Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
aimohaiku

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Nyt kai sitten on kotiinlähdön aika. En muistakaan, milloin viimeksi olin näin myöhään töissä. Työ on kai sitten terapiaa kun kotona ei asiat ole kunnossa.
ninnithequeen

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Saunaan ja kokovartalohierontaa tiedossa, nuuh. Kyl voi olla joka lihas kropassa jumissa. Auh.

Huomiseksi luvattu lunta, jei.
Tix

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Tix »

1108 kirjoitti:
Tix kirjoitti:Minä en kovin montaa.
Niin, harvemmin ihmiset jotka tienaavat päälle 3500€/kk tuntevat ihmisiä jotka tienaavat 1200€/kk.
Melkoinen stereotypia. Tunnen itse asiassa moniakin, jotka tienaavat vähemmänkin. Ei siitä ole kuin alle 10 vuotta kun tienasin itsekin <500 €/kk.

Jos keskiluokkaisuuden määritelmä on sinusta niin mielenkiintoinen, niin tuossa wikipediaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/American_middle_class

Noin ~50% amerikkalaista on joko ylempää tai alempaa keskiluokkaa. Suomessa osuus voi olla määritelmälliesti suurempikin tuloerojen pienuuden ja käytännössä ilmaisen koulutuksen tuomien mahdollisuuden vuoksi. En jaksa kaivella.

Ei minua voi millään mittarilla määritellä rikkaaksi ja tuskin edes ylempään keskiluokkaan, koska minulla ei ole vanhaa varallisuutta takana. Joudun ihan itse tienaamaan kaiken mikäli aion omaisuuta haalia. Jos keksit jonkin perusteen, millä en olisi keskiluokkaa Weberiläisessä tai sosioekonomisessa mielessä, kerro ihmeessä. Sosiaalinen nousu rikkaiden joukkoon ei olisi pahitteeksi!
1108

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tix kirjoitti:Jos keksit jonkin perusteen, millä en olisi keskiluokkaa Weberiläisessä tai sosioekonomisessa mielessä, kerro ihmeessä.
Jos keksit millä saat minut sisällyttämään termiesi sisällön ja tarkoituksen niin lupaan olla aivopiereskelemättä kuukauden.

Ylipäätänsä luokat eivät tule rahasta vaan siitä mitä ihminen haluaa olla. Tunnen muurareita/timpureita/maalareita jotka kiskovat sen 5000€:kk kevyesti. Jannut ovat kuitenkin omaa luokkaansa, työläisiä.

BONUS: Jos oikeasti keksit niin lupaan painua lukemaan itselleni jatkotutkinnon yliopistossa.
Zeb

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:YV!
Tipahti luukkuun :)
Mulle kans!
Hei, sulla on sama tauti kun mulla :wink:
Zeb

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

aimohaiku kirjoitti:Työ on kai sitten terapiaa kun kotona ei asiat ole kunnossa.
Etkö sä eronnut juuri? Vai jatkoitte projektia? (Ei ole pakko vastata, olen vaan utelias.)
Tix

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Tix »

1108 kirjoitti:Ylipäätänsä luokat eivät tule rahasta vaan siitä mitä ihminen haluaa olla.
Niin. Sitähän juuri sanoin. Keskiluokka <> keskitulo. Keskiluokkaisuus on porvarillista elämäntyyliä. Elämäänsä pääosin tyytyväisiä ihan tavallisia ihmisiä jotka tekevät työtä, eivät kerää kovin merkittävää omaisuutta ja elelevät melko normaalisti.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Edith kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Oi, kliseiden eläminen todeksi on omalla tavallaan aika tyydyttävää.
On. Ja virkamiehet on :h:
Miten tällainen maailmaarakastava hottis voi kulkea vielä vapaalla jalalla? (Vai onko hänet jo viety?)
1108

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Zeb kirjoitti:Vai jatkoitte projektia?
Miten en ylläty että suhde on sinulle projekti. Projekteilla on tapana päättyä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

swirl kirjoitti:Taisin lukea jostain naistenlehdestä tuon miljonäärin tyttären haastattelun. En usko provoksi minäkään.
Provokaatiossa on yleensä jotain kiinnostavaa. Edes vähän.
Zeb

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

1108 kirjoitti:Miten en ylläty että suhde on sinulle projekti. Projekteilla on tapana päättyä
...mutta sun louskutuksella ei valitettavasti koskaan.
1108

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tix kirjoitti:Keskiluokka <> keskitulo.
Puhut paskaa.

Jos mitään muistan yliopiston sosiologian kurssilta (paljastus: minulla oli hetkiä jolloin luulin että pystyn olemaan poissa rakennuksilta) niin luokkajako perustuu:

-Ammattien arvoantoon
-Ammattien arvostuksen kansainvälinen arvoon

Jos jauhat keskiluokkaisuudestasi niin on fakta että lakimies ei kuulu keskiluokkaan vaan yläluokkaan.

