Karkauspäivä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Herra Manala kirjoitti:Keskimäärin tuollaiset laitteet vievät viitisen wattia seinään kytkettynä. Vuodessa se tekee noin 44 kilowattituntia, joten 10 vuodessa se vaatii vain noin 440 kilowattitunnin eli 300000000 mAh:n sormipariston.
Niin mitä se 44 kWh niinku käytännössä tarkottaa sitte.. esim euroissa?? Ei siis niin mitn hajua. Haluais vaan jotain konkreettista, kouriintuntuvaa faktaa.. Vituttaa semmone turha väittäminen, jos ei oo ees esittää mitään todisteita. Itte arvostan (pitäisköhän tätä hävetä..) ns. helppoa elämää, jos se vaan on mahdolliseksi kerta tehty, eikä aiheuta hillittömiä (ympäristö)tuhoja tai taloudellisia menoja. Piste.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

irmelianneli kirjoitti:Sitte, haluaisin ihan konkreettisia realistisia esimerkkejä kuinka paljon esim mikroaaltouuni vie vuodessa sähköä, jos sitä pitää ns. valmiustilassa, aina?! Kun siinä kerta kuitenkin on kello! Kun toi poika on tottunu repimään joka saatanan piuhan irti seinästä ku lähtee johonkin
Ei oo todellista. o_O
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vihtahousu

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

irmelianneli kirjoitti: Niin mitä se 44 kWh niinku käytännössä tarkottaa sitte.. esim euroissa??
Helsingin Energia haluaa 11,7 centtiä per kWh.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ketään ei varmaankaan yllätä se etten saanut yhtään kosintaa, ei edes itseäni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

irmelianneli kirjoitti:Niin mitä se 44 kWh niinku käytännössä tarkottaa sitte.. esim euroissa??
~Femman vuodessa. Sen verran mitä menee watteja, niin jos laite on 24/7 päällä niin sen verran se kuluttaa myös euroja vuodessa, tolleen suht hyvänkarkeana nyrkkisääntönä.

Mieluummin mä femman maksan vuodessa kuin kurottelen mikron virtajohtoa ja ajastelen sen kelloa päivittäin.
bedlam

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Lapitii kirjoitti:Ei oo todellista. o_O
No ei, kyllä noita kantsii miettiä. Ja ihan järkevää onkin miettiä. Toi mun pleikkarikin vissiin kuluttaa ihan saakelisti sähköä standby-tilassa, enkä mä olisi sitä koskaan tajunnu. Siinähän vaan palaa yks punainen valo, mutta kuulemma kuluttaa ihan hirviät määrät sähköä silti.

Ja muutenni olen niin neurootikko, että vedän kaikki lämpöätuottavat vehkeet seinästä ennen töihin lähtöä ja kokeilen vielä kouralla hellalta levytkin. En mää muuten neuroilisi, mutta kun on tuo rakas karvapörriäinen päivät kämpässä.
Pyry-Matias

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

bedlam kirjoitti:Toi mun pleikkarikin vissiin kuluttaa ihan saakelisti sähköä standby-tilassa...kuluttaa ihan hirviät määrät sähköä silti.
Mihin vertaat tätä kulutusta?
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

bedlam kirjoitti:
Lapitii kirjoitti:Ei oo todellista. o_O
No ei, kyllä noita kantsii miettiä. Ja ihan järkevää onkin miettiä. Toi mun pleikkarikin vissiin kuluttaa ihan saakelisti sähköä standby-tilassa, enkä mä olisi sitä koskaan tajunnu. Siinähän vaan palaa yks punainen valo, mutta kuulemma kuluttaa ihan hirviät määrät sähköä silti.

Ja muutenni olen niin neurootikko, että vedän kaikki lämpöätuottavat vehkeet seinästä ennen töihin lähtöä ja kokeilen vielä kouralla hellalta levytkin. En mää muuten neuroilisi, mutta kun on tuo rakas karvapörriäinen päivät kämpässä.
No en mä nyt stand-by-tilassa mitään pitäiskään vaan tietysti normisti sammutettuna. Mutta johtoja seinästä, voi äly.
Neurooseihin riitti kahvinkeittimen vaihtaminen termosmalliin, pitemmälle reissulle lähtiessä napsautan jakorasioista virrat pois (telkku- + tietsikkazydeemit). Ja tottakai hella tulee tarkistettua aina lähtiessä.

[Edit: En kyllä siis noin pihiä tyyppiä pystyis katteleen, joka kiskoo piuhoja seinistä rahasyistä.]
Viimeksi muokannut Lapitii, 01.03.2008 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
NuoriDaavid

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lolita kirjoitti:
Elppis kirjoitti:JUMALAUTA mikä nainen :shock: Siis malli.. Grr. Apua.
Niinpä!


Tollaset farkut olis just ihanat ja tahtoisin! mutta valitettavasti mulla roikkuu ne läskit vyötäröllä (kirjoitin ensin syötärö, ja sitähän se on). Miks ihmisen pitää olla tämmönen laiska lahna?
No mut hei. Se on varmasti tosi pinnallinen ja tymä ja sillä on varmasti syömishäiriö tai jtn.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Karkauspäivä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

NuoriDaavid kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
Elppis kirjoitti:JUMALAUTA mikä nainen :shock: Siis malli.. Grr. Apua.
Niinpä!


Tollaset farkut olis just ihanat ja tahtoisin! mutta valitettavasti mulla roikkuu ne läskit vyötäröllä (kirjoitin ensin syötärö, ja sitähän se on). Miks ihmisen pitää olla tämmönen laiska lahna?
No mut hei. Se on varmasti tosi pinnallinen ja tymä ja sillä on varmasti syömishäiriö tai jtn.
:h:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin