Knowledge Machine hard on

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
elco

Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja elco »

Olen tietokonemies. Valmistuin tietokonemieheksi tietokonemiesten koulusta ja olen painanut kymmenen vuotta hommia tietokonemiehenä.

Normaali käsitys tietokonemiehistä on, että heillä on jokin ihme kestostondis tietokonemieheilyyn - työ ja vapaa-aika sulautuvat yhdeksi. Ja näinhän se tietenkin onkin. Paitsi minulla. Jos minua jokin asia korpeaa niin se, että joudun millään muotoa konffaamaan/ylläpitämään/virittämään/ohjelmoimaan mitään milloinkaan ilman, että siitä maksetaan rahalla. Vapaa-aikana en oikein suostu tekemään sitä edes rahalla. Enkä töissä.

Ajatus siitä, että pitäisi alkaa ylikellottamaan kyptiumin octaydintä 3300gigaherztistä 3350gigaherziin ei varsinaisesti aikaansaa stondista täällä, vaan pikemminkin mahdollisimman kaukana siitä. Kuka tykkää mistäkin tietty. Ja jos jokin on vittu kauheaa niin se että jokin tietokoeistuksessa ei enää toimikaan ja pitää uudelleenasentaa ajurit ja service päkki.

Vastaus on kuulemma Mac, joka on elegantti ja vaivaton, mutta ei jumalauta kun lukee macpäiden juttuja tälläkin palstalla niin hehän ovat vieläkin peelompaa porukkaa kuin vanhanaikaisen tietokoneen käyttäjät. Mac on varmaan hieno vehje, eikä siinä mitään, mutta mikä on repulsiivista hommassa niin ne propelipäät, jotka niitä käyttävät. Mac aiheuttaa näköjään vielä tiukemman erektiokulman kuin PC ja se on kulkaa huolestuttavaa se. Olisitte edes hiljaa siitä, että kuuden kuukauden onanointi MäcMaailma-lehden kanssa uuden käyttöjärjestelmän ominaisuuksia tankatessa on vihdoin tullut päätökseen, ja vaimon ja pumpattavan barbaran korvike on noudettavissa MäcStoresta.
Viimeksi muokannut elco, 11.01.2008 1:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1108

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ketukseen hieno avaus, monta promillea?
Zeb

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vadim, huhuu! Epäilen, että täällä puhutaan sinusta!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kaipaan Kaypro kakkosta eli "kannettavaa" "pilkkipallia".
Tekstinkäsittely, ihan riittävät pelit ja mulle pillua lupaamaton biorytmiohjelma. Eikä mitään nettiä. Ei muusta ole kuin harmia.
Zeb

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gat kirjoitti:Kaipaan Kaypro kakkosta eli "kannettavaa" "pilkkipallia".
Tekstinkäsittely, ihan riittävät pelit ja mulle pillua lupaamaton biorytmiohjelma. Eikä mitään nettiä. Ei muusta ole kuin harmia.
Kristus sua!
Sundance Kid

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Sundance Kid »

No uh. Parempi puoliskoni alkaa tankkaamaan päähänsä samaa shittiä kuin itse aikanani ammattiin valmistautuakseni tein. Opinto-ohjelmassa vilisee niin usein sana Mac, että päätin sellaisen järjestää. Kottaraisenpöntöistä lähtien mukana olleena voinen sanoa, että rautana totaalisen joustamatonta, joskin ajoittain edistyksellistä ja siksi kallista, mutta nykyään samaa kauraa kuin kaikki muukin shitti joka IT –sektorin alle on niputettavissa. Aivan sama mitä kunkin lahkon uskovaiset julistavat, niin loppupeleissä tärkeintä on se, että saat tehtyä sen mikä on tarkoituskin tehdä. Kustannustehokkuus sanana on usein seurannut minua työelämässäni ja siihen on ollut vaikea liittää omenan kuvaa mukaan. Ja uskokaa vaan, osaan laskea 1+1 kun on jonkun muun rahoista kyse, kuin omista. Onhan Omppu aina ollut näyttävä. Onhan omenan aina saanut kilpailukykyisen tehokkaana. Onhan se perinteisesti ollut kuin raamattu uskovaisille julkaisutoiminnan sektorilla. Onneksi nyt ymmärretään käsitellä laitteet laitteina, käyttöjärjestelmät käyttöjärjestelminä ja ohjelmat ohjelmina. Kait ne hommat tehdään niillä vermeillä joilla ne saadaan tehdyksi kustannustehokkaasti? Kyse kait kuitenkin on jonkin sortin käyttölaitteista?!
Zeb

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Sundance Kid kirjoitti:Kyse kait kuitenkin on jonkin sortin käyttölaitteista?!
Ei välttämättä kaikille. Kyllä elektroniikkaakin voi helliä sydämessään. Tunnen yhdenkin tyypin jolla tarvii aina olla viimeisin kännykkämalli.
Sundance Kid

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Sundance Kid »

Zeb kirjoitti:Ei välttämättä kaikille. Kyllä elektroniikkaakin voi helliä sydämessään. Tunnen yhdenkin tyypin jolla tarvii aina olla viimeisin kännykkämalli.
Älä käy sorkkimaan mun herkkiä paikkoja!
Zeb

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Sundance Kid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ei välttämättä kaikille. Kyllä elektroniikkaakin voi helliä sydämessään. Tunnen yhdenkin tyypin jolla tarvii aina olla viimeisin kännykkämalli.
Älä käy sorkkimaan mun herkkiä paikkoja!
:oops: Sori!
Sundance Kid

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Sundance Kid »

Zeb kirjoitti:
Sundance Kid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ei välttämättä kaikille. Kyllä elektroniikkaakin voi helliä sydämessään. Tunnen yhdenkin tyypin jolla tarvii aina olla viimeisin kännykkämalli.
Älä käy sorkkimaan mun herkkiä paikkoja!
:oops: Sori!
Tykkäät kuitenkin ;)
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja huima »

Sundance Kid kirjoitti:Onneksi nyt ymmärretään käsitellä laitteet laitteina, käyttöjärjestelmät käyttöjärjestelminä ja ohjelmat ohjelmina. Kait ne hommat tehdään niillä vermeillä joilla ne saadaan tehdyksi kustannustehokkaasti? Kyse kait kuitenkin on jonkin sortin käyttölaitteista?!
Jep jep.

Kun puhutaan kustannustehokkuudesta, kannattaakin katsoa mikä oikeasti maksaa eniten. Laitteet vai työntekijät - ja miten produktiivinen työntekijä on minkäkin laitteen/ympäristön kanssa.

Ennenvanhaan ihmettelin sitä miksi Mac-ihmiset eivät päivittäneet ja tunkanneet koneita samaan tahtiin kuin muut. Syykin selvisi. Heidän ei tarvinnut.

OS X-aikakaudella hyvintoimivan Mac-ympäristön, jossa asiat toimivat ja aikaa ei kulu ATK:n vääntämiseen vaan töiden tekemiseen, saa tehtyä järkevällä rahalla.

Mutta riippuu hyvin paljon työstä että onko Mac-ympäristö sitä varten hyvä valinta. Monille tietotyöläisille ja media-ammattilaisille se on.

Meidän putkassa mäkkejä tosin on konekannasta vain n. 5%. Konekannan koko on n. 14 000.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Jos minua jokin asia korpeaa niin se, että joudun millään muotoa konffaamaan/ylläpitämään/virittämään/ohjelmoimaan mitään milloinkaan ilman, että siitä maksetaan rahalla. Vapaa-aikana en oikein suostu tekemään sitä edes rahalla. Enkä töissä.
Däng. Ihan hyvä asenne.

