TissutteluTiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
1108

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gat kirjoitti:Lämmitä vesikuppi mikrossa ja heitä suodatinkahvit suoraan sekaan. Sekoita lusikalla, odota hetki sakan laskeutumista ja juo, kokkareita voit syljeskellä ulos kofeiininannoksen saatuasi. Toimii myös pannukahvilla, oikean murukahvin puuttuessa.
Nirgh, minähän en pikakahvia juo. Vaikka Moccamasterin CD:

Kuva onkin ihan komia niin ei sitä ole hankittu koristeeksi. Siispä ostaan suodatinpusseja, presidentti menee vituiks jos sitä alkaa keittää kattilassa ja keittimeen en ala laittaan mitään muuta suodatinpussiksi kuin...ööö...suodatinpussin.
ninnithequeen

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ei jumalauta, siellä porukka ravaa hakemassa kymmenen sentin kaljaa :lol:
Eikö ne tosiaan tajua mikä päivä tänään on???
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

1108 kirjoitti:..keittimeen en ala laittaan mitään muuta suodatinpussiksi kuin...ööö...suodatinpussin.
Hanki tälläisten hätätilanteiden varalle uudelleenkäytettävä suodatinpussi.

Makee keitin btw, sama istuu meikäläisen kyökissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Ei jumalauta, siellä porukka ravaa hakemassa kymmenen sentin kaljaa :lol:
Eikö ne tosiaan tajua mikä päivä tänään on???
Niinpä!

(tää urpo nauro niin paljon että klikkas viestinsä Sm- liiga- viestiin... )
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ei jumalauta, siellä porukka ravaa hakemassa kymmenen sentin kaljaa :lol:
Eikö ne tosiaan tajua mikä päivä tänään on???
Niinpä!

(tää urpo nauro niin paljon että klikkas viestinsä Sm- liiga- viestiin... )
Pakettiautolla hakemassa....kräääh....mä en kestä :rofl:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

1108 kirjoitti:keittimeen en ala laittaan mitään muuta suodatinpussiksi kuin...ööö...suodatinpussin.
Mites niksipirkkatyylliin SUKKAHOUSUT kahvin suodattimena? Kai rouva Numballla on? Harri Holkeri käytti suksien voitelussa vaimonsa sukkahousujen haarakiilaosaa. Kahvinsuodatuksessa voisi kokeilla miten makuun vaikuttaa onko sukkikset pesty vai pesemättömät. Varsinkin haarakiilan osalta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Yks veikee aprillipila vuosia sitten oli että Joensuun kaupungintalolla on ilmainen shampanjatarjoilu. Voi niitä veikeitä ilmeitä seuraavana päivänä kun lehdessä olikin kuvia ihmisistä nauttimassa tarjoiluista :)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tän pitäis lähteä shoppaamaan, mutta joutuisin palloilemaan niin hirmu pitkään jos nyt lähtisin.. Ärsyttävää vain istua kotona ja odottaa että kello tulee 12. :roll:

Imuri prakas kiltisti (paska se olikin) perjantaina, koko asunto koirankarvoissa. Pitänee tänään käydä hakemassa uusi. Lupasin miehelle taas nolostuttaa kaupan nuoren myyjän. Eilen kävin kyselemässä "imutehoja" ja juttelin tuhmia, toinen oli ihan punainen, änkytti ja yritti raukka kertoa mulle "pusseista" ja meinasi raukka juosta karkuun :D Katsotaan tänään uudestaan kun ovat saaneet mun haluaman imurin valikoimiinsa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vihtahousu

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Elppis kirjoitti:Imuri prakas kiltisti (paska se olikin) perjantaina.
Miehes ei ikinä imuroi, mutta just perjantaina olit poissa sen hetken kun miehes "imuroi" ja sattumalta laite hajosi, koska imutehot loppui?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vihtahousu kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Imuri prakas kiltisti (paska se olikin) perjantaina.
Miehes ei ikinä imuroi, mutta just perjantaina olit poissa sen hetken kun miehes "imuroi" ja sattumalta laite hajosi, koska imutehot loppui?
Hah hah :lol: Jos annat luvan, mä pidän ton version tarinasta?
The great club outshines the individual, always and forever.
NegaDuck

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Gat kirjoitti:
1108 kirjoitti:Nirgh, suodatinpussit lopussa. Miksi, oi jumala miksi!?!?!
Homo. Lämmitä vesikuppi mikrossa ja heitä suodatinkahvit suoraan sekaan.
Minä hoidan riippuvuusongelmani kotiin apteekin kofeiinitableteilla. Ei parkkihappoa, ei sokeria, ei suodatinpussihuolia. Ainoa harmini on se että niitä ei saa pienempinä kuin 100 mg, eikä niissä ole jakouraa. Vähempikin meinaan periaatteessa riittäis mulle.
1108

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gat kirjoitti:Mites niksipirkkatyylliin SUKKAHOUSUT kahvin suodattimena?
No en nyt ensinmäisenä ala survoon sukkahousuja parinsadan keittimeen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:
Gat kirjoitti:
1108 kirjoitti:Nirgh, suodatinpussit lopussa. Miksi, oi jumala miksi!?!?!
Homo. Lämmitä vesikuppi mikrossa ja heitä suodatinkahvit suoraan sekaan.
Minä hoidan riippuvuusongelmani kotiin apteekin kofeiinitableteilla.
Riippuvuus ja tapa, kaksi eri asiaa ;) Mä tykkään juoda kahvia tavan takia aamuisin, ja se maistuukin (jos minä sen keitän) erittäin hyvältä. Namz.
The great club outshines the individual, always and forever.
1108

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Piu
Viimeksi muokannut 1108, 01.04.2008 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Heh, nyt se RadioRockin aprillipila on päässy jo Hesarin sivuillekin.
sanctus

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Elppis kirjoitti:Mä tykkään juoda kahvia tavan takia aamuisin, ja se maistuukin (jos minä sen keitän) erittäin hyvältä.
Oma kahvinjuontini räjähti ns. läpi katon sekä määrällisesti että taloudellisesti verrattuna aiempaan sen jälkeen, kun minulle esiteltiin mutteripannu eli liedelle tai avotulelle laitettava espressokeitin. Miten olinkaan voinut elää ilman tuota suhisevaa ja sihisevää, tiivisteen kohdalta usein vuotavaa ja nautinnollista tuoksua levittävää pientä hyvänmielentuojaa.

Nykyisin taloutemme keittää sumpit sähköiselle espressokeittimellä, josta saa huomattavasti paremman creman kuin mutteripannusta.

Suodatinpussisekoilut olen jättänyt suosiolla työpaikalle ja muihin vastaaviin, kahvista nauttimisen kannalta ajatellen, alkeellisiin ja siten haastaviin olosuhteisiin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Byäääh! Postinkantaja on ilkeä. Sain just vuokran ja laskun laitettua maksuun ja olin hyvinkin tyytyväinen itseeni. Budjetoin loppukuun, ja sitten tuli posti. Elloksen Kesä 2008 ale- tuotteineen ja etuseteleineen. Mä olen heikko.

Onneks en tiedä minkä kokoinen olen kesällä, en raaski tilata / ostaa vaatteita vielä. Silti. Ainakin on paskalukemista.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Mulle ei onneks tuu enää Jotexin kuvastoa. Vaikka sen kyllä pitäis tulla, ja kerran asiasta olen huomauttanutkin heille. No joo, parempi vaan ettei tule :roll:
1108

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Hyvä minä:

Ruoka tarvikkeet illaksi +
Maito +
Shampoo ja hoitoaine +
Sinistä L&M:ää +
Hammastahna +
Suodatinpussit -

