Masentava Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Zeb kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Olisiko sopivampi vaihtoehto lopettaa tabuista puhuminen ja olla lausumatta niitä sanoja niin ehkä verenpaine laskeutuisi sopivalle tasolle?

Maailmassa on vikaa, mutta onneksi me ihmiset pyyteettömästi korjaamme sen. Tai jotain..
Sinä tuskin pyyteettömästi korjaat mitään, sen jo uskon, mutta voisit edes jättää kyyniset sabotointiyrityksesi väliin, jos joku muu haluaa tehdä niin.
Ehdottomasti. Tulkoon maailma, jossa ihmiset saavat toteuttaa itseään ilman pelkoa heidän vaikutusperiensä arvioinnista. Tulkoon maailma, jossa naiset saavat ilmaisen kotikyydin ja ilmaista viinaa kotikyydillä. Tulkoon maailma, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia.

I have a dream. :)
prosessi

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

PerttiMakimaa kirjoitti:Ehdottomasti. Tulkoon maailma, jossa ihmiset saavat toteuttaa itseään ilman pelkoa heidän vaikutusperiensä arvioinnista. Tulkoon maailma, jossa naiset saavat ilmaisen kotikyydin ja ilmaista viinaa kotikyydillä. Tulkoon maailma, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia.

I have a dream. :)
Mitä tuo hymiö taas tuossa tekee? Edelleenkään se ei muuta typeryyksiä hauskoiksi. Minun nähdäkseni pyrkimys muuttaa asioita on kaikkea muuta kuin huvittava ilmiö. Huvittavampia ovat PerttiMäkimaat, jotka haluaisivat väen vängällä palata kivikaudelle.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

prosessi kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ehdottomasti. Tulkoon maailma, jossa ihmiset saavat toteuttaa itseään ilman pelkoa heidän vaikutusperiensä arvioinnista. Tulkoon maailma, jossa naiset saavat ilmaisen kotikyydin ja ilmaista viinaa kotikyydillä. Tulkoon maailma, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia.

I have a dream. :)
Mitä tuo hymiö taas tuossa tekee? Edelleenkään se ei muuta typeryyksiä hauskoiksi. Minun nähdäkseni pyrkimys muuttaa asioita on kaikkea muuta kuin huvittava ilmiö. Huvittavampia ovat PerttiMäkimaat, jotka haluaisivat väen vängällä palata kivikaudelle.
No voi anteeksi. Minusta M.L.K:n tyylistä kommenttia ei voi valkoinen mies esittää riittävällä pieteetillä ilman hymiötä.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Ihan hyvä niin, koska sinulla ei voi olla siitä harmainta hajuakaan. Sen paremmin kuin pyrynkään.
Jos olet oikeassa olet juuri nollannut oman kommenttisi, koska koetat argumentoida nettikeskustelun perusteella _omassa_päässäsi_ muodostamasi mielikuvan minusta perusteella sitä miten minä olen väärässä koska oman maailmankatsomuksesi perusteella kukaan ei voi olla näin peelo. Näin karkeasti.
Ei. Minä en väitä tuntevani sinun päänsisäisiä liikeitäsi, vaan sinä esiinnyt muiden ihmisten motiivien asiantuntijana omista lähtökohdistasi - jotka olet avoimesti esittänyt. Kyse ei ole minun katsantonkannastani vaan siitä mitä olet itse esittänyt. Syytön minä siihen olen jos olet väärässä itsesi suhteen. Minä en ole väittänytkään, että tuntisin sinun motiivisi paremmin kuin sinä.

Selittäisitkö vielä, missä kohtaa olen nollannut minkään osan kirjoituksestani? Siinä kun ei ole normaalilogiikalla ymmärrettävää sisäistä ristiriitaa.

