Masentava Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bliss kirjoitti:
Elppis kirjoitti:sokerirasituskoe
:?:
Mulla ollu ensimmäistäkään tollasta
Nykyään se tehdään aika herkästi. Ilmeisesti sokeritasoja seurataan raskauden yhteydessä rutiininomaisesti ja jos joku yksittäinenkin arvo on vähän raja-arvojen yli tai ali niin sitten tehdään se koe.

Ällöttävän näköistä touhua eikä se mallas varmaan mitään herkkuakaan ole.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pyry-Matias kirjoitti:Apua! Mitä saan sanoa? En siis voi voittaa? - No, kannattaako edes yrittää?

Yritän silti. En usko, että minulla on keskimääräistä merkittävästi korkeampi oikeudentunto tai moraalieettiset normit. Urani kehittyy, jos motivaatiota siihen löytyy. Tällä hetkellä en näe meidän firmassa juuri sopivampaa hommaa itselleni, enkä ylimääräistä pikkurahaa tarvitse. En koska se olisi osittain pois muusta elämänlaadusta, kuten stressittömyydestä.

Jäljelle jää luonteeni. En ala kehua itseäni sen enempää, mutta jos ihmisellä on kyky ja rohkeus puhua muidenkin puolesta, niin tätä on jopa velvollisuus käyttää. Olisiko velvollisuudentunto tässä paras sana?
Et taida voida voittaa.

Siis koetat sanoa olevasi se koppalakki, joka uskoo parempaan maailmaan. Se sama haihattelija, joka uskoo räntäsateessa tutkan kanssa puskassa olon tekevän juuri sen eron.

Olen tutustunut tähän ihmisluonteeseen ja väitän, että siitä on epäitsekkyys kaukana. Olen mieluusti väärässä tässä asiassa sinun suhteesi.
Bliss

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

PerttiMakimaa kirjoitti: Nykyään se tehdään aika herkästi.
No ei siitä niin kovin kauan ole kun olin samassa tilassa. :D
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bliss kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Nykyään se tehdään aika herkästi.
No ei siitä niin kovin kauan ole kun olin samassa tilassa. :D
Ouraidi then. No, meillä tehtiin ja tiedän muitakin. Palstallakin nyt näkyy niitä tehdyn, joten tämä "loistavan kattava aineisto" sai minut arvelemaan, että se on aika triviaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

mustaenkeli kirjoitti:
saira kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
:?:
Mulla ollu ensimmäistäkään tollasta
Ei mullakaan...
Eikä mulla.
Olen mukana yhdessä tutkimuksessa: ensisynnyttäjä 22-27v., alku-BMI 22-25, ei diabetesta itsellään/suvussa. Sain ultrat ilmaiseksi ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Pyry-Matias

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

PerttiMakimaa kirjoitti:Siis koetat sanoa olevasi se koppalakki, joka uskoo parempaan maailmaan. Se sama haihattelija, joka uskoo räntäsateessa tutkan kanssa puskassa olon tekevän juuri sen eron.

Olen tutustunut tähän ihmisluonteeseen ja väitän, että siitä on epäitsekkyys kaukana.
Olet kyllä uskomaton. Eihän sinulla ole ollut tässä(kään) keskustelussa mitään muuta intrssiä kuin oman mustavalkoisen mantrasi pönkittäminen. Siis mielestäsi olet oikeassa ja minä mitä vaan sanomalla ainoastaan alleviivaan jumittuneen ja eltaantuneen mielipiteesi hienoutta. Määräät säännöt ja toimit Jumalana. Tuosta on nöyryys ja rakentava keskustelu mahdollisimman kaukana.

Kaikkein eniten olen pettynyt.

PS. Edellisen kerran heiluin tutkan kanssa..ööh olikohan viime vuosituhannella.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pyry-Matias kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Siis koetat sanoa olevasi se koppalakki, joka uskoo parempaan maailmaan. Se sama haihattelija, joka uskoo räntäsateessa tutkan kanssa puskassa olon tekevän juuri sen eron.

Olen tutustunut tähän ihmisluonteeseen ja väitän, että siitä on epäitsekkyys kaukana.
Olet kyllä uskomaton. Eihän sinulla ole ollut tässä(kään) keskustelussa mitään muuta intrssiä kuin oman mustavalkoisen mantrasi pönkittäminen. Siis mielestäsi olet oikeassa ja minä mitä vaan sanomalla ainoastaan alleviivaan mustavalkoisen ja eltaantuneen mielipiteesi hienoutta. Määräät säännöt ja toimit Jumalana. Tuosta on nöyryys ja rakentava keskustelu mahdollisimman kaukana.

Kaikkein eniten olen pettynyt.
Uskomaton, tuskin. Ei tässä mitään mantraa pönkitetä. Tämä kuvio alkoi piirtyä minulle selkeänä yksi kaunis kesäpäivä pari vuotta sitten. Tapasin yllätyksekseni ala-asteaikaisen luokkakaverini itä-suomen kuulaassa kesäpäivässä. Erittäin ylipainoinen, mutta fiksu tyyppi viidennellä.

Hänestä oli tullut erittäin trimmattu ja virkaintoinen poliisimies. En kertonut hänelle, että tunnistin hänet siksi isoksi P.P.ksi sieltä pikkukylästä vaan seurasin mielenkiinnolla hänen käyttäytymistään. Virkaintoa uhkuva pyyteetön yleisönpalvelijan rooli oli iskeytynyt mieheen.

Ennen kuin joku sanoo, että olen katkera kun sain sakot. En saanut, kyseessä oli liikenteen seuranta.

Ymmärrän, että sinua harmittaa. Mutta silti uskon sinulla olevan muita, korkeampia, motivaatioita maailmanpelastuksellesi.

Minulla kesti paljon kauemmin pettyä ihmisiin.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja nexie »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Tämä kuvio alkoi piirtyä minulle selkeänä yksi kaunis kesäpäivä pari vuotta sitten. Tapasin yllätyksekseni ala-asteaikaisen luokkakaverini itä-suomen kuulaassa kesäpäivässä. Erittäin ylipainoinen, mutta fiksu tyyppi viidennellä.

Hänestä oli tullut erittäin trimmattu ja virkaintoinen poliisimies. En kertonut hänelle, että tunnistin hänet siksi isoksi P.P.ksi sieltä pikkukylästä vaan seurasin mielenkiinnolla hänen käyttäytymistään. Virkaintoa uhkuva pyyteetön yleisönpalvelijan rooli oli iskeytynyt mieheen.
Niin siis mikä tuossa kuviossa nyt piirtyy ja mihin ja miksi? Että miten tuo "ylipainoinen, mutta fiksu" ja "erittäin trimmattu ja virkaintoinen" nyt mitenkään liittyvät asiaan tai ylipäänsä mihinkään, jos tarkkoja ollaan? Vai voivoteltiinko nyt tässä sitä, että fiksusta olikin tullut poliisi ja vieläpä virkaintoinen? Vai että läskistä trimmattu? En lainkaan käsitä tarinan opetusta, mutta toisaalta en kyllä olekaan insinööri.
Don't Panic!
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nexie kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Tämä kuvio alkoi piirtyä minulle selkeänä yksi kaunis kesäpäivä pari vuotta sitten. Tapasin yllätyksekseni ala-asteaikaisen luokkakaverini itä-suomen kuulaassa kesäpäivässä. Erittäin ylipainoinen, mutta fiksu tyyppi viidennellä.

Hänestä oli tullut erittäin trimmattu ja virkaintoinen poliisimies. En kertonut hänelle, että tunnistin hänet siksi isoksi P.P.ksi sieltä pikkukylästä vaan seurasin mielenkiinnolla hänen käyttäytymistään. Virkaintoa uhkuva pyyteetön yleisönpalvelijan rooli oli iskeytynyt mieheen.
Niin siis mikä tuossa kuviossa nyt piirtyy ja mihin ja miksi? Että miten tuo "ylipainoinen, mutta fiksu" ja "erittäin trimmattu ja virkaintoinen" nyt mitenkään liittyvät asiaan tai ylipäänsä mihinkään, jos tarkkoja ollaan? Vai voivoteltiinko nyt tässä sitä, että fiksusta olikin tullut poliisi ja vieläpä virkaintoinen? Vai että läskistä trimmattu? En lainkaan käsitä tarinan opetusta, mutta toisaalta en kyllä olekaan insinööri.
Minun on vaikea koostaa tätä ajatusta luettavaan muotoon. Valitan.

Karkeasti kiusattu plösö -> virkaintoinen poliisi.

Ainakin minä tiedostin jatkokouluttauduttuessani, että tämä saattaa lisätä mahdollisuuksiani onnelliseen perhe-elämään. Välillisesti toki, mutta silti.

Muut tällä palstalla toki valitsivat ammattinsa, koska kokevat pystyvänsä auttamaan muita parhaiten siinä. Pyyteettömästi, tottakai. :)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Siis koetat sanoa olevasi se koppalakki, joka uskoo parempaan maailmaan. Se sama haihattelija, joka uskoo räntäsateessa tutkan kanssa puskassa olon tekevän juuri sen eron.

Olen tutustunut tähän ihmisluonteeseen ja väitän, että siitä on epäitsekkyys kaukana.
Olet kyllä uskomaton. Eihän sinulla ole ollut tässä(kään) keskustelussa mitään muuta intrssiä kuin oman mustavalkoisen mantrasi pönkittäminen. Siis mielestäsi olet oikeassa ja minä mitä vaan sanomalla ainoastaan alleviivaan mustavalkoisen ja eltaantuneen mielipiteesi hienoutta. Määräät säännöt ja toimit Jumalana. Tuosta on nöyryys ja rakentava keskustelu mahdollisimman kaukana.

Kaikkein eniten olen pettynyt.
Uskomaton, tuskin. Ei tässä mitään mantraa pönkitetä. Tämä kuvio alkoi piirtyä minulle selkeänä yksi kaunis kesäpäivä pari vuotta sitten. Tapasin yllätyksekseni ala-asteaikaisen luokkakaverini itä-suomen kuulaassa kesäpäivässä. Erittäin ylipainoinen, mutta fiksu tyyppi viidennellä.

Hänestä oli tullut erittäin trimmattu ja virkaintoinen poliisimies. En kertonut hänelle, että tunnistin hänet siksi isoksi P.P.ksi sieltä pikkukylästä vaan seurasin mielenkiinnolla hänen käyttäytymistään. Virkaintoa uhkuva pyyteetön yleisönpalvelijan rooli oli iskeytynyt mieheen.

Ennen kuin joku sanoo, että olen katkera kun sain sakot. En saanut, kyseessä oli liikenteen seuranta.

Ymmärrän, että sinua harmittaa. Mutta silti uskon sinulla olevan muita, korkeampia, motivaatioita maailmanpelastuksellesi.

Minulla kesti paljon kauemmin pettyä ihmisiin.
Poliisitäteihin ei jaksa asennoitua enää, mut hyvä että teitä joku haluaa palvella, minä en hetkeäkään. Enkä kaipaa palvelua itsekään pyytämättä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja nexie »

PerttiMakimaa kirjoitti: Minun on vaikea koostaa tätä ajatusta luettavaan muotoon. Valitan.

Karkeasti kiusattu plösö -> virkaintoinen poliisi.

Ainakin minä tiedostin jatkokouluttauduttuessani, että tämä saattaa lisätä mahdollisuuksiani onnelliseen perhe-elämään. Välillisesti toki, mutta silti.

Muut tällä palstalla toki valitsivat ammattinsa, koska kokevat pystyvänsä auttamaan muita parhaiten siinä. Pyyteettömästi, tottakai. :)
*Asettuu Lyylian lepotuoliin ja sytyttää mietintäpiippunsa*

Niin siis. Tämä koostuukin siis syvemmästä ja kenties jo varhaislapsuudesta kumpuavasta ennakkoluulokeskittymästä, joka kohdistuu tiettyjen ammattien harjoittajiin. Stereotypioita ja muita objektiivisen havainnointiin (onko sitä ylipäänsä?) vaikuttavia tekijöitä. Hmmm. Hmmm. I see.
Don't Panic!
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nexie kirjoitti:*Asettuu Lyylian lepotuoliin ja sytyttää mietintäpiippunsa*

Niin siis. Tämä koostuukin siis syvemmästä ja kenties jo varhaislapsuudesta kumpuavasta ennakkoluulokeskittymästä, joka kohdistuu tiettyjen ammattien harjoittajiin. Stereotypioita ja muita objektiivisen havainnointiin (onko sitä ylipäänsä?) vaikuttavia tekijöitä. Hmmm. Hmmm. I see.
Ei kai siihen ainakaan varhaislapsuutta tarvita. Do gooderit saavat vain aina kysymään, miksi?

Mutta entä tuo ammatinvalintajuttu? Tiedostitko mahdolliset parantavat vaikutukset elämääsi vai ajattelitko miten voit auttaa uudessa ammatissasi ihmisiä? :)
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja nexie »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Ei kai siihen ainakaan varhaislapsuutta tarvita. Do gooderit saavat vain aina kysymään, miksi?

Mutta entä tuo ammatinvalintajuttu? Tiedostitko mahdolliset parantavat vaikutukset elämääsi vai ajattelitko miten voit auttaa uudessa ammatissasi ihmisiä? :)
Kyllä sun nyt pitäisi stereotypiat sen verran tarkkaan hallita, että osaisit arvata mun pitäneen kukkahatun päässä myös (ensimmäistä) opiskelupaikkaa valitessani. Ja muut opinnot nyt on hamstrattu "kun vaan sattuu kiinnostamaan" -periaateella ja koska lisätiedon luoma tuska tuntuu niin mukavalta.
Don't Panic!
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nexie kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Ei kai siihen ainakaan varhaislapsuutta tarvita. Do gooderit saavat vain aina kysymään, miksi?

Mutta entä tuo ammatinvalintajuttu? Tiedostitko mahdolliset parantavat vaikutukset elämääsi vai ajattelitko miten voit auttaa uudessa ammatissasi ihmisiä? :)
Kyllä sun nyt pitäisi stereotypiat sen verran tarkkaan hallita, että osaisit arvata mun pitäneen kukkahatun päässä myös (ensimmäistä) opiskelupaikkaa valitessani. Ja muut opinnot nyt on hamstrattu "kun vaan sattuu kiinnostamaan" -periaateella ja koska lisätiedon luoma tuska tuntuu niin mukavalta.
Tekisi mieli haastaa tuo kukkahattu-hommailusi, mutta taidan olla liian ison vastuksen edessä.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:
nexie kirjoitti:*Asettuu Lyylian lepotuoliin ja sytyttää mietintäpiippunsa*

Niin siis. Tämä koostuukin siis syvemmästä ja kenties jo varhaislapsuudesta kumpuavasta ennakkoluulokeskittymästä, joka kohdistuu tiettyjen ammattien harjoittajiin. Stereotypioita ja muita objektiivisen havainnointiin (onko sitä ylipäänsä?) vaikuttavia tekijöitä. Hmmm. Hmmm. I see.
Ei kai siihen ainakaan varhaislapsuutta tarvita. Do gooderit saavat vain aina kysymään, miksi?

Mutta entä tuo ammatinvalintajuttu? Tiedostitko mahdolliset parantavat vaikutukset elämääsi vai ajattelitko miten voit auttaa uudessa ammatissasi ihmisiä? :)
Noin kyyniset ihmiset saavat minut kysymään miksi? Mistä moinen? Onko sinua hyväksikäytetty lapsena, kun ajattelet kaikkia omaa etuaan kaiken aikaa ajaviksi hyväksikäyttäjiksi ja "do goodereita" vain todelliset motiivinsa peittäviksi huijareiksi?

Olen auttanut useitakin ihmisiä ihan siksi, että tuntui siltä. Liekö sitten kaappihomo, kun olen ilman muuta vastinetta kuin kiitollisuus auttanut myös miehenpuolisia, jotka eivät ole minulle edes läheisiä. Vissiin perseen toivossa? Vai minkä?

Itsekin olen puuttunut työpaikalla sukupuoliseen häirintään. Ihan vain siksi, että limanuljaskat vituttavat minua. En identifioidu sellaiseen miessukukuntaan, joka näkee naiset vain pilluina, potentiaalisina pilluina tai vaimoina.
Zeb

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Pertti on kyllä kaikkien kyynikoiden kuningas.
Pyry-Matias

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Zeb kirjoitti:Pertti on kyllä kaikkien kyynikoiden kuningas.
Ja vielä rakastunut piirteeseensä. Jopa fasistinen.
Zeb

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Pyry-Matias kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Pertti on kyllä kaikkien kyynikoiden kuningas.
Ja vielä rakastunut piirteeseensä. Jopa fasistinen.
Onhan kyynisyys turvallista - ei koskaan tarvitse pettyä. Miinuspuolena toki se, että joutuu elämään läpipaskassa maailmassa koko elämänsä.

Pertti, pitääkö paikkansa, että kyynikko on pettynyt romantikko? :)
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:Noin kyyniset ihmiset saavat minut kysymään miksi? Mistä moinen? Onko sinua hyväksikäytetty lapsena, kun ajattelet kaikkia omaa etuaan kaiken aikaa ajaviksi hyväksikäyttäjiksi ja "do goodereita" vain todelliset motiivinsa peittäviksi huijareiksi?

Olen auttanut useitakin ihmisiä ihan siksi, että tuntui siltä. Liekö sitten kaappihomo, kun olen ilman muuta vastinetta kuin kiitollisuus auttanut myös miehenpuolisia, jotka eivät ole minulle edes läheisiä. Vissiin perseen toivossa? Vai minkä?

Itsekin olen puuttunut työpaikalla sukupuoliseen häirintään. Ihan vain siksi, että limanuljaskat vituttavat minua. En identifioidu sellaiseen miessukukuntaan, joka näkee naiset vain pilluina, potentiaalisina pilluina tai vaimoina.
Tässä se meidän eromme on. Minä kysyn taas yleensä muita auttavan ihmisen motiiveja. Pitäisi kai määritellä normaali elämä, mutta ei minulla ole mitään traumaattista tapahtunut. Olen sellainen self made man. Siinä olet oikeassa, että olen ajautunut pikku hiljaa realistista kyynikoksi. Kyynikkohan on sanonnan mukaan pettynyt realisti.

Mikäkö pettymyksen on aikaansaanut? Mietitäänpäs nykyaikaa ja sen toimijoita. Poliitikot, palkkajohtajat, virkamiehet, luottamusmiehet... ja siitä aina alaspäin siihen pienipalkkaiseen sihteeriin/lumenluojaan, joka yrittää pärjätä elämässä. Vaikka mitä sammakoita heidän suustaan pääseekään he kaikki kyllä ajattelevat numero ykköstä ensin. Kun pohdin tuntemiani terveydenhuollon ammattilaisia ymmärrän kyllä miksi ajatus kaikkien perimmäisestä itsekkyydestä tuntuu hieman isolta asialta vain hyväksyä. Tosin palkkariita oli jo sointu oikeaan suuntaan. Nyt siitä hommasta saa jo keskipalkkaa parempaa palkkaa ja vielä yleisen arvostuksen.

