Matkakulut verotukseen?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko turha yrittää saada oman auton käyttöä verovähennyksiin matkakuluissa, kun asuu pääkaupunkiseudulla ja matkaa tulee päivässä palttiarallaa 120 km. Meneekö niille veronimijöille mikään selitys läpi vai kannattaako suosiolla ilmoittaa julkisten mukaan matkakulut?

Hyviä veronkiertovinkkejä otetaan vastaan!
BettyB.

Re: Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Onko turha yrittää saada oman auton käyttöä verovähennyksiin matkakuluissa, kun asuu pääkaupunkiseudulla ja matkaa tulee päivässä palttiarallaa 120 km. Meneekö niille veronimijöille mikään selitys läpi vai kannattaako suosiolla ilmoittaa julkisten mukaan matkakulut?
Mulla on mennyt selityksittä läpi. Tosin, oon saanut sen aina selitettyä työajoilla ja yhtenä vuonna tais pomo kirjottaa lappusenkin, missä kertoi auton olevan työnteon kannalta välttämättömyys.
Ei ne siellä tavallisen tallaajan lappuja niin tarkkaan tarkistele. Yritä edes ja jos ei mene läpi niin sitten julkisten mukaan.

T:nimim. viime vuonna liki 7000e matkakuluja
masa

Re: Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja masa »

BettyB. kirjoitti:Yritä edes ja jos ei mene läpi niin sitten julkisten mukaan.

T:nimim. viime vuonna liki 7000e matkakuluja
No bumeranginahan se takas tuli. 6300 euron työmatkakulut putos 3100 euroon.. Saas nähdä jaksanko alkaa edes valittamaan..
Hermann Hoth

Re: Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

masa kirjoitti:No bumeranginahan se takas tuli. 6300 euron työmatkakulut putos 3100 euroon.. Saas nähdä jaksanko alkaa edes valittamaan..
En ihmettele. Verottajalle kun on ihan kohtuullista, että päivässä kuluu työmatkan tekemiseen aikaa aamulla ja illalla 2h+mitä matka oikeasti kestää. Siis pahimmassa tapauksessa 2h odottelua on ihan ok (verottajan mielestä). Itse olen todennut, että silloin eivät muuta omatoimisesti, kun matkaa ei voi tehdä julkisilla. Muutoin laittavat julkisten kombinaation, oli se sitten lähes kuinka kosminen tahansa ... Sekään ei ole aina mennyt joillakin läpi, että tarvitsisi työssä autoa.
Suht mielivaltaisesti ne niitä muuttelevat ja jos jos haluaa saada selville verottajan ajatuksen juoksun aiheesta, se pitää käydä verotoimistossa katsomassa.
killkill

Re: Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja killkill »

masa kirjoitti:Saas nähdä jaksanko alkaa edes valittamaan..
Entinen työkaveri sai kolmen vuoden taistelun jälkeen noin 7000 e palautuksia, nimenomaan matkakuluista. Kannattaa lukea pykälät tarkkaan... ja jos mitään porsaanreikää muistuttavaakaan löytyy, iskeä siihen.
Vihtahousu

Re: Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Mä tilasin työnantajalta jonkun "työaikatodistus"-lappusen jossa todistettiin että mun työajat ovat jotain ja joudun pyhätkin joskus olee töissä. Kirjoitin myös kivan saatelapun runolla ja pari vuotta on ainakin matkakulut menneet läpi... tosin mun päivittäisellä käytöllä (22km) kuluja ei tule paljoakaan takaisin.
masa

Re: Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja masa »

Paskan vitut. eihän nille persereijille kelvannut edes meitin palvelupäällikön laatima todistus/selitys oman auton tarpeellisesta käytöstä työmatkoilla. Ime verottaja goatsea.
isohaara

Re: Matkakulut verotukseen?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

^Josta tulikin mieleen
Kuva

Kaverin hääjuhlien bändin keikkapaku. Tekijästä ei tietoo
Vastaa Viestiin