Se, että olet peelo, taas on puhtaasti mielipide eikä perustu motiiviesi analyysiin vaan siihen miten idioottimaisia kirjoittelet.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Totta kai voi tapahtua, mutta pitääkö sitä oikein kerjätä?
Haa, Itse kerjäsi sitä -oikeutus. Kyllä tämä maa olisi aika ikävä paikka elellä jos poliisi ja oikeusjärjestelmäkin olisi samoilla linjoilla kanssasi. Voitaisiin kai poistaa laistakin kohdat pahoinpitely, ryöstö ja raiskaus; kyllä ne kaikki uhrit varmaan jossain kohtaa on mokanneet. Väärä kellonaika, väärä reitti, väärä vaatetus, liikaa promilleja, liian vähän itsepuolustuskursseja, luotti väärään ihmiseen tai saattoi peräti vittuilla. Niijoo, ja ne SJP:n mainitsemat pummausröökit on myös saattaneet jäädä ostamatta, omaa huolimattomuutta!
Juuri nuo Perttimäiset asenteet pitävät seksuaalirikosten tuomioita alhaalla tässä maassa ja ilmoitusalttiuden melko matalana. Häpeän lisäksi saa syyllistämistä osakseen. Mikään ei ole suurempaa viisautta kuin Jälkiviisaus. On toki huomattava, että Pertti voisi toki olla vähemmän Pertti jos se olisikin Pertin tytär joka meni mukavan oloisen kaverin kyytiin talvipakkasilla. Mutta niin kauan kun kyseessä ei ole Pertin oma napa, niin Pertti vain kirjoittelee tietokoneella.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Ihan hyvä niin, koska sinulla ei voi olla siitä harmainta hajuakaan. Sen paremmin kuin pyrynkään.
Jos olet oikeassa olet juuri nollannut oman kommenttisi, koska koetat argumentoida nettikeskustelun perusteella _omassa_päässäsi_ muodostamasi mielikuvan minusta perusteella sitä miten minä olen väärässä koska oman maailmankatsomuksesi perusteella kukaan ei voi olla näin peelo. Näin karkeasti.
Ei. Minä en väitä tuntevani sinun päänsisäisiä liikeitäsi, vaan sinä esiinnyt muiden ihmisten motiivien asiantuntijana omista lähtökohdistasi - jotka olet avoimesti esittänyt. Kyse ei ole minun katsantonkannastani vaan siitä mitä olet itse esittänyt. Syytön minä siihen olen jos olet väärässä itsesi suhteen. Minä en ole väittänytkään, että tuntisin sinun motiivisi paremmin kuin sinä.

Selittäisitkö vielä, missä kohtaa olen nollannut minkään osan kirjoituksestani? Siinä kun ei ole normaalilogiikalla ymmärrettävää sisäistä ristiriitaa.

Se, että olet peelo, taas on puhtaasti mielipide eikä perustu motiiviesi analyysiin vaan siihen miten idioottimaisia kirjoittelet.
Sinä olet myöhässä. Me olemme jo sellaisessa kitinälle tyypillisessä saattohoitovaiheessa tässä asiassa.

1. Eli ensin keskustellaan kiivaasti asiasta eikä kukaan muuta mielipidettään,
2. sitten aletaan henkilökohtaisesti haukkua vastakeskustelijaa koska kukaan ei muuttanut mielipidettään,
3. lopetetaan keskustelu eikä kukaan muuttanut mielipidettään,
4. saatetaan pitää hivenen yliasiallisia välejä vastaväittelijään jonkin aikaa. Bussiness as usual.

