Vähä-älyisyyden olemus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kityn tyhmin:

Exsat
3
7%
SingleMalt
3
7%
Rautavittu
0
Ei ääniä
Lucky Luciano
4
10%
Ann
1
2%
Yönmustaritari
0
Ei ääniä
Gattaca
1
2%
Snapahead
2
5%
Herra Manala
7
17%
*Sensuroitu*
8
19%
Hebuli
2
5%
Geetzu
7
17%
Gullible
4
10%
 
Ääniä yhteensä: 42

Herra Manala

Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Muutama huomioitavan älykäs keskustelija jo huomasikin, että laihoin perustein esikarsitussa "Älykkyyden olemus" -ketjussa ei ollut tarpeeksi pohjaa eikä substanssia kruunata ketään älykkääksi. Sitävastoin typeryksiä, idiootteja, urpoja ja itsetehostajia ketju kaivoi esille pilvin pimein. Olin itsekin alkuun sitä mieltä, että ketju on yksiulotteisen provokatiivisuutensa vuoksi melkoinen lapsus ja ajatusfartti, mutta voi pahus kuinka väärässä olinkaan.

Nimittäin tälle porukalle ei ole olemassakaan tarpeeksi yksiulotteista provoa. Porukka on niin saatanan tyhmää ja yksinkertaista, etten ihmettelisi lainkaan, jos paljastuisi että puolet tänne kirjoittavista on autistisia. Alun tylsyyden jälkeen en kyennyt olemaan yllättymättä joka ikisestä ykkösryhmän "Millä ihmeen perusteella on alkukarsinnat tehty?? Varmaan tosi hepposin perustein." -tyylisestä kommentista, jolla jälleen kyseenalaistettiin vakavien paskanjauhantaäänestyksien perustat.

Sitten on seuraava turhien idioottien sekä itsensätehostajien ryhmä. Se ryhmä, joka tulee suureen ääneen arvostelemaan, että ketjun aloittaja kuvittelee olevansa niin saatanasti fiksumpi kuin X, Y tai Z, että luulee saavansa täällä enemmän ääniä kuin he yhteensä laihoin perustein. Täällä autististen kerhossa äänet ovat tärkeitä ja arvostettuja ja muiden mielipiteillä on todellista merkitystä. Omille mielipiteille saadaan hienosti luotua merkitystä vaikka millä oppimateriaaleilla, älykkyysosamäärillä ja peruskoulun kultakalojen varhaiskypsyyksillä. Onhan se nyt selvä, että jos on lukenut koulun kirjastossa Pupu Tupunaa samalla kun muut lapset ovat opetelleet tavaamaan, oma argumentaatiokyky ei voi olla minkään sellaisten suppeiden rajojen sisällä, joihin muut pystyisivät koskemaan bambukepilläkään.

Siitä pääsemmekin kolmanteen ryhmään. Siihen harmittomimpaan, mutta samalla ehkä säälittävimpään. Siihen, joka tulee sanomaan, että ketju on huonoin/invalidein koko kityssä. Jaa miksikö? No en oikein tiedä. Ehkä siksi, että muutkin on sitä mieltä, ja on turvallista olla samaa mieltä kuin muut. Tai ehkäpä siksi, että se ei yhtään kasvata pusnussia, ja voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vaikka erimielisyyksiä yksilöiden kesken. Ikävä juttu. Järjestetään mieluummin lisää Autististen Vakkareiden Typeriä Tupareita, vaikka kerran viikossa, niin saadaan lisää yhteishenkeä.

Ei saa edes leikillään ja läpinäkyvän ironisesti viitata määreisiin, jolla toiset laitetaan toisten edelle. Silti samat henkisesti vammaiset kusipäät ovat ensimmäisenä huutelemassa sitä "ketkä on mun parhaita kitykavereita". Tribuuttina tälle, päätin perustaa tämän uuden gallupin, jossa etsitään vähä-älyisyyden ilmentymää (lue. Kuka ei ainakaan oo mun kaveri). Ykkös- ja kakkospaikka on jo viety ihan tyhmien ihmisten toimesta, mutta muista sijoista te ajatusvammaiset puupäät saatte vielä tapella. Olkaa hyvä.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

...
Viimeksi muokannut Lapitii, 09.10.2005 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
KGrilli

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

äänestin gulliblea, koska se on ainut joka ei ole koskaan itse edes tajunnut kyseenalaista omaa älykkyyttään. se on niin vähä-älyinen, että ei edes tajua epäillä olevansa vähä-älyinen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Laittakaa mut listalle! Mä haluan voittaa tämänkin!
The great club outshines the individual, always and forever.
nypari

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kenenkään meistä kompetenssi tai taustatiedot muista eivät riitä minkäänlaiseen rakentavaan pohdintaan yhteisömme tyhmimmästä tyypistä. Tänne kirjoitellaan niin monesta syystä ja niin monen taustavaikuttimen säätelemänä. Esimerkiksi ajankäyttö rajoittaa substanssia tuntuvasti varmaan muillakin kuin minulla, kuten myös mm. sopivien aiheiden puuttuminen. Tyylillisistä eroista puhumattakaan.

Sitten se syy miksi tänne kirjoitellaan. Haluaako kirjoittaja haasteellisia, lopulta henkilökohtaisuuksiin meneviä keskusteluja, joidenka lopputulos on rönsyilyn tuloksena jotain täysin toisarvoista? Vai päättääkö hän jo alkumetreillä kontribuutionsa jo annettuaan ja lopputuloksen aistien luopua keskustelusta, samalla jättäen häviäjän(tyhmemmän) keskustelijan leiman otsaansa.

Tässä nyt vaan muutamia ajatuksia siitä, miksi itse en lähde ketään äänestämään.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tota Geetzun vähättelemistä mä ihmettelen. Son ihQ.
The great club outshines the individual, always and forever.
Enthu

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Enthu »

manalalle vain yksi kysymys kuks on tuo "sensuroitu" :lol:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Enthu kirjoitti:manalalle vain yksi kysymys kuks on tuo "sensuroitu" :lol:
Enthu voitti :cheer:
The great club outshines the individual, always and forever.
Hebuli

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Ilmeisesti joku kity-pariskunta on käynyt kotona vakavan keskustelun aiheesta.
Herra Manala kirjoitti:Ei saa edes leikillään ja läpinäkyvän ironisesti viitata määreisiin, jolla toiset laitetaan toisten edelle. Silti samat henkisesti vammaiset kusipäät ovat ensimmäisenä huutelemassa sitä "ketkä on mun parhaita kitykavereita".
Joo, tuplastandardit ovat niin väärin. Mitkä sitten ovat hyväksyttäviä määreitä joilla saa yrittää pahoittaa toisen mieltä? Tyhmäksi ilmeisesti saa ja on jopa toivottavaa haukkua jos menee toisen kanssa sukset ristiin. Entä saako toiselle esim. ehdottaa laihdutuskuuria viitaten kohteen epämiellyttävään ulkomuotoon, jos on kyse vaikkapa ruoanlaittoon liittyvästä keskustelusta?

Ps. Äänestin itseäni.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Miksen mä ole tässä äänestyksessä mukana?

Vai painitaanko me turkulaiset ihan eri sarjassa?

:nuts:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
MarthaFocker

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Tämä tarina on tosi:

Snapan lempivituke oli pudottanut juustohöylän hellan väliin. Höylä oli ollut siellä yli kaksi viikkoa. Sitä oli yritetty onkia ylös magneetilla,(!) ja sankaripariskuntamme leikkasi tällä välin juustoa vihannestenkuorimaveitsellä.

Menimme kyyppolan vaarin kanssa kylään. Kyyppo siirtää hellan ja ottaa höylän pois välistä. Nerokasta etten sanoisi!
Snapalle tämä ei vain ollut tullut mieleen kahdessa viikossa kuorimaveitsellä juustoa nyhtäessä. No, sattuuhan sellaista.

Ääni vähä-älyisyyden olemuksesta menee täten Snapalle.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Rautavittu kirjoitti:Tämä tarina on tosi:

Snapan lempivituke oli pudottanut juustohöylän hellan väliin.
Ensimmäisenä mieleen tuli siirtää hellaa ja napata höylä pois.

rautavittu kirjoitti:Nerokasta etten sanoisi!
Olen siis nero... eli perun edellisen viestini.

:D
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Herra Manala

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Enthu kirjoitti:manalalle vain yksi kysymys kuks on tuo "sensuroitu" :lol:
No nyt kun kysyit niin sinä tietenkin.
ninnithequeen

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ja mä en ole listalla vaikka Manala sen tekikin. Herranjeesus sentään :shock:

EDIT: enkä äänestä ketään. On liian vaikea valinta. Voiko äänestää kaikkia tai vaikka tuulenpui...eiku EVVK:ta?
ninnithequeen

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Rautavittu kirjoitti:Tämä tarina on tosi:

Snapan lempivituke oli pudottanut juustohöylän hellan väliin. Höylä oli ollut siellä yli kaksi viikkoa. Sitä oli yritetty onkia ylös magneetilla,(!) ja sankaripariskuntamme leikkasi tällä välin juustoa vihannestenkuorimaveitsellä.

Menimme kyyppolan vaarin kanssa kylään. Kyyppo siirtää hellan ja ottaa höylän pois välistä. Nerokasta etten sanoisi!
Snapalle tämä ei vain ollut tullut mieleen kahdessa viikossa kuorimaveitsellä juustoa nyhtäessä. No, sattuuhan sellaista.

