Masentava Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Bliss

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

PerttiMakimaa kirjoitti: Mutta mutta...
Kuva

Lopettakaa jo!
masa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Bliss kirjoitti:Lopettakaa jo!
Niin just. Lyökää mulkkunne pöydälle ja mitatkaa kellä on pisin.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bliss kirjoitti:Lopettakaa jo!
Yritetään, yritetään.

Sakon määrä on vielä arvoitus.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Kaikki perustuu siihen, että ihminen on itsekäs vaikkei ehkä itsekään sitä aina tajua. Tai halua myöntää.
Jännittävää, että olet ratkaissut yhden suurimmista moraalifilosofisista ongelmista noin näppärästi. Mihin tutkimukseen tuloksesi perustat? Voisitko vielä vastata ne muutkin kysymykset, joihin tutkijat ja ajattelijat eivät ole kyenneet vastaamaan, kuten miksi me olemme täällä, onko jumalaa olemassa ja paljonko on liikaa.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Kaikki perustuu siihen, että ihminen on itsekäs vaikkei ehkä itsekään sitä aina tajua. Tai halua myöntää.
Jännittävää, että olet ratkaissut yhden suurimmista moraalifilosofisista ongelmista noin näppärästi. Mihin tutkimukseen tuloksesi perustat? Voisitko vielä vastata ne muutkin kysymykset, joihin tutkijat ja ajattelijat eivät ole kyenneet vastaamaan, kuten miksi me olemme täällä, onko jumalaa olemassa ja paljonko on liikaa.
Se ei ole yhtään mitään muuta kuin henkilökohtaisesti valittu lähestymistapa tähän erikoiseen maailmaan. Kun ajattelen muitten tekoja ja tavoitteita tuolla valitsemallani lähestymistavalla koen tajuavani asioita paljon paremmin.

Te (kaikki?) olette eri mieltä. Tiedän, että tämän ajatuksen olisi voinut laittaa erilliseen ketjuun ilman puolitahatonta henkilöittämistä. Mutta se hetki on jo mennyt ja anteeksipyyntökin on tehty.

Mutta miksi hyökkäät minua vastaan näin paljon? Onko ajatus siitä, että tämä pyyteetön yhteiskunta sittenkin vain ajaisi yksilön etua sinulle liikaa? Valitan, en usko sinulla olevan argumentteja joilla puhuisit minut pois tästä ajatuksesta. Uutta mitä minulle selvisi tässä keskustelussa on, että tälläinen ajatuskehitelmä tuntuu hermostuttavan ihmisiä todella paljon. Pitää pitää suu kiinni IRL.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Mutta miksi hyökkäät minua vastaan näin paljon? Onko ajatus siitä, että tämä pyyteetön yhteiskunta sittenkin vain ajaisi yksilön etua sinulle liikaa? Valitan, en usko sinulla olevan argumentteja joilla puhuisit minut pois tästä ajatuksesta. Uutta mitä minulle selvisi tässä keskustelussa on, että tälläinen ajatuskehitelmä tuntuu hermostuttavan ihmisiä todella paljon. Pitää pitää suu kiinni IRL.
Ei minua hermostuta lainkaan. Ihmettelen vain miten kurja maailmasi mahtaa olla kun tarvitset moista selitysmallia selviytymiskeinoksi. Argumentaatiosi tässä on hyökkäyksen kohteena.

Onko sinulle mahdoton ajatus, että itsekkäiden tekojen lisäksi on myös epäitsekkäitä tekoja?
Geetz

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Geetz »

En oo jaksanu seurata tätä taistelua, en aio selata taakse... Mut oon aina kuvitellu ihmisen about kaikkia toimia ajavan itsekkyys ja mukavuuden tavoittelu, perus sellanen hyvän olon tunne. Joku auttaa toisia enemmän kuin muut, luopuenkin paljosta, mutta saavuttaa hyvän olon tällä muka epäitsekkällä (?) teollaan.

Lasten poksauttelu tähän maailmaan tuntuu äärettömän itsekkäältä. Lasten poksauttelu yleensäkin aiheuttaa kovin ristiriitaisia fiiliksiä, koska pelko siitä, että maailma oikeasti on helvetin paljon pahempi paikka omien lasten vanhuudessa, kalvaa. Ja kuitenkin sitä itse tarvitsi (ja tarvitsee) ne tänne...

Tee hörps.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:Ei minua hermostuta lainkaan. Ihmettelen vain miten kurja maailmasi mahtaa olla kun tarvitset moista selitysmallia selviytymiskeinoksi. Argumentaatiosi tässä on hyökkäyksen kohteena.

Onko sinulle mahdoton ajatus, että itsekkäiden tekojen lisäksi on myös epäitsekkäitä tekoja?
Ei maailma kurja ole. Näen siinä uhkia ja mahdollisuuksia.

Kun argumentaationi on, että jokainen teko lopulta on itsekäs täytyy ajatusta _täysin_ epäitsekkäästä teosta pitää mahdottomuutena.

Tämä ei ota kantaa ihmisen hyvyyteen tai pahuuteen. Tai siihen, että ovatko nämä "epäitsekkäät" teot tuomittavia tai ei. Tai tunnistaako näitä tekoja tekevä itsekkyyden olemassaolon. Jos tässä yhteiskunnassa toimii siten, että ei riko lakeja ja vallitsevia normeja niin siitä vaan.
Googlebot

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Miksei,

aina voi olla

maanantai,
maanantai?
maanantai,
maanantai.

MAAAA-NANTAIIII!
Vastaa Viestiin