Sanoisin, että olen jo yliasiallisessa vaiheessa kolme menossa kohti nelosta, kun sinä vielä haluaisit antaa kontribuutiota tähän toivottomaan aiheeseen.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Totta kai voi tapahtua, mutta pitääkö sitä oikein kerjätä?
Haa, Itse kerjäsi sitä -oikeutus. Kyllä tämä maa olisi aika ikävä paikka elellä jos poliisi ja oikeusjärjestelmäkin olisi samoilla linjoilla kanssasi. Voitaisiin kai poistaa laistakin kohdat pahoinpitely, ryöstö ja raiskaus; kyllä ne kaikki uhrit varmaan jossain kohtaa on mokanneet. Väärä kellonaika, väärä reitti, väärä vaatetus, liikaa promilleja, liian vähän itsepuolustuskursseja, luotti väärään ihmiseen tai saattoi peräti vittuilla. Niijoo, ja ne SJP:n mainitsemat pummausröökit on myös saattaneet jäädä ostamatta, omaa huolimattomuutta!
Juuri nuo Perttimäiset asenteet pitävät seksuaalirikosten tuomioita alhaalla tässä maassa ja ilmoitusalttiuden melko matalana. Häpeän lisäksi saa syyllistämistä osakseen. Mikään ei ole suurempaa viisautta kuin Jälkiviisaus. On toki huomattava, että Pertti voisi toki olla vähemmän Pertti jos se olisikin Pertin tytär joka meni mukavan oloisen kaverin kyytiin talvipakkasilla. Mutta niin kauan kun kyseessä ei ole Pertin oma napa, niin Pertti vain kirjoittelee tietokoneella.
Ks. edellinen vastaukseni.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Sanoisin, että olen jo yliasiallisessa vaiheessa kolme menossa kohti nelosta, kun sinä vielä haluaisit antaa kontribuutiota tähän toivottomaan aiheeseen.
Suomeksi sanottuna - olet väärässä, etkä osaa myöntää sitä.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:Ks. edellinen vastaukseni.
ks. perskarvoitukseni.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Sanoisin, että olen jo yliasiallisessa vaiheessa kolme menossa kohti nelosta, kun sinä vielä haluaisit antaa kontribuutiota tähän toivottomaan aiheeseen.
Suomeksi sanottuna - olet väärässä, etkä osaa myöntää sitä.
Luetun ymmärtäminen, Tix, luetun ymmärtäminen. Siksi en pelkästään postannut vastaustasi sinulle muokkaamattomana takaisin.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ks. edellinen vastaukseni.
ks. perskarvoitukseni.
Nyt alat olla minusta asian kovassa ytimessä. :)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ks. edellinen vastaukseni.
ks. perskarvoitukseni.
Nyt alat olla minusta asian kovassa ytimessä. :)
Mun perskarvat on kyllä ihanan pehmeitä ja muutenkin söpöjä :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Tix kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ks. edellinen vastaukseni.
ks. perskarvoitukseni.
Nyt alat olla minusta asian kovassa ytimessä. :)
Siirryin argumentaatiotasollesi, josko menisi paremmin jakeluun. Epäilen hiukan.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:Siirryin argumentaatiotasollesi, josko menisi paremmin jakeluun. Epäilen hiukan.
Hienosti meni jakeluun. Ihanaa tämä pussnussailu. Vihtahousu oli sitten taas oikeassa.
Zeb

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

PerttiMakimaa kirjoitti:Jos nainen olisi kävellyt vaikkapa puistossa luottaen yhteiskunnan pitävän yleiset tilat turvallisena ei tätäkään keskustelua olisi tarvinnut käydä. Koska sen pitääkin olla niin.
Tähän vielä sen verran, ettei yhteiskunnalla ole varaa, mahdollisuutta eikä järkeä palkata joka puskaan Pyrdeä kyttäämään. Turvallisena pitäminen perustuukin siis yhteiskunnallisiin ja yksilöiden asenteisiin, joiden mukaan väkivalta toista ihmistä kohtaan on tekona väärin, riippumatta tekopaikasta. Uhrin syyllistäminen tai teon väheksyminen toinen toistaan kyseenalaisemmin perustein on omiaan pitämään ne puistotkin vaarallisina. Aikuisten ihmisten pitäisi pystyä kontrolloimaan omat tekonsa ja miettimään niiden seuraukset myös uhrin kannalta, mieluummin omatuntonsa pohjalta, mutta jos ja kun tämä ei kaikin osin ole mahdollista, niin sitten edes seurausten pohjalta. Sinä asenteinesi osaltasi estät tuon turvallisemman yhteiskunnan syntyä.

Otetaanpa vielä sellainen kysymys, että onko perheväkivalta väärin? Entä onko avioliitossa raiskaaminen rikos? Nämä kun harvemmin tapahtuvat siellä turvapuistossasi, joista yhteiskunta huolehtii. Perustaisit vaikka koiratarhan!
Zeb

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vaola kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Tähän vielä sen verran, ettei yhteiskunnalla ole varaa, mahdollisuutta eikä järkeä palkata joka puskaan Pyrdeä kyttäämään.
Anteeksi... Repesin totaalisesti ajatuksesta Pyrdestä lymyilemässä puskissa. :rofl: Jos olisin rikas, voisin vaikka maksaakin moisesta "edunvalvonnasta".
Niin mäkin! :D Mut ei se vaan taida ehtiä joka puskaan.
Tix

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:
Vaola kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Tähän vielä sen verran, ettei yhteiskunnalla ole varaa, mahdollisuutta eikä järkeä palkata joka puskaan Pyrdeä kyttäämään.
Anteeksi... Repesin totaalisesti ajatuksesta Pyrdestä lymyilemässä puskissa. :rofl: Jos olisin rikas, voisin vaikka maksaakin moisesta "edunvalvonnasta".
Niin mäkin! :D Mut ei se vaan taida ehtiä joka puskaan.
Pillua se kuitenki vaan vaanis!
Zeb

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Pillua se kuitenki vaan vaanis!
Ai niin :?
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:Pillua se kuitenki vaan vaanis!
Älä trivialisoi. Tai no, kun remissiossa ollaan niin trivialisoi vaan.