Ääni vähä-älyisyyden olemuksesta menee täten Snapalle.
Okei, nyt repesin.
Ääni snapalle täältäkin.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Impi »

Rautavittu kirjoitti:Ääni vähä-älyisyyden olemuksesta menee täten Snapalle.
Ehkä se on niin laiha poika, ettei se saa hellaa siirrettyä? Mä olen ainakin suosiolla antanut hellan olla paikoillaan, vaikka siellä välissä onkin varmasti vuosikausien kuonat, joista sikiää kohta joku toistaiseksi tuntematon eliömuoto.

Itse aiheesta: kaikki ovat joskus tyhmiä.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Geetzu

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Joo-o. Onhan nää ihan kivoja leikkejä. Ei mua hävetä tossa porukassa olla se tyhmin. Vähän vituttaa, että edes rinnastetaan yo. kirjoittajiin, mutta tokihan Manala ja Lucky tietää Geetzun loukkaantuvan jos ei pääse listoille. Vaikka Geetzu kirjottaa täällä vain paskaa paska-aiheisiin ja kaikki muut ainakin jotain asiaa johonkin asialliseen.

Olenkin porukan ainoa "anonyymi", ette ole tavanneet ettekä tapaa. Helppo äänestää! :] (oma ääni sensuroidulle --> evvt: en voi vitussa tietää)
killkill

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja killkill »

M-ojo kirjoitti:Vai painitaanko me turkulaiset ihan eri sarjassa?
Pitääkö tähän vastata? Toivoo "Yksi Näsinneulan juurelta" :D
killkill

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja killkill »

Herra Manala kirjoitti:...
Herraseni,

Jos palstan älyllinen taso aiheuttaa noin suurta tuskaa, varmastikin Isosta Ihmeellisestä Internetistä löytyy tasoistasi keskusteluseuraa? Tietysti voit aina jäädä jumittamaan tänne hamaan maailman tappiin saakka, mutta se ei kerro ainakaan älykkyydestä :)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Rautavittu kirjoitti: Snapan lempivituke oli pudottanut juustohöylän hellan väliin. Höylä oli ollut siellä yli kaksi viikkoa. Sitä oli yritetty onkia ylös magneetilla,(!) ja sankaripariskuntamme leikkasi tällä välin juustoa vihannestenkuorimaveitsellä.

Menimme kyyppolan vaarin kanssa kylään. Kyyppo siirtää hellan ja ottaa höylän pois välistä. Nerokasta etten sanoisi!
Snapalle tämä ei vain ollut tullut mieleen kahdessa viikossa kuorimaveitsellä juustoa nyhtäessä. No, sattuuhan sellaista.
Lempivituke? Hyvä nimitys. Jos saan tyttiystävän, käytän tuota hellittelynimenä.

Mutta joo.. jospa Snapa on yliälyllinen, kuten toki minäkin? :D

Ennen kaiken tietokoneistumista eläköitynyt insinööri-isäni ei sitten millään pysty oppimaan edes Windowsin peruskäyttöä. Tai opettelee klikkausten järjestyksen ulkoa, suostumatta miettimään sitä rakenetta. Kun se on kuulemma niin kauhean monimutkaista. :roll: KÄDEN TAIDOILTAAN äijä taas on ihan eri luokkaa kuin täystumpelo minä.

Minun mielestäni kun nimenomaan käden taidoissa tarvitaan ihan hirveää määrää salamannopeita älyllisiä ratkaisuja. Joiden vaihtoehtojen määrä on analogisessa tosimaailmassa itse asiassa ääretön, toisin kuin digitaalisen maailman muutamat selkeät, tarkkaan rajatut vaihtoehdot.

Esimerkkejä:
Kun ensimmäisen kerran yritin raivata VESURILLA rääseikköä, minä totta kai katsoin, että on LYHYEMPI matka terän kulkea puun läpi, jos lyön kohtisuoraan. Kun olisikin heti pitänyt käsittää, että terä ottaa paremmin kiinni kun lyö viistoon! Miten muut ihmiset tämän monimutkaisen fysiikan ihan heti keksivät?

Sitten äiteeni laittoi minut TAMPPAAMAAN MATTOJA.
Käsittelin mattopiiskaa kuin mitä tahansa keppiä, siis löin suurinpiirtein aseen kärkiosalla. Kun olisi pitänyt päätellä, että mattopiiskan sen soikean osan kuuluukin osua mattoon sen maton tason suunnassa!! Liian vaikea minut heti itse keksiä!

Intissä jouduin HARAVOIMAAN lehtiä nurmikolta.
Tartuin haravaan, ja sitä hieman yli neljänkymmenenviiden asteen kulmassa alaspäin pidellen aloin siirtämään lehtiä. Tietysti siitä käveli ohi joku sotilasmestari ja lausui: "Näkee, ettei tuo alokas ole koskaan pitänyt haravaa käsissään! Johan on kumma!" (Jäi sanomatta, että missäs minä, kun kerrostalossa asun ja kesäpaikoissani annetaan lehtien maatua siihen mihin tippuvat) Sotilasmestaaja tarttui malliksi haravaan ja alkoi rapsuttamaan haravaa PYSTYSUORASSA pitäen. Mistä minä sen olisin keksinyt? Olinhan minä haravointia ennen nähnyt, muttei asia varsinaisesti kiinnosta tarkkojen huomioiden tekemiseen.

Sitten nöösinä kannettiin isän kanssa vettä kaivosta saunaan. Ensin varrellisella ämpärillä kaivosta, kaato toiseen ämpäriin jolla kuljetus saunaan. Sain idean kokeilla, voisiko työvaiheet yhdistää. Repäisin kaivosta sangollisen vettä ja sillä samalla sangolla, puuvarren olalleni nostaen kuin kantoapuna, marssin sisälle saunaan. Isäni sai hepulin miten vitun tyhmä olen, kun noin teen! En edes osaa vettä hakea!! Äh... minä vaan yritin olla luova ja kokeilla jotain uutta..

Eli siis kyllä missä vaan käden taidossa, varsinkin jossain vuolemisessa ym. on rajattomasti enemmän laskentatehoa ja älyä vaativia vaihtoehtoja kuin tietokonehommissa, filosofiasta nyt puhumattakaan! Ja kuitenkin kätevät amiksetkin ovat minuun verrattuna käden taidoissa huippuälykkäitä! Kumma kun niistä eteenpäin mennessä useimmilta niistä sittenkin loppuu pavut...
Leilah

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Leilah »

killkill kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:...
Herraseni,

Jos palstan älyllinen taso aiheuttaa noin suurta tuskaa, varmastikin Isosta Ihmeellisestä Internetistä löytyy tasoistasi keskusteluseuraa? Tietysti voit aina jäädä jumittamaan tänne hamaan maailman tappiin saakka, mutta se ei kerro ainakaan älykkyydestä :)
Minulle tuli sama ehdotus mieleen. Jostakin syystä Manala haluaa liehua täällä autististen palstalla kuin jokin ryhmänjohtaja tms. Tuntee itsensä varmaan fiksuksi tässä seurassa. En tiiä.
Edit. Ai niin. En äänestänyt ketään. En edes Geetzua. Ja vielä selitystä; en ole vakkari, mutta olette viihdyttäneet minua jo niin pitkään, että katson olevani riittävän pätevä vastaamaan tällaiseen sisäpiiri-ketjuun.
PerttiMakimaa

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

FatLeilah kirjoitti:Jostakin syystä Manala haluaa liehua täällä autististen palstalla kuin jokin ryhmänjohtaja tms. Tuntee itsensä varmaan fiksuksi tässä seurassa.
Sokeitten valtakunnassa silmäpuoli on kuningas?
Faghag

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Mä vastaan näihin kuka-on-parempi-huonompi-ketjuihin heti, kun kyseessä on niinkin haastavat utelu, kuin: "Kuka on paras/huonoin panemaan Kityssä?" tai "kenellä on isoin/pienin kyrpä Kityssä?"
Viimeksi muokannut Faghag, 10.10.2005 13:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
killkill

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja killkill »

PerttiMakimaa kirjoitti:Sokeitten valtakunnassa silmäpuoli on kuningas?
Toi sanonta kävi munkin mielessäni..
WanhaPervo

Re: Vähä-älyisyyden olemus

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Rautavittu kirjoitti:Tämä tarina on tosi:

Snapan lempivituke oli pudottanut juustohöylän hellan väliin. Höylä oli ollut siellä yli kaksi viikkoa. Sitä oli yritetty onkia ylös magneetilla,(!) ja sankaripariskuntamme leikkasi tällä välin juustoa vihannestenkuorimaveitsellä.

Menimme kyyppolan vaarin kanssa kylään. Kyyppo siirtää hellan ja ottaa höylän pois välistä. Nerokasta etten sanoisi!
Snapalle tämä ei vain ollut tullut mieleen kahdessa viikossa kuorimaveitsellä juustoa nyhtäessä. No, sattuuhan sellaista.

Ääni vähä-älyisyyden olemuksesta menee täten Snapalle.
Jos hellan siirtää, niin sen takana olevat ektoplasmat joutuu siivoamaan. Parempi siis vain onkia magneetilla.
Vastaa Viestiin