Tärkeintä on, että olet itse (ja että vaimosi on) tyytyväinen tilanteeseenne. If it ain't broken, don't fix it. :)
En tiedä valehteleeko vaimoni vai ei.

Itse valehtelen tällä hetkellä ainoastaan tässä netissä roikkumisessa. Koen, että sen kieltäminen on niin naurettava kielto, että sen voi rikkoa.

Selvennettäköön vielä, että olen ollut yli 10 vuotta uskollinen (ellei virtuaali/puhelinseksiä lasketa, en laske).
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Saatanavieköön Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

WanhaPervo kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:...mielestäni täydellisesti...
Eli vaimosi valehtelee sinulle (ainakin pienissä asioissa), ja et halua muuta edellyttääkään, joten jatkat itsekin valehtelua vaimollesi?

No jaa. Tärkeintä on, että olet itse (ja että vaimosi on) tyytyväinen tilanteeseenne. If it ain't broken, don't fix it. :)
En tiedä valehteleeko vaimoni vai ei.

Itse valehtelen tällä hetkellä ainoastaan tässä netissä roikkumisessa. Koen, että sen kieltäminen on niin naurettava kielto, että sen voi rikkoa.

Selvennettäköön vielä, että olen ollut yli 10 vuotta uskollinen (ellei virtuaali/puhelinseksiä lasketa, en laske).
Sori nyt kun ahdistelen sinua - muista että voit lopettaa keskustelun milloin tahdot. Juttusi vain kuulostavat hätäselityksiltä, ja hätäselityksien käyttöönottoa seuraa usein ongelmien paheneminen. :(

Eli et lopeta valehtelua vaimollesi kaikissa asioissa, koska silloin eläisit omasta mielestäsi täydellisesti ja alkaisit vaatia samaa häneltäkin? Tarkoittaako tuo sitä, että alkaisit vaatia häntä olemaan valehtelematta pienissäkään asioissa (eli samaa kuin oma subjektiivinen "täydellisyytesi"), vai että vaatisit häntä olemaan täydellinen eri tavalla kuin sinä? Jos tarkoitat pelkkää valehtelua, etkä kuitenkaan edes tiedä valehteleeko hän sinulle tällä hetkellä, et voi myöskään tietää olisiko sellaisen "täydellisyyden" vaatiminen mikään ongelma. Jotta voisit tietää, sinun pitäisi keskustella asiasta hänen kanssaan.

Vai onko kuitenkin enemmän kyse siitä, että haluat säilyttää itselläsi mahdollisuuden harrastaa virtuaaliseksiä hänen tietämättään, ja siksi et halua olla hänelle täysin rehellinen (siis jos olisit vaimollesi täysin rehellinen, virtuaaliseksi kiellettäisiin ja vaikka Kityily saisi jäädä, se ei riitäisi sinulle)?

Jos sinua kielletään käyttämästä nettiä, koska vaarana on että ryhdyt sen kautta seksuaalisiin tilanteisiin ulkopuolisten kanssa, onko kielto todellakin mielestäsi naurettava? Päteekö sama asenne myös vaimosi käytökseen (eli olisitko itse naurettava kieltäessäsi häneltä vastaavan toiminnan)?

On kuitenkin hyvä, että et ole fyysisesti pettänyt pitkään aikaan. Oletko ihan varma, ettei vaimosi kanssa voisi mitenkään keskustella siitä puhelin- ja virtuaaliseksin harrastamisesta niin ettei siitä tarvitsisi valehdella? Miksi ajattelet että hän kieltäisi sen sinulta?
Vastaa Viestiin