EDIT: Tarkastin asian ja muistin oikein. Lähde Sosiologia I Erik Allardt
Geetz

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Vadim kirjoitti:
swirl kirjoitti:Taisin lukea jostain naistenlehdestä tuon miljonäärin tyttären haastattelun. En usko provoksi minäkään.
Provokaatiossa on yleensä jotain kiinnostavaa. Edes vähän.
Hei kelaa, sil blogil on kolme kertaa enemmän tilaajia ku mun. Se on siis kiinnostava!!!1 Ja vaikka tyyli vähän muuttunukin teksteissä niin en silti keksittynä ole pitänyt missään vaiheessa. Ehkä olen vain tyhymä. Siinäkin. :]
Geetz

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Geetz »

1108 kirjoitti:
Tix kirjoitti:Keskiluokka <> keskitulo.
Puhut paskaa.
Mun isi sanoo aina olevansa keskiluokkaa, vaikka tietää kyllä tulonsa olevan paljon päälle keskin. Keksin. Mut kyllä te jaksatte taas.
Tix

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Tix »

1108 kirjoitti:Jos jauhat keskiluokkaisuudestasi niin on fakta että lakimies ei kuulu keskiluokkaan vaan yläluokkaan.

EDIT: Tarkastin asian ja muistin oikein. Lähde Sosiologia I Erik Allardt
Missäs kohtaa Allardtin kirjaa noin seisoo?
Zeb

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Jaha, ohjelmassa sitten koiranpesusessio. Pitäisi varmaan aloittaa jotta vois katsoo sit Housen ja Cold Feetin rauhassa. Ei vaan millään huvittais, kuten ei totutusti koiraakaan.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ei vittu, kauanko tuo sivun ylälaita on ollut tuon näköinen :D
*repskops*
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
prosessi

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Jaha, ohjelmassa sitten koiranpesusessio.
Elukka soitti juuri, kuulemma ohjelmassa oli ollut koiratappelusessio. Isot koirat ovat vaarallisia kun perhekokonaisuus muuttuu, uutta arvojärjestystä haettaessa väliin ei pahemmin pitäisi mennä. Elukka meni. Muistoksi käteen jäänee komeammat arvet kuin minulle omasta menneisyyden koiratappeluun sekaantumisestani, luita ei sentään ollut mennyt poikki.
Bliss

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Georgina kirjoitti:Ei vittu, kauanko tuo sivun ylälaita on ollut tuon näköinen
Aina. Onko se sinusta ollut joskus muun näköinen?? :o
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja nexie »

1108 kirjoitti:
Jos jauhat keskiluokkaisuudestasi niin on fakta että lakimies ei kuulu keskiluokkaan vaan yläluokkaan.
Hemmetti. Mä olen siis vääristänyt aina tilastoja luokitellessani itseni ja perheeni gallupkyssäreissä keskiluokkaan. Rähmä. Tässä luokassa taitaakin olla tunkua.
Don't Panic!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Bliss kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Ei vittu, kauanko tuo sivun ylälaita on ollut tuon näköinen
Aina. Onko se sinusta ollut joskus muun näköinen?? :o
No mulla on tuolla lukenut jotain ihan virallisia juttuja niinku galleria ja yksityisviestit ja silleen. Nyt siellä puhutaan tisseistä ja elämästä yms.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
1108

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tix kirjoitti:Missäs kohtaa Allardtin kirjaa noin seisoo?
Kirjoitukseni materiaali oli lainattu sivuilta 126-130.
Painos WSOY 1995 ISBN 951-0-11856-7
Bliss

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Georgina kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Ei vittu, kauanko tuo sivun ylälaita on ollut tuon näköinen
Aina. Onko se sinusta ollut joskus muun näköinen?? :o
No mulla on tuolla lukenut jotain ihan virallisia juttuja niinku galleria ja yksityisviestit ja silleen. Nyt siellä puhutaan tisseistä ja elämästä yms.
Yritin olla hauska
Savannah

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Georgina kirjoitti:Ei vittu, kauanko tuo sivun ylälaita on ollut tuon näköinen :D
*repskops*
Hieraisin hetken minäkin silmiäni kun loggasin äsken sisään :D
Edith

Re: Torstai Toivoa eli Topia täynnä

Viesti Kirjoittaja Edith »

Vadim kirjoitti: Miten tällainen maailmaarakastava hottis voi kulkea vielä vapaalla jalalla? (Vai onko hänet jo viety?)
Tuu ja vie! Aluksi ihan vaikka Biarritziin.
Vastaa Viestiin