Mutta ei hän pillua vaanisi, jos olen oikeassa. Eihän Pyris mikään stalkkeri ole , kaukana siitä.

Mutta hän olisi niin upean miehekäs ihmisten suojelija, että ei tarvitsisi vaania kun tulisi ilmankin. :)
Pyry-Matias

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

PerttiMakimaa kirjoitti:Mutta hän olisi niin upean miehekäs ihmisten suojelija, että ei tarvitsisi vaania kun tulisi ilmankin. :)
Joko esittelit vaimollesi tämä ketjun? Tai äidillesi?
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pyry-Matias kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Mutta hän olisi niin upean miehekäs ihmisten suojelija, että ei tarvitsisi vaania kun tulisi ilmankin. :)
Joko esittelit vaimollesi tämä ketjun? Tai äidillesi?
Miksi? Esittelitkö itse puolisollesi?

Oletko ihan varma, että olet tajunnut mitä ajattelen takaa koko tässä jutussa? Kaikki perustuu siihen, että ihminen on itsekäs vaikkei ehkä itsekään sitä aina tajua. Tai halua myöntää.

EDIT:

Se, että sinä olit laukaisevana tekijänä siinä, että aloin puhua asiasta ei ole millään lailla sinusta riippuva. Päinvastoin, minulla ei ole mitään sinua vastaan ihmisenä. Kyseenalaistin ainoastaan motiivisi.

Tämä erikoinen puistonvalvonta yms. episodi nyt on juuri-niin-tätä-palstaa ja sen keskustelua. No, itsehän lähdin sinne.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Kun selvästikin ajatukseni ovat loukanneet yllättävän monia tässä ketjussa aion nyt pyllistää teistä poispäin vaihteeksi.

Anteeksi.

Tätä ei ollut tarkoitus henkilöittää kehenkään Teistä vaan puhua yleisesti tästä aiheesta. Ja piristää palstaa.
Pyry-Matias

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

PerttiMakimaa kirjoitti:Tätä ei ollut tarkoitus henkilöittää kehenkään Teistä vaan puhua yleisesti tästä aiheesta. Ja piristää palstaa.
Mussutit tuubaasi kymmeniä viestejä. Turha painottaa, ettei tarkoitus ollut henkilöittää, kun kerran lähes jokaisessa viestissä viittaisit vittuilemalla ammattiini ja henkilööni. Nyt on torstai ja tämä ketju on maanatain vp-ketju. Jauhoit käsittämätöntä tuubaa verhoten sen korneilla hymiöillä ja itsekkyysmantrallasi.
PerttiMakimaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pyry-Matias kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Tätä ei ollut tarkoitus henkilöittää kehenkään Teistä vaan puhua yleisesti tästä aiheesta. Ja piristää palstaa.
Mussutit tuubaasi kymmeniä viestejä. Turha painottaa, ettei tarkoitus ollut henkilöittää, kun kerran lähes jokaisessa viestissä viittaisit vittuilemalla ammattiini ja henkilööni. Nyt on torstai ja tämä ketju on maanatain vp-ketju. Jauhoit käsittämätöntä tuubaa verhoten sen korneilla hymiöillä ja itsekkyysmantrallasi.
En pidä poliiseista yleensä, sinua vastaan minulla ei (ainakaan tähän viestiin asti) ole ollut mitään.

Mutta mutta...
Pyry-Matias

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

PerttiMakimaa kirjoitti:En pidä poliiseista yleensä, sinua vastaan minulla ei (ainakaan tähän viestiin asti) ole ollut mitään.

Mutta mutta...
Luehan ketju alusta loppuun. Mielestäni olin alussa monen viestisi ajan pitkämielinen ja asiallinen, koska uskoin, että ottaisit puheitasi takaisin ja ymmärtäisit nähdä asian, kuten sivistynyt ihminen sen näkee. Sen sijaan petyin sinuun lujaa. Minulla ei ole enää mitään syytä edes yrittää olla asiallinen. Sori.
Vastaa Viestiin