kyrtin Penästä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
PerttiMakimaa

kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pertin kynästä.

Nostan esiin ison virtahevon olohuoneestamme. Olen viivoilla eristänyt alueen, jonka voi jättää lukematta ja silti ymmärtää olennaisen.

-----
Se viimeviikkoinen maanantaiketju. Katselin, että onpa taas hiljaista ja tylsää. Millähän tämän palstan saisi vauhtiin. Sitten nimimerkki Pitkämielinen Poliisi kirjoitti puuttuneensa työpaikkansa sovinistiseen kielenkäyttöön. Lahja ylhäältä, ajattelin pikaisesti. Haastoin kyseisen kirjoittajan motiivit ja sain päälleni sellaisen paskalastin, että se herätti itsessä reaktion. Reaktion, jota en oikeasti pälinäpalstalta kaipaa.

Nähdäkseni minua kutsuttiin hulluksi, tyhmäksi ja samainen Pitkämielinen toivoi minun joutuvan väkivallan uhriksi. Että tajuaisin. Käyttäjät kehuivat komppikitaran kanssa ignoroivansa minut. Hymiönikin ovat olleet viime aikoina vääränlaisia.
-----

Täytyy vähentää tätä kityilyä. Ei keskustelupalstan tölväisyjen pitäisi vapaa-aikana mielessä pyöriä. On tässä aika lailla hommiakin tänä keväänä.

Olen vielä hieman epätietoinen, miten sen teen. Elppikselle ja KK:lle hyvää odotusaikaa. Aasille iso käsi, kun jaksat pitää tällaista palvelua yllä. Geetsulle onnen hetkiä tulokkaan kanssa. Rouva Pupulle räppiä. Olette aika ainutlaatuinen kirjoittelijaporukka kaiken kaikkiaan.

Enköhän ajan x kuluttua kirjoittele taas täällä. Harvahan täältä on onnistunut pois kokonaan lähtemään. Nimimerkki pysyy.
Geetz

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Sun hymiöt on kuulkaas ihan oikeanlaisia! Voikaa oikein hyvin lomallanne. :]
Vihtahousu

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Kyllähän sitä jengi innostui sua lyttäämään ihan urakalla, kaikki päästeli patoumat pihalle. Täältä saa joskus ajateltavaa kitinöinnin ulkopuolellekin, mikä on ihan tervettä, ei tän tartte aina olla kevyttä ajanvietettä.

Kevään jatkoa Pertsa, palaa takaisin myöhemmin 8)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Relaa Pertsa, ei mitään väliä.
Pyyhin Netikettiin..
Chap

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Chap »

PerttiMakimaa kirjoitti:Täytyy vähentää tätä kityilyä.
Hopsansaa, et varmasti lähde ennen kuin asuntojen hinnat romahtavat! Tuomiopäivä lähestyy!
Zeb

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Nohnoh, kukas se sitä herkkänahkaisuutta on aiemmin kritisoinut? Et sinäkään Siinä Ketjussa sitä paitsi muistaakseni koko aikaa ihan nättejä puhunut, ja kai tarkoituksellisestikin provosit? Ja sait sitten jonkin verran lämpiämistä aikaan. Mutta älä nyt toki turhaan mihinkään lähde, kyllä tänne tekstiä mahtuu enemmänkin.

Bygones 8)
BettyB.

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kosteasilmäinen exit? Huraa, uskon ehkä sittenkin rukouksen voimaan!

One down, few to go...
Chap

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mitä slamille tapahtui? KSE vai moderaattoreiden suorittama nimimerkin poistaminen? rok rok
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja aasi »

BettyB. kirjoitti:Kosteasilmäinen exit? Huraa, uskon ehkä sittenkin rukouksen voimaan!

One down, few to go...
Hoidetaanko kertarysäyksellä?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
BettyB.

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

aasi kirjoitti:Hoidetaanko kertarysäyksellä?
No mut minne mä sitte tilittäisin elämääni? Vai saanko valkata vaan muutaman?? Pliiis!?
Zeb

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Pitkävihaisuus pikkuasioista on mun mielestä aina ollut vähän rasittavaa. (Yleisluontoinen huomautus.)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gudbai.
The great club outshines the individual, always and forever.
Geetz

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Zeb kirjoitti:Pitkävihaisuus pikkuasioista on mun mielestä aina ollut vähän rasittavaa. (Yleisluontoinen huomautus.)
Nii, sä tulit kans hetken huilin jälkeen lopulta aika pian takas. Ehkä Perttikin. :]
Aito_Johanna

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Täytyypä mennä kaivamaan esiin viimeviikkoinen maanantaiketju. En nimittäin ollenkaan tiedä, mistä puhutaan. Vaikuttaa kuitenkin lupaavalta.
Pyry-Matias

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

En oikeasti tiedä itkiskö vai nussisko. Yritin tuntea syyllisyyttä ja maailmantuskaa ihan kaikesta, mut myin kukkahattuni jo keskolassa. Ainiin, pitikö tämän olla myös dramaattista?
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja nexie »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Ei keskustelupalstan tölväisyjen pitäisi vapaa-aikana mielessä pyöriä.
Rohkenen olla tästä(kin) eri mieltä. Olisi hyvinkin voinut olla hyödyllistä tarkastella palstakontribuutiotasi tuossa kuuluisassa ketjussa ulkopuolisen silmin. Josko niissä aivopieruissa olisi kuitenkin jotain sellaista, jota olisi oikeasti syytä hävetä? Enkä nyt tarkoita ketjun nälvimisosuuksia, ne toki olivat asiattomia puolin ja toisin. Jotta työtaakka ei olisi ylivoimainen, voin kaivella sieltä otteita (käänteisessä aikajärjestyksessä, suom. huom.) niistä kohdista, joiden perusteella mielestäni olisi syytä ns. katsoa peiliin:
PerttiMakimaa kirjoitti: Ehdottomasti. Tulkoon maailma, jossa ihmiset saavat toteuttaa itseään ilman pelkoa heidän vaikutusperiensä arvioinnista. Tulkoon maailma, jossa naiset saavat ilmaisen kotikyydin ja ilmaista viinaa kotikyydillä. Tulkoon maailma, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia.

I have a dream. Smile

---

Itseasiassa jossakin lehdessä oli juttua tämän aiheen vierestä, jossa joku av(i?)oliitossa oleva nainen oli baari-illan jälkeen mennyt tuntemattoman miehen kyytiin juomaan viinaa ja tullut hämmästyksekseen raiskatuksi. Keskustelu jutun tiimoilta eteni tyyliin puolustajat "miten tällaista voi tapahtua?" ja vastustajat "mitä parisuhteessa oleva nainen teki vieraan miehen autossa viinaa juomassa?". Arvaa kumpi noista minä olisin?

---

BTW, oliko tämä se käsitelty juttu?
http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/65264.shtml

Ei tuossa mitään kehuttavia kommentteja naisten älykkyydestä tulisi minultakaan. Menen nyt kännissä noitten tyyppien kyytiin ja onneksi tarjoavat vielä lisääkin viinaa. Hupsis.

---

Minun on vaikea koostaa tätä ajatusta luettavaan muotoon. Valitan.

Karkeasti kiusattu plösö -> virkaintoinen poliisi.

Ainakin minä tiedostin jatkokouluttauduttuessani, että tämä saattaa lisätä mahdollisuuksiani onnelliseen perhe-elämään. Välillisesti toki, mutta silti.

Muut tällä palstalla toki valitsivat ammattinsa, koska kokevat pystyvänsä auttamaan muita parhaiten siinä. Pyyteettömästi, tottakai. Smile

---


Et taida voida voittaa.

Siis koetat sanoa olevasi se koppalakki, joka uskoo parempaan maailmaan. Se sama haihattelija, joka uskoo räntäsateessa tutkan kanssa puskassa olon tekevän juuri sen eron.

Olen tutustunut tähän ihmisluonteeseen ja väitän, että siitä on epäitsekkyys kaukana. Olen mieluusti väärässä tässä asiassa sinun suhteesi.

---

En osaa sanoa mitä tekisin, kun en ole tilanteeseen joutunut. Voitko itse käsi raamatulla vannoa, että et lähde karkuun?

