Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
killkill

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

BettyB. kirjoitti:Samalla voit toki vihjata... ;)
Turha toivo, my dear friend. Turha toivo.
Nyt salille kasvattamaan omia tissejä.
killkill

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

Bliss kirjoitti:fh on ihan hyvä pikku piirtämiseen, mutta...
Niin onkin. Kun sitä on käyttänyt vuodesta 1988, kaikki toiminnot ja näppäinoikotiet ovat niin selkäytimessä että työskentely on pirun nopeaa.

Illustrator pitäisi kyllä opetella, jo yksin siksi että pääsee pelaamaan layereiden sekoitustilojen kanssa..
masa

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Vihtahousu kirjoitti: Ihmetyttää vaan, kukaan muu ei vingu noin voimallisesti yhdestä merkistä. Mutta toisaalta sä kyllä vingut aina paljon kun arkkus aukaiset, viiiiiiiiiingh!
Voi lollero kun sattu juhaa pahasti leukaan On se merkkiuskollisuus paha paikka joillekin.
Bliss

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

killkill kirjoitti: Illustrator pitäisi kyllä opetella
Joo. Työn alla tosin täälläkin...
Pari yksinkertaista juttua on niin häiritsevästi erilaisia kuin Freehandissa, että menee hermo. Muuten kyllä 10+
1108

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja 1108 »

killkill kirjoitti:Tekee paljon parempaa jälkeä kuin Acron SAVE AS...
Tätähän metsästettiin aikoinaan nörtti osiossa. Löytyyhän niitä mutta ei niillä hyvää jälkeä saa aikaan itkemälläkään.
Tämä: http://www.nuance.co.uk/omnipage/standard/ saattaa auttaa mutta taitaa maksaa aikaste kivasti, meinasin testata "varmuuskopiota" mutta visva sanoi että vitut testaatkin.

EDIT: Maksaa näemmä 300-900€ yhdenkäyttäjän lisenssillä.
EDIT: Ja helvettiäkö mie tähän sekaannun, mulle riittää AutoCAD 2008 ja Photoshop CS3 pähkäiltäväkseni. Ja siihen vedoten, millä komennolla CAD vääntää hyvälaatuisen jpeg/tiff/ihansamamikä kuvan piirustuksesta?
Vihtahousu

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

masa kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti: Ihmetyttää vaan, kukaan muu ei vingu noin voimallisesti yhdestä merkistä. Mutta toisaalta sä kyllä vingut aina paljon kun arkkus aukaiset, viiiiiiiiiingh!
Voi lollero kun sattu juhaa pahasti leukaan On se merkkiuskollisuus paha paikka joillekin.
Eittämättä maailman paras argumentti.

Niin ja jos olisin jotenkin "merkkiuskovainen" tjmsp, niin varmasti ajaisin skodalla, yeah right.
NegaDuck

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Vihtahousu kirjoitti:Niin ja jos olisin jotenkin "merkkiuskovainen" tjmsp, niin varmasti ajaisin skodalla, yeah right.
Mutta tässä on kulkineista järkevin:
http://www.youtube.com/watch?v=7hmVQc91yVE
ninnithequeen

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ukolta sitte hävis vaihteet kesken kotimatkan. Saa varmaan 10 hinausautoo just tänään :tiistai:

Mä räjäytän sen kaaran.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

ninnithequeen kirjoitti:Ukolta sitte hävis vaihteet kesken kotimatkan. Saa varmaan 10 hinausautoo just tänään :tiistai:

Mä räjäytän sen kaaran.
Kannattaa sijoittaa auton laatuun ei väriin?

Luin että "ukoltasi katosi vaatteet keskes kotimatkan", olisi siinä ollut äijälläsi selittämistä! :wink: :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tuli sitte tehtyä kolmannen kerran tälle päivälle lumityöt... eikä sateelle loppua näy. Valehtelematta viimeyön ja tänpäivän aikana tullu puolmetrii!! :shock:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

mustaenkeli kirjoitti:Tuli sitte tehtyä kolmannen kerran tälle päivälle lumityöt... eikä sateelle loppua näy. Valehtelematta viimeyön ja tänpäivän aikana tullu puolmetrii!! :shock:
Hyviä lumitöitä! Paljon se antaa paljon se ottaa! 8)
Pyyhin Netikettiin..
ninnithequeen

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niba kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ukolta sitte hävis vaihteet kesken kotimatkan. Saa varmaan 10 hinausautoo just tänään :tiistai:

Mä räjäytän sen kaaran.
Kannattaa sijoittaa auton laatuun ei väriin?
Mä en valinnu autoa, enkä varsinkaan väriä. Valkoinen, PAH!

Käy vilkuttaa sille, siel se on Hertsikassa huoltamon pihassany.
NegaDuck

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Ollut kohtalaisen nakiton päivä. Täytyy kuitenkin istua valmiina täällä, varmuuden vuoksi...
Che

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Che »

Hmm, pakko tehdä pieni syrjähyppy uudelle keskustelupalstalle :)
killkill

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja killkill »

1108 kirjoitti:millä komennolla CAD vääntää hyvälaatuisen jpeg/tiff/ihansamamikä kuvan piirustuksesta?
Sori, tähän en osaa auttaa. Ihan hatusta vedettynä kokeilisin jotain tyyliin FILE > RENDER, FILE > SAVE AS tms.

Salilla ensin ja sitten työnsin lumet. Nyt on äijä joxeenkin valmizsta kauraa..
Stinky

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Ei kysyvä tieltä eksy. Ei niin, se pääsee aura-autolla ovelle asti :]
Mahtava tyyli mennä haastatteluun. Mä olen edelleen ihan fiiliksissä.
Edith

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Edith »

McJanne kirjoitti:pääkonttuurille
Mut mä heitin sulle öögaa ja hymyilin tiskin takaa! Enks ollutkin söpö?
Herra Manala

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Kyyyyllä niitä kieli-keskellä-suuta ajavia siinä oikealla kaistalla ryömi koko 55 kilsan matkan, kun vetelin vasenta kaistaa ohi leuhkasti. :P

Se hyvä puoli isossa ja painavassa autossa on, ettei kaistojen välissä olevat lumivallit haittaa pätkääkään. Ihan kuin kiskoilla ois mennyt. LISÄÄ LUNTA!
Painolla on kyllä aika vähän tekemistä ton kanssa, miten auto menee lumivalleista ylitse. Mun ehdottomasti paras kaistalumivallien ylittäjä ja auraamattomalla ohituskaistalla etenijä painoi 1050kg. Tuplasti painavampi jenkkitila-auto sen sijaan melkein pyörähti ympäri, kun eturengas haukkasi lunta keskivallista.
NegaDuck

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Bliss kirjoitti:Jessus, sä oot oikeesti THE Setä :shock:
Mä taidankin olla niin nörtillä alalla töissä etten saa yhtään herutuspisteitä neuvomalla neitejä esmes 3D Studio Maxin, Vegas Pron, DarkTreen, Adobe After Effectsin, Wavelab Essentialin, FL Studion tai ModPlug Trackerin käytössä. Ko kukaan täällä ei käytä niitä. Ja vektoritaiteeseenkin käytän Xaraa ja Inkscapea. Käyttääkö joku? Huhuu?
1108

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja 1108 »

killkill kirjoitti:
1108 kirjoitti:millä komennolla CAD vääntää hyvälaatuisen jpeg/tiff/ihansamamikä kuvan piirustuksesta?
Sori, tähän en osaa auttaa. Ihan hatusta vedettynä kokeilisin jotain tyyliin FILE > RENDER, FILE > SAVE AS tms.
No can do, se menee jollakin käskyllä mutta kun en kuolemaksenikaan saa päähäni. Piettää kaivaa manuaali jostakin esiin, on se jossakin muuttolaatikoista...
Bliss

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NegaDuck kirjoitti:Adobe After Effects
Toi löytyis, mutta mulla ei ole mitään havaintoa, että mitä sillä pitäisi tehdä :D
SikaMika

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti: FL Studion
Toi löytyy, mutta koneesta ei löydy tarpeeksi tehoa eikä tilaa sen pyörittämiseen! Sorry, ei lisäpisteitä.

Kävin kävelyllä, siitä selkä ei muutamaa liukastumista lukuunottamatta kiukutellut. Kiertoliikkeestä se ei oikein tunnu pitävän. Annan sille huomiseen asti aikaa antautua, sitten venyttelen sen kiertäen joko paskaksi tai kuntoon. Hasta la vista, back, I'll be baby!

Tänään on ollut hyvää aikaa opiskella ihmisen anatomiaa. Olen mm. oppinut, mikä on sakrogokkygeaalinivel ja alkanut puolisujuvasti ymmärtämään lauseita kuten "Nivelen yli kulkevista ligamenteistä tärkeimmät ovat nivelkapselia vahvistavat anterioriset ja posterioriset sakroiliaka-ligamentit sekä luiden väliin jäävät interosseus-ligamentit". No okei, mä lopetan (p)elvistelyn ja jatkan lukemista...
NegaDuck

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Bliss kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Adobe After Effects
Toi löytyis, mutta mulla ei ole mitään havaintoa, että mitä sillä pitäisi tehdä :D
Setä kertoo heti avuliaana. :) After Effects on videoeditointiohjelma, jolla voi koostaa videopätkiä yhteen ja lisätä niihin tehosteita ja efektejä. Olen tosin käyttänyt sitä myös yksittäisten kuvien kasaamiseen osista.

Jos haluaa vain leikata videota, Adobe Premiere sopii tarkoitukseen paremmin. Jos taas haluaa lisätä näyttäviä tehosteita (esim. kolmiulotteisia kamera-ajoja), käsitellä väri- ja alfakanavia, tehdä hidastuksia / nopeutuksia, muuttaa videon tarkkuutta yms teknistä, After Effects on aevan ehoton, mutta toisaalta nopea pätkien leikkely ja yhdistely on sillä vähän hankalaa.
Herra Manala

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Helvetti! EW on nelosen huttupisteohjelmassa kertomassa polyamoriasta!
Zeb

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Herra Manala kirjoitti:Helvetti! EW on nelosen huttupisteohjelmassa kertomassa polyamoriasta!
:shock: Eikä ollu! (Tai sitten mä aina missaan kaiken huban.)
Vastaa Viestiin