Et ole kaappihomo. Olet ehkä mielipidenatsi. Se on aika tyypillistä nyky-yhteiskunnassa. Et lepää ennen kuin jokainen ympärilläsi ajattelee samoin kuin sinä. Vrt. monikulttuurikeskustelijat. Ja kerro, eikö muka tuntunut hyvältä kun sait jonkun sovinistin suun tukittua?

Tämä keskustelemisen vaikeus on tässä minulla se, että aloin inttämään vastaan Matiakselle asiasta jota on hyvin vaikea kenenkään vastustaa. Ehkä jos hän olisi kertonut vaatineensa lisää tutkia teitten varrelle töissä olisi ajatukseni pelkästä pyrkyryydestä mennyt paremmin läpi. Mutta kukapa ei ihmisten huonoa kohtelua vastustaisi?

Jos kaikki oikeasti ovat itsekkäitä mitä minä saan tästä inttämisestä? Hyvä kysymys.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Zeb kirjoitti:Onhan kyynisyys turvallista - ei koskaan tarvitse pettyä. Miinuspuolena toki se, että joutuu elämään läpipaskassa maailmassa koko elämänsä.

Pertti, pitääkö paikkansa, että kyynikko on pettynyt romantikko? :)
Olen kuullut, että pettynyt realisti. Mikä nyt parhaalta kuulostaa.

Öhem, tämä keskustelu alkaa kääntyä väärille uomille. Vaikka tietysti täytyyhän tämän henkilöityä, koska henkilön vajavaisuuksien kimppuun on helpompi hyökätä kuin tällaisen ajatuksen.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pyry-Matias kirjoitti:Ja vielä rakastunut piirteeseensä. Jopa fasistinen.
Tuota tuota. Ymmärrän, että kun teilaan sinun korkealentoisen moraalifilosofiani tällaisella teorialla sinua harmittaa. Mutta jätä nyt se fasistikortti vielä taskuun jos sille tulisi tosiasiallista käyttöä myöhemmin.

En minä pidä sinua yhtään sen huonompana tai parempana ihmisenä kuin aiemminkaan. Ainoa mitä vastaan asetuin olivat ne suuret ja korkealentoiset motiivit vastaan todellisuus.
Bliss

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Lopettakaa se inttäminen jo, jooko.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Bliss kirjoitti:Lopettakaa se inttäminen jo, jooko.
Harkitaan. Mutta sinun täytyy ymmärtää, että kaikki ovat oikeassa tässä. :)
Bliss

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Lopettakaa se inttäminen jo, jooko.
Harkitaan. Mutta sinun täytyy ymmärtää, että kaikki ovat oikeassa tässä. :)
Selvä, tasapeli. Palkintoja ei jaeta (tällä kertaa). :D
Pyry-Matias

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

PerttiMakimaa kirjoitti:Jos kaikki oikeasti ovat itsekkäitä mitä minä saan tästä inttämisestä? Hyvä kysymys.
Puhut pelkästään itsekkyydestä. Täytyy olla sinulle hyvin rakas lapsi. Itsekäs tarkoitusperä ei silti millään muotoa sulje pois muita vaikuttimia. Itsekkyys voi hyvinkin olla osaltaan lähes aina ihmisen päätöksien takana, mutta sen osuus vaihtelee huimasti. Itse olet pauhannut vain itsekkyydestä ja tulkinnut asioita lähes pelkästään sen kautta. Se nyt ei vaan ole rakentavaa ja fiksua. Lisäksi olet pelannut asenteellisilla mielikuvilla, arvauksilla ynnä muulla. Olehan nyörempi keskustelija.
Vastaa Viestiin