---

Öhöm, kuten sanoin. Joskus ihmisen toimet saattavat hänestä itsestäänkin vaikuttaa epäitsekkäiltä, mutta yleensä oman lapsen hoidossa taitaa perimmäisenä vaikuttimena (ei ehkä hirveän tietoisena) olla tämä geenien jatkaminen seuraavaan ja sitä seuraavaan sukupolveen. Se mitä ihminen tietoisesti ajattelee onkin sitten toinen juttu.

Palautelaatikkoon? He he. Kirjoittaako niihin joku?

---

Mitä sairasta tässä on?

Onhan näitä työoloja yritetty nuorempana kehittää vähän siellä ja täällä. Nykyisin nämä vaan menevät ja kysyttäessä "kaikki on ok". Eihän työllä lopulta ole kuin välinearvo toimeentulon hankkimisvälineenä. Vai väittääkö joku täällä, että tekisi nykyistä työtänsä ilman palkkaa?

---


Motiivini ovat monimutkaisemmat, mutta toki itsekkäät. Koetin alentaa itselleni tärkeän, mutta hiljenneen, keskustelupalstan kirjoituskynnystä. Ja toki samalla kertoa kaikille miten upea ihminen minä olen. Smile

Toinen pointti oli aito ihmetys miten ja miksi joku jaksaa pistää itsensä tuolla lailla likoon. Koetin samaa nuorempana ja sitten viisastuin.

---

Eikös oman minäkuvan eheänä säilyttämisen tarve ole itsekkyyttä?

Mutta määritellään. Te oletatte, että pyris on altruisti ja minä oletan että hän on hedonistinen egoisti. Tämän huipputieteellisen analyysini voin perustella viittaamalla Pyriksen kommentteihin mm. lihaksikkaista miehistä. Niissäkin hän selvästi pyrkii tuomaan itseään esille. Puhumattakaan siitä, että todellinen altruisti olisi vain tehnyt tuon mitä hän sanoi eikä olisi jakanut sitä kanssamme. Niin suuri perhe kuin olemmekin.

---

Mitä sanon on, että kukaan, toistan kukaan, ei tee mitään epäitsekkäästi. Se ei tarkoita sitä etteivätkö jotkut teot vaikuta epäitsekkäältä tai jopa tunnu itsestäkin epäitsekkäältä.

---

Oletin tämän laimean "masentuneen maanantain" piristyvän sekoittamalla soppaa. Mutta silti taustalla oli aito ihmetys mikä on se syy mikä saa ihmisen toimimaan kuten pyry-matias yllä. Se, että paljastaa korttinsa tuolla lailla vaatii _mielestäni_ jonkun suuremman näkyvissä olevan tavoitteen kuin "työviihtyvyyden lisääminen".

---


No, jos oletetaan että olisin väärässä (jota en ole Smile ).

Miksi sitten pidät kovaa ääntä asioista? Oletat siitä olevan hyötyä urakehityksellesi? Älä nyt puhu mistään korkeasta moraalista tai muusta hyödyttömästä. Ihmiset lopulta ajattelevat vain itseään. Joskus itsekkyys on vaan niin ihanan kauniiseen auttamisen kaapuun puettu ettei sitä heti tajua.

---

Eli vastaus oli "arvostus naiskolleegoilta". No, pillunsaanin turvaaminenhan se oli miesten motivaatio ihan mihin tahansa. Yleensä vaan miesporukoissa naisten puolelle asettuminen voi pitemmän puoleen laskea sitä mielipiteen arvostusta.

Huomioisin tätä lukevalle, että tässä ei ole kyseessä ollenkaan se mitä sanottiin ja mitä ei olisi pitänyt sanoa. Tai "kanteluun" johtava asia. Epäilemättä siinä oli korjattavaa. Yleensä vaan motiivit tällaiselle korkealentoiselle moraalille menevät miehillä aina siihen yhteen ja ainoaan asiaan.
Don't Panic!
Zeb

Re: kyrtin Penästä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^
Öh, oliko pakko muistuttaa? Ehdin jo onnellisesti unohtaa suurimman osan.
Vastaa Viestiin