Ehkä joskus pääsee tolle tasolle, nykyään vielä jaksaa innostua lukemaan kokonaan uusista ohjelmointikielistä ja seuraamaan bleeding edge juttuja funktionaalisista kielistä ja vaikka mistä, vaikkei niillä vielä vuosiin tekisikään mitään oikeasti duuneissa.

Mutta kokeile mäkkiä. Ota itsellesi joko MacBook tai MacBookPro läppäriksi ja loppuu turha tunkkaaminen. Kunhan maltat sitten olla olematta tietokonemies.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Gat »

Zeb kirjoitti:
Gat kirjoitti:Kaipaan Kaypro kakkosta eli "kannettavaa" "pilkkipallia".
Tekstinkäsittely, ihan riittävät pelit ja mulle pillua lupaamaton biorytmiohjelma. Eikä mitään nettiä. Ei muusta ole kuin harmia.
Kristus sua!
Kaypro kakkonen on kaikki mitä tietokoneelta tarvitaan, jos olet ihminen etkä kirjanpitäjä. (Öh.. no nettikin on kiva, mutta ei vielä siihen aikaan keksitty)

TJEU: Kaypro-emulaattori!
Yhdellä Java-appletilla, eikä tietty ole takeita onko applettituki kaikissa nykyselaimissa oletuksena:
http://www.yoy.org/kaypro/html/kayprofin.htm
(aloita kirjoittamalla "dir" ja enter)
elco

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti: Mutta kokeile mäkkiä. Ota itsellesi joko MacBook tai MacBookPro läppäriksi ja loppuu turha tunkkaaminen. Kunhan maltat sitten olla olematta tietokonemies.
Yritin joskus jossain lentokenttäloungessa - taisi olla AF Fiumicinossa - käyttää mäcciä. Oli vitullisia ongelmia liipaista selain ja kun se lopulta käynnistyi niin pläjähti joku hypermystinen verkkoyhteysongelmadialogi ruutuun. Keitin ginitonicin ja mietin, että kun yhdistetään AF ja mäcci niin ei varmasti toimi mikään - paitsi tietty ginitonic.

Pomo on yksi näitä mäccipölvästejä. Ei kuulemma toimi kotinetti vieläkään, kun asennusohjelma tuli pelkästään windoussiin ja helpdeskissä intiassa ei oltu koskaan mäcistä kuultukaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja aasi »

huima kirjoitti: Ennenvanhaan ihmettelin sitä miksi Mac-ihmiset eivät päivittäneet ja tunkanneet koneita samaan tahtiin kuin muut. Syykin selvisi. Heidän ei tarvinnut.
Kun ei näitä voi tai osaakaan tunkata.. mikä tavallaan on ihan hyväkin, ei tule mitään ylimääräistä mielijohdetta rikkoa desktoppiaan kokeilemalla jotain.
Meidän putkassa mäkkejä tosin on konekannasta vain n. 5%. Konekannan koko on n. 14 000.
Läppäreistä 100%, muista 0%. Putkassa kymmenkunta ihmistä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja huima »

aasi kirjoitti: Kun ei näitä voi tai osaakaan tunkata.. mikä tavallaan on ihan hyväkin, ei tule mitään ylimääräistä mielijohdetta rikkoa desktoppiaan kokeilemalla jotain.
Voi niitä tunkata. :-D
masa

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:Voi niitä tunkata. :-D
Liimaamalla Dilbert-tarran kanteen?
Herra Manala

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mulla kyllä vähän erektiokulma nousi kun dualcore kellottui 2.2 gigahertsistä 3.5:een.

Mäkeistä sen sijaan en ole koskaan saanut muuta kuin päänsärkyä.

Nyt pitäisi vetää vitunmoiset perseet, että jaksaisi suunnitella ja "koodata" sivun hötömölöä huomiseksi.
bedlam

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kyllä mää hyvin ymmärrän että miksi mäkki maksaa suhteessa enemmän kuin peesee. Ittekin kotiin ostaisin, jos raaskisin. Taitavat kyllä nykyään olla jo pöytämäkitkin jotenkuten inhimillisissä hinnoissa. Pääsisi tuosta keskusyksiköstä eroon. Ihan vitun tyhmähän tuo hurraava laatikko tietokonepöydän lokerossa oikeesti on. Ihan mennyttä päivää.
Bliss

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti: Ittekin kotiin ostaisin, jos raaskisin.
Mulla olis yks ylimääräinen. Ei edes kallis ;)

Edit: Tämän näköinen
Viimeksi muokannut Bliss, 12.01.2008 8:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mmmmiiinäää kirjoitti:Nyt pitäisi vetää vitunmoiset perseet, että jaksaisi suunnitella ja "koodata" sivun hötömölöä huomiseksi.
Note to self: Dirty HTML done dirt cheap.
bedlam kirjoitti:Kyllä mää hyvin ymmärrän että miksi mäkki maksaa suhteessa enemmän kuin peesee. Ittekin kotiin ostaisin, jos raaskisin. Taitavat kyllä nykyään olla jo pöytämäkitkin jotenkuten inhimillisissä hinnoissa. Pääsisi tuosta keskusyksiköstä eroon. Ihan vitun tyhmähän tuo hurraava laatikko tietokonepöydän lokerossa oikeesti on. Ihan mennyttä päivää.
Mäkki tarvii sitten sun mielestä pelkän näppiksen ilman hurraavaa laatikkoa vai siis... äijähän kirjottaa epäloogisempaa tekstiä ku naiset. Mikä vittu se pöytämäkki sitten on ellei pöytätilaa vievä hurraava laatikko? Onko menetetty pöytätila parempi kuin menetetty lattiatila pöydän alta? Eiku... ainiin, mäkkejä oli niitä kannettavia!

Hei, mulla olisi sulle bedlam-älykäs ratkaisu! Mitäs jos vetäisit sen koneen ulos sieltä pöytälokerosta pystystä nököttämästä, kaataisit kyljelleen ja tunkisit pöydälles? Kirjota vielä tussilla etulevyyn että "Tätä päivää".
Bliss

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti: Mikä vittu se pöytämäkki sitten on ellei pöytätilaa vievä hurraava laatikko?
Se vie tilaa noin samanverran kuin normaali näyttö ;)

Kuva
bedlam

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Ittekin kotiin ostaisin, jos raaskisin.
Mulla olis yks ylimääräinen. Ei edes kallis ;)

Edit: Tämän näköinen
Paljonkos pyytäisit? Olin kyl aatellu tuota kuvan mallia, mutta ilmeisesti työkone vaihtuukin sellaiseksi piakkoin. Taidan nyt kuitenkin kuluttaa tän peeseen loppuun saakka ja vaihtaa vasta sitten.
Herra Manala kirjoitti: Päläpäläpäläpälä
Nyt sun nörttigurumaine kyllä kärsii. Tarkoitin just tuota Blissin linkkaamaa mallia, missä keskusyksikkö on monitoriin integroituna.
masa

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja masa »

bedlam kirjoitti:keskusyksikkö on monitoriin integroituna.
Miksi et osta läppäriä? Itselleni ei enää tulisi mieleenkään laittaa pöytäkonetta kotikoneeksi, eikä kyllä duuniinkaan. Tosin en kyllä pelailekaan mitään..
bedlam

Re: Knowledge Machine hard on

Viesti Kirjoittaja bedlam »

masa kirjoitti:Miksi et osta läppäriä? Itselleni ei enää tulisi mieleenkään laittaa pöytäkonetta kotikoneeksi, eikä kyllä duuniinkaan. Tosin en kyllä pelailekaan mitään..
En mäkään pelaile, en kai silloin mäkistä haaveilisikaan. Suurin syy on näyttö, läppärin näytöllä ei varmaan niin mielikseen fotosoppaile ja taiteile .
Vastaa Viestiin