Että näin tälläkertaa, kävin hakeen Essolta sumpin mukaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sanctus kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä tykkään juoda kahvia tavan takia aamuisin, ja se maistuukin (jos minä sen keitän) erittäin hyvältä.
Oma kahvinjuontini räjähti ns. läpi katon sekä määrällisesti että taloudellisesti verrattuna aiempaan sen jälkeen, kun minulle esiteltiin mutteripannu eli liedelle tai avotulelle laitettava espressokeitin. Miten olinkaan voinut elää ilman tuota suhisevaa ja sihisevää, tiivisteen kohdalta usein vuotavaa ja nautinnollista tuoksua levittävää pientä hyvänmielentuojaa.
Nykyisin taloutemme keittää sumpit sähköiselle espressokeittimellä, josta saa huomattavasti paremman creman kuin mutteripannusta.
Suodatinpussisekoilut olen jättänyt suosiolla työpaikalle ja muihin vastaaviin, kahvista nauttimisen kannalta ajatellen, alkeellisiin ja siten haastaviin olosuhteisiin.
Oih! Miten nostalgisen 90-lukulaista! EU-jäsenyyden myötä tuntui, että koko kaupunki halusi ryhtyä eurooppalaiseksi ja heitti pois vanhat keittimensä mutteripannujen (tai teekkarien tapauksessa sähköisten espressokeittimien) tieltä. Siitä sitten siirtyiltiin 2000-luvun alkuvuosien vieriessä kohti tilannetta, jossa kunnon aamiaiskahvit keitellään vanhan tavan mukaan suodatinpussikeittimellä espressonkulutuksen siirryttyä sinne minne kuuluukin, eli kahviloihin ja ravintoloihin. Onko pyörä taas pyörähtänyt niin, että 2008 on uusi 1995? Kohta varmaan nuorilla kaupunkilaisilla on taas vohveliraudat, leipä- ja jäätelökoneet, ja tehosekoittimilla syntyy smoothieita vinhaan tahtiin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

urpiainen kirjoitti:Kohta varmaan nuorilla kaupunkilaisilla on taas vohveliraudat, leipä- ja jäätelökoneet, ja tehosekoittimilla syntyy smoothieita vinhaan tahtiin?
(Olenkohan mä nuori kaupunkilainen?) Meillä on vohvelirauta, tehosekoitin jolla tehdään smoothiet ja taikinat, vispipuurot jne. Jäätelökonetta en osta, sellaisen olen joskus omistanut. Leipäkoneella ei tee mitään, leivät voi paistaa uunissa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pikakahvia saa Siwasta.
Mitä siitä, jos se ei maistu hyvältä, varsinkaan mun äärimmäistiuhuudessa? Kahvin tärkein arvo minulle on piristeenä toimiminen, ja maun unohtaa hetikohta kun liejun nopeasti nielaisee ja sitten kofeiini alkaa tykittää synapseissa. Muu on misuilua tai trendihomoilua.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mullakin on tehosekoitin, jolla teen smoothieita harva se päivä ja muutenkin se on ollut ahkerassa käytössä. Viime viikolla mansikka-mango-smoothieta tehdessäni masiina alkoi savuamaan, joten uuden osto taitaa olla edessä :( Myös jäätelökone löytyy ja sillä saa tehtyä aivan uskomattoman herkullisia juttuja, jos vain viitsii ja ehtii.
1108

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gat kirjoitti:Muu on misuilua tai trendihomoilua.
Vähän niinkuin suihkussa, vaatekaupassa ja parturissa poikkeeminen?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TissutteluTiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gat kirjoitti:Pikakahvia saa Siwasta.
Mitä siitä, jos se ei maistu hyvältä, varsinkaan mun äärimmäistiuhuudessa? Kahvin tärkein arvo minulle on piristeenä toimiminen, ja maun unohtaa hetikohta kun liejun nopeasti nielaisee ja sitten kofeiini alkaa tykittää synapseissa. Muu on misuilua tai trendihomoilua.
Sinun, jos jonkun, luulisi ymmärtävän sanonnan "nautintonsa